Camping Vallée de Lignac

• 8.3Eetgelegenheden
  • 7.9Staat v/h sanitair

Camping Info

Meer campinginfo

Camping Vallee de Lignac is volledig gericht op gezinnen met jonge kinderen. Deze kindvriendelijke camping beschikt over een zwembad, trampoline en diverse activiteiten. Meerdere keren per week kun je aanschuiven voor een 3-gangen menu. De roofvogelshow in de buurt is een waar spektakel of bezoek het kasteel bij Lignac.

134 reviews over Camping Vallée de Lignac

• 8Michelle09-09-2019

Gemoedelijk, fijn en kindvriendelijk

Deze zomer hebben we een week op camping Vallée de Lignac doorgebracht met onze twee kinderen van 6 en 2 en we hebben een heerlijke tijd gehad. De safaritent is ruim en prettig, met veel ruimte om de tent. Berg skelters, een plons in het (bescheiden) zwembad, met de hond wandelen, spelen op het veld en met vriendjes, pannenkoeken eten, en ‘s nachts kijken naar de ontelbare sterren. En veel andere kinderen om mee te spelen. Onze kinderen en wij hebben genoten. De sfeer is gemoedelijk en rustig. De eigenaren zijn heel vriendelijk, en de gastvrijheid voel je ook in het eten. De maaltijden (pizza en plat du jour) zijn eenvoudig maar goed bereid. Tip: probeer de chocolademousse.

• 7Staat v/h sanitair

• 9Petra18-08-2019

Fijne plek, mooie tenten, lekker eten

We hadden een mooie nieuwe safaritent, het leek wel een huisje! Er waren veel Nederlandse kinderen om mee te spelen, dus onze kinderen waren de hele dag 'op pad'. Ze hebben er heerlijk de ruimte om lekker te skelteren en te voetballen. Je kan ook bijna iedere dag mee eten op het terras, ideaal met de kinderen. We hebben daar hele lekkere pizza's gegeten en hebben ook een keer mee gedaan met de plat du jour, gezellig met andere gezinnen aan lange tafels eten. Was goed verzorgd en ook erg lekker allemaal. Sanitair was prima en was schoon. We hebben een heel fijne vakantie gehad ! Marcel, Daphne en Marijn, nogmaals bedankt!

• 6Jeroen14-08-2019

Een kleine voldoende

Viel wat tegen: te weinig capaciteit sanitair gebouw, niet heel schoon (bv ook geen papier aanwezig), je kan alleen contant afrekenen, terrein is vrij onverzorgd. Al met al, voor 800 euro per week geen beste prijs/kwaliteitverhouding. In de omgeving is niet veel te doen, maar dat zegt niks over de accommodatie.

• 7Eetgelegenheden
    • 5Staat v/h sanitair

• 7Wever12-08-2019

Prima, maar klantvriendelijkheid kan beter

Prima vakantieweek gehad in een safaritent. Zwembad viel alleen tegen (onderhoud) en bij vertrek meldde we dat er een glas per ongeluk was gebroken door onze dochter. Hiervoor is een deel van de borg ingehouden. Dit verwacht je niet van een kindvriendelijke camping. Zeker niet als bij aankomst het servies incompleet blijkt te zijn. Het bedrag wat ingehouden is van de borg is mijn inziens niet in verhouding.

• 7Eetgelegenheden
    • 7Staat v/h sanitair

• 8Wouter en Linda12-08-2019

Een rustige familiecamping, zeker een aanrader!

We verbleven in de Gite op de camping omdat onze kleine man nog geen jaar was. De Gite is erg mooi gelegen met een zeer mooi uitzicht en van alle gemakken voorzien (ruime keuken incl magnetron en oven) en twee slaapkamers. De camping ligt er erg netjes bij. Marcel en Daphne, de eigenaren, zorgen er voor dat je een super verblijf hebt. Faciliteiten op de camping zijn goed (zwembad, schone douches, wasmachine etc). Het is echt een familiecamping met een trampoline, zwembad, speeltuin, skelters etc. Kampeerplaatsen zijn zeer ruim. Omgeving is landelijk met leuke plaatsjes in de buurt om te bezoeken zoals Argenton-sur-Creuse, Montmorrillon en Chauvigny. Voor gezinnen met (kleine) kinderen zeker een aanrader!

• 8peekel02-08-2019

voor herhaling vatbaar

1 dag en nacht op deze camping geweest als tussen camping naar het zuiden. we hadden al veel goede reviews gelezen maar even goed blij verrast. sfeervolle kleine camping, lekker gegeten op het terras, net sanitair gebouw, leuk de skelters die de kinderen vrij kunnen gebruiken. Een ideale camping voor mensen die van rust houden, natuur en jonge kinderen hebben. wie weet dat we volgend jaar weer 1 of meer nachtjes boeken

• 9Linda03-07-2019

Rustig, kindvriendelijk

Heerlijke vakantie gehad. Vanuit onze grote vlondertent had ons zoontje (en wij dus ook) de tijd van zijn leven. Zeer kindvriendelijk. Hij kon gaan en staan waar hij wilde. Paar keer per week de mogelijkheid om (erg lekker) te eten op de camping. Gezellig. Omgeving mooi en heel rustig. Mooie dorpjes, maar niet echt toeristisch. Maar wij kwamen ook niet per se voor de omgeving. Toch is er genoeg te doen om je een paar weken te vermaken.

