Camping Sandaya Les Alicourts Resortstersterstersterster

7.8Goed

Frankrijk, Centre, Pierrefitte sur Sauldre (Loir et Cher)

7.8Goed

• 6.8Eetgelegenheden
  • 8.7Staat v/h sanitair

We hebben een aantal aanbieders voor Sandaya Les Alicourts Resort voor je op een rij gezet:

• Animatie
  • Sauna
Meer camping info
Tonen op kaart

Camping Les Alicourts Resort ligt in het midden van Frankrijk. Voor waterpret kun je hier goed terecht, want er zijn meerdere zwembaden en er is een zwemmeertje. Tijdens koudere dagen is er gelukkig een binnenzwembad. Ook de sportvelden, speeltuinen en tafeltennistafels zorgen voor vermaak. Of ga eropuit en ontdek het typisch Franse binnenland.

633 reviews over Camping Sandaya Les Alicourts Resort

• 8Paulus van der Velde13-11-2019

Prachtige nette camping

Prachtige nette camping met leuk zwemmeertje en een fantastisch zwembad! Leuke animatie, goede speelplekken en veel te doen voor de kids. Winkeltje prima voor de kleine boodschappen en vers brood in de morgen. In de directe omgeving is niets te doen. Enige grote ergernis is het handdoekje leggen bij het zwembad. Ik snap niet dat de camping daar niets aan doet want ik hoorde hierover veel gemor. Gelukkig is het sanitair luxe en zeer schoon want de stacaravan van Eurocamp was niet al te best! De camping was het geld waard, de stacaravan niet. Het was niet schoon en er mankeerden gewoon veel kleine dingetjes aan. Missende deurklink, kromme koekenpannen, horren die niet omlaag bleven, ramen die niet open bleven staan, etc. Allemaal kleine dingetjes die door ons zelf vrij simpel op te lossen waren maar voor dat geld verwacht je gewoon beter. Volgend jaar gaan we in onze eigen caravan, dan zal mijn beoordeling voor prijs/kwaliteit hoger zijn!

• 7Eetgelegenheden

Gereisd met jonge kinderen in juli 2019

• 9Marcel Aerts30-10-2019

Heerlijke top camping

Wij zijn hier al 5 maal geweest, komen telkens terug op deze camping. Dit is echt een top camping!! De foto's die u hier ziet via zoover zijn echt minder/slecht. Het is daar veel mooier sanitair is een 10, net als de bar en het zwembad. Alles is daar erg netjes. min punt is dat je een 15 moet rijden naar een supermarkt.

• 9Eetgelegenheden
    • 10Staat v/h sanitair

Gereisd met oudere kinderen in juli 2018

• 7Fam Lagendijk04-10-2019

Leuke camping met een dikke minpunt!

Wij hebben een prima vakantie gehad met elkaar. Kids hebben zich super vermaakt en we hadden heerlijk weer 10 dagen lang! Maar het eten.... jeejtje wat was dat slecht... En wij zijn serieus snel tevreden en klagen echt niet snel! Maar de kwaliteit was zo slecht, zo slecht!! En dan de prijzen die je ervoor betaal is te belachelijk voor woorden....

• 1Eetgelegenheden
    • 8Staat v/h sanitair

• 7fam keijzer18-09-2019

Niet voor herhaling vatbaar

De negatieve commentaren zijn helaas terecht, de positieve kan ik niet allemaal plaatsen. Het zwembad is vaak te vol, en het handdoek leggen zorgt voor een rare sfeer. De prijzen in het restaurant en de snackbar zijn misdadig en de kwaliteit en keuze middelmatig/beperkt. Het enige alternatief is zelf koken want je kan niet even ergens uit eten, dan zit je een uur in de auto. Ons huisje was in orde, het personeel vriendelijk en als je van rust houdt is de omgeving heerlijk.

• 8Staat v/h sanitair

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2019

• 8Anoniem07-09-2019

Heerlijke camping

Het is een prachtig resort! Wij zaten in een ruime Safari Lux tent in het nieuwe gedeelte (Forest Camp) en dat is heel mooi, ruim en in de natuur opgezet. De faciliteiten op de camping zijn goed. Alleen maar lof. Ook het meer is heerlijk om aan te zitten en er was zelfs op een avond een lampionnen optocht met vuurwerkshow. Er is maar 1 maar en dat is dat het handdoekje leggen bij het zwembad tot een nieuw niveau getild is; mensen leggen voor openingstijd al hun handdoeken weg en het is duwen en trekken om 10u. Ook is het erg druk in het zwembad en zonder toezicht moet je dus wel rekening op een bal in je gezicht. In de directe omgeving is weinig te beleven; toch blijft de vogelshow van de Beauval Zoo meer dan de moeite waard om lang voor te rijden.

