Camping Couleurs du Monde

7.5Goed

Frankrijk, Centre, Montrichard (Loir et Cher)

7.5Goed

• 7.4Eetgelegenheden
  • 7.8Staat v/h sanitair

We hebben een aantal aanbieders voor Couleurs du Monde voor je op een rij gezet:

• Sauna
Meer camping info

Contact

58 reviews over Camping Couleurs du Monde

• 2019
    8Kees van Toor20-08-2019

Topvakantie

Wij hebben 2,5 week gekampeerd op deze camping en dit is weer heel goed bevallen. De nieuwe eigenaren zijn vriendelijk en behulpzaam (en spreken Nederlands en Engels) Onze kinderen van 3,6 en 8 jaar hebben zich goed vermaakt op deze mooie rustige camping. De grote staanplaatsen met schaduw (prachtige bomen) of zon (wat je wil), het lekkere zwembad, het prima sanitair , de supermarkt om de hoek, de leuke speeltuinen en het mooie Montrichard met heerlijk zwemstrand maken deze camping tot een heerlijk vakantieadres. Aanrader!! We komen zeker weer terug!

• 8Eetgelegenheden

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2019

• 9Ed09-08-2019

Fantastische camping

Het is een niet al te grote camping met hele ruime staanplaatsen. Wel een harde ondergrond, dus neem stevige haringen mee. Sanitair is in voldoende mate aanwezig, en ook voldoende schoon. Zwembad is prima onderhouden. Heel fijn is ook dat de supermarkt naast de camping ligt, boodschappen doen is makkelijk. Nederlandstalige eigenaren zijn heel vriendelijk. De Loirestreek is heel mooi, we hebben er heel fijn kunnen fietsen. Als we in de buurt zijn zullen we zeker nog eens terugkomen. Het eten (we hebben pizza en frites gehad) is redelijk. Goed te eten, maar niet meer dan dat.

Gereisd met oudere kinderen in juli 2019

• 8Pieter25-07-2019

Top. Rustig. Kindvriendelijk.

Lekker rustig. Leuk voor kinderen (4 en 7). Er is zelfs een springkasteel! Prima camping!

Gereisd met jonge kinderen in juli 2019

• 9Gils21-07-2019

Heerlijk gemoedelijke camping

Voorgaande reviews zijn erg negatief door de vorige eigenaren. Sinds dit jaar zijn er nieuwe enthousiaste eigenaren. De sfeer is goed. De camping heeft van alles voor jonge kinderen en ligt dichtbij een strandje en bezienswaardigheden. Een heerlijke camping om tot rust te komen. Onze kinderen van 3 en 4 kunnen prima hun eigen gang gaan. Er loopt een wat drukkere weg langs maar dit vinden wij niet storend.

Gereisd met jonge kinderen in juli 2019

• 2018
    3Calimero16-08-2018

Bijzonder onvriendelijk

Op het eerste gezicht een mooie camping. Maar hoe mooi een camping ook is: het gaat om het gevoel. Kamperen betekent gemoedelijkheid, vriendelijkheid, vertrouwen en rust. En helaas ontbreekt het hieraan op deze camping. Door zeer rigide handhaving van buitensporig strenge regels hebben wij een camping onwaardige ervaring gehad. In plaats van een gesprek werd meteen de politie gebeld om ons terecht te wijzen. Ook de agenten waren niet in staat een rustig gesprek te voeren. Ons werd zeer duidelijk verstaan gegeven dat wij als Hollanders die green Frans spreken, niets te zoeken hadden op de camping. Wij moesten de camping verlaten, de politie heeft zelfs gewacht tot wij vertrokken. Het voor vier nachten betaalde geld kregen wij niet terug. Zelfs een verklaring dat wij dit niet terugkregen wilden ze niet geven. Teleurstellende ervaring, advies: niet doen.

Gereisd met partner in augustus 2018

• 3P V/ d Waal02-08-2018

Nooit meer

Helaas was deze camping een traumatische ervaring. Het management is bijzonder chauvinistisch en klantonvriendelijk, niet in staat tot fatsoenlijke communicatie. Als gevolg van een onopzettelijke gebruik van het zwembad, geen polsbandje, zijn we mbv de politie van de camping gezet. Uiteraard geen restitutie van de 4 nachten die we al betaald hadden. Volkomen onnodige escalatie en diefstal. Niet naar toe gaan.

• 5Staat v/h sanitair

Lydie et Bruno MARIS, Propriétaire, 05-08-2018

Hallo, De beoordelingen van de gasten op het net zijn bedoeld om een eerlijke mening te geven over hun verblijf en geen valse informatie die aan ons imago schaadt. Wij streven ernaar uw verblijf zo aangenaam mogelijk te maken. De regels respecteren is eenvoudig en doet iedereen plezier. Met vriendelijke groet, De directie

Gereisd met partner in augustus 2018

• 8A. van Dalsem-Nap28-06-2018

Heerlijke camping!

Deze eigenaren zijn zeer hulpvaardig juist! Er wordt hier een poging gedaan deze hard werkende mensen zwart te maken en dat is zo onterecht! Ze hielpen ons eerder met een afspraak met de dokter te maken, ze hielpen ons met het repareren van onze waterpomp, ze boden hulp bij een allergische reactie bij mijn man van een in insectenbeet en met het rechtzetten van de caravan. Het bandje is misschien niet geweldig, maar vergeten kan niet, want het zit om je pols. Als het niet goed zit, krijg je een nieuwe...Dit is bedoeld om mensen die niet op de camping horen, te weren. Geen drama hoor. De camping is heerlijk vol met bloemen, planten en bomen, met zeer schoon sanitair en een mooi zwembad. Heerlijk voor kinderen. En dan ook nog naast de supermarkt, je kunt lopend de boodschappen doen, zalig! Het plaatsje is tien minuten lopen en is heel gezellig. In de omgeving vind je de kastelen.

