Camping Municipal de l'Ile d'Orsterster

7.3Goed

Frankrijk, Centre, Amboise (Indre et Loire)

7.3Goed

• 7Staat v/h sanitair
  • 6.1Eetgelegenheden

Meer camping info
Tonen op kaart

23 reviews over Camping Municipal de l'Ile d'Or

• 8Arjan04-09-2017

Prima camping voor bezoek aan Amboise en omgeving

Ruime staanplaatsen sommige zonder, sommige met en sommige met veel schaduw. Prima oplossing om de kampeerauto's op een apart gedeelte dicht bij de ingang te houden. Hierdoor hebben de overige (echte) kampeerders weinig overlast van ronkende diesels. Sanitair is prima en wordt redelijk schoongehouden Prijs-kwaliteit top. Wij betaalde € 18,- per nacht voor kampeerplaats, auto, 2 volwassenen 1 hond, en elektriciteit. Korte wandeling en dan ben je zo in de stad. of bij het kasteel. Veel winkeltjes en terrassen.

Gereisd met partner in augustus 2017

• 7Louise31-08-2017

Mooie plek

De receptie was goed bemand. Ruime plekken, niet afgescheiden maar dat is prima. Volgens mij voldoende electriciteitspunten. Veel passanten, maar dat waren we zelf ook. Sanitair was niet fris helaas en we moesten er ook een flink eind voor lopen. Het stadje ligt aan de overkant van de rivier, je bent er in een mum. Veel vertier daar met terrasjes. Het kasteel is een bezoek absoluut waard. We hebben ons prima vermaakt. Op de camping 's avonds was er nog een dansgroepje en wijnproeverij.

• 6Staat v/h sanitair

Gereisd met partner in augustus 2017

• 7Peter16-08-2015

Groot beetje zakelijke sfeer

Grote camping op loopafstand van Amboise. Eettentjes op loopafstand, en campingrestaurant kun je ook zonder schade eten...Voor lopers, mooie runningroute langs rivier. Camping zelf niet echt gezellig te noemen.In omgeving wel veel te zien, bv. het veel te dure Leonardo da Vinci park.

• 6Eetgelegenheden

Gereisd met partner in juli 2015

• 8Leonie21-07-2015

Camping vlakbij dorpje

Nette camping op een mooie locatie. De camping wordt vooral gebruikt als doortrekcamping( veel Campers!!) Wij hebben hier 4 nachten gestaan. Prima periode om de omgeving te ontdekken: dagje Blois, dagje Tours en een dagje Amboise(op loopafstand van camping) Blois viel wat tegen, Tours vonden wij mooier. Chateau Chambord ook zeker de moeite waard! (wij hadden gratis entree: jeugd tot 25 jaar) camping zelf niet veel bijzonders, afgeschermd door hekken en alleen toegankelijk met code voor de slagboom. Helaas was er geen brood te verkrijgen, en je kon dit vooraf ook niet bestellen. Dus als je wat te laat was greep je mis! Sanitair was prima. Al met al goede prijs/kwaliteit verhouding.

• 7Staat v/h sanitair

Gereisd met partner in juli 2015

• 8HV22-08-2014

Mooie camping voor kort of lang verblijf

Goede en goedkope camping op mooie locatie (eiland in de Loire) gelegen, zowel geschikt voor doorreis als langer verblijf. Chateau en centrum van Amboise zijn op loopafstand (ca. 10 min) te bereiken. De camping is groot met veel bomen. De plaatsen zijn aangelegd in rechte rijen (beetje saai), maar netjes afgebakend en voldoende groot. Niet overal is stroomaansluiting. Toiletgebouw is nieuw en netjes met goede douches en warm water. Er is geen zwembad op het terrein maar je kunt met korting via de camping in het naastgelegen gemeentebad zeer goedkoop terecht. Brood 's ochtends op bestelling beschikbaar.

