Camping Les Alicourts Resort

WebsiteLink naar websiteWeer vandaag3°-4°
Camping Les Alicourts Resort
8,5

Omschrijving
Camping Les Alicourts Resort ligt in het midden van Frankrijk. Voor waterpret kun je hier goed terecht, want er zijn meerdere zwembaden en er is een zwemmeertje. Tijdens koudere dagen is er gelukkig een binnenzwembad. Ook de sportvelden, speeltuinen en tafeltennistafels zorgen voor vermaak. Of ga eropuit en ontdek het typisch Franse binnenland.

We hebben een aantal aanbieders voor Les Alicourts Resort voor je op een rij gezet:

544 reviews over Camping Les Alicourts Resort in het Nederlands

Net terug van top camping. Sanitair was groot en schoon. Prachtig zwembad met glijbanen 1 groot nadeel handdoeken leggers..camping doe hier wat aan. Wij stonden ook in de rij maar bleven in het zwembad. Vele anderen kwamen pas veel later terug. Verder leuke animatie met oa Nederlandse jongen. Kinderen vonden hem geweldig en nam zelfs de tijd om met dochter nog in de banden te gaan. Meer ook erg leuk en was nu lekker warm. Ruime staplekken. Caravan plekken allemaal dichtbij meer en zwembad en sanitair. Er zijn wc's bij het zwembad anderen schrijven van niet maar zijn er echt. Wij hadden fietsen mee genomen maar was niet nodig. Supermarkt prima wel aan de prijs! 1 toch nadeel waardoor cijfer naar beneden gaat is de ligging. Voor de camping prima rustige omgeving maar om een dagje weg te gaan toch snel een uur rijden. Dit wisten we bleef toch jammer. Supermarkt op 17 km. Veel Engelsen toen wij er waren. Prima! Gaan vast nog een keer!!!!

Erg leuke camping voor gezinnen met jonge kinderen! Wij waren hier met dochter (4) en zoon(1,5) Ze hebben zich goed vermaakt in het mooie zwembad, het meer en de speeltuin. Ookhet beekje achter de camping is leuk. Wij waren er een week en dan hoef je eigenlijk de camping niet af. Na een week heb je het dan ook wel gezien.

Alles is ver rijden en dan nog kom je alleen in slaperige Franse dorpjes. We hebben wel zooparc de beauval bezocht, erg mooie grote dierentuin, de moeite waard. Kastelen genoeg, maar met de allerkleinste kinderen is een kasteel een kasteel dus is 1 bezoeken genoeg.

De prijzen op de camping zijn wel hoog. We hebben af en toe een ijsje gekocht maar geen gebruik gemaakt van de cafetaria of het restaurant. 3 euro voor een frikandel vonden wij gierige Nederlanders teveel van het goede ;) Een Super U vind je in Salbris, ongeveer 20 minuten rijden. Maar er zijn meerdere supermarkten te vinden op die afstand.

Geen aanrader, omgeving is saai en plat

Janneke,
21-8-2018

De camping is druk net zoals het zwembad en het meer.. te druk. En dan te klein . Het is wel Goed op orde verder het sanitair is netjes maar er is in de omgeving niet veel te doen... helemaal niets .

Direct boeken

Top resort! 5-sterren waard!

Martijn,
20-8-2018

Het resort ligt heerlijk midden in bos rondom meer met strand en grasveld. Geweldig zwemparadijs! Veel zwembaden, 3 waterglijbanen voor klein en groot. Vele activiteiten, sportvelden, speeltuin, tafeltennistafels, en meer. Veel verschillende huisjes (cottages) en ook kampeerplaatsen. Onze cottage was heel schoon, goed verzorgd en staat op 300m2 grasveld, omringd door heggen. En alles voorhanden, zoals een supermarkt, restaurant, afhaalrestaurant, wasserette, animatietheater, grote bar met speelautomaten.

Het resort ligt wel afgelegen. Eerste dorp op 10-15 minuten rijden waar ook grote supermarkten zijn (Intermarché en Carrefour). Geen minpunt, maar wel goed om te weten. Wij hebben chateau Chambord bezocht (geweldig en groot kasteel) en het historisch stadje Orleans, beide binnen het uur met de auto.

Kortom: een dikke aanrader!

PS: Wij hebben direct geboekt bij Les Alicourts, doe dat ook!