Gereisd met partner in juli 2017

• Oude reviews

8Fam. Kamphuis18-08-2017

Heerlijke vakantie

Een overzichtelijke en rustige camping met ruime plekken. We hebben geen overlast gehad van omgevingsgeluiden oid. Daarbij is het sanitair schoon en beschikt de camping ook over voldoende sanitaire voorzieningen. Wel was de temperatuur van de douches niet in te stellen en zo was tijdens ons verblijf de douche of heel heet of koud. De plekken zijn ruim. Voor jonge kinderen zijn er voldoende faciliteiten. De speeltuin met springkussen en trampoline waren hier erg in trek, maar ook het zwembad is prima en werden de geitjes en kippen regelmatig gevoerd.

• 8Staat v/h sanitair

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2017

• 4Renzo15-08-2017

Je bent welkom totdat je gaat klagen!

Goeie faciliteiten, mooi aangelegd, alles schoon. Tot onze verbazing moesten we soort van all inclusive bandjes dragen, erg oncomfortabel. Was verplicht vanwege de veiligheid en als je daar dan zo paniekerig over bent dan voel ik me juist niet veilig. Management duldt geen kritiek, wij mochten nergens over klagen, niet over het eten, ook niet over het alles vooruitbetalen of dat er alleen Frans wordt gesproken. Ws mede door deze opstelling in een week tijd 3 hoogopgelopen conflicten met andere gasten gezien. Jammer, want als basisverblijf is het een prima plek aangezien het aan een (drukke) weg is. Directe omgeving van de camping treurig maar wij kwamen dan ook voor omliggende plaatsen.

• 3Eetgelegenheden
    • 8Staat v/h sanitair

Gereisd met jonge kinderen in juli 2017

• 3Heerink14-08-2017

Ronduit onbeschoft

Pluspunten - goeie ligging voor uitstapjes, vlakbij autoweg - schoon sanitair (wel oncomfortabel) - mooi aangelegd, mooie bomen en bloemen - mooi zwembad - vooral geschikt als doorreis camping

Negatieve punten - ronduit onbeschofte eigenaren zodra je meer van ze vraagt dan voor hun gebruikelijk - douches schoon maar harde hele korte straal, niet prettig en druk - lang niet zoveel schaduwplekken als dat de site aangeeft - aan een drukke weg, dus weinig rust - uitzicht vanuit de camping droevig, tankstation, supermarkt etc. - Polsbandjes moet je 24 uur per dag omhouden! zeer oncomfortabel, ging snijden bij kinderen - Ongeschikt voor kinderen, scherpe stenen, kastanjebomen waar regelmatig vruchten met stekels afvallen, speeltoestellen niet zo veilig - Veel stenen in de grond wat het moeilijk maakt een tent op te zetten - Je moet volledige bedrag direct aanbetalen - Check goed je spullen bij vertrek, er lopen kakkerlakken rond, niet heel veel maar toch genoeg - Elektriciteitspunt net iets anders, moesten een ander koppelstuk kopen, gelukkig is Mr Bricolage om de hoek en was hij nog net een minuut open

Op zich kan het een prima camping zijn, je wordt aardig geholpen maar zodra je "zeurt" in hun ogen dan krijg je pas de keerzijde te zien.

Ons verhaal:

Bij aankomst vroegen we het naar het babybedje, dit is het standaard koelstra bed. Echter je laat je baby niet op een plank slapen en hebt een matras nodig. Hadden ze niet en wij waren maar hele moeilijke klanten dat we dat belangrijk vonden wat het bedje koop je zo in Frankrijk. Zoekende naar een oplossing boden ze ons niets aan, raakten zeer geïrriteerd, konden opeens alleen nog maar Frans praten, wilden ons niet financieel tegemoet komen en smeten het bedje weer terug in het wagentje. We hebben nog een poging gedaan door een bevriende Fransman met ze te laten bellen maar deze gaf aan dat er niet met ze te praten viel over zoiets kleins. Liefst waren we toen direct al vertrokken maar we wilden niet wederom op zoek gaan naar een camping en het onze kinderen niet aandoen direct weer een paar uur in de auto te zitten.

Dag na aankomst werden ze wederom boos omdat ik polsbandje bij mijn dochter had afgedaan omdat het haar sneed en pijn deed. Er werd geen enkele moeite gedaan daar begrip voor op te brengen. Toen mijn vriendin ook gesnapt werd zonder polsbandje achtervolgende ze haar woest tot aan de tent, schreeuwend dat we moesten vertrekken waar onze kinderen bij stonden. Ging ze niet vlot genoeg dus gingen ze (knettergek) de politie bellen die uiteraard niet kwamen voor een polsbandje. Wij waren helemaal klaar met deze ronduit onbeschofte mensen en wilden een fijne vakantie, dus hebben maar geaccepteerd dat we het (stom van ons) volledig aanbetaalde bedrag niet meer terug kregen. Weigerden ook de borg terug te geven maar na wat stampei maken met andere gasten erbij hebben ze dat uiteindelijk toch gedaan.Zijn er 1 nacht gebleven en we konden gelukkig terug naar onze eerste camping waar we gelukkig een hele fijne tijd hebben gehad.

De hele Frans show trok nogal wat bekijks zoals je begrijpt, en onze Franse overburen stonden er met familie op de camping, deze kregen echter ook een conflict en zijn ook snel vertrokken.

• 4Eetgelegenheden

Gereisd met jonge kinderen in juli 2017