Camping Château de Galinée

Frankrijk, Bretagne, St. Cast-le-Guildo

7.1Goed

• 6.5Eetgelegenheden
  • 6.7Staat v/h sanitair

We hebben een aantal aanbieders voor Château de Galinée voor je op een rij gezet:

• Sauna
Meer camping info

Castel Camping Château de Galinée is een echte familiecamping. Ideaal voor gezinnen met kinderen tot 12 jaar. Ze kunnen hier tafeltennissen of zwemmen in het binnen- en buitenzwembad. Op de camping vind je verder een prima restaurant en campingwinkel. Een goede uitvalsbasis voor diverse uitstapjes. St. Malo op 30 kilometer afstand.

112 reviews over Camping Château de Galinée

• 2019
    7Marie15-10-2019

Redelijk

We vonden het redelijk. Mooi zwembad, maar het was vaak niet super weer om te zwemmen. Vaak bewolkt, (gelukkig geen regen:)) Strand alleen met de auto te doen. Fietsen in de buurt is niet mogelijk door de heuvels. Omgeving ok maar niet super.

• 6Eetgelegenheden
    • 7Staat v/h sanitair

Gereisd met oudere kinderen in juli 2019

• 6Berry08-08-2019

Te weinig sanitair en te ver lopen

Rustige camping. Weinig gezelligheid. Vooral veel verhuur van huisjes, waar je met je tent of caravan tussen wordt gezet. De camping heeft slechts één (gratis) sanitairblok voor de hele camping en de afstand tot dat blok kan dus heel groot zijn. Zou niet moeten kunnen voor een camping die pretendeert 4 sterren te hebben. WC’s vaak bezet en WC papier vaak op. Wordt wel redelijk schoongemaakt. Zwembaden zijn prima in orde. Voor mij een van de mindere van de Castels keten. Kom hier niet terug.

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2019

• 2018
    4RS05-09-2018

Nooit meer. Achterstallig onderhoud.Matige camping

Bij aankomst troffen we een erg stinkende stacaravan aan. Rook er naar een viezige dennengeur om andere geurtjes te maskeren. Als eerst maar eens flink gelucht. Bedden opgemaakt. De dekens waren waarschijnlijk vochtig of niet gewassen/gelucht geweest. Deze stonken naar een tas met gebruikte voetbalkleding, die er al een aantal dagen stond. De lakens uit het lakenpakket waren al tevens niet vrij van vocht/stank. De camping is redelijk. Hier en daar wel veel achterstallig onderhoud en had na het zien van de foto’s er wel stukken meer van verwacht qua uitstraling. Dat vonden wij wel jammer. Campingwinkel is matig. Deze is niet gehele dag geopend en matig gevuld. Zwembad is goed! Vriendelijk ontvangst door Engelse medewerkers. Zij hebben uiteindelijk na enig klagen onze dekens vervangen op goed geluk, helaas waren deze dekens al niet veel beter. Het was al met al niet onze vakantie en zijn na een kleine week vertrokken voor beter!

• 5Eetgelegenheden
    • 6Staat v/h sanitair

• 8Moo21-08-2018

Fijne camping

Qua opzet een fijne en gemoedelijke camping met veel bomen. Vooral Nederlanders, Engelsen en Fransen. Vooraan zijn de zwembaden, het restaurant, de springkussens en pingpongtafels, de ontmoetingsplek voor jong en oud. Onze kinderen van 14 en 17 jaar hebben zich hier goed vermaakt ook ' s avonds tot 23.00-23.30 uur. Doordat ze hier "chillen" en dit een stukje van de tenten en caravans af ligt, heeft niemand er last van. Over het algemeen is het 's avonds vroeg rustig. Zwembaden zijn misschien niet heel erg groot maar het is voldoende en ze zijn prima! Shorts kunnen gedragen worden. Een nadeel is dat er maar 1 sanitairgebouw is waardoor het voor sommige gasten ver lopen is. Oplossing: privé sanitair huren. Het sanitair is goed, helaas laten niet alle gasten het netjes achter. Nog een groot nadeel is het slechte bereik op internet/wifi; Tip: gratis bij de Super U op 5 min. afstand. Leuk dorp, mooie stranden op 5 min. gratis parkeren.

• 6Eetgelegenheden

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2018

• 6Janneke20-08-2018

Teleurstellende camping

Grootschalige camping, mooi gelegen in groene omgeving. Zwembad is erg druk in hoogseizoen, maar leuk voor kinderen. Springkussens en tafeltennistafels goed in orde, ook de kleine speeltuintjes op de velden zijn nieuw en goed verzorgd. Wij verbleven in een mobil home, hier zijn er erg veel van en staan ook redelijk dicht op elkaar. De kampeerplekken oogden ruim, behalve die van verhuurtenten, deze stonden haring aan haring. Onze mobil home was niet - of slecht schoongemaakt. Helaas waren de bedden erg slecht, doorgelegen matrassen en gebroken lattenbodems. Ook de douche functioneerde niet goed, je kon in 1 stand (heet) douchen, dus de kinderen konden dit niet zelfstandig doen. De receptiedame was vriendelijk en behulpzaam, maar helaas waren de gebreken niet te verhelpen door de opzichter. Camping is te duur voor wat het biedt, zeker geen 5 sterren waard.

