Chartres (Eure et Loire)

We hebben een aantal aanbieders voor Chartres (Eure et Loire) voor je op een rij gezet:

vakanties Chartres (Eure et Loire)

Reviews over Chartres (Eure et Loire)

erg mooi

Louise,
    31-8-2017

We waren hier 1 middag, aangetrokken door de cathedraal die je van verre ziet. Deze is prachtig mooi. Verder smalle straatjes, oude huisjes. Allemaal mooi gerestaureerd. Omdat er nogal wat hoogteverschillen zijn hebben we ervoor gekozen om een tour met het toeristentreintje te maken, dit zou ik niet aanraden, het was er erg warm achter het plastic en sommige straten deed ie twee keer. Ze doen die tour ook s avonds met een lichtshow erbij, wellicht iets om te proberen dan.

Gereisd met partner in augustus 2017

Bijzondere plaats

Ben Lit,
    20-5-2017

Meerdere keren hier geweest. Met z'n twee en ook met gezelschappen. Het labyrint lopen in de Kathedraal kan alleen op vrijdag en is een heel bijzondere ervaring. Grote goede camping waar je met een camper echt welkom bent.

Gereisd met vrienden in mei 2016

Smerige stad

rtvd,
    22-4-2017

Chartres viel ons nogal tegen. Alleen de kathedraal, die overigens aan de buitenkant wel eens schoon gemaakt mag worden, houdt de naam van de stad omhoog. En rond de kathedraal is het direct al slecht onderhouden (gaten in de bestrating, smerige gebouwen, etc.). Dat geldt ook voor de rest van het centrum. Gelukkig waren we hier alleen maar 1 nacht voor een tussenstop. Het aanbod aan restaurantjes en terrasjes houdt ook niet over. De restaurants bieden wel vrijwel allemaal redelijk geprijsde menuutjes aan. Alleen de prijs van de wijn is nogal schokkend te noemen (flesje wijn rond de €25 en dat voor Frankrijk).

Gereisd met partner in Tue Jul 26 2016 00:00:00 GMT+0000 (UTC)

Gezelige stad, bijzonder labyrint

Herman,
    19-10-2016

Gezellige stad, de straatjes en bruggen in het laaggelegen deel bij de rivier zijn mooi en leuk om te wandelen. Hoogtepunt is natuurlijk de Kathedraal met zijn mooie ramen en bijzondere labyrint. Deze laatste staat helaas vaak vol met stoelen. Op vrijdag zijn deze weggehaald is het labyrint zichtbaar en kun je de lijnen belopen.

In de stad vele mooie winkels en genoeg horeca.

Gereisd met partner in oktober 2016

Grootse kathedraal

givago,
    9-9-2014

De stad is vooral bekend om zijn kathedraal met zijn 176 mooie gebrandschilderde glasramen.Het blauw in de glasramen is niet meer te maken ,omdat niemand meer weet hoe ze het vroeger gedaan hebben.In de koorgang is een bijbelverhaal in steen uitgebeeld .Verder heeft Chartres enkele mooie straatjes en oude huizen.

Gereisd met partner in Fri Aug 01 2014 00:00:00 GMT+0000 (UTC)
Chartres (Eure et Loire) scoort een 8,7 uit 10, op basis van 17 reviews