Camping Le Balcon de la Baiesterster

8.7Fantastisch

Frankrijk, Bretagne, St. Marcan (Ile et Vilaine)

8.7Fantastisch

• 7.6Eetgelegenheden
  • 8.3Staat v/h sanitair

We hebben een aantal aanbieders voor Le Balcon de la Baie voor je op een rij gezet:

• Jacuzzi
Meer camping info
Tonen op kaart

153 reviews over Camping Le Balcon de la Baie

• 2019
    8Fam. Berendsen18-08-2019

Een erg mooie vakantie op een dito camping

Le Balcon de la Baie hebben we gekozen omdat we van kleinschalig houden. De recensies waren positief en daar sluiten we bij aan.

De camping is opgedeeld in drie delen. Het hoger gelegen deel met voornamelijk stacaravans, het lager gelegen deel met zowel stacaravans als ook campeerplekken en het deel waar wij stonden rond het zwembad.

Wij hadden het geluk dat we niet op een schuine ondergrond onze tent op hoefden te zetten, want die kans bestaat wel. Rond het zwembad zijn de plekken ruim, schaduwrijk, veelal vlak en dichtbij de voorzieningen.

De kids konden zich prima vermaken, het zwembad was perfect voor hen, voor volwassenen is het iets te ondiep. Het volleybalveld, trampoline en springkussen deden de rest.

Dagelijks kwam de bakker met vers brood, even in de rij staan, wakker worden om vervolgens te genieten van croissants oid. Ook kwam dagelijks een andere foodtruck voor het avondeten (tip: neem géén frites, echt niet!!)

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2019

• 9Marina08-08-2019

Absolute aanrader!!

Wat een heerlijke camping! Aardige eigenaren die, in tegenstelling tot de meeste Fransen, prima Engels spreken. De camping is netjes bijgehouden en het zwembad ziet er altijd netjes en schoon uit. Ook het sanitair is netjes en wordt regelmatig schoongemaakt. Soms hangt er een rioollucht, dat is wat jammer, maar het is er in ieder geval schoon. Elke avond staat er een andere food truck. Vooral de pizza's waren bij ons favoriet, heerlijk! Vanaf de plek waar onze tent stond hebben we 3 weken lang mogen genieten van het prachtige uitzicht. Vooral de zonsondergangen zijn spectaculair mooi. In de omgeving is genoeg te doen en je kunt er heerlijk fietsen, vooral het groene fietspad naar de Mont-Saint-Michel is super. Wil je naar deze camping komen? Houdt er dan rekening mee dat veel plekjes schuin aflopen. Een in hoogte verstelbaar tafeltje is bijvoorbeeld wel handig. Verder is het een absolute aanrader!!

• 8Ottevanger08-08-2019

Mooie camping, sanitair redelijk

Mooie camping, vooral de plekken rondom het zwembad zijn ruim met zon en schaduw en met prachtig uitzicht. Staat sanitair is redelijk, vond de douches behoorlijk krap en in hoogseizoen zijn er te weinig douches en afwasplaatsen. Stortplaats voor chemisch toilet IN het sanitairgebouw vind ik echt niet fris, regelmatig flinke stank als je staat te douchen of tandenpoetsen. Wel schoon verder. Vriendelijke eigenaren die altijd voor je klaar staan. Zwembad leuk voor kinderen tot 12 jaar, altijd genoeg ligbedden. Foodtrucks redelijk, wel super dat het aanbod er is. Maar €6,50 voor bord slappe friet met 1 worstje vind ik teveel. Ook pizza was matig. Elke dag tussen 8:30-9:00 u bakker voor de deur, maar ben je na 9 u wakker, dan moet je het dorp in voor brood. Tip voor strand: Plage du Val in Rhoténeuf. Strand bij camping is meer waddengebied. Verder; Le Mont St Michel, St. Malo en Dinan zijn leuk. Prijs van de camping is prima!

• 6Staat v/h sanitair

• 8Familie Romadoes02-08-2019

Leuke, betaalbare camping voor langer verblijf

Leuke, kleinschalige camping op een kleine heuvelrug met vanaf een gedeelte uitzicht op de baai. De ruime tot zeer ruime plaatsen liggen grotendeels tussen de bomen. Tarieven prima (<E 40 pn, 5p) Circa 90% van de bezoekers was Nederlands, waarvan weer het grootste gedeelte ouders met jongere kinderen. Er is een springkussen, trampoline en een gemoedelijk zwembad en de eigenaar heeft duidelijk gemaakt dat hij hecht aan rustige gasten en de kwalificatie 'charmecamping'. Samen met zijn vrouw runt hij de camping; zij wonen op het terrein, zijn altijd aanwezig en houden alles op een prettige manier in de gaten. Het sanitair is netjes, ruim, comfortabel (wcbrillen, wc papier aanwezig) en wordt goed schoongehouden. Elke dag van de week heeft zijn eigen avondeten/foodtruck. Goed eten voor prima prijs. 's Ochtends is er een bakker. Voor echt strandplezier moet je buiten de baai zijn, maar met da auto ben je daar zo.

• 8Eetgelegenheden

• 9MANE23-07-2019

Heerlijke camping!

Fijne camping met veel Nederlanders en Belgen dus heel fijn voor de kids. Mooie schone stacaravan. Leuke omgeving en heerlijk dichtbij le Mont Saint Michel. Mooi zwembad, trampoline, springkussen. Aardige eigenaren. Dus heerlijke 2 weken gehad.

