Camping Ambiance

Meer campinginfo

38 reviews over Camping Ambiance

• 9BMD26-07-2015

Heerlijk ontspannen en bijkomen

Ambiance is een kleinschalige camping. De 15 accommodaties variëren van safaritenten, tot bungalowtenten en 2 houten huisjes. Alle rust dus om lekker bij te komen. Wij hebben 2 weken in een safaritent verbleven met onze dochter van 10. Zij vermaakte zich prima met 1 van de 2 trampolines, het zwembad of het riviertje wat langs de camping stroomt. Veel kinderen in de leeftijden 0 tot 12. Zelfs 2 jongens van 14 en 15 vermaakten zich prima. De sfeer is ontspannen en gemoedelijk. Niets moet. Er ontstonden spontaan activiteiten maar als je echt vermaakt wilt worden en van reuring houdt, dan moet je hier echter niet zijn. Hans en Eva hebben van Ambiance een heerlijke plek gemaakt. De toiletgebouwen zijn prima. Niet super modern, maar schoon. WiFi op bepaalde tijden werkt snel. In het campingwinkeltje kun je wat basics kopen. Je kunt frites en pizza bestellen en die wordt bij de tent bezorgd. In de omgeving genoeg te doen, maar daar heb je wel de auto voor nodig. Wij hebben genoten!

• 9A.M. Hofman05-01-2015

Heerlijke vakantie

Je kunt hier van een fijne rustige vakantie genieten als je jezelf bezig kunt houden. Wandelmogelijkheden en kastelen genoeg in de omgeving. Ontvangst is vriendelijk (Nederlands echtpaar) en alles is netjes onderhouden. Tenten zijn werkelijk fantastisch (zelfs voor mensen die eigenlijk helemaal niet zulke kampeerders zijn) en heel compleet.

• 10Lars30-12-2014

Een aanrader

Het is een kleine camping met een prettige sfeer, ruime schaduwrijke plekken en een vriendelijke nederlandse eigenaar. Je zit midden in de natuur, er komen egeltjes voorbijgelopen, krekels, zwaluwen, groene specht, buizerds en 's nachts hoor je de uilen. Schitterend.

• 9Eetgelegenheden

• 10Fransje Wieringa01-12-2014

Drie weken vakantiehuisje.

Het is één groot feest. De kinderen blij (trampoline, tafeltennis en de beek), mooi gelegen terrein met heel veel ruimte en rust, geen animatie maar wel wifi, lekker uit eten, prachtig kasteel, avonden om samen van een wijntje te genieten. Alles bij de hand, het winkeltje, pizza's, Hans en Eva staan altijd klaar voor je. Echt een mooie vakantie gehad.

• 9Desiree15-11-2014

Een aanrader met kleine kinderen

Wij waren met z'n vijven op deze camping. Twee weken in een grote tent. De omgeving is rustig en nog authentiek. Hoewel er van alles te zien is zijn we niet zo veel op pad geweest. De kinderen bleven het liefst op de camping met vriendjes spelen. We hebben wel een oud kasteel bezocht, in de buurt. Dat was erg leuk. En het restaurant op de heuvel was ook erg lekker. Jammer alleen dat ze daar geen kinderstoel hadden. Op de camping zijn schommels, zandbak, jeu de boule baantje, glijbaan en een lekker zwembad. Het is een mooi overzichtelijk terrein. Heb je een keer geen zin om te koken, dan zijn er overheerlijke pizza's en een keertje friet/nuggets is ook een feest voor de kinderen. Het winkeltje is klein maar handig voor als je wat vergeten bent. De wijn bij aankomst was ook erg lekker. We hebben genoten.

• 9Eetgelegenheden

• 9MarcAnnie23-10-2014

Voor het eerst kamperen, mooi was het.

Fantastische ontvangst. We hadden een weekje geboekt in zo'n grote safaritent. Marc heeft me overgehaald om te gaan kamperen. En we gaan volgend jaar weer. Ons is de ambiance prima bevallen. Onze dochters zijn 9 en 11 jaar. Ik vond het belangrijk dat alles netjes en schoon was, en de douches altijd warm. Ook het veld werd goed onderhouden. Op 5 minuten rijden kan je heerlijk goedkoop eten in een landelijk restaurantje en op 10 minuten is een supermarkt. Vlakbij zijn we in een natuurpark geweest met erg mooie wandelingen. De rommelmarkt in een dorpje in de buurt was leuk en de meiden hebben een buitenrit op paarden gemaakt. Volgend jaar 2 weken!

• 9Staat v/h sanitair

• 8Nina20-09-2014

Prachtige gezinscamping voor wie rust wil

Nette, mooie, charmante camping in het boerenland van Le Berry. Voor gezinnen met jonge kinderen erg goed. Zwembad iets minder want het is er eentje met een opstaande rand dus ouders v jonge kinderen moeten er altijd zelf ook in. Daarnaast is er een trampoline, zandbak, schommels, glijbaan en genoeg ruimte om te voetballen, rondrennen of wat anders. Het vermaak op de camping bestaat vooral uit het feit dat er veel (jonge) kinderen zijn die met elkaar spelen. Id omgeving is niet veel te doen (wel veel marktjes) al is een bezoek ad stad Bourges (50min) een aanrader. Op 10 min rijden is er een redelijk grote supermarché. Onze kinderen (1 en 4) wilden de camping niet af, dus we hebben een bijzonder rustige vakantie gehad (niet veel sightseeing). En nog nr Lac du Eguzon geweest: heerlijk rustig met strandjes en geschikt v kleine kinderen (loopt langzaam af).