• 7Staat v/h sanitair

• 2Alex27-08-2019

Geen aanrader als je een huisje boekt.

Bij aankomst al mis. Wij met 2 auto’s, 1 mocht op het park. De ander moest op de parkeerplaats buiten het park wat 7 euro per dag kost. We mochten niet het park op om de spullen uit te laden. De informatievoorziening kan beter. De supermarkt en snackbar zijn dicht in de middag, waardoor je niks kunt halen. Er is geen 3G bereik. De supermarkt op 15 min rijden. Andere bezienswaardigheden op minimaal 50min rijden. De visvijver worden de ‘2’ beste stekken permanent vastgehouden door lege vistentjes. Voor de kleinste is er weinig te doen. Het huisje keywest stand. was oud, de zitbanken vergaan. De bedden slecht, de kussens slecht, het huisje was vies. De huisjes liggen tegen een berg/schuinte waardoor er geen speelruimte is voor kinderen. Personeel vaak onaardig. Het strandtentje voor crepes/wafels zijn vaak opgewarmd in de magnetron. Zwembaden onoverzichtelijk, weinig ligbedjes. Kartbaan is er niet en Pony's niet gezien. Spa open tot 19:00

• 2Eetgelegenheden
    • 5Staat v/h sanitair

• 6Peter26-08-2019

Prima bestemming maar zeker geen 5*

Wij verbleven twee weken in een cottage direct geboekt via de camping. De ligging was perfect aan een buitenrand met daardoor veel privacy. Als ik om mij heen keek hadden veel mensen het slechter getroffen. De faciliteiten op de camping zijn er maar erg matig, voor brood gingen wij bv naar de lokale bakker die is daar een stuk beter en geen rij! Eigenlijk is alles eerder al genoemd, de handdoekenrace, luidruchtig binnen zwembad, in de omgeving weinig te doen, magere animatie, horeca prijzig en kwalitatief matig en dit alles kan ik alleen maar bevestigen. Neemt niet weg voor twee kids van 3 en 6 was het er prima.... helaas voor hun boek ik geen tweede keer.

Het klinkt heel negatief maar, dit alles is in het perspectief van 5* bestemming en dan is de verhouding toch echt scheef. 3 max 4 zou beter op zijn plaats zijn en de beoordeling positiever maken. Tip ga douchen in het douchegebouw, veel ruimer (en hoger)

• 6Staat v/h sanitair

• 8E Hoebink13-08-2019

Fraai camping resort in the middle of nowhere

De camping voorziet in alle faciliteiten die je graag ziet op je vakantie, maar ligt wel erg afgelegen. We hadden de 6 pers. Key West gehuurd...Prima schoon en redelijke bedden. Dichtbij een speelpleinen voor de kleinsten. 5 minuten lopen naar zwembad en winkels. Animatie leuk en ook Nederlandstalig. Prijzen zoals gewend op Franse campings, tegen het schofterige aan maar de supermarkt viel op zich mee. Wel voor 9 uur in de winkel anders risico dat er geen croissants meer zijn. Er ligt een zoetwatermeertje op het complex, met aangelegd strand. Erg leuk als afwisseling op het zwembad. Grote supermarkt op 15 minuten, dierentuin op 1 uur, klimbos op 30 minuten. Kasteel chambord op 1 uur. Wij hadden geluk met heerlijk weer maar toen we wegreden regende het en de verwachting was niet heel geweldig. Zonzekerheid is hier toch anders dan cote dazur . Veel Nederlanders! Ruim 60%, verder Engels en Frans.

Gereisd met jonge kinderen in juli 2019

• 7Sharon13-08-2019

Voor een week een prima camping.

Wij verbleven in een comfort caravan geboekt via de camping zelf. De caravan was ruim met een grote, deels overkapte veranda, veel ruimte eromheen, fijn! Pluspunten: de caravan en de plek, het strandje en het meer waar je kunt "watersporten", supermarktje met vers stokbrood, zwembad met glijbanen, 7 tafel-tennistafels! Minpunten: geen avond/nachtwaker gezien die af en toe even een rondje doet om luidruchtige mensen aan te spreken, nauwelijks toezicht in het zwembad (dus handdoekje leggers/eten-drinken bij het zwembad/opblaas dingen terwijl het al zo "krap" is in het water), vies "binnen" zwembadwater en veel herrie in dit gedeelte, de glijbanen zijn niet zo spectaculair voor 12 plussers, take away was matig (druk, veel te kort gebakken slappe friet). De camping is netjes en het personeel vriendelijk. Het is een dure camping. Er verblijven veel Nederlanders en Engelsen. Er is veel drukte, maar voor een week is het een leuke camping.

