Camping Ambiance

Camping Info

Meer campinginfo

38 reviews over Camping Ambiance

• 7Emile de Boer01-09-2013

Afgelegen, kneuterig en alleen maar Hollands

Een week verbleven op de Camping in een XL tent. De tent en de plaats rondom de tent is prachtig. Kleine kinderen kunnen ravotten op de camping, maar het zwembad was zelfs eind augustus enorm koud (schatting: 16 graden). Er is in de directe omgeving heel weinig te doen in deze niet-toeristische heuvelachtige streek. Weinig tot geen wandelmogelijkheden, fietsen wel goed te doen op de lage heuvels. Reken voor een beetje restaurant of terras op minimaal 16km rijden enkele reis. Vriendelijke, maar erg strikte eigenaar. Wifi 2 maal 3 uur per dag omdat "sommige mensen dat op prijs stellen"...wij maken dat liever zelf uit. Verder kostte het kampvuur 9,50 euro "per gezin", en begon het pas om 21:15. Erg laat dus voor de kleintjes. Toen wij een gezin samenstelden van man/vrouw en twee oudere kinderen - maar wel van twee tenten - werd ons te verstaan gegeven dat we tweemaal 9,50 moesten betalen. Hebben we uit principe maar aan ons voorbij laten gaan. Op zich prima week gehad.

• 5Eetgelegenheden

• 8Linda & Ronald20-08-2013

Een heerlijke vakantie

Kampvuur is top. Safari XL tent is super. Onze oudste van 5 was de hele dag onder de pannen met de buurkindjes, spelen op de trampoline, zwemmen in het zwembad ( beetje koud maar wel lekker, met 35 graden). Gastvrije eigenaren en de dorpen erom heen hebben leuke restaurants. We hebben genoten!

• 7Staat v/h sanitair

• 9marceldotnl07-08-2013

Heerlijke plek met de kinderen

Camping Ambiance staat in een klein dorpje van een paar huizen, omringd door heuvels waar koeien grazen. Op en top rust. Onze kinderen van 5, 4 en 2 hebben genoten; vriendjes en vriendinnetjes waren zo gemaakt omdat de camping klein is en iedereen elkaar tegenkomt in het zwembad of in de zandbak. Het kampvuur was een echte, met marshmallows en worstjes, onbeperkt frisdrank en zelfs gitaarmuziek; onvergetelijk! De omgeving is niet bijster spannend en niet echt ingericht op toeristen. Op de camping kun je prima friet en pizza bestellen. Voor de liefhebbers zijn de wifi uren inmiddels uitgebreid naar 's ochtends en 's avonds een paar uur. Onze safaritent was geweldig met heerlijke bedden en nieuw beddengoed. Ook voldoende ruimte om binnen te zitten of heerlijk op de eigen veranda. Wij hebben een heerlijk week gehad, maar misten wel de mogelijkheid om in de buurt naar leuke stadjes te gaan voor markten en restaurants.

• 7Staat v/h sanitair

• 9Caroline Laurense14-09-2012

Geweldige camping

Camping Ambiance in Crozon sur Vauvre is een aanrader voor iedereen die van rust houdt. Heel kleinschalig maar erg gezellig. Zeer kindvriendelijk, zelfs mijn 3 tieners hadden een heerlijke tijd. Heel veel ruimte rondom de grote tent, rust en stilte, maar als je vertier zoekt is die in de omgeving ook te vinden. Het meer van Bourg'd Hem is een half uur rijden. Wij hebben ons uitstekend vermaakt.

• 9Staat v/h sanitair
    • 7Eetgelegenheden

Met oudere kinderen

• 9irene.verbaan11-08-2012

Rust, kindvriendelijk, kleinschalig

Net terug van deze camping waar wij een chalet voor 2 weken hebben bewoond. We hebben het enorm getroffen met het weer. Mijn beeld vooraf van deze camping klopte precies. Ruime plaatsen, kinderen vermaken zich prima met vriendjes, wekelijks kampvuur, zwembad. Verder is er op de camping geen animatie (iets waar wij ook niet naar op zoek waren), maar de kinderen wilden echt nergens anders heen Er staat dat het zwembad verwarmd is...maar dat kan haast niet zo zijn. Huisjes eenvoudig maar prima. Bedden wat klein, maar dat is vaker zo in dit soort huisjes. In de omgeving is weinig te doen. Voor ons was dat wel een minpuntje. Iets meer vertier en dan was het de perfecte plek geweest. 2x per dag 2 uur wifi, maar totaal geen telefonisch bereik. Wij persoonlijk vinden het prettig als je zelf kan bepalen wanneer je het Internet kan raadplegen. Nu moest je wachten tot het tijd was ;-). Grote intermarche op ongeveer 10-15 minuten. Pizza en friet te bestellen bij de receptie ook prima te eten.