• 7Staat v/h sanitair
    • 5Eetgelegenheden

• 6J Mulder01-09-2014

Camping die bij ons uiteindelijk toch tegenviel

Heerlijk rustige kleine camping in zeer rustige omgeving. De kinderen hadden het met de vele andere kinderen prima naar hun zin. Plekken rondom de tent waren zeer ruim met daardoor een goed privacy-gevoel. Het bij te huren ligbed was een aanrader om in weg te doezelen.

Het 'verwarmde' zwembad was erg koud en werd verwarmt door soms met de tuinslang warm water toe te voegen. Voor 5 minuten prima, maar daarna eruit. Het sanitair was niet van deze tijd. Te klein, roestig, veel ongedierte. Tent ook niet schoon bij aankomst en het onkruid kwam van alle kanten naar binnen groeien, ook het ongedierte liep zeer makkelijk de luxe safaritent in. In de niet-toeristische omgeving weinig te doen op korte afstand, ook geen gezellige wandeldorpjes. Omgeving bij camping was prima om een natuurwandeling te maken. Er zijn duidelijke wandelroutes uitgezet. De kinderen hebben zich prima vermaakt, wij vonden helemaal onze rust maar voor ons niet voor herhaling vatbaar.

• 4Staat v/h sanitair

• 8lent20-07-2014

Prima kleinschalige familiecamping

Wij hebben een week doorgebracht in een chalet op deze kindvriendelijke camping. Rustig gelegen, uitzicht op de weides, een heerlijke plek om tot rust te komen.
    Elke ochtend brengt de bakker een bezoek aan de camping met zijn busje. Verder een klein winkeltje waar je ´s avonds pizza kunt bestellen. Prima plek voor rustzoekende gezinnen.

• 9Jeroenhofstede08-09-2013

Luxe accommodatie, kindvriendelijk, ruime plekken!

De laatste 2 weken van augustus, dezelfde termijn als vorige schrijver, zijn we op deze kleinschalige camping (20 stuks) geweest. We hadden de 1e week een Espace tent en de 2de week een prachtige xxl Safaritent. zeer compleet en luxe uitgevoerd. locatie: Een prachtige en rustige plek in Frankrijk. Niet toeristisch en daarom wat voor ons. Onze kinderen van 2,5 jaar en 6 maanden oud hebben zich super vermaakt. Met kleine kinderen kun je hier fantastisch terecht, de hele opzet is op kinderen gefocust zodat je als ouder zelf ook heerlijk vakantie hebt, Uiteten is wat moeilijker in de omgeving, maar BBq-en bij de tent met kinderen is handiger.

Zwembad was wat fris, maar op mooie dagen diende het heerlijk als verkoeling. De camping was verzorgd, de behulpzame en vriendelijke eigenaar is van Nederlandse komaf en dat is makkelijk. Elke ochtend kwam de lokale bakker langs met verse broodjes, verder was er een betaalbaar campingwinkeltje met klein assortiment. Absoluut voor herhaling vatbaar!

7 tips over Camping Ambiance

• Daan en Lieke Jensen, 03-03-2012

Een echte aanrader is het Lac de Chambon, er is een prachtige wandelroute omheen aangelegd. Een andere tip is het Chateau de Sarzay, we hebben er een hele middag rondgestruind en een paar honderd meter verderop 's avonds gegeten. De naam van het restaurantje ben ik helaas vergeten, maar als je dat even vraagt aan de receptie op de camping komt het zeker goed. Zeg erbij dat het het restaurantje moet zijn met zicht op het kasteel!

• Jeroenhofstede, 08-09-2013

Kasteelbezoek is aanrader, diverse typische Franse leuke stadjes op redelijke afstand. Assortiment van de bakker is aantrekkelijk!

• robert-paul en silvia, 29-07-2012

1 bezoek aan wolvenverblijf en erg groot doolhof. uur rijden 2 sarzay. kasteel in de maak. vraag de camping eigenaar naar het verhaal. 15 min rijden. 3 lac du jambon. 30-45 min. Mooi zandstrand bij plage du jambon in Jambon. De kleine kids kunnen hier heerlijk zwemmen. 4 bij slechter weer: Zwembad in Aigurande 10 min rijden 5 kano bij Crossant huren. Je vaart dan tussen de rotsformaties en een oude ruine is te zien boven op de heuvel. Neem picknick spullen mee. 6 opblaasbad v kleine kids mee

1 vraag over Camping Ambiance

• Anka, 27-01-2012

Veiligheid ivm water

Hoe zit het met de veiligheid tov het beekje en het zwembad mbt de kleine kinderen. Ik zie geen hek om het zwembadje en die kleine van mij klimtgraag overal op.... Wie kan mij hierietsover vertellen??

robert-paul en silvia, 29-07-2012

Je moet wel opletten natuurlijk. De kleine kan het trappetje van het zwembad zo oplopen. Er is wel veel sociale controle van de andere gasten (dit moet je niet negatief zien). Dus als zou zien dat de kleine dit doet dan wordt daar wel wat aan gedaan. De beek is te ver om zomaar in te lopen.

• Aantal campingplaatsenMinder dan 50
  • SchaduwplaatsenAanwezig