Camping Capfun La Grenouillèrestersterster

5.5Voldoende

Frankrijk, Centre, Suèvres (Loir et Cher)

5.5Voldoende

• 4.4Eetgelegenheden
  • 5.3Staat v/h sanitair

We hebben een aantal aanbieders voor Capfun La Grenouillère voor je op een rij gezet:

Meer camping info
Tonen op kaart

251 reviews over Camping Capfun La Grenouillère

• 2019
    8Leonie21-08-2019

Prima camping voor ieder zonder tent/caravan o.i.d

We verbleven 1 week in een 4 persoons- stacaravan, als nieuw, airco, overdekt terras en schoon. Op een mooie plek, beschut door bomen. Voornamelijk Fransen, maar ook voldoende Nederlanders, Belgen en een paar andere nationaliteiten op de camping. De ontvangst was hartelijk en in het Engels. De broodjes en patat op de camping zijn goed. De super U, vlakbij de camping, heeft ook goed brood en net wat goedkoper. Het zwembad is mooi met stoelen en de glijbanen zijn tof! Zolang je zelf hierop geen gekke capriolen uithaalt hoeft er ook geen dokter te komen... Wij hebben op onze plek geen last gehad van harde muziek of lawaai tot laat. Over de animatie kan ik niets zeggen, onze kinderen hebben daar geen behoefte aan. Wel 1x een avondshow gezien, was leuk voor ons als voor de kinderen. Dat begon om 20.30 uur, maar ja, het is 'zuid Europa'. Verlichting op de paden zou een nodige verbetering zijn! Omgeving na een week wel gezien.

• 8Eetgelegenheden

• 1CK03-08-2019

Snoeiharde muziek tot 24:00 uur!

Wat een verschrikking zeg! Wij waren met de tent op vakantie. We kregen een leuke plek, met veel faciliteiten op een kleine afstand. Maar om 21:30 uur gaat de muziek echt snoeihard aan, en stopt pas om 24:00 uur. Daarna is het nog lang onrustig op de camping met schreeuwende tieners en mobieltjes met muziek. Nee, op deze camping kom je niet om uit te rusten. Onze kinderen waren doodmoe na een paar avonden. Wij hebben ze oordopjes in gegeven om te kunnen slapen. Het animatieteam houdt van feestvieren. Ze snappen niks van het gezeur van ouders omtrent hun kinderen. Klagen over de schadelijke decibellen tijdens de schuimparty heeft dus werkelijk geen zin. En de decibelmeter (appje op telefoon) sloeg door tot 92 decibel. Bij de tent was het nog 80 decibel, en dat tot 24:00 uur. Dus wees gewaarschuwd: hier kom je niet voor je rust! De muziek staat 6 dagen per week tot 24;00 uur snoeihard aan, behalve op de wisselslag. Daarom een 1!

• 1Staat v/h sanitair

• 4Jet03-08-2019

Nooit meer! Luidruchtig en gericht op Fransen

Voor 1 nachtje €52 betaald voor een aftandse kampeerplek. Zijn vooral stacaravans. Zwembad te klein voor zoveel mensen, alles in het Frans, tot 00.00 uur keiharde muziek en daarna blijft het onrustig. Wij raden jullie af om hier met kleine kinderen te gaan kamperen!!. Staan prachtige oude gebouwen, maar wordt niks mee gedaan. Deze camping heeft heel veel liefde, onderhoud en Nederlandse eigenaren nodig. Voor ons nooit weer in de zomervakantie Capfun.

• 6Eetgelegenheden
    • 3Staat v/h sanitair

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2019

• 1Margreet02-08-2019

Nooit meer!!! Herrie tot 24:00 uur!!

Dit had een fijne vakantie kunnen worden. Mooi zwembad, goede ligging, mooi weer... Het werd een drama. Wij hebben 2 jonge kinderen en die hebben de gehele vakantie nauwelijks geslapen van de herrie. Eerlijk gezegd zijn we allemaal een beetje oververmoeid. De muziek gaat om 21:00 uur aan voor de kinderdisco (alles in het Frans en ook nog een treurige vertoning) en gaat vervolgens om 24:00 uur weer uit. En het volume staat zo hard, dat het complete gebied wakker mort liggen. Desalniettemin hebben ze hier een vergunning voor, dus of je asjeblieft niet zo wil zeuren hierover. Dat wordt namelijk niet gewaardeerd. Zwembad prima, sanitair erg schoon. Maar overdag wilde ik alleen maar slapen. We waren allemaal kapot! Bovendien konden wij geen normaal gesprek meer voeten na 21:30 uur omdat het animatieteam een privefeestje vierde 7 dagen van de week!!! Wij zijn doodmoe na 3 weken vakantie. Ik geef een slecht cijfer om deze reden

• 1Staat v/h sanitair

• 4Patrick02-08-2019

Doodmoe terug gekomen van vakantie!

