Camping Armoriquesterstersterster

• 2018
    8Christophe17-08-2018

Gereisd in augustus 2018

• 9Jobse29-07-2018

Fijne camping in prachtige omgeving. Echtpaar dat de camping runt spreekt behoorlijk Engels, dat is fijn. Ze zijn heel klantvriendelijk en meedenkend. Zwembad is schoon en overzichtelijk en onze kinderen (14, 13, 10 en 4 jaar oud) hebben zich er uren vermaakt, mede dankzij het fijne weer. Camping is gelegen tegen een heuvel, en dus veel naar boven en naar beneden lopen/rijden. Auto mag bij de tent/caravan blijven staan. Minpuntjes: sommige (oudere) douches te koud water en de algemene voorlichting werd alleen in het Frans gedaan.

• 8Eetgelegenheden

Gereisd in juli 2018

• 10Albert02-07-2018

prachtige ligging van rustige camping. magnifiek uitzicht vanaf 5 persoon chalet. gastvrij personeel. mooie uitval basis voor tochtjes naar rotskusten en daar korte of lange wandelingen te maken

• 10Staat v/h sanitair

Gereisd in juli 2018

• Oude reviews

8Carry20-07-2013

Fijne camping met schitterend uitzicht

Of een camping bevalt hangt uiteraard enorm af van de verwachtingen die je ervan hebt. L'Armorique is een kleine, rustige camping met grote standplaatsen. Het zwembad is prima en heeft - net als de meeste standplaatsen - een mooi uitzicht op de baai. Het strand is op zo'n 700 meter afstand. Wij hadden een stacaravan gehuurd, die prima was afgewerkt en keurig netjes was. De campingeigenaren (ook Engels sprekend) en het personeel zijn erg vriendelijk en zeer behulpzaam. Drie van onze zonen (22, 20 en 18) waren mee op vakantie. Het werd een actieve vakantie (vooraf speciaal deze omgeving op geselecteerd): lopen, fietsen (MTB en op de weg), zwemmen, paragliding (take-off op 10 km), duiken, kite surf cursus, catamaranzeilen. Alles is goed bereikbaar, de bewoners vriendelijk en behulpzaam. Sommigen spreken Engels. Het strand is ideaal voor kinderen, langzaam aflopend en overzichtelijk.

• 6Eetgelegenheden

Gereisd met oudere kinderen in juni 2013

• 7Remco & Martine24-08-2010

Leuke camping, helaas te ver weg en weinig te doen

Wij waren in de veronderstelling dat je vanuit de camping direct naar het strand kon lopen, dat is niet het geval. De camping is echt een terrassencamping (met lengtes van max 20m), dat viel de kinderen zwaar tegen, die konden alleen naar beneden steppen => het is er zo steil dat wij bijv met onze caravan echt amper boven kwamen. Het zwembad is wel ok, maar bij het maken van een bommetje bijv werden de buitenlandse kinderen toch wel strenger aangesproken dan de Fransen. Flora in deze omgeving is erg mooi, maar eerlijk gezegd is er geen zak te doen, na 3 saaie dorpen (de bouwstijl is overigens wel prachtig) heb je het wel gehad. Het eten/ uitgaan in heel West Bretagne: serieus, er is nauwlijks een normale kroeg, geen goed restaurant (of je moet op pizza's en crêpes willen leven gedurende je verblijf). Het eten op de camping was ook erg slecht, behalve de friet, die is er wel ok. Tip: rijd via Rennes hierheen, de laatste 300km gaan anders erg tegenvallen...

• 6Staat v/h sanitair
    • 2Eetgelegenheden

Gereisd met jonge kinderen in juli 2010

• 9Fam. Wilterdink23-07-2009

Prima voor elkaar

Als je op deze camping komt staan, is geen tent te groot; de standplaatsen zijn enorm en de meesten bieden uitzicht op zee. Er is voldoende beschutting door bomen. Geweldig. Het sanitair zag er goed uit en er wordt vaak schoongemaakt. Het zwembad is lekker op temperatuur, er is ook een 'pierebadje' voor de kleintjes en glijbanen. Het is al met al een geschikte camping voor families, hoewel het voor ons als stel ook mooi en rustig was, geen 'pretpark'-camping.

• 9Staat v/h sanitair
    • 9Eetgelegenheden

Gereisd met partner in juli 2009

• 10merzdorf28-06-2008

wij gaan al meer dan 25 jaar daar op vacantie (eerst met de kinderen - de eerste keer waren zij 4 + 5 - dann later met onze tweetjes) en zijn elke keer weer meer dan tevreden. de mensen zijn vriendelijk en behulpzaam. het strand is schoon en goed berijkbaar. alleen het weer is soms wat wisselvallig. maar ook met slecht weer is daar genoeg te beleven en te zien

• 10Staat v/h sanitair
    • 7Eetgelegenheden

Gereisd met partner in juni 2008

1 tip over Camping Armorique

• Carry, 20-07-2013

Kite surf lessen worden prima verzorgd door Philippe (uit Douarnenez) in de baai van Pentrez of Telgruc sur Mer (afhankelijk van de wind). Hij spreekt ook Engels.

0 vragen over Camping Armorique

• SchaduwplaatsenAanwezig