Heerlijke 2 weken gehad op deze mooie camping

Fam. Middelkoop,
17-8-2018

Prachtige camping met veel vertier rondom het zwembad en het meer. Door de riet gedekte bar en palmbomen doet het deels tropisch aan (nu deed de zomer daar goed aan mee). Hadden een stacaravan via een touroperator; ruime plek en schaduw echter type basic deed zijn naam wel eer aan: standaard, verouderd en niet al te schoon. Maar op vakantie vooral buiten geleefd dus niet aan gestoord. Voor cultuursnuivers is dit niet de meest ideale plek in het Loiregebied: overal de auto voor nodig om er op uit te gaan richting de kastelen en stadjes (maar in een mooie omgeving vonden wij het geen straf om een uur in de auto te zitten). Een dag op de camping fietsen gehuurd en een prachtige tocht door de bossen gemaakt. Voldoende supermarkten in de omgeving. onze kids 10, 8 en 5 hadden het super, vooral door de vele glijbanen in het zwembad en het kindvriendelijke meer

Luxe camping met name gericht op jonge kinderen

Theo Koopmans,
15-8-2018

Als je niet van kleine kinderen houdt (0-4 jr.) met alles wat daar bij hoort dan moet je misschien niet naar deze camping gaan. Voor kids in basisschool leeftijd echter is het een topcamping. Scoon, luxe en alles er op en er aan met zeer enthousiast animatieteam (in Engels en Frans), een geweldig zwembadcomplex en een heerlijk meer. Voor de oudere jeugd was er weer wat minder te doen.

Wij hadden aan mobilhome van een iets ouder type die weliswaar schoon oogde en rook toen we aankwamen maar waar ook bijvoorbeeld kastdeurtjes scheef hingen. Onze plek was prima qua privacy en zon/schaduw maar we hebben ook mobilhomes pal in de zon en direct aan het pad gezien. Grote verschillen dus.

In de directe omgeving is weinig te doen maar het was bij ons ook te heet om actief te zijn dus dat vonden we niet erg. In de avond koelde het gelukkig wel lekker af.

Kortom: Ik kan me voorstellen dat mensen hier graag terugkomen maar wij doen dat niet denk ik

Heerlijk!

Fam.Koster,
12-8-2018

Prachtig park met veel voorzieningen en activiteiten, voor ieder (en alle leeftijden) wat wils. De zwembaden zijn geweldig en alles werd goed onderhouden. Goed en leuk animatieteam, heel afwisselend programma ook. Wij verbleven in een cottage (Key West), erg mooi, schoon en van alle gemakken voorzien, ruime plekken. Het nieuwe sanitairgebouw op het kampeergedeelte zag er ook prachtig uit. Wat we minder vonden van de camping is dat er in de omgeving niks te doen of te bekijken is en dat het restaurant en de bar vrij duur zijn, maar voor een weekje zouden we er zeker teruggaan.

Ontzettend leuke vakantie genoten!

Familie,
11-8-2018

Het zwembad is werkelijk fantastisch, voor zowel de kleinere als de tieners kunnen zich hier geweldig vermaken. De afstand van onze accomodatie naar het centrale gedeelte was best groot. Voor stadjes of bezienswaardigheden is het minstens een uur rijden.

Mooi verzorgde camping met voldoende animatie voor alle leeftijden.

De eetgelegenheden zijn goed en budgetvriendelijk.

4Gbereik was enkel aan het centrum goed , wifi prijzig.

Aanbod activiteiten in de buurt kan misschien beter aangeduid worden , er zijn wel folders , maar toch beperkt.

Grote winkel in stad op minder dan een kwartiertje rijden.

Tanja,
2-8-2018

Waanzinnig mooie en hele leuke camping. Deze camping is zijn 5 sterren meer dan waard. Wij kwamen hier eigenlijk maar voor 1 nacht vanuit het zuiden terug naar huis, maar hebben een paar nachten bijgeboekt met onze camper. We hebben echt genoten van de hele camping. Super zwembad, leuke activiteiten zoals golf, minigolf en discgolf. Mooi meer en het allerbeste en mooiste sanitair die we ooit op een camping in Frankrijk hebben gezien. In Oostenrijk kom je dit nog wel eens tegen. Helemaal top en zo mooi en netjes onderhouden. Ook prachtige planten en bloemen overal. Het restaurant is ook zeker erg goed voor campingbegrippen. Een snackbar zit er zelfs voor kroketten en frikandellen als je daar trek in hebt. Cappuccino en koffie is echter niet te drinken, maar ja, waar in Frankrijk wel. Net als de wifi...die is slecht. Maar goed, een aanrader dus. Wij komen zeker terug!

Direct boeken

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Les Alicourts Resort in Pierrefitte sur Sauldre (Loir et Cher), maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Les Alicourts Resort zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.