Leuke camping overdag. In de avond is het verschrikkelijk! Wij hadden een tentplaats, vlakbij het disco gedeelte. Alle tenten staan in het gebied waar je last hebt van de disco. Ze presteren het hier om de boxen zowat op te blazen. Mijn God, wat een herrie zeg! Wij hebben 2 jonge kinderen en die hebben echt geleden onder de verschrikkelijke herrie. Gewoon onmenselijk. Iedere dag tot 24:00 uur werkelijk keiharde muziek. Ik ga op vakantie om uit te rusten, maar wij zijn allemaal bekaf. Klagen bij de receptie of het animatieteam heeft geen zin. Ze hebben een vergunning zeggen ze en dit is het programma. Dus 7 dagen per week van 21:00 - 24:00 uur keiharde herrie op de tentplaatsen. Daarom geef ik de camping een onvoldoende. Zwembad en sanitair zijn prima, maar omdat de kinderen zo moe waren, was het overdag hangen en huilen. Erg jammer, want van uitrusten is niks gekomen!

• 7Staat v/h sanitair

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2019

• 5Chantal01-08-2019

Herrie tot 24:00 uur!!

Overdag een geweldige camping, maar na 21:30 gaat de volumeknop ultra/mega absurd hard en dat duurt tot 24:00 uur. Als je met de tent komt, dan sta je in het gebied waar je er absurd veel last van hebt. Bij de schuimparty slaat de decibelmeter door naar 95 decibel. Bij mijn tent was het alsnog 80 decibel, en dit lieg ik niet! En de muziek staat 7 dagen per week tot 24:00 uur aan. Mijn kinderen waren na 5 dagen he-le-maal kapot. Er was geen land meer mee te bezeilen. Na 11 dagen hebben wij ons verlies gepakt en zijn naar huis gereden. Dit was werkelijk té erg. De camping deed er niks aan, ondanks dat veel mensen hebben geklaagd. De camping zegt: hier is vraag naar en we hebben een vergunning om tot 24:00 muziek te draaien. Kortom: slikken of stikken. En dan denk je dat het klaar is om 24:00 uur, maar voordat de camping in rust is, is het 01:30 uur. Mijn kinderen sliepen met oordoppen in.

• 4Eetgelegenheden
    • 8Staat v/h sanitair

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2019

• 8Fam. Kool31-07-2019

Leuke camping, snoeiharde muziek tot 24:00 uur.

Een leuke camping met genoeg te doen voor jong en oud. Een prachtig zwembad (ik heb geen ambulances gezien in tegenstelling tot wat anderen schrijven) met stoelen langs de kant. Geen ligbedden of parasols. Zeer schoon sanitair. Wij hadden een prachtige plaats voor onze tent, met voldoende ruimte. Maar je kan het ook minder goed treffen. Van de Dutchbox moet jij je weinig voorstellen. Daar was niks van te zien; het is erg Frans georienteerd. Alles wordt in het Frans gedaan. Ook de liedjes op de kinderdisco zijn Frans, en daarmee was de kinderdisco een grote teleurstelling voor mijn kinderen die vorig jaar op een Franse camping getracteert werden op liedjes van Kinderen voor Kinderen. Maar wat je absoluut moet weten is dat er op de camping een kinderdisco is van 21:00-21:30 (erg laat) en daarna aansluitend het avondprogramma volgde met snoeiharde muziek tot 24:00 uur!!! Mijn kinderen (6&8jr) waren na 4 dagen kapot, en ik ook!

• 5Eetgelegenheden
    • 10Staat v/h sanitair

• 5patricia31-07-2019

Niet meer naar deze camping voor ons.

Wij zijn hier een week geweest. Deze camping heeft nog zoveel te verbeteren. Wij hadden een 6 persoons stacaravan. Op zich prima maar er was niks schoongemaakt, de koelkast was nog gevuld (geloof niet dat deze normaliter al gevuld is :-)) keukenkasten waren kapot en de chifon was zo lek als een mandje. De camping zelf heeft nogal wat achterstallig onderhoud. Het zwembad vonden wij erg aan de krappe kant met het aantal vakantiegangers. Wat deze camping nodig heeft is een hoop liefde en dan kan dit echt wel een hele mooie caming worden, maar voor ons is dit nu een echt NEE voor deze camping. Maar goed dat mag de pret allemaal niet drukken en wij hebben ons verder prima vermaakt, daar hebben we in principe de camping niet voor nodig als waren we na deze week ook wel klaar in de omgeving.

• 5Eetgelegenheden
    • 6Staat v/h sanitair

Gereisd met oudere kinderen in juli 2019

• 6M31-07-2019

Nooit meer!!

