28 tips over Camping RCN Port l'Epine

• Jan Willem, 14-06-2014

Vraag bij de balie wat er te doen is in de omgeving. Er is vlakbij een gemeente camping waar je echt op zijn Frans kunt eten.

• Harry Taekema, 21-05-2014

Een bezoek aan Gouffre met prachtige rotsen zeker niet vergeten.

• Johanneke, 05-05-2014

Neem je kaplaarzen mee om te "wadlopen"

• Gebruikersnaam, 03-07-2012

Loop zeker een stuk van het douanierspad (GR34). Een stukje direct vanaf de camping (linksaf, met zo nu en dan een mooi uitzicht op de camping), of nog mooier, het stuk van Plouhmana'c naar Trégastel.

Slecht-weer-activiteit: het aquarium van Trégastel. Niet heel groot, wel mooi.

• Petra Wattenberg, 05-10-2013

Erg mooi zijn de roze rotsen , Granit Roze,, daar zijn ook veel wandelpaden, Een aanrader.

• Lars, 05-08-2013

Wadlopen bij eb (schelpen en scheermesjes zoeken) Zeeaquarium in Tregastel (wel klein en redelijk duur, maar leuk bij slecht weer) Chateau Rosanbo in Lanvellec, erg leuk! Het plaatsje Lannion (donderdag is er markt) Accor bied goede hotels voor gezinnen als je in 2x wilt rijden (heenreis Novotel in Rouen en terugreis Novotel Noyelles in Lens).

• JH, 05-08-2013

Het klimbos op 25 min rij afstand is heel leuk voor jong en oud. Het Cité des Télécoms is met name voor iets oudere kinderen en volwassen leuk om te bezoeken.

• Stephan, 18-08-2013

Maak een praatje met de kok! Hij kwam zelf regelmatig gezellig uit de keuken om een praatje te maken. Echt een topgozer met leuke verhalen en hij doet echt z'n best voor je.

• Rita, 12-08-2013

Perros Guirec, miniatuur-bootje varen op de vijver in het dorpje, voor kinderen erg leuk.

• Fam. van Gelder, 23-05-2013

Het plaatsje Perros Quirec is een aanrader! Is echt super.

• Lily Wantzing, 09-09-2012

We hebben veel leuke uitstapjes gemaakt, o.a. naar middeleeuwse steden, waar de tijd lijkt stil te staan, als Lannion, Paimpol, een boottocht naar Les Sept Îles en de gezellige, grote markt op woensdag in Tréguier. Het educatieve Village Gaulois, een soort houten speeldorp waar de Romeinse en Gallische tijd wordt nagebootst, is ook echt een aanrader voor groot en klein. We wisten niet dat Bretagne zo mooi kon zijn.We zullen hier zeker terug komen, want we zijn nog lang niet uitgekeken!

• Brugman, 09-09-2012

-Mooi strandje in Perros-Guirec 'plage de Trestignel' -Het Armoripark in Begard (kan zelf drinken en eten meenemen, er zijn voldoende picknickbankjes aanwezig! maar ook een snackbar), glijbaan, ballenbak, rodelbaan, zwembad, trampolines, dieren, waterfietsen, springkussens..een aanrader! -(Markt van) stadje Treguir, mooi aan het water gelegen, als je steil naar boven loopt heb je tegenover de kerk een heerlijke patisserie zitten! -Trégastel:(kleine)zee-aquarium Le Granit Rose en mooie boulevard

• Job1998, 24-08-2012

Doe waterschoentjes aan bij het zwemmen in de zee, de keien kunnen behoorlijk scherp zijn. Ook moet je rekening houden dat de camping ongeveer twaalf uur rijden is inclusief stops, dus een behoorlijk eind. Ik raad je aan om 's nachts te vertrekken vanuit Nederland, rond een uur of vier, dan ben je rond twee uur, drie uur, op de camping. (Dat was bij ons in ieder geval zo).

• ingrid de jong, 19-08-2013

er is veel te zien en te doen in dit gebied maar je moet er wel voor met de auto op uit. omgeving perrros guirec, trequier, paimpol maar ook het binnenland loont de moeite.

• M, 10-07-2012

Een enthousiaster animatie team wat ook meer voor de oudere kinderen doet of de brochure aanpassen dat het niet voor tieners geschikt is.

