Camping Ferme de Prunay

Camping Ferme de Prunay
8,1

52 reviews over Camping Ferme de Prunay in het Nederlands

Met jonge kinderen

Heerlijke plek op een mooie locatie!

Marieke
20-9-2018

Wat een fijne plek! Dit was de allereerste camping die we bezochten met onze twee kinderen. Er heerst een zeer gemoedelijke sfeer. Marie (en haar moeder) zijn super vriendelijk en gastvrij. Wij stonden op een mooie ruime plaats met fruitbomen. Zeer beschut en orivé.We stonden tegenover de speeltuin. In de omgeving kun je goed fietsen. De dierenweide even verderop is vrij toegankelijk. De kinderen kunnen de dieren knuffelen en ze mogen op de ezels zitten. De springkussens waren een hit bij onze oudste zoon (4jaar). Op vrijdag en zondag kun je verse gemaakte pizza bestellen. Deze was heerlijk!

Kortom: we hebben een bijzonder goed verblijf gehad. Oja, en het sanitair werd goed schoon gehouden en mocht je het nodig hebben: er staat een magnetron die je kunt gebruiken.

Camping doet bij aankomst sfeervol aan. Restaurantje, zwembadje (klein v deze camping), speeltuin, dieren, luchtkussens en nog veel meer te doen voor kids tot ong. 10 jaar. Het oude gedeelte vd camping is mooi vertoeven alhoewel alle plekken groot zijn. Het nieuwe deel staat grotendeels in de felle zon, sanitair te ver weg en de kraantjes om water te tappen staan op reguliere campingplekken. Niet prettig want als er iemand staat ga je niet naast hun tent water staan te tappen dus moet je nog verder lopen. Grindpad doet met slippers aan pijn ad voeten, douches leken erg leuk (3 op een rij in 1 cabine) maar werkte voor geen meter ivm wegvallen waterdruk. Al met al: leuke camping maar er is zeker nog ruimte voor verbetering. Prijs p / nacht liegt er niet om ... 50 euro v gezin met 2 kids. Omgeving: mooi en genoeg te doen.

Mooie, knusse, gezellige camping

Sandra
16-8-2018

Erg fijne, kleinschalige, gezellige camping. Erg ruime plaatsen. De nieuwe plaatsen hebben echter totaal geen schaduw, waardoor het de afgelopen weken bijna niet te doen was daar. Vraag dus om een laag nummer! Sanitair is schoon, maar wel beperkt, waardoor er bij drukte weinig waterdruk en warm water is. Douche je echter buiten de spits, dan heb je een fijne douche! Verder is er een magnetron en gasfornuis aanwezig. Speeltuintje is gezellig en goed aangelegd, twee springkussens vielen ook erg in de smaak. Het zwembad is niet groot, maar prima te doen! Erg gezellig restaurant, goede kwaliteit en niet duur! De activiteiten die worden georganiseerd zijn erg leuk, maar herhalen zich wel steeds per week. Voor een week is deze camping heerlijk, langer hoeft voor ons niet. Voordeel is dat je heel snel leuke contacten op doet, de kinderen vrij kunnen bewegen door de kleinschaligheid en er een heel gezellige sfeer hangt!

plus:

Grote staanplaatsen, mooie ligging en geschikt voor kinderen tot en met een jaar of 9 die van dieren en simpele activiteiten houden. animatie is van maandag tot vrijdag en herhalende activiteiten. ezel tocht, tractortocht en dieren verzorgen, hutten bouwen, brood bakken er knuffelen met kleine dieren. vriendelijke hardwerkende medewerkers.

restaurant-bar kleine kaart maar kwaliteit is wel erg goed. omdat er maar 1 medewerker in de bediening is duurt het iets langer.

min:

- toiletgebouw en douches maar op 1 plek vooraan. ver lopen vanaf plaats 63 en hoger. het sanitair is zeker schoon maar kan de capaciteit van de camping niet aan. weinig waterdruk, vaak koude douche en diverse ophangpunten kapot dus de douche zelf vasthouden. tevens weinig ventilatie in de douches door lag plafond.

- zwembad leuk voor een frisse duik maar te klein voor het aantal gasten.

- prijs aan de hoge kant.

gezellig voor een paar dagen!

Fantastische camping.

Coen de Radder
27-6-2018

Geweldige mooie en grote plaatsen. Veel vrijheid en rust.