• 9fam Bal13-06-2019

Geweldige camping op mooie plaats

Eigenlijk niets, alleen was het wel even een klim om weer boven te komen na rondje fietsen. Maar dank zij de E-bike was ook dat probleem opgelost. In de opmerking over minder schone toiletruimte kunnen wij ons absoluut niet vinden, alles blonk 10 dagen lang

Gereisd met partner in mei 2019

• 8Van Yperen06-06-2019

Wat een fantastisch uitzicht op de baai

Gezellige camping met fantastisch uitzicht. Vriendelijke eigenaren/personeel. Ruime plaatsen, leuk zwembad (niet gebruikt, weer zat niet mee), schoon sanitair, op een half uur van Mont st Michel.

Gereisd met partner in juni 2019

• 8Elke Thelen31-05-2019

Mooi uitzicht op de baai

We zijn in mei 3 dagen( 2 nachten) op deze camping geweest. We mochten zelf een plekje kiezen, we stonden op plek 47 een van de mooiste plekjes met uitzicht op de baai. De eigenaar is erg vriendelijk en spreekt goed Engels . Heel fijn dat s morgens de bakker brood komt verkopen ! De omgeving is erg mooi we hebben lekker gewandeld vanaf de camping en we zijn naar Mont St Michel geweest . Enige minpuntje vonden wij dat het sanitair niet altijd zo schoon was als we op andere campings gewend waren. We hebben leuke dagen gehad , maar op een of andere manier was dit niet onze camping .

• 7Staat v/h sanitair

Gereisd met partner in mei 2019

• 2018
    9Driessen18-08-2018

Nette camping in prachtige omgeving.

Schitterende camping met zeer vriendelijke Franse eigenaren die goed Engels spreken en kunnen je een schat aan informatie geven over de regio. De receptie is open van 10-12 en 14-19 uur.

Sanitair was keurig, 2x p.d. schoongemaakt (6 en 15 uur), toiletten incl. Wc-papier en de douches zijn heerlijk.

Zwembad keurig verzorgd en goed schoon en conform de Franse veiligheidsregels. De openingstijden van het zwembad zijn wel kort van 10-19 u. Mag wat langer in het hoogseizoen.

De plekken rond het zwembad zijn ruim genoeg en afgebakend door lage hegjes. De electra werkt goed en WiFi bereik is top!

Er is een grote parkeerplaats aanwezig waar de auto's prima kunnen staan en echt niet ver, 2 min lopen. Jammer was dat veel mede kampeerders er voor kozen de auto vlak voor de tent/vouwwagen/caravan te parkeren. De camping is autovrij nog mooier!

• 9Eetgelegenheden

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2018

• 8Fam v Beek17-08-2018

Prima camping, maar geen supertopper

We hebben hier 3 weken gekampeerd. De staanplaatsen zijn erg wisselend van afmeting. Er zijn prachtige plaatsen met uitzicht over de baai, gescheiden door lage heggen. Je kunt ook op een groot veld staan. Hier moet je wel van ver weg stroom halen: een extra stroomkabel is handig. Er is een leuk (verwarmd) openlucht zwembad aanwezig met een apart peuterbad. In het hoogseizoen komt iedere ochtend een bakker. Iedere avond komt er een andere lekkere foodtruck. Veel gezinnen met kinderen tot 10 jaar. Ik zou het vanwege sanitair niet aanraden voor baby's. Kinderdouche is wel aanwezig. Normale toiletten met WC papier. Het sanitair werd wisselend schoongemaakt, maar echt vies vond ik het niet. De regio is prachtig, en de camping zou ook goed gebruikt kunnen worden als tussenstop van een paar dagen om daarna verder Bretagne in te trekken. Mont st Michel, Saint Malo, Dinard en Dinan zijn aanraders om in de buurt te bekijken.

• 7Staat v/h sanitair
    • 9Eetgelegenheden

Gereisd met jonge kinderen in juli 2018

12 tips over Camping Le Balcon de la Baie

• Babette, 15-07-2014

Plek 46 is zeer geschikt voor grote tent. Vlak, ruim en mooi uitzicht.

• anoniem, 06-08-2013

Het dichtbij gelegen restaurant serveert regionale gerechten en is prima (prijs-kwaliteit).

• judith smeenk, 25-06-2013

Bezoek Mont Saint Michel zowel met hoog als laag water, zeker de moeite waard. Ook een tocht langs de kust, en St. Malo zijn de moeite waard.

4 vragen over Camping Le Balcon de la Baie

• leonie, 21-01-2019

hond

hoi, we willen misschien in de zomer een week naar deze camping. Alleen is de omgeving hondvriendelijk? we gaan ook met onze dochters van 3 en 13 jaar. Mag de hond evt in de bench een uurtje alleen zijn als we willen gaan zwemmen? en mogen honden in bepaalde pretparken enzo in de buurt? we zijn nog nooit op een camping geweest, dus nieuw voor ons

• Rolf, 07-09-2016

WIFI

Voor onze pubers (19, 17 & 15 jaar is WIFI een eerste levensbehoefte. Wie kan mij vertellen wat de kosten zijn voor de WIFI...? Alvast bedankt!

• Angelique, 15-08-2016

Zomer 2016 - Tekenplaag???

In een recensie van Juli las ik dat mensen de camping hadden ontvlucht vanwege grote overlast door teken. Kan iemand dit beamen of viel het eigenlijk best mee?? Ik heb interesse om in het naseizoen te gaan en maak me met een hondje toch iets zorgen om een tekenplaag.

• SchaduwplaatsenAanwezig
  • MobilehomesAanwezig