• moniek Hanegraaf, 15-04-2012

Wandeling naar P. Guirec is prachtig

• lieneke , 17-07-2012

Ik zou deze camping aanraden aan mensen die gesteld zijn op rust, niet veel nodig hebben om zich te vermaken, het niet zonnig hoeft te zijn en zonder oudere kinderen. De camping is namelijk wel goed verzorgd.

• marieke, 06-09-2012

Na 23 uur was het vaak nog flink rumoerig op de camping- iig bij ons. vooral door de nederlandse volwassen gasten

niet bij de info zetten dat er vollop gevist kan worden om teleurstelling te voorkomen

vanuit de camping zou het leuk zijn als er excusries gehouden worden voor volwassenen en wat we om ons heen gehoord hebben zou daar best wat animo voor zijn (bv vissen vanaf de boot)

• ofLude, 30-08-2012

Wil je heerlijk Italiaans uit eten? Ga dan naar restaurant La Rocca in Trelevern! Heel verfijnd en net even anders dan een gewone Italiaan.

Een mooi rustig zandstrand ligt 5 km verderop in Trestel, of de andere kant op in het levendige Perros-Guirec (30 minuten rijden).

In Perros-Guirec kun je ook een boottochtje maken langs/naar les Sept Iles, een vogelreservaat. Kies voor de versie met wandeling op 1 van de eilanden, het is er prachtig voor natuurliefhebbers!

• Hans, 05-08-2014

Ga zo door. De camping zal op deze manier van entertainment en leiding, jarenlang vol zitten. Aanpassingen/aanbevelingen (die zijn er nl altijd wel te vinden) dienen wel ter harte te worden genomen.

• Brouwer, 18-08-2014

Huur een stacaravan of reserveer een plek met zeezicht en bereid je voor op een nodige schoonmaakbeurt bij aankomst.

• Doet er niet toe, 31-08-2014

Bezoek de Granit Rose en Paimpol (vonden wij een leukere plaats dan Lannion).Markt in Lannion is wel een aanrader.

• Marjan Louwers, 19-05-2015

De chalet is erg zuiver en knus.

• RichardC, 03-07-2015

De camping word steeds beter krijg ik het idee, de campingeigenaren (Roy en Nicky) doen erg hun best en zijn erg vriendelijk. Het sanitair blok midden op de camping lijkt mij wel wat aan vervanging toe. Ik kan de meningen daarover me wel voorstellen. (nu had ik een stacaravan dus verder geen last van) Maar kon wel zien wat men bedoelde.

Tip: Perros guirec, Tregastel, en de Granit Rose. Bezoek ook de grote markt in Lannion. Erg de moeite waard vooral in de straatjes in de historische stad.

• roeljan.iris, 27-07-2014

Roze rotsen (cote granit rose), sentier des douaniers (wandelen), Treguier en de kust daarboven. Boottocht naar les Sept Iles (ca. 2 uur varen).

• Dennis Teuben, 07-08-2014

De omgeving leent zich erg goed om op de (race)fiets te verkennen. Perros Guirec en Lannion zijn leuke plaatjes met markten. De rondvaart en het klimparcours zijn een aanrader.

• fam. spruijt - schellekens, 08-08-2014

Alleen wifi verkrijgbaar tegen betaling bij het restaurant en van zwakke kwaliteit. Echt niet meer van deze tijd! Zorg dat dat gratis wordt en op de hele camping beschikbaar. Scoren! Het eten in restaurant is heel erg Nederlands, (kroketten, e.d) Nauwelijks vis op de kaart. Terwijl vissersbootjes 's ochtends vlakbij aan land komen met de meest fantastische vis. Zet eens wat meer vis op de kaart, (bv. mosselen) is nog goedkoop ook en de Bretonse vis is echt heerlijk!

• Richard, 12-05-2015

Granit Rose is leuk. Grote markt van Lannion is de moeite waard. L'Aquarium in Tregastel is ook leuk en ook goed te doen bij minder weer. Let wel dat je voor sommige dingen wat verder moet rijden.

Verder lekker genieten van de stranden en voor kinderen die schepnetten leuk vinden is dit echt een aanrader!