Prima maar overgewaardeerd

Albert
22-7-2017

+ Grote kampeerplaatsen, schoon sanitair

- Klein zwembad, stevig aan de prijs (55 p/nacht voor 2 volw en 2 kinderen) en weinig info op de website

Het hoge cijfer op Zoover in mijn ogen niet waard.

Vooral geschikt voor kleine kinderen tot 8 a 9 jaar.

prima camping

vijftigers uit België
20-8-2016

Toevallig op internet gevonden via boerderijcampings. Mooie camping en zeer ruime plaatsen. Het sanitair is prima in orde.

Zeer leuke tijd gehad (5 dagen), je moet wel tegen de drukte van de kinderen kunnen. Het personeel is super vriendelijk en werkt keihard. Steeds bereid om info te geven en je verder te helpen. Voor ons was het prima en voor ouders met kinderen is het een superlocatie.

Niet meer zo knus als vroeger...

Hanky
15-8-2016

Wij zijn deze zomer voor de 3e keer naar deze camping geweest, die inmiddels 2x zo groot is geworden. De eigenaren zijn nog steeds ontzettend aardig en de plekken zijn nog steeds erg ruim, maar het knusse en gemoedelijke is er inmiddels een beetje vanaf en het is dan ook een stuk drukker, met name rondom het (te kleine) zwembad en het restaurant.

Wij verbleven in een 'roulotte': niet al te groot, maar verder van alle gemakken voorzien en aan de rand van de camping, dus heerlijk rustig.

Het is voor kampeerders in het 'nieuwe' gedeelte wel ver lopen richting sanitair.

Voor kleine kinderen die van (boerderij)dieren houden is het echter nog steeds een walhalla. Er zijn leuke activiteiten zoals broodbakken, konijnenaaien en huifkar-tochtjes. Ook de omgeving is mooi: glooiende landschappen en vele prachtige kastelen. De steden Blois (lekker dichtbij) en Tours zijn ook zeker een bezoek waard.

De campingprijzen zijn hoog, maar dat is nooit anders geweest...

Voor ons was dit bezoek waarschijnlijk de laatste keer, want onze kinderen worden te oud voor deze camping die met name gericht is op gezinnen met kleine kinderen.

Uit z'n jasje gegroeid

Bas
9-8-2016

Het is een mooie kindvriendelijke camping met vriendelijke mensen die je graag te hulp schieten. Er is veel te doen. Zwembad kan behoorlijk druk zijn. De omgeving is ook schitterend!

Echter, ze zijn de afgelopen tijd behoorlijk gegroeid. De afstanden tot het sanitair en zwembad zijn in geval van de nieuwe plekken erg groot. De staat van het sanitair houdt ook niet over. Warm water is geen zekerheidje...Er is ook weinig verlichting op de camping. Ik zou het zeker geen 4 sterren camping noemen. Ook omdat hij aardig aan de prijs is. Ben bang dat ze wat uit hun jasje gegroeid zijn.

Heerlijk relaxen en veel privacy

Fam. Martijn
3-8-2016

Marine en Christiane runnen hier echt een heerlijke camping met uitzicht op glooiende heuvels en met een boomgaard met fruitbomen. Ze kennen je bij naam en dat voelt erg huiselijk. Wij hadden een 'cabane du pecheur' gehuurd, zo'n blauw-groen huisje. Deze had een supergroot houten terras en dito grasveld (groter dan onze tuin in NL 😂). 's Ochtends heerlijk genoten van verse broodjes en 's avonds kon je (eenvoudige) gerechten afhalen bestellen. Leuk dat je die ook kon meenemen naar je huisje om daar op te eten.

Het zwembad was wel klein, maar dat werd weer ruimschoots goedgemaakt door de leuke activiteiten die ze organiseerden. Ook in de omgeving zijn allerlei leuke dingen te doen: kasteel de Cheverny was erg mooi van binnen met een leuke LEGO-tentoonstelling op het moment dat wij er waren. Daarnaast vonden onze 3 kids het Maison de la Magie en het Musee de la Sorcellerie (hekserij) erg leuk. En probeer zeker ook even een dagje naar de Zoo de Beauval te gaan: een hele mooie dierentuin met reuzenpanda's, witte tijgers en andere bijzondere dieren.

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Ferme de Prunay in Seillac (Loir et Cher), maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Ferme de Prunay zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.