Camping Yelloh ! Village Parc du Val de Loire

Camping Yelloh ! Village Parc du Val de Loirestersterstersterster

7.5Goed

Frankrijk, Centre, Mesland (Loir et Cher)

7.5Goed

• 6.3Eetgelegenheden
  • 7.4Staat v/h sanitair

Meer camping info
Tonen op kaart

Yelloh Village Camping Parc du Val de Loire is een nette camping midden in de wijngaarden. De zwembaden zorgen voor verkoeling, maar zijn als het druk is wel wat klein. De animatie is ook in het Nederlands en zorgt voor leuke activiteiten voor de kinderen. Het restaurant is eenvoudig, maar goed. Ga zeker eens naar het kasteel van Chambord.

268 reviews over Camping Yelloh ! Village Parc du Val de Loire

• 8Lars21-10-2019

Een fijne vakantie beleefd op een mooie camping!

De eerste twee weken van augustus zijn wij op deze camping geweest. We verbleven in een mobile home (premium). Voordeel van premium is dat je veel ruimte rondom je mobile home hebt. Op een ander gedeelte van de camping staan de mobile homes dichter op elkaar. Het is maar net wat je prettig vind. De camping zelf is erg netjes. De medewerkers zijn vriendelijk en behulpzaam. Iedere dag animatie en een avondprogramma. Het zwembad is erg leuk en ook hier is het allemaal goed onderhouden en er zijn genoeg ligbedjes, zelfs in het hoogseizoen. De camping is verder een prima uitvalbasis om de omgeving te verkennen. Aanraders zijn het stadje Blois (inclusief chateau), Amboise en chateau Chambord. De regio leent zich ook prima om met de racefiets mooie toertochtjes te rijden. In de nabije omgeving van de camping zelf is is niet heel veel te beleven. Je hebt de auto nodig voor een supermarkt e.d. Al met al een prima vakantie beleefd.

• 8Staat v/h sanitair

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2019

• 8Jaap12-08-2019

Mooi park (vooral voor de kids), maar mist sfeer

Voor kinderen is dit een heerlijke camping en daarmee voor de ouders al gauw ook. Toch wat kanttekeningen. Er is een mooi zwembad, maar wil je daar echt een beetje van kunnen genieten dan moet je er vroeg op de dag naartoe gaan want op warme dagen 's middags kan je je kont bijna niet keren. Verder, zoals gewend bij Yelloh, volop animatie, trampolines, luchtkussens en speeltoestellen. Wij vonden het park wat campingsfeer missen. Het is allemaal wat massaal, de mobilhomes staan behoorlijk dicht op elkaar. De bungalow O'hara die wij hadden was in orde, maar voor Yelloh-begrippen (en de prijs die daar bij hoort) vonden we sommige zaken toch wat onder de maat. Her en der beschadigingen in het interieur, wat verouderd terrasmeubilair. De nieuwere bungalows zullen ongetwijfeld beter zijn. In de omgeving veel kastelen om te bezoeken, waarbij dat van Blois bij ons vooral in de smaak viel door de interactieve tour met tablets.

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2019

• 9Fam vd Horst08-08-2019

geweldige vakantie, op een schone relaxe camping

Geweldige camping, als je binnen rijdt zie je al dat het uitnodigd voor kinderen, wij hadden een staanplaats voor eigen caravan, met waterpunt en vuilwaterafvoer op de plek, een aanrader! de douches en toilet gebouwen worden zeer goed en vaak schoongemaakt, het lijkt bijna wel of ze daar heel de dag bezig zijn, de rest van de camping is ook zeer schoon en mooi onderhouden. Het zwembad is prima, maar in het hoogseizoen te klein voor het aanbod mensen. De "mega opblaas glijbaan" is echt geweldig, mijn dochter van 7 was er niet vanaf te krijgen.

Het winkeltje stelt niet heel veel voor, maar hebben wel elke dag vers brood, voor de "grote " boodschappen Kun je beter naar de Lidl die ongeveer 6 km rijden is.

De omgeving is niet heel bijzonder, maar de kastelen de de rivier de Loire maken het wel wel aantrekkelijk om een ritje met de auto te maken, div kastelen bezocht, en wordt toch wel heel aantrekkelijk gemaakt door gebruik iPad

• 10Staat v/h sanitair

• 6Paulette07-08-2019

Veel te overroepen!!!

