Muides-sur-Loire (Loir et Cher)

We hebben een aantal aanbieders voor Muides-sur-Loire (Loir et Cher) voor je op een rij gezet:

Reviews over Muides-sur-Loire (Loir et Cher)

• 7Benno de Wit13-02-2016

Prachtige kastelen!

We hebben drie kastelen bezocht: Chambord (gigantisch), Cheverny (privébezit, daarom mooi ingericht) en Chenonceau (sprookjesachtig). Ook de wijnboerderij vlakbij de camping bezocht (Croc du Merle). Hier de rondleiding over het bedrijf bijgewoond en wijn geproefd. Aanrader! Kijk op hun website wanneer hier gelegenheid voor is. Het is bijzonder om de Loire te zien. De omgeving zelf is qua landschap redelijk vlak, misschien iets heuvelachtig. Maar de vele, vele kastelen die je in de omgeving ziet compenseren dit ruim!

• 6Zorg voor natuur

juli 2015

• 7dupuis26-07-2015

site sympa

A proximité de chambord et de nombreux châteaux, un bon moment.

• 8Zorg voor natuur
    • 7Uitgaanslevenn
    • 9Cultuur

januari 2015

• 8LEPRETRE C29-07-2014

Les chateaux de la Loire

Des visites pour chaque jour pas le temps de s'ennuyer, l'histoire, la culture et la nature représente bien cette jolie région.

• 9Omgeving
    • 8Zorg voor natuur
    • 9Cultuur

juli 2014

• 8Ann Vermeer03-08-2013

Mooie ruime, rustige camping. Veel bomen en groen.

Wij hebben overnacht in de boomhut om de volgende dag door te reizen naar t diepe zuiden. Een avontuur dat onze kinderen niet snel vergeten!

juli 2013

• 6David19-02-2013

Nice small site

Ideal stopover south. Not keen on this part of the loire as it just seems to lack character and days out often seem along way apart, but this is personal. Having been to may regions of France have never fallen for this part but would be happy to be proved wrong one day!

• 6Sfeer in stad
    • 6Omgeving
    • 7Cultuur

augustus 2011

• 7M.B.16-07-2012

Zeer rustig dorpje aan de Loire

In Muides sur Loire is niet veel te beleven maar wij hebben van dit rustige dorpje genoten door z'n typisch franse huizen/tuinen en gemoedelijke inwoners. Een bakker, een slager en een drogist en tankstation zijn aanwezig en in de directe omgeving zijn zeer veel culturele bezienswaardigheden te vinden.

• 3Uitgaanslevenn
    • 8Cultuur

juli 2012

• 6Els van der Spruit15-07-2012

rustig dorpje

Er is niet zo veel te beleven in Muides sur Loire. Weinig winkeltjes. Voor zover wij hebben gezien twee restaurantjes, een bakker, een slager, drogist , een tabac/bar en een kruideniertje. Het kerkje ligt aan een lief soort pleintje.

• 7Sfeer in stad
    • 7Omgeving

juli 2012

• 8Fam Brouwer11-08-2009

Leuke fietsomgeving en ook cultuur

Als je wilt fietsen en ook wat cultuur happen (aanraders Chambord op 6 km en Blois op 20 km) is dit een prima plaats. We hebben één restaurant gezien in het dorp, er is ook een klein winkeltje. Verderop in Mer is een grote supermarkt. Er zijn veel (zeker voor franse begrippen) fietspaden en uitgezette fietsroutes in de omgeving.

• 9Omgeving
    • 4Uitgaanslevenn