Camping Yelloh! Village Le Ranolien

Camping Yelloh! Village Le Ranolien
8,2

We hebben een aantal aanbieders voor Yelloh! Village Le Ranolien voor je op een rij gezet:

149 reviews over Camping Yelloh! Village Le Ranolien in het Nederlands

• Fantastisch / fenomenaal: 8+
  • Goed: 7 - 8
  • Matig / voldoende: 5 - 7
  • Onvoldoende: 1 - 5

spectaculair côte de granit rose

Marius
14-4-2018

De natuur rondom de camping is spectaculair. Op minder dan 5 minuten lopen sta je al op de schitterende rotsstranden van de côte de granit rose.

De enorme rotsblokken die je overal terugvindt liggen ook verspreid over de gehele camping waardoor de camping mooi opgaat in de natuurlijke omgeving.

Voor kinderen is het ook geweldig , want je kan hier overal veilig op, over, onder de rotsen door klauteren en klimmen. Spannend!

Goede camping in een mooie omgeving

woutereilander
21-9-2017

Voor kinderen onder de 4 heb je hier in principe niets te doen.

Behalve in de speeltuin spelen en zwemmen.

Voor ons was de buitentemperatuur al te laag om buiten te zwemmen, dus daar kunnen we niets over zeggen. Binnen zwembad echt prima.

Eten en drinken op de camping extreem duur. Als voorbeeld 6 kipnuggets voor 5.80 EUR... Assortiment winkel erg beperkt en ook lastig dat werkelijk alles tussen 12.30 en 16.30 uur gesloten is. Wilden pizza halen waar je alleen met pin kon betalen, echter de geldautomaat op de camping deed het niet en ook de receptie weigerde dat we geld konden opnemen. Mooie omgeving waar genoeg te doen is op korte afstand

Prachtige camping,veel vertier en alles netjes

J. Eising
1-9-2017

Mooie camping. Veel vertier voor de kinderen, helaas animatie in het Frans maar dat is dan ook het enige minpuntje. Nog nooit zo luxe en net sanitair gezien op een camping. Prachtig zwembad! Mooie speeltuin, meerder voetbalveldjes en klim en klauter veld. Kampeerplaatsen ook erg ruim. Een aanrader!!

Mooie camping maar muziek tot laat

Meike
27-8-2017

Mooie camping mooie omgeving maar dat er avond animatiie is is prima de meeste mensen verlaten om 11 uur de bar maar dan gaat gewoon nog een disco starten tot twee uur ook karoke ging door tot een voor kleine groep. Op het camping terrein heeft je er gegarandeerd last van als je kiest van een cottage dan heb je er mogelijk geen last van als je verder van bar zit maar er zitten ook best veel huisjes rondom bar dus kan je het eigenlijk als camping niet maken om ook na twaalf uur nog harde muziek op te zetten

Erg mooi maar ook èrg prijzig

Sereen van Oeveren
21-8-2017

De camping staat sinds kort gemarkeerd met 5 sterren - terecht? Voor de Fransman hoogstwaarschijnlijk wel, gezien de mate waarin Franse animatie is voorzien voor de kleintjes (en iets minder kleintjes).

Voor de Nederlandse kinderen is er op animatie (die ze verstaan) na, zeker voldoende afleiding aanwezig. Een grote klimspeeltuin met rotsen en glijbanen, met voor de ouders het aangrenzende terras van de crêperie - om je kroost in de gaten te houden. Een drietal overdekte tafeltennis tafels en een aantal onoverdekt. Jeu de boules banen, enkele pannakooien, een klimstel en natuurlijk - last but not least - het riante zwembad.

Het buitenbad bestaat uit één ondiep bad, een diep bad van ongeveer 1,50 meter diep en het grote bad waarin de glijbanen eindigen. Het water wordt verwarmd, nu alleen de buitenlucht nog :) Wanneer het onbewolkt en windstil is - kan je prima toeven op het comfortabele ligbedje - maar dan moet je het wel treffen met het klimaat dat er heerst in Bretagne.