Sfeer is ok en er is animatie voorzien. Zaten in chalet voor zes personen waarvan je twee slaapkamers nauwelijks zo mag vernoemen. Bovenop zijn ze erg gehorig en mis je op die manier privacy.

Gereisd met vrienden in augustus 2019

• 8Maartje02-08-2019

Mooie, fijne camping voor kinderen tot 9 jaar

Leuke, mooie goed onderhouden camping. Ruime kampeerplekken, de plekken van in de 400 waren goed, goede mix van nationaliteiten, met ruim voldoende nederlanders voor de kinderen om te spelen. Al waren er voor de oudste van 10 wel wat minder leeftijdgenoten. Het meerendeel was tussen de 3 en 9 jaar. Animatie was er in overvloed (voor ons wat te veel, maar weinig last van gehad. sanitair waar wij zaten functioneerde prima en was altijd schoon, wel verouderd, in tegenstelling tot het andere gebouw dat nieuw was. elke dag heerlijk vers brood, de hele dag verkrijgbaar. Het restaurant hebben we geen gebruik van gemaakt, omdat dat alleen kon als je reserveerde, spontaniteit was er niet bij.

• 6Eetgelegenheden

• 6Marieke31-07-2019

Veel waar voor je geld/Schreeuwerig vakantieoord

Ik kan me voorstellen dat veel mensen dit een fantastische camping vinden, want er wordt erg veel georganiseerd, er is entertainment, een geweldig zwembad met leuke glijbanen, opblaasglijbaan, trampolines, speeltuinen, enz.

Persoonlijk vond ik het op deze camping niet zo leuk. Wij hebben zelf geluk gehad met onze plaats, maar ik zie langs de toegangsweg gezinnetjes vol in de zon staan op plekken waar continu auto's langsrijden. De vele bungalow-huisjes op de camping maken het terrein als camping ongezellig. (Maak er dán een bungalowpark van!) Het entertainment is schreeuwerig, het terras en restaurant ongezellig . Het sanitairgebouw vond ik ook beneden peil voor zo'n luxe camping. Detail: het brood op de campings is niet lekker. Zit je in Frankrijk, zit je nog steeds klef afbakstokbrood te knagen. Regel dan iets met de locale bakker als camping.

• 5Eetgelegenheden
    • 6Staat v/h sanitair

• 8Danique27-07-2019

Prima camping voor (jonge) kids- leuke locatie

Park is redelijk groot, en de locatie om erop uit te trekken (met de auto is prima). Kastelen bezoeken e.d. is leuk.Boodschappen, leuke dorpjes in de buurt. Medewerkers zijn vriendelijk. Voor Nederlandse kinderen is de animatie niet meertalig genoeg. (mijn kids althans spreken geen Frans of Engels).

Zwembad is te klein voor zoveel mensen op warme dagen. Echt veel te druk. Skelters en minigolf leuk (wel jammer dat je overal voor moet betalen. Gezien de tarieven op de camping zou je verwachtend dat dat inbegrepen is).

Leuke speeltuinen voor de kleintjes. Genoeg ruimte om te voetballen en tennissen e.d. Dus genoeg plek om je te vermaken. Een redelijk rustige, lauwe, kindercamping. Winkeltje is prima. Sainitair mag echt frisser.

• 6Eetgelegenheden
    • 6Staat v/h sanitair

• 6Marjolein26-07-2019

Prachtige ligging, accommodatie viel tegen

Prachtige omgeving, genoeg te zien en te doen.
    Chalet (loire) was echter vreselijk, bij elke stap kraakte het echt hard. Je kan er niet lopen zonder de kinderen wakker te maken. Huisje was ook verre van schoon. Geklaagd bij aankomst, maar werd niks mee gedaan. Veel vliegen en wespen, maar geen horren, dus hou daar rekening mee. Wel fijn was de ruime opzet van de huisjes, we hadden vrij ruim uitzicht wat heerlijk was. Camping was verder prima, zwembad wel echt altijd enorm druk, zeker aan het eind van de dag. Beetje jammer dat ze daarom ook geen verbod hadden op grote opblaas drijf dingen, of dat niet iedereen het fatsoen had om het gewoon niet te gebruiken in een overvol zwembad. Afhalen van eten duurt enorm lang, uur wachten op een pizza die niet eens lekker was.

Tips om te bezoeken: tuinen van Château de Chaumont, echt prachtig. ZooParc de Beauval is een prachtige, enorm grote dierentuin.