Gereisd met oudere kinderen in juli 2019

• 8Fem13-08-2019

Mooie, complete maar erg massale camping.

Mooie, maar erg grote, massale camping. Dat hoeft geen nadeel te zijn, maar voor ons voelde het meer als een vakantiepark dan een echte camping. En daardoor voelde het soms ook wat kil aan: groeten op de camping was eerder uitzondering dan regel. Wel mooie staplekken: ruim en redelijk wat schaduw. Het nieuwe sanitairgebouw is prachtig en wordt regelmatig schoon gemaakt. Het zwembad was heerlijk, met leuke glijbanen. Handdoeken leggen is wel een sport hier. Redelijk gênant (rennende 50+-ers). De animatie in het zwembad was ook leuk en vooral niet al te serieus. Animatie buiten het zwembad om soms niet helemaal duidelijk en wat rommelig, maar wel met een heel enthousiast team. In de avond vaak een leuk avondprogramma (circus, vuurwerk, shows). Er is verder veel te doen: wakeboarden, vissen, skelteren, minigolf, waterfietsen, tafeltennis etc. Al met al een mooie complete camping, maar voor ons niet een plek om vaker heen te gaan.

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2019

69 tips over Camping Sandaya Les Alicourts Resort

• Sharon , 13-08-2019

Op 10 minuutjes rijden van de camping is in Brinon sur Sauldre een gezellige bistro waar je echt heerlijk kunt eten (Labbe), met aardige eigenaren en alles is echt vers en vanuit de streek (ook de wijn). ZooParc de Beauval is (zoals gezegd) een aanrader, mooie dierentuin met een roofvogelshow, zeeleeuwenshow en een gondel kabelbaan. Kasteel Chambord en kasteel Cheverney zijn mooi en een bezoek waard. Orléans en Blois zijn leuke plaatsen. Je moet er even voor rijden, maar het is vakantie :)

• Carolien, 04-07-2019

Al vaak genoemd hier, maar zeg t toch nog eens: Zooparc Beauval! Prachtig gelegen in een soort dal! Wel flink klimmen af en toe maar dat maakt het park zo prachtig! Bijzondere dieren, waar zichtbaar goed en met veel liefde voor wordt gezorgd, en als fantastische extra een geweldige vogelshow. We waren bang dat dit saai zou zijn maar zo indrukwekkend veel vogels tegelijkertijd dat je met open mond zit te kijken!

Stacaravan 326 en omgeving veel privacy en lekker beschut!

• mario1965, 22-06-2014

Mocht je van koken houden en daar gewoon je gang willen gaan, neem dan pannen zeker braadpan van thuis mee deze zijn krom en branden snel aan. En als je boodschappen wil gaan doen raad ik je zeker aan InterMarche een erg grote winkel daar kan je alles kopen ligt op een kleine 15 km

184 vragen over Camping Sandaya Les Alicourts Resort

• France, 07-08-2019

Shorts zwembad

Ik heb gelezen dat shorts niet zijn toegestaan in het zwembad. Controleren zie hier streng op of loopt iedereen gewoon in een zwemshort?

Marja, 17-08-2019

Iedereen loopt in een short!

• Jojo, 19-07-2019

Route

Heeft iemand tips voor een gunstige route? Parijs vermijden?? Navigatie stuurt je hier recht doorheen. Via Francilienne? En dan.... Wij willen op een vrijdag eind juli gaan, rond 5u in de ochtend, dus kom waarschijnlijk in de spits bij Parijs

Petra , 20-07-2019

Wij gaan dit jaar voor de 3e keer heen Altijd via Parijs gereden file heen weg viel mee terug altijd file bij Parijs Reden wel op woensdag scheelt natuurlijk al. Wij gaan nu ook weer op woensdag eind juli rijden maar zitten te denken om Via Lille -Reims-Troyes te gaan rijden Tip van vrienden van ons +- uurtje langer maar schijnt echt veel rustiger te rijden

• Bart van Dijk, 21-06-2019

Koelkast huren

Wij hebben deze zomer een staanplaats op les alicourts, kunnen er op de camping of in de omgeving koelkasten worden verhuurd?

• SchaduwplaatsenAanwezig
  • MobilehomesAanwezig
  • BBQToegestaan

• ZwembadAanwezig, Binnenzwembad, Buitenzwembad, Peuterbad, Zwembad
  • WaterparkAanwezig

• Animatie programmaMiniclub (2-5 jaar)
  • Aanbod voor kinderenBabybed mogelijk, Peuterbad, Speeltuin, Waterpark

• KeukenKeuken