• 2018
    10Familie Karsten13-12-2018

Veel actieve dingen te doen in de omgeving

Prima plek om lekker vakantie te vieren. Met de kinderen hebben we lekker gewandeld, kano gevaren en een boom klim parcours gedaan. Erg leuk. Mooi ruim terrein, lekker gegeten op het terras van de camping. Er is ook een gezellige boerenmarkt op de 29e van de maand. Omgeving is landelijk met veel wandelroutes die ook voor kids goed te doen zijn. Twee weken was prima om van alles te kunnen bekijken en ook te relaxen bij het zwembad. Kampeerplaatsen zijn lekker ruim

Met oudere kinderen

• 8Annemiek07-12-2018

Lekker genoten

Een fijne vakantie in een safaritent met heel veel kinderen die samenspelen. Voor ons gezin een plek om te ontspannen. Leuke andere gasten en lekker en gezellig gegeten. De kans is groot dat we nog een keer terugkomen. Zwembad is niet zo heel groot maar voor ons en onze kinderen was het prima. Animatie was ook erg leuk.

• 9Renee07-12-2018

Heerlijke vakantie gehad

Heerlijke vakantie gehad! Mooie kleine camping met heel veel kinderen om mee te spelen ! Onze jongens (9 en 7) waren de hele dag met vriendjes aan het spelen, ideaal :-) Lekkere cocktails gedronken in de lounge bar met een heerlijk tapas plankje erbij, echt genieten dus. Het avondeten was trouwens ook top, als je wilt kan je bijna iedere dag wel op het overdekte terras aanschuiven ! Wij hebben zelf een keertje pizza gegeten en een plat du jour met steak, dat was erg lekker en ook heel gezellig. Onze safaritent stond op een mooie ruime plek, met uitzicht op het zwembad en de weilanden met Franse koeien. Lekker landelijk. De omgeving is rustig, met wat kleine dorpjes. De vogelshow was super, moet je zeker bezoeken ! Ook kan je leuk kanoën op de creuse bij le Blanc. Wij hebben ons prima vermaakt, de jongens hebben het er nog over !

16 tips over Camping Vallée de Lignac

• S. van der Ven, 25-08-2013
    • Het zwemmeertje in Chaillac
    • Stel je in op optimale ontspanning :-) Wij zaten in de gite: de kinderen heerlijk de hele dag buiten en zelf met koffie en boek op het terras. Genieten van de rus ten het prachtige uitzicht op de vallei.
    • Lekkere broodjes bestellen (dagelijks) en 's morgens een krakend vers ontbijt.
    • Table d'hote, pizza, frietjes, ijs, een lekker drankje en altijd tijd voor een gezellig praatje op het terras (als je niet in de gite zit is dit de plek voor super uitzicht)

• Joris van Hooijdonk, 29-07-2012

De tip is: ga er gewoon heen (Montmorrillon, St Savin, Chauvigny)

• John en Marieke, 29-08-2012

De bungalowtent is basic uitgerust. Wil je wat meer luxe, kies dan voor de safaritent

3 vragen over Camping Vallée de Lignac

• Marloes, 02-01-2019

Vlondertent of Safaritent?

We willen komende zomer graag met ons gezin (kinderen van 6 en 3 jaar) naar deze camping. Heeft er iemand ervaring met de soorten tenten; vlondertent of safaritent boeken?

• laura , 27-05-2017

Schaduwplekken

Hallo, Wij gaan juli 2017 naar deze camping en verblijven in een (gehuurde) bungalow tent. Liggen deze in de schaduw? Of is het verstandig een schaduwdoek mee te nemen?

Daarnaast een vraag over de reis: we rijden op 14 juli heen en 29 juli terug. Jawel een feestdag en zwarte zaterdag. Iemand tips om eerder te vertekken, in de nacht te rijden of iets dergelijks?

Bedankt alvast!

Jippikajee, 31-05-2017

Hoi Laura, ik zou als het mogelijk is s'nachts rijden of anders een dag eerder en in de buurt een b&b nemen ivm de drukte op de weg. Ik weet niet hoeveel km het is voor jullie naar de camping maar als je al ver moet rijden en dan ook nog veel file hebt in frankrijk dan is dit allesbehalve prettig! Over de schaduw kan ik je niets vertellen maar als je Daphne even mailt kan je die vast meer vertellen. Wij komen zondag 23 juli aan met onze eigen caravan. Groetjes Maikel

laura, 01-06-2017

Bedankt voor je antwoord! Ik had ook op facebook een berichtje geplaatst, en de eigenaresse van de camping dacht zelf dat het geen problemen zou opleveren op de weg.

Leuk tot de 23e dan!

• Petra, 29-09-2013

Overnachting onderweg, tips gevraagd!

Wij gaan in de zomer van 2014 naar deze camping en zijn opzoek naar een overnachtingsplek voor onderweg. Samenstelling gezin is ouders, 3 kinderen onder de 6 en opa en oma.

Groeten, Petra

Martine, 17-06-2014

Wij gaan voor de 3e keer heen dit jaar. Wij rijden het altijd in een keer. wij moeten uit de kop van noord-holland komen. We rijden met caravan.

Martine, 18-06-2014

Het is daar heerlijk. Super mooie omgeving en heerlijke plek om helemaal te ontspannen.

Petra, 17-06-2014

Hoi,

Wat leuk dat jullie voor de derde keer gaan! Is het er mooi? Wanneer gaan jullie? Wij zijn heel benieuwd. Wij hebben ook besloten om in 1 x te rijden.

Bedankt!

Groeten, Petra