Vakantiehuis Puur Berry

9Fenomenaal

Frankrijk, Centre, Saint-Priest-la-Marche

Op vakantie geweest naar Puur Berry?

9Fenomenaal

• 8.8Hoeveelheid ruimte

Vakantiehuis info

Meer vakantiehuis info

5 reviews over Vakantiehuis Puur Berry

• 10Irani Otten03-08-2015

Het échte genieten

We hebben enorm genoten van twee weken bij de familie van Mheen. De gîte en de sfeer vonden we authentiek: echt Frans platteland en veel rust door de eenvoud. De sfeer was warm, ongedwongen en vrij! De gastheer en gastvrouw hebben ons en fantastische tijd bezorgd samen met hun twee kinderen. Heerlijk genoten van luieren in de hangmat, kijkend naar de kipjes, kuikens, poesjes, eenden, honden en de geit. Van lezen kwam het niet altijd omdat het zo leuk was om alles te observeren. Onze kinderen vonden de vakantie heel leuk! De pizza-avonden waren ontzettend gezellig en de pizza's zelf waren door de authentieke broodroven heerlijk! De omgeving is mooi, we hebben lang niet alles gezien en we komen zeker terug! Het huisje is fijn ingericht, al het nodige is er. De bedden en de douche zijn goed. Door de verschillende ingerichte plekken buiten is er prima gelegenheid om onafhankelijk en op jezelf te zijn. En als je gezelschap en gezelligheid wilt, dan kan dat ook.

Gereisd met oudere kinderen in juli 2015

• 9J.Pulles en R.Schellekens21-01-2014

Heerlijk rustig

Puur Berry is voor ons precies wat er wordt beloofd. Rust, ruimte, schone lucht en het echte Frankrijk. Dat is wat wij hebben ervaren. Niks doen gaat er prima. Met een boekje in de hangmat in de tuin. Een wandeling maken in de omgeving, kleine dingen ontdekken die de meeste toeristen niet massaal opzoeken. Een beetje verdwalen in de omgeving en weer zie je iets onverwachts. Een vervallen buitenhuis bij het kasteel een in onbruik geraakte spoorbrug. Wij houden daarvan. Als je eens iets anders wil, een markt bezoeken of naar een brocante, je hoeft het maar aan de gastheer en gastvrouw te vragen en je krijgt opties te over. Op avonden dat de authentieke broodoven wordt aangestoken zijn er heerlijke pizza’s die aan een lange tafel in de tuin worden gegeten met uiteraard een wijntje erbij. Op de bedden sliepen we prima. Alles bij elkaar voor ons voldoende om dit jaar weer te boeken.

Gereisd met oudere kinderen in juli 2013

• 8Joop Terwijn20-01-2014

Een overheerlijk rustig plekke!

Puur Berry ligt in het echte Hart van Frankrijk, en dan hebben we het over het echte hart de Berry. Een vergeten gebied waar het echte Frankrijk nog kan vinden. Waar je weg kan dromen van een het bezitten van een eigen gite, maar dan toch vaak terug komt op het ideeën dat huren toch wel erg makkelijk is! Het is niet het gebied waar je flitsende attractieparken nabij vind. Uiteraard wel te bereiken, maar dan maak je er een dagtrip van. Voor ons een perfect gebied, waar nog echte boerenfeestjes zijn, half (of niet) gerestaureerde. Lekker tot rust komen, af en toe een wandeling, De gite is functioneel, maar basic (wat wij zoeken) geen radio en tv, maar natuurlijk wel wifi, dus wie het voorgaande zoekt kan dat altijd doen met ipad of laptop. Een heerlijk dinner service mogelijk, waarbij je gewoon aan tafel komt bij de eigenaar en het gezin. Heerlijk eten waarbij canailles mogelijk is of je jezelf kan laten verrassen. Dus niet overdreven, puur, eerlijk, genieten! Wij komen zeker terug!

Gereisd met partner in april 2013

• 10G. Verdam13-01-2014

Super gastvrij en heerlijke vakantie gehad

Na een 8 uur rijden werden wij hartelijk ontvangen door de Fam vd Mheen. Onze bedden waren opgemaakt en de typische franse gite straalde sfeer en gezelligheid uit. Onze gastvrouw verwelkomde ons met eitjes van eigen kipjes en nodigde ons uit voor de table d'hote. Heerlijk savonds gegeten en onze gastvrouw vertelde wat er allemaal te doen was in de omgeving. Volledig ontspannen gingen wij onze bedjes in en na een heerlijke nachtrust klaar voor de volgende dag. Lekker gewandeld met onze honden ens-middags naar het meer van Sidialles. Heerlijk gezwommen en de kinderen een afspraak gemaakt om later die week te gaan klimmen in het super gave klimpark bij het meer. Veel lokale bevolking waardoor je nog echt in Frankrijk op vakantie bent. Bij terug komst bij de gite konden we heerlijk genieten van de rust en ruimte en de meiden doken nog even het zwembad in. Veder die week genoten van de leuke franse markten, kasteel van Bourssac, kampvuur en de zelfgemaakte pizza's. Top vakantie!

Gereisd met oudere kinderen in juli 2013

• 8Harm Toren12-01-2014

Zeker een aanrader

In algemene zin is er geen sprake van overbodige luxe, deze plek ademt duidelijk de sfeer uit van het echte Franse platteland! we hebben genoten van de rust en ruimte rond de gite. De accommodatie is eenvoudig maar prima. De bedden zijn goed, we hebben prima geslapen, zeker ook door de rustige omgeving!Het 3gangen menu met wijn, voor ons buiten geserveerd, was lekker. De pizza's, gemaakt in de authentieke broodoven, zijn uitstekend. Mede door de deelname van meerdere gasten en een aantal Franse buren ontstond er een erg gezellige en ongedwongen sfeer zoals je dat op het Franse platteland mag verwachten. Voor gasten die van rust, ruimte, sfeer en gezelligheid houden is deze gite zeker een aanrader!!

Gereisd met partner in augustus 2013

Vakantiehuis Puur Berry info