• 9Staat v/h sanitair

Gereisd met jonge kinderen in juli 2014

• 8Iris12-08-2014

Camping op eiland bij Amboise

Camping met een erge mooie ligging. Op de camping zijn er verschillende 'wijken' voor tenten, caravans en campers. Weinig plekjes met elektriciteit, dus als je elektriciteit wilt moet je op tijd aankomen. De camping is net, maar de receptie is slecht georganiseerd en er staan vaak lange wachtrijen. Op de camping staan veel fransen.

• 6Staat v/h sanitair

Gereisd met partner in augustus 2014

• 6Jan04-08-2014

Grote doortrekcamping

Grote camping. Plaats wordt aangewezen. Rechte rijen, al of niet onder bomen. In 2014 heel veel molshopen. Als het regent is de kleibodem niet prettig. Mooi toiletgebouw met voldoende capaciteit. Te weinig watertappunten.

• 9Staat v/h sanitair

Gereisd met partner in mei 2014

• 8Tebbe24-09-2013

Geweldige doortrekkerscamping

Dit is een prima en relatief erg goedkope camping en ligt geweldig mooi op een eilandje in de Loire. Prima sanitair en alles is zeer goed verzorgd. Gratis Wifi op alle plaatsen. Het is wel een camping met veel doortrekkers dus de helft van de gasten heeft een camper. Een goede uitvalsbasis voor fietsers. Een aanliggend park is ideaal voor trimmers. De receptie is klantvriendelijk en spreekt goed engels.

• 10Staat v/h sanitair

Gereisd met partner in augustus 2013

• 9Fam. Gunter20-08-2013

Heerlijke plek om te kamperen

De camping is geweldig, vriendelijke mensen bij de receptie en het restaurant! Ruime plaatsen, schoon sanitair. Een prima plek op loopafstand van de stad en het kasteel in Amboise.

Gereisd met vrienden in augustus 2013

• 7vanhalendierick02-08-2012

Centrale camping in kastelengebied

tweede verblijf op camping. Ongeveer 300 plaatsen, ondanks volle camping toch rustig, betaalbare prijs, veel kort verblijf. Toen ik dag voor vertrek wilde betalen kon dat niet.....alleen op vertrekdag tussen 7 en 11 uur, dat is nu eenmaal bij een municipal!?Plek met electra, stroom aangesloten bij dichtstbijzijnde stroompaal. Terug op camping ligt onze kabel op de grond,Uitleg gevraagd:verkeerde stroompaal gebruikt volgens hem (bij aankomst vertelt niemand welke, dus de dichtsbijzijnde hebben we gebruikt) Het komt niet in hun hoofd op dat de koelkast er niet tegenkan 30 graden en geen stroom...dan halen ze alleen hun schouders op en zeggen dat dat hun probleem niet is. Prof. wasmachine en droger €2 p.k. Het oude sanitairgebouw aan begin camping is al jaren gesloten daarvoor is er achteraan een nieuw gebouwd, ondanks volle camping voldoende douches en wc's en SCHOON. Gemeenteijk zwembad waar veel badmeesters de boel strak in het gareel houden. Entree €1,50 p.p.

Gereisd met oudere kinderen in juli 2012

3 tips over Camping Municipal de l'Ile d'Or

• Tebbe, 24-09-2013

De toiletgebouwen zijn nieuw dus de in een vorig stukje beschreven klachten hierover zijn eigenlijk niet meer van toepassing. Bij een flinke regenbui zijn er inderdaad plekken waar je niet moet staan.

• vanhalendierick, 02-08-2012

Prima uitvalsbasis voor bezoek Loire en kastelen gebied. Volg per fiets de kastelenfietsroutes, kaart gratis bij VVV en je komt op mooie plekjes in en rondom een van de vele kastelen.Clos Lucé, met tentoonstelling uitvindingen Leonardo da VINCI

• Iris, 12-08-2014

De tuinen van Villandry zijn geweldig! Chenonceau is ook erg mooi, Tours viel ons tegen.

1 vraag over Camping Municipal de l'Ile d'Or

• ESTHER, 10-07-2018

Bereikbaarheid

Is de camping goed te bereiken?

Camping Municipal de l'Ile d'Or info

• Aantal sterrensterster
  • Aantal campingplaatsen50 tot 200