Kasteel de la Frégeolière

Kasteel
Kasteel de la Frégeolière
8,7

72 reviews over Kasteel de la Frégeolière in het Nederlands

superplek! gaan zeker terug!

Leonie
2-8-2014

Heerlijk rustige plek; goed gelegen, dus ook voor doorreizen geschikt;

prima fietslandschap en goede Nederlandstalige (!) routebeschrijvingen aanwezig; heerlijke Franse keuken, in een week tijd elke dag wat anders op tafel, gezellig met steeds andere gasten aan een lange tafel; keurig nette kamers met interieur dat bij het gebouw past; bovenal een vriendelijke, behulpzame eigenaresse die ook Engels spreekt, voor als je er niet meer uit komt in het Frans!

Nooit meer

Marc van Craenenbroeck
28-7-2014

De kamer stonk gewoon. De kamer was zo slecht geisoleerd dat we de gasten boven ons over de verschrikkelijk krakende vloer hoorde denderen.

De gastvrouw is een stresskip die niet vriendelijk is.

Mijn vrouw is vegetarier en kreeg gewoon het eten dat iedereen kreeg maar dan zonder vlees

agréable

F.Heijnen
27-7-2014

Plezierige omgeving. Uitstekende maaltijden. Fatsoenlijke kamer.

een mooie omgeving met een prachtige tuin

annelies.kuijpers@freeler.nl
23-9-2013

De eigenaren zullen erg hard moeten werken aan gastvrijheid. Verder waren de badkamers ronduit vies en vol schimmel. geen ventilatie in de kamer. het rook er ook muf. de kookkunsten van de eigenaresse vergoedden heel veel.

Prachtige fiets vakantie

Maarten en Wessel
23-8-2013

Een weekje heerlijk fietsen. Een dagje met de trein van Vierzon naar Parijs en terug. Een dag kastelen bekijken (Chambord, formidabel). Kan prachtig allemaal vanuit Theillay.

De maaltijden van Caroline waren grote klasse. Zeer gevarieerd ook (in zeven dagen geen enkele "dubbeling").

Heel ruime kamer. Grote gastvrijheid. Zeer goede bedden.

En heel leuke andere gasten. Geanimeerde gesprekken tijdens en na de maaltijd. Onderlinge tips over wat te doen en wat te mijden.

Nieuwe eigenaars moeten nog wennen

harry
20-6-2013

De accommodatie ziet er fantastisch uit, de nieuwe eigenaren en vooral Caroline staat er op dit moment alleen voor, en dit komt de service niet ten goede. Voor drankjes moet je wachten tot 17.00u, Het eten is zeer goed en afwisselend. Het ontbijt is sober een frans ontbijtje. In ons arrangement zat een lunchpakket, kregen we mee in een goed gevuld klein rugzakje. Wij zaten in de kamer boven dit is niet een gezellig binnenkomen, via een soort stal. (spinnenwebben), tip zet een koelkast neer met lijstje waar gasten zelf kunne pakken, volgens ons werkt dit goed

verrassende dagen op la fregeolière

marianne en jan
17-6-2013

We reserveerden begin dit jaar naar aanleiding van de enthousiaste reacties van voorgaande gasten. Met name het onderkomen en het gastheerschap van de eigenaren Ton en Wim deden ons besluiten 4 dagen naar Theillay te gaan. Het was teleurstellend te vernemen dat de eigenaren La Fregeolière gingen verkopen. Echter... er zou niets veranderen aan het zg. Zadelpijnarrangement. We beleefden prachtige dagen, met mooi weer en leuke gasten. En nog belangrijker het 'gastvrouwschap' van Caroline, de nieuwe eigenaresse. Iedere dag stond er weer een voortreffelijke maaltijd voor ons klaar. Haar man Benjamin werkt nog steeds in Parijs, dus is het hard aanpoten voor de nog jeugdige Caroline. We hopen van harte dat zij in hun opzet zullen slagen en kijken met veel plezier terug op ons onderkomen in Theillay

Geweldige fietsvakantie

Mw. H.E.Noordhof
24-4-2013

Vorig jaar zijn we via touroperator hier terecht gekomen en we hebben een heerlijke fietsvakantie gehad. Bovendien was het bijzonder goed toeven op het terras van dit dorpskasteel en aan tafel genoten we elke avond van een heerlijk drie-gangen diner en het gezelschap van de andere gasten. We hadden een hele ruime kamer en de gastheren verstaan hun vak. Met onze racefietsen hebben we in de wijde omgeving prachtige tochten gemaakt , langs meren en kastelen, over aardige heuvels en door stille dorpen. Echte terrassen komen weinig voor, helaas., maar dat is ook het enig minpuntje. Kortom, een aanrader!

Een heerlijke zomerweek

Jeannette
5-9-2012

Een prachtig gerestaureerde herenboerderij met bijgebouwen; zeer sfeervol complex aan de rand van het dorp. Mooie kamers, eenvoudig sanitair; geen tussentijdse schoonmaak, ook niet bij verblijf van een week. Hartelijke gastheren. Zeer informele sfeer. Gastheren geven veel tips; goede fietsroutes en toeristische informatie liggen klaar. Heerlijke en royale ontbijten en diners; prima huiswijn; op verzoek een welvoorzien lunchpakket. Behalve het complex zelf is de sfeer niet 'typisch' Frans: Nederlandse gastgevers, Nederlandse en Vlaamse gasten, overwegend Nederlands getinte keuken.

Wij hebben hier een heerlijke vakantieweek gehad (met mooi weer) en hopen nog eens terug te komen.

Verwennerij!

Ingrid
16-8-2012

Hoe kan je het treffen! Via internet gevonden. veel lovende reacties dus een weekje fietsen in Frankrijk vanuit standplaats Chateau la Fregeoliere geboekt. Verwachtingen waren dus best wel hoog, maar die zijn zelfs overtroffen. Op het moment dat je aankomt, proef je direct de oprechte gastvrijheid van Wim en Ton. En dan het eten: lekker, gezond, flinke hoeveelheden, iedere keer weer wat anders, de gezelligheid van het met alle gasten samen eten en onder de lindeboom koffie drinken. En uiteraard niet te vergeten de tips voor fietsroutes, uitstapjes en de kaarten / informatie die je mag gebruiken. Onze waardering gaat uit naar Ton en Wim die hard werken om hun gasten een heerlijk verblijf te geven en je ziet dat zij ervan genieten als hun gasten genieten. Wim en Ton bedankt voor een heerlijke verwenweek. André en Ingrid

Overweeg je om een verblijf te boeken in Kasteel de la Frégeolière in Theillay, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Kasteel de la Frégeolière zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.