Maar, niet gevreesd, want Ranolien heeft natuurlijk een goed alternatief voor de mensen die liever geen longontsteking oplopen nadat ze uit het zwemwater komen.. Precies, het overdekte zwembad! Ik kan niets anders dan lovend zijn, goed formaat, voldoende stoelen langs de rand, 1,20 diep, waterpret deel met antislip vloer, een pierenbadje en een vrij toegankelijke Hammam (stoom sauna) vanaf 16 jaar - althans, dat staat op de deur maar het werd niet gecontroleerd.

In het zwembad is altijd een badmeester(es) aanwezig, de één inspecteert met een levenloze blik het plafond en de volgende wandelt oplettend langs het bad. Zie je na het middaguur een langharige man met geschoren benen en een felgekleurde zwembroek die 1,5 meter zwembad toe eigent en afzet met een touw? Dat is de Franse zwemles..

De eetgelegenheden op het park waren ook heel goed geregeld. Het restaurant had een goede diverse kaart (pasta's, vis, vlees, pizza etc.) en de crêperie had een mooi scala aan pannekoeken en Galettes (hartige pannenkoek). In de bar was er iedere avond een andere vorm van entertainment geregeld. Van kinder miss-verkiezingen tot live optredens van zeer leuke coverbandjes die liedjes spelen van U2 tot Pink Floyd.

De kampeerplaats die wij geboekt hadden (twee bloemen) was ruim en zeer 'privé', met aan de achter-en zijkanten bosjes tot ooghoogte. Het weggetje waaraan onze plaats grensde was rustig en werd niet als doorgaande route gebruikt. Het meeste verkeer dat we zagen, waren de golfkarretjes waarin het personeel rond reed. De plaatsen lopen helaas wel èrg schuin, iets waar je dus zeker rekening mee moet houden met het opzetten van je accommodatie.

De WC's waren goed verzorgd en schoon (afhankelijk van je voorganger), het personeel maakt 3 maal daags schoon en er is altijd toiletpapier aanwezig. Er zijn ongeveer 15 douches aanwezig - welke sterk van kwaliteit wisselen. Sommigen geven heerlijk warm water maar moet je om de 5 seconden de knop indrukken - anderen stromen zo'n 10 seconden maar zijn lauw of zelfs koud.

Één nadeel aan de camping vonden wij wel de nalatige supervisie in de nacht. Vaak tegen één uur 's nachts ondervind je nog veel overlast van overige gasten (gillende kinderen, aangeschoten gasten, hard lachen en praten). Niet iets wat een camping kan voorkomen maar zeker wel kan controleren en aanpakken.

De grootste eyecatcher waarvoor ik zou terug keren naar Bretagne is haar práchtige kustlijn.Prachtig blauwe zee, schitterende rotsen en keien en een geweldige locatie voor een zonsondergang. Het is er wel altijd bezaaid met toeristen.

Over het algemeen was de camping voortreffelijk en letterlijk een steenworp van de zee vandaan. Maar, wanneer je bijvoorbeeld zeer ondernemende kinderen hebben die een beetje spanning willen, zou ik zeggen - kies een goedkopere camping en houd het geld in je zak. Wij zijn vaker gaan klimmen en klauteren op de rotsen (gratis) dan dat we gebruik maakten van faciliteiten op de camping voor €800 :).

Hele fijne camping, overal aan gedacht.

Akkelien
17-8-2017

De camping is heel goed verzorgd met allerlei prima voorzieningen. Een mooi formaat camping waar het 's avonds en 's nachts stil is. Ook de rotsen waren geweldig!

Wij konden geen minpuntje vinden op één na.

Onze jongste zoon van 1 jaar kon net een week lopen. Wij hadden het fijn gevonden een huisje te krijgen met een hek bij het terras. Sommige huisjes hadden dit niet, sommigen wel. Wij manoeuvreerden met wasrekken e.d.

Mijn tip: geef elk terras een hekje, dat scheelt veel irritatie.

Verder zien wij onszelf zeker terugkomen, want het was een prachtige vakantie!

Camping maar geluidsoverlast gaat te ver

Semmy
15-8-2017

Schitterende camping mooi schoon en alles aanwezig alleen de camping laat uit de bar iedere avond tot na twaalf uur keiharde muziek komen die steeds harder gaat waardoor slapen onmogelijk wordt

Leuk maar veeel geluidsoverllast

Elisze
15-8-2017

Prachtige omgeving, maar de avonden zijn echt een ramo op twaalