La Châtre

Reviews over La Châtre

karaktervolle kleine stad

rainbow,
    15-9-2014

Deze kleine stad is pittoresk om door te wandelen. Overal kom je de naam George Sand tegen. Zij heeft er haar standbeeld en haar museum. Mooi is "La Maison Rouge", met gotische poort uit het begin van de 16 de eeuw, dat door George Sand vernoemd wordt in haar roman "André"(1835) . Verder enkele oude Hotelletjes uit de 16 de tot 18 de eeuw.
    Goed gelegen uitvalsbasis om de streek te verkennen die beschreven wordt in de boeken van in deze streek alom geëerde schrijfster George Sand.

Gereisd met oudere kinderen in juli 2014

spookstad op zondag

7-8-2009

Hoge waardering voor dit stadje is een gokje. Wij kwamen aan op zondag en alles was gesloten, ook de terrasjes. Vanaf 19 uur gingen er wat restaurantjes open. Gelukkig bleek er nog een jeugdherberg te zijn, die wel geopend was. Die stond nabij het centrum in een zeer oud wijkje waarin bouwvallige huizen her en der er verlaten bij stonden. Het stadje zag er wel aardig uit, absoluut niet toeristisch. Een pleintje, een oud winkelstraatje. We hadden de bus vanuit Chateauroux genomen, maar moesten de volgende dag weer terugkeren want het station in Chatre bleek al jaren niet meer in gebruik. Er waren ook geen busverbindingen naar Gueret. Maar het had wel wat om in dit vergeten oord terecht te komen.

Gereisd met jonge kinderen in Wed Jul 01 2009 00:00:00 GMT+0000 (UTC)
La Châtre scoort een 8 uit 10, op basis van 9 reviews