Net trug van een week vakantie we hadden een 6 persoons staancaravan toen we aankwamen dacht ik oooo wat hebben we nu gedaan wij hebben nog nooit zoveel huisjes bij elkaar zien staan geen ruimte puur geld deze camping alles is het gewoon net niet wij hadden een plek zonder beschutting en niet veel ruimte maar we hebben plekken gezien tegenover en om het zwembad waarvan de glijbanen heel de nacht aanstaan en de camping plekken is waar elke dag muziek is en niet tezacht tot 12 uur savonds voor ons nooit meer een capfun aangezien wij van meer hebben gehoord dat het bijna overal is gelukkig wel een leuke vakantie gehad met de familie volgend jaar maar een camping met meer plek en rust

• 6Eetgelegenheden
    • 5Staat v/h sanitair

Gereisd met oudere kinderen in juli 2019

• 7M23-07-2019

Valt reuze mee!

We hadden al geboekt en las achteraf hier de recensies dus met een beetje tegenzin die kant op. Nou dat viel dus allemaal hartstikke mee. We hadden een schone en ruime stacaravan (resort 6 p). Geen een x een ambulance gezien, wel een jongen met een hoofdwond door de glijbaan. Kwestie van goed lezen hoe je van de glijbaan af moet. Ja en er zaten een paar kuiltjes in de geasfalteerde weg maar ik verwacht zelf geen 5* camping met een gladde asfalt weg dus geen probleem!

Zwembaden waren goed en schoon en lekker warm. Geen scherpe randen e.d.

Animatie team erg enthousiast! Het is een Franse camping dus 1 nl meid bij de animatie maar ook 80% Fransen op de camping. En zoals Fransen leven, ze leven tot laat. Animatie ging dan ook door tot 12 uur met luide muziek. Bij de caravan hoorde wij daar amper nog wat van.

Door de recensies was ik wat bang geworden maar dat is ons alles meegevallen.

• 7Eetgelegenheden
    • 7Staat v/h sanitair

15 tips over Camping Capfun La Grenouillère

• Annelies, 29-06-2014

Hoewel de camping niet aan de Loire ligt, kun je vanuit de camping leuke fietstochten maken, deels langs de Loire of naar Blois. Dat betekent wel dat je een stuk langs de doorgaande weg met auto's moet fietsen

• Carola, 09-07-2014

Neem bij reservering van chalet zelf je kussensloop en matrassloop mee. Wat je krijgt van de camping is soort dus stofachtig papieren hoes. Bezoek het stadje Blois en voor de kinderen Maison de la magique (Houdini Huis). Tevens leuk om rondrit te doen met paardekar door het stadje. In de stadsparkjes zijn speeltuintjes. IJsjes zijn duur bij de winkels in het "dal" (2,25 per bol) maar bovenin Blois (1,25 per bol) . Supermarkten: Super U 2 km in Mer, In Blois: Lidl, Carrefour en E.Leclerc.

• Vreugd, 27-08-2013
    • veel mooie kastelen in de buurt (toegang is duur)
    • gratis wifi bij de bar
    • goede, goedkope kapster in Suèvre (Martine, tegenover de kerk)
    • Super-U dichtbij in Mer, goedkope benzine, Lidl langs de weg richting Blois

8 vragen over Camping Capfun La Grenouillère

• Miranda, 11-01-2017

Welke accomodatie?

Ik wil graag deze camping boeken. Ben alleen met drie kids en wil op een leuk plekje staan, het liefst dichtbij het zwembad enz. Wat raden jullie mij aan? Ik kan nergens een plattegrond van de camping vinden...

• dewyse marianne, 16-07-2014

camping parc de la grenouillère

Eventjes iets vragen zijn er mensen die deze vakantie al op de camping van parc de grenouillère op vakantie zijn geweest wij gaan in augustus een weekje daar verblijfen met drie kids 9j en twins van 4j kunnen onze kids daar hun goed uitleven het wordt een weekje plezier en fun de tijd in de week met de kids is vrij beperkt we willen wat ons een week goed amuseren en veel wandelen en veel van Loire en omstreken zien. mvg familie cools uit de westhoek ;)

David, 02-08-2014

ik zou daar niet meer gaan, er zijn nog andere campings in de buurt, ik zou nagaan of deze voordeliger zijn en hoe de algemene beoordeling is.

dewyse marianne, 02-08-2014

geachte David is u vakantie daar niet meegevallen? hoopte op enkele positieve reacties. mvg marianne

• m.bakkers, 05-06-2014

Route naar Suevres

Wij gaan voor het eerst naar Frankrijk naar Suevres. We willen niet over Parijs. Welke route kunnen wij het beste nemen.

elly, 17-08-2015

ja, mee eens, Bordeaux aanhouden, dat gaat heel goed, ook op zwarte zaterdag en terug naar huis Lille aanhouden

Annelies, 29-06-2014

We zijn eind mei wel over Parijs gegaan en dat ging prima op zaterdag! Als je bij Parijs Bordeaux aanhoudt, gaat het zonder problemen. Files zijn natuurlijk zo niet te voorspellen.

Camping Capfun La Grenouillère info

• Aantal sterrenstersterster