• 5Eetgelegenheden

• 8robert-paul en silvia29-07-2012

heerlijke tijd gehad

Wij zijn ook net terug en wij hebben genoten. Wij verbleven in een chalet op de camping. Erg handig. Wel het sociale van een camping maar niet de ongemakken. Wij zijn lekker tot rust gekomen. Elke dag ging ik lekker in de ochtend op mijn terrasje een boek lezen. Koffie erbij. De koetjes stonden dan al te grazen op de heuvel. Een barbeque is te leen bij de campingwinkel. Probeer ook zeker de tournedos en Limousin biefstuk. Het is goddelijk.. Niet zo te krijgen in NL. Lekker dik laten afsnijden. De camping ligt naast een dorpje Crozon s Vauvre. Heel schilderachtig. De omgeving is heuvelachtig. Dus voor fietsen met veel versnellingen ok. Onze dochter van 4 heeft leren fietsen op de camping. De camping is klein en overzichtelijk. Onze dochters van bijna 2 en 4 konden dus lekker spelen over de hele camping zonder dat wij ze uit het oog verloren. Er waren heel veel kleine kids dus die hebben zich ook goed vermaakt. Lekkere wijntjes en frietjes zijn op de camping te koop. Mooie tijd gehad

• 9Staat v/h sanitair

• 8Freda26-07-2012

Paradijsje voor jonge kinderen

Wij zijn net terug. Ondanks de vaak belabberde weersomstandigheden was de vakantie voor ons een succes. Gezellig een praatje met de buren, 's-avonds een glaasje wijn met wat kaarsjes op tafel terwijl de kinderen doodmoe van het spelen een nacht lang doorslapen. De kinderen hadden in een mum van tijd vrienden. Glijden, schommelen, dammen bouwen in de beek, zandbak spelen. 1x in de week een kampvuur georganiseerd door de camping, marshmallows roosteren, erg sfeervol als het langzaam donkerder wordt bij zo'n vuur. Prachtige sterrenhemel! 's-Ochtends komt de bakker verse broodjes verkopen maar dan was ik al wakker van de kerkklokken en het geloei van de koeien. De eigenaar was vriendelijk en behulpzaam, maar ook afstandelijk. Het sanitair werd wel schoongemaakt maar toch regelmatig verstopte doucheputjes vanwege dotten haar. In de omgeving is niet veel te beleven, maar er zijn mooie wandelroutes en de omgeving is prachtig. Wij kijken met plezier op deze vakantie terug.

• 5Staat v/h sanitair

• 6Esther17-07-2012

Afgelegen en Hollands

Wij verbleven hier in juli 2012. Weer instabiel in deze regio, voor echt mooi zomerweer moet je meer naar het zuiden gaan. Prima camping als je kleine kinderen hebt en niet veel meer doet dan in en om de tent. In nabije omgeving echter weinig vertier. Wij hebben de camping ervaren als te Hollands, geen behoefte aan continue contact met landgenoten. Wanneer je hier niet aan mee doet val je uit de toon. Verder wel ontzettend hulpvaardige eigenaar.

• 6Staat v/h sanitair
    • 4Eetgelegenheden

• 9Fam Stupers20-06-2012

Geweldig

Wij zijn eind juni/begin juli 2011 geweest met ons zoontje van toen 2. Heerlijke accomodaties, met echte bedden. Grote plaatsen met meestal zeer overzichtelijk uitzicht en speelgelegenheid voor de kids midden op het veld. Vriendelijke en behulpzame eigenaren. Eten op de camping kan niet, maar je kunt wel eten bestellen, wat voor ons prima is. Kinderen vermaken elkaar. Erg gezellig en gemoedelijk. Mooi gelegen, met mooi vol gras en genoeg zon én schaduw. Met koeien in de achtertuin en mooi uitzicht!

• 8Eetgelegenheden

• 9Daan en Lieke Jensen03-03-2012

Droomvakantie met de kinderen

Vorige zomer zijn we op deze camping geweest. Een droomplekje tussen de heuvels. Heerlijk ontspannen sfeer, rustig en toch gezellig. Vooral gezinnen met jonge kinderen. Het kampeergevoel maar met luxe en comfort. 's ochtends de bakker, verse koffie, zonnetje; wat wil je nog meer.

• 7Eetgelegenheden

7 tips over Camping Ambiance

• Daan en Lieke Jensen, 03-03-2012

Een echte aanrader is het Lac de Chambon, er is een prachtige wandelroute omheen aangelegd. Een andere tip is het Chateau de Sarzay, we hebben er een hele middag rondgestruind en een paar honderd meter verderop 's avonds gegeten. De naam van het restaurantje ben ik helaas vergeten, maar als je dat even vraagt aan de receptie op de camping komt het zeker goed. Zeg erbij dat het het restaurantje moet zijn met zicht op het kasteel!

• Jeroenhofstede, 08-09-2013

Kasteelbezoek is aanrader, diverse typische Franse leuke stadjes op redelijke afstand. Assortiment van de bakker is aantrekkelijk!

• robert-paul en silvia, 29-07-2012

1 bezoek aan wolvenverblijf en erg groot doolhof. uur rijden 2 sarzay. kasteel in de maak. vraag de camping eigenaar naar het verhaal. 15 min rijden. 3 lac du jambon. 30-45 min. Mooi zandstrand bij plage du jambon in Jambon. De kleine kids kunnen hier heerlijk zwemmen. 4 bij slechter weer: Zwembad in Aigurande 10 min rijden 5 kano bij Crossant huren. Je vaart dan tussen de rotsformaties en een oude ruine is te zien boven op de heuvel. Neem picknick spullen mee. 6 opblaasbad v kleine kids mee

1 vraag over Camping Ambiance

• Anka, 27-01-2012

Veiligheid ivm water

Hoe zit het met de veiligheid tov het beekje en het zwembad mbt de kleine kinderen. Ik zie geen hek om het zwembadje en die kleine van mij klimtgraag overal op.... Wie kan mij hierietsover vertellen??

robert-paul en silvia, 29-07-2012

Je moet wel opletten natuurlijk. De kleine kan het trappetje van het zwembad zo oplopen. Er is wel veel sociale controle van de andere gasten (dit moet je niet negatief zien). Dus als zou zien dat de kleine dit doet dan wordt daar wel wat aan gedaan. De beek is te ver om zomaar in te lopen.

• Aantal campingplaatsenMinder dan 50
  • SchaduwplaatsenAanwezig