• 4Eetgelegenheden

• 6Marleen19-08-2018

Geen tweede keer

Laat je niet verleiden tot een plekje op het veld. Er zijn geen pleknummers en dus wordt het veld propvol gestopt met alle last minute of spontane boekingen. Mooi dat eigenaar iedereen een plekje wil geven maar daar waren de faciliteiten niet naar. 1 douchecabine en veel te weinig afwasbakken. Als deze intensief worden gebruikt moeten ze ook vaker schoon worden gemaakt. 2x per dag met tuinslang rond is veel te weinig. Mensen maken er zelf een zooi van, maar dit kan wel wat vaker gecheckt worden (vooral als je jezelf neer wilt zetten als een 4 of 5 sterren camping). Daarnaast hebben wij een leuke, gezellige campingsfeer gemist, maar dat kan natuurlijk ook aan de periode hebben gelegen. Het zwembad was overigens prima en wel goed schoon. Omgeving Bretagne prachtig en we hadden super weer, dus we zijn er veel op uit gegaan wat voor ons wel voor een fijne vakantie heeft gezorgd.

• 6R de K16-08-2018

Leuk (maar geen 4-5 sterren camping)

Leuke middelgrote camping in mooie omgeving. Wordt met vier en soms vijf sterren gewaardeerd maar daar ben ik het niet mee eens. De voorzieningen waren er maar er waren wel wat grote verbeterpunten. De schoonmaak en hoeveelheid van het sanitair liet veel te wensen over. Doordat er te weinig toiletten en douches waren stond men vaak letterlijk op elkaar te wachten en dat was voornamelijk in de ochtend en avond. Ook na 2x per dag “ reiniging” stonk het er nog en er werd gewoon met een tuinslang schoon gespoten.. Geen toezicht in de twee toilet/douche/wastafel paviljoens. Helaas zoals altijd weet niet iedereen de plek schoner achter te laten dan hoe hij hem aantreft. In een schoon gebouw ben je daar een stuk eerder geneigd toe. Campingpersoneel was niet “ zichtbaar” aanwezig. Geen toezicht bij de zwembaden en of speeltoestellen. Geen toezicht op lawaai na 23.00uur Verder goed hoor maar dit past niet bij 4-5 sterren .

• 6Staat v/h sanitair

• 8Erik de Graaf13-08-2018

Mooie, niet heel gezellige, camping

Prima camping in een mooie omgeving. Alle voorzieningen die je van een 4 - of 5 sterrencamping zou verwachten. Er ontbrak maar 1 ding; sfeer. Het publiek was redelijk gemengd qua nationaliteit, maar op de 1 of andere manier gedragen de Fransen en Engelsen zich op deze camping minder gezellig, waardoor ook de Nederlanders wat meer op zichzelf waren. Veel huurtenten en stacaravans op deze camping met "minder campinggevoel" en meer individualisme als resultaat. Desalniettemin hebben wij 10 heerlijke dagen in Bretagne gehad. Leuk uitstapjes en St. Cast is een uitstekende badplaats met mooi zandstrand. Echt Frans restaurant Gilles de Bretagne in Notre dame de Guildo is een aanrader op 5 km afstand.

Gereisd met oudere kinderen in juli 2018

• 5De Haas12-08-2018

Te duur voor deze service

Mooie camping met grote plekken. Kijk wel goed waar zon of schaduw is. De schaduw plekken zijn echt hele dag schaduw. Zwembad is leuk en wij vonden hem niet koud.

Restaurant is rommelig, veel te weinig personeel dus eten werd snel op tafel gekwakt en 11 euro voor een diepvries pizza. Best veel. Sanitair is rond uit vies. Overal ligt toiletpapier en afwassen ook niet echt fris. 5 euro per dag voor Wi-Fi op zo'n dure camping en ook nog 3.50 pp voor zwembad moeten betalen rond uit belachelijk. Kom je op de bonnefooi dan is er grote kans dat je op het veld word gedrukt. Dan sta je echt hutje mutje en dan zijn de prijzen variërend kwamen wij helaas achter. En kun je zo als ons fluiten naar je centen als je klaagt.

Jeugd hangt niet op de camping ro d maar voor bij restaurant. Ook geen last vd entertaiment wat elke avond er was. Bij ons wel veel kinderen tot 16 jaar. Veel jonge koters 4 jarigen die erg laat nog rond lopen daar.

• 4Eetgelegenheden

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2018

• 7Brigitte11-08-2018

prachtige omgeving 👌🏼

Rustige en erg groene camping in een prachtige omgeving. St malo,Dinnard,Dinan,chateau la latte,mont saint Michel zijn een kleine greep uit plaatsten die je echt gezien moet hebben 👌🏼

De camping is ideaal voor mensen met kinderen tot een jaar of 12. Er zijn (bijna) geen oudere kinderen dus je krijgt niet/zeer moeilijk aansluiting als je als puber nog meegaat met je ouders 😉 Jammer dat dat niet iets duidelijker aangegeven wordt op de site. Er stond zelfs dat er een disco was,wat niet zo is !

Campingwinkel en restaurant waren het grootste gedeelte van de dag gesloten. Je kunt niet even gezellig iets drinken of een ijsje halen.

Wat wij ook raar vonden is dat er geen toezicht/badmeester/EHBO is bij het zwembad terwijl de camping gespitst is op jonge kinderen. En slechts 1 sanitair gebouw voor de hele camping is ook erg krap en vrij ver lopen als je ergens achterin staat. Het gebouw werd wel erg goed schoongehouden !

• 5Eetgelegenheden

Gereisd met oudere kinderen in juli 2018