Chinon (Indre et Loire)

We hebben een aantal aanbieders voor Chinon (Indre et Loire) voor je op een rij gezet:

vakanties Chinon (Indre et Loire)

Reviews over Chinon (Indre et Loire)

Uniek stadje langs de Vienne

Gerard Lappee,
    12-2-2017

Chinon is top! Het is gelegen aan het riviertje de Vienne. Pluspunten zijn een middeleeuws centrum, een mooi terras bij het plein (met een supermarkt), een prachtig gerenoveerde burcht, een goedkope en comfortabele camping municipal, én een prima gemeentelijk zwembad met uitzicht op de burcht. Wil je kanovaren? Dat kan vanaf de camping. Ons gezin (vrouw, zoon van 6, ik) hebben twee dagen in Chinon vertoefd tijdens onze fietskampeer-vakantie.

Gereisd met jonge kinderen in Fri Jul 01 2016 00:00:00 GMT+0000 (UTC)

Superstadje

Ingrid,
    19-3-2010

Middeleeuwse straatjes, leuke winkels, gezellig plein, statige boulevard, eengezellig markt op zondagochtend. Het kasteel Chinon is het bezoeken waard. Jeanne D'arc keeg hier haar leger om in Orleans de Engelsen te verslaan. Het Franse hof was hier in de 15e eeuw gevestigd. Daarom vindt er een grootscheepse restauratie plaats die in 2010 afgerond wordt. En de warme wijn op een verwarmd terras was heerlijk.

Gereisd met vrienden in maart 2010

Fantastische vakantie

Ingie,
    28-9-2009

We hebben deze zomer heerlijk geluierd met veel privacy maar ook heel veel gezien. In de omgeving van Chinn is voor elk wat wils: moutainbiken, vissen, fietsen, wandelen, deltavliegen, paardrijden, zwemmen, kastelen en tuinen bezoeken, heerlijke terrassen.

Gereisd met partner in september 2009

Historie, natuur en gezelligheid

Ingie,
    30-5-2009

Je waant je in de middeleeuwen in Chinon met haar fort hoog boven op de berg en de stad die tot aan de voet omheen is gebouwd. Allerlei culturele evenementen doen die tijd herleven, ridderspelen, een boerenmarkt, minstrelen die al spelend langs de terrassen trekken. Het gebied om Chinon is ideaal om te fietsen, te wandelen maar ook per kano te ontdekken. Er is voor elk wat wils van 0 tot 80.

Gereisd met partner in mei 2009
Chinon (Indre et Loire) scoort een 8,9 uit 10, op basis van 16 reviews