Camping L'Isle Aux Moulins

Camping L'Isle Aux Moulins

8.4Fantastisch

Frankrijk, Centre, Jargeau

Op vakantie geweest naar L'Isle Aux Moulins?

8.4Fantastisch

• 8.1Staat v/h sanitair
  • 5.2Eetgelegenheden

Meer camping info

11 reviews over Camping L'Isle Aux Moulins

• 2018
    9Rianne22-07-2018

Leuke camping!

Leuke camping vlakbij Orleans, wordt veel gebruikt als doorreiscamping maar dat doet de camping eigenlijk geen recht. Vlak buiten de camping is een heerlijk strandje aan de Loire. De plekken zijn ruim en het is zowel overdag als s nachts rustig. Het toiletgebouw is modern wordt goed schoongehouden door de eigenaren. De eigenaren zijn erg vriendelijk en behulpzaam. Er heerst een uitstekend sfeer met een gemêleerd buitenlands gezelschap.

Gereisd met partner in juli 2018

• Oude reviews

7dimitri02-09-2017

rustige camping voor overnachting

op 14 km van Orléans rustige camping met vaste en toerplaatsen. hier voor een nacht gestaan en dat was prima. camping eigenaar is vriendelijk en heeft een vaste plek achter zijn bureau.

• 6Eetgelegenheden

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2017

• 6Wim Edelman08-09-2015

prettig verblijf

Wij verbleven hier een paar dagen als tussenstation. De ligging aan de Loire op loopafstand van het dorp en niet ver van Orléans trok ons aan. De camping zelf bleek echter geen strand te hebben, maar dat was er wel op 200 meter vanaf de ingang. Groot en overwegend vlak terrein onder bomen, zonder afgemeten plaatsen. 2 sanitaire gebouwen: een al wat ouder en een heel nieuw, beide goed onderhouden en schoon. De camping was, toen wij er waren, overigens naar schatting voor slechts voor 25% bezet. Op het terrein geen voorzieningen voor kinderen. Soms hoorde je wel wat van het verkeer op de brug over de Loire en op de andere oever. Al met al overheerste de rust. Slechts 2 minpuntjes: De receptie sloot om 19:30 waardoor we, toen we om 20:15 arriveerden de camping niet meer konden oprijden; we hadden immers geen code van de slagboom. Maar de beheerder, die op het terrein woont, bleek bereid ons alsnog toegang te verschaffen. En de gratis wifi rond de receptie bleek te haperen.

• 2Eetgelegenheden

Gereisd met partner in augustus 2015

• 8Annet24-08-2015

fijne camping

De camping lag rustig iets buiten het dorp. Niet direct aan de rivier, maar op een kleine loopafstand. De plaatsen zijn redelijk ruim en half schaduw half zon, althans waar wij stonden. Het sanitair is nog niet zo lang geleden vernieuwd en is goed en schoon. Er is weinig te doen voor kinderen en voor tieners al helemaal niet. de camping is groot, maar toen wij er waren was de camping voor meer dan de helft leeg. De eigenaar spreekt alleen Frans en is niet erg toegankelijk, maar hij groet wel en is niet onvriendelijk. Wij hebben hier een week gestaan en genoten van de rust met Orleans op redelijke afstand met de auto. Vanaf de camping kun je mooi fietsen. Je rijdt gelijk het fietspad langs de Loire op. Supermarkt in de plaats. Verder biedt de plaats weinig.

• 10Staat v/h sanitair
    • 4Eetgelegenheden

Gereisd met partner in september 2014

• 3Judith01-07-2014

hufterig behandeld door campingbaas

Wat een hufterige campingbaas, zeg. Gaat tegen je staan schreeuwen als je zijn radde Frans niet direct verstaat, maar spreekt zelf geen woord over de grens. We wilden op weg naar huis vroeg vertrekken, maar mijnheer doet 's ochtends een lange dut en het hek gaat pas op 8 uur open. Ik voelde me net een gevangene die eindelijk bevrijd werd. Geen idee ook waarom er een extra hek is, omdat er ook al met een pasje wordt gewerkt om het terrein op en af te gaan. Als hij bang is voor wildkampeerders, fietsers en wandelaars kunnen wel zomaar het terrein op en af. Discriminatie van automobilisten dus. Sanitair is wel heel schoon, maar onvoldoende over nagedacht. Zo is er geen wasbak als je naar de wc bent geweest, alleen 1 wascabine dus als die bezet is, moet je maar zien waar je je handen wast en je tanden poetst. In het deel waar ook afgewassen wordt en groente schoongemaakt, lekker fris! Verder stikt het er van de vliegen en muggen. Echt nooit nooit meer naar deze camping.

• 7Staat v/h sanitair

Gereisd met partner in juni 2014

• 7astrid24-10-2011

goede doorreis camping

Deze camping ligt uitstekend om te overnachten als je op doorreis bent.Het sanitair is supermooi en schoon. De plaatsen ruim. Toen wij aankwamen regende het vreselijk en we vroegen de beheerder waar we konden tanken en wat eten. Met handen en voeten kwamen we eruit, alleen hij vergat ons te vertellen, dat de slagboom rond half 8 dicht gaat en je er dus niet meer opkomt met de auto (Die van ons vol met spullen) dat vonden we wel een minpuntje.

• 8Eetgelegenheden

Gereisd met partner in oktober 2011

• 10A. van Rijn15-08-2011

wat een pareltje

Op doorreis naar Zuid Frankrijk besloten om een dagje Orleans te bezoeken, dus een camping voor twee nachten gezocht. Wat een lieve camping is dit. Geen luxe zwembaden of zo, maar wel prachtige standplaatsen en supervoorzieningen. Het stadje is leuk, echter de meeste horeca was dicht vanwege de zomervakantie van de Fransen. Wel is er eek leuke oude kroeg op het hoekje van de straat waar je ook redelijk kan eten. Veel Fransen met een stacaravan. Onze overbuurman was paddestoelen aan het plukken en liet zien hoe die ze liet drogen. Paar heerlijke recepten voor cepes gekregen. Een super leuke camping voor een tussenstof, maar ik zou het er rustig ook een paar dagen achter elkaar uithouden.

• 10Staat v/h sanitair

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2011

• 9krefdebef13-08-2011

Prima camping

Prima camping voor doorreis naar het zuiden. Goedkoop met stroom en reserveren is hier niet nodig. Welke plaats? .. och kies zelf maar iets leuks uit. Een aanrader is het oude centrum van het nabijgelegen Orleans. Het sanitair is nieuw en zeer proper en netjes. Geen geluidsoverlast van de nabijgelegen Soire. Klein nadeel, eetgelegenheden zijn niet echt in de buurt aanwezig. Supermarkt Simply op 800 meter, echter wel.

• 6Eetgelegenheden

Gereisd met jonge kinderen in juli 2011

• 7hevanlaar06-08-2011

mooie doorgangs camping

We hebben deze camping zo'n 5 jaar geleden ondekt en sindsdien staan we er 1 nacht als we naar het zuiden gaan. Ook dit jaar hebben we weer een nacht gestaan en we stonden nog in het systeem. Er stonden nu meer Nederlanders dan afgelopen jaren (Zoover gelezen??)

Gereisd met oudere kinderen in juli 2011

Camping L'Isle Aux Moulins info