• 3Eetgelegenheden

• 7Gasten16-07-2019

Prima vakantie voor een keer

Voor gezinnen een prima camping, mooi maar klein zwembad (rondom bad vloer extreem heet!), heel ruime staanplaatsen met keuze uit stroom, water, bbq en/of picknicktafel, nette caravans, netjes en schoon. Maat caravan klopte niet, was eerder 3-4p dan 6p. Animatie alleen in Frans. Bezoekers vooral uit Frankrijk, Ierland en Nederland. Mannelijke badmeester erg arrogant en belerend tegenover jongens van circa 8-10 jaar, die op zich niets bijzonders deden. Restaurant sfeerloos en ongezellig. Simpele dingen (crêpes) die op de kaart stonden, konden niet besteld worden om onduidelijke reden. Supermarkten op circa een kwartier. Maar in de plaatsen rondom de camping, bijvoorbeeld Mesland totaal uitgestorven, zelfs niemand met een hond of in de tuin op allerlei tijden van de dag. Ambois en Blois wel levend en gezellig. Veel mooie kastelen in de omgeving, maar vooral Domaine de Chambord is echt een aanrader! Prima vakantie gehad voor een keer...

• 4Eetgelegenheden
    • 8Staat v/h sanitair

Gereisd met oudere kinderen in juli 2019

• 9Richard28-06-2019

Goed, voor herhaling vatbaar!

Goede camping! We zaten in Cottage de Vinci II. Zeer ruim en nieuwe cottage met alles voorzien, het enige minpuntje was geen airco - het werd best warm in de cottage. Maar wij zijn dan geen echte kampeerders. Heel veel te doen voor kinderen (zwembad - binnen en buiten - glijbanen, skelter verhuur en minigolf en nog veel meer). Ook het eten en de animatie was goed. Wij waren eind juni dus het was niet al te druk op de camping, soms zelfs alleen in ‘t zwembad. Onzain dichtbij met 2 supermarkten. Wellicht in het hoogseizoen iets te klein zwembad. Wij gaan denk ik nog wel terug, boeken dan alleen wel een huisje mét airco. Bij slecht weer kan je naar ‘t binnenzwembad - maar bijvoorbeeld ook naar 2 steden dichtbij of het Aquarium dichtbij of zelfs de grote dierentuin.

• 9Eetgelegenheden
    • 9Staat v/h sanitair

Gereisd met jonge kinderen in juni 2019

33 tips over Camping Yelloh ! Village Parc du Val de Loire

• Corina, 19-06-2019

Waterkoker mee nemen, garde was niet aanwezig. Bezoekje brengen aan het kasteel: dumaine de chaumont sur Loire. Hele mooie tuinen, je kan er bijna een dag mee vullen.

• Dorine, 29-11-2013

Uitstapjes naar de kastelen natuurlijk. Het dichtstbijzijnde (in Chaumont) heeft 's zomers een schitterend tuinen/kunstproject.

• marianne, 17-07-2012

Sluit ook een annulerings verzekering af bij Yelloh

29 vragen over Camping Yelloh ! Village Parc du Val de Loire

• Dhr.B.J.Andriesse, 01-02-2017

Kosten voor Wifi

Als ik een cottage/starcaravan huur voor 14 dagen , wat zijn de wifi kosten? Gaarne Uw antwoord. m.v.g. B.J.Andriesse

• Anouk, 23-12-2016

Voorkeurs nummer mobilhome touraine ****

We staan op het punt te boeken en willen graag een vier sterren "touraine" stacaravan huren. Nu willen we niet helemaal achteraan op het park, maar ook weer niet naast de animatie zitten.. iemand een suggestie voor welke nummers we zouden kunnen aanvragen? Of misschien kan iemand me helpen aan een link naar een plattegrond met cottages nummers? Dat zou fijn zijn!

• suus81, 30-04-2016

grond onder da mobilehome

Hoi vraagje, wij willen misschien naar deze camping met ons meisje wat kruipt. Wij willen graag als onder grond gras. Sommige foto`s zie ik namelijk steentjes of gruis. Kan iemand mij meer informatie over geven? Welke type mobile voor ons geschikt is. (voorkeur gaat uit naar prenuim mobile)

bestmayo, 30-07-2016

De 2/3 sterren hebben inderdaad vooral kiezels maar de 4 sterren die achterin liggen ( 445 ed) hebben gras en liggen heel mooi en ruim

• SchaduwplaatsenAanwezig
  • MobilehomesAanwezig