Orléans

Reviews over Orléans

Stad van Jeanne d'Arc

givago,
    19-9-2014

Mooie stad aan de loire waar Jeanne d'Arc in de kijker wordt gezet:standbeelden ,geboortehuis van Jeanne d'Arc (nu museum)enz.. De kathedraal Staint-Croix is een prachtig bouwwerk,verder zijn er kerken en museums en in de omgeving van het martoiplein mooie gebouwen

Gereisd met partner in augustus 2014

Mooie, ondergewaardeerde stad

framboos,
    6-8-2014

Mooie, ondergewaardeerde stad. Charmant oud stadsgedeelte met verschillende eetgelegenheden (aanrader: le mangeoir!). Alles goed te bereiken te voet. Je moet niet ver buiten Orléans gaan om meteen in de natuur te zitten. Aan de immermooie Loire is het heerlijk vertoeven!

Gereisd met vrienden in januari 2014

Hele fijne vakantieplek

oetsie61,
    5-5-2014

Normaal rijden we zo snel mogelijk naar het zuiden en laten we Orleans liggen. Nu bleven we bewust eens een hele week daar.Ook bij slecht weer, zoals wij troffen, kun je je er prima vermaken. Musea volop. Veel kastelen in de omgeving, maar als het droog is kun je overal heel goed fietsen, echte fietspaden overal. En wandelen, overal goed aangegeven. Genoeg leuke eettentjes enz. Veel groene, mooie natuur, alles heel goed onderhouden en vooral schoon. Orleans als stad is ook echt veel opgeknapt, zeker een bezoek waard. Bij de camping en VVV heel veel goede informatie.Werkelijk een genoegen om daar eens een week te zijn

Gereisd met partner in april 2014

Prachtig historisch centrum!

rainbow,
    14-9-2013

Orléans, regionale hoofdstad van Centre, is gelegen aan de Loire. Deze stad heeft een prachtig historisch centrum, met veel vakwerkhuizen. Leuke eet-en drankgelegenheden, boeken-, en curiosita winkeltjes. Blikvanger is wel de kathedraal Saint-Croix, Belangrijke gebeurtenis in de geschiedenis van Orléans, is de bevrijding van de belegering na een honderdjarige oorlog, door Jeanne d'Arc, onder wiens leiding op 8 mei 1429 de stad bevrijd werd. Jeanne d'Arc neemt dan ook een belangrijke plaats in, in het cultureel patrimonium van de stad. Ondanks het oude centrum, dat goed bewaard gebleven is, toch een ruim aanbod aan comfortabele winkelmogelijkheden, in grote mooi ogende complexen, met een ruim aanbod aan design, kleding en kunst.

Gereisd met oudere kinderen in juli 2013

Leuk centrum, jammer van de bouwwerkzaamheden

sgelk,
    12-9-2013

Leuke stad om een keer doorheen te wandelen, met mooie kerk, en ook het oude stadhuis is de moeite waard om van binnen te bekijken. Het centrum is niet groot. Jammer dat het centrale plein één groot bouwterrein is, waar tot 's avonds laat gewerkt wordt. De terrasjes langs het plein zijn daardoor niet zo gezellig.

Gereisd met vrienden in augustus 2013
Orléans scoort een 8,1 uit 10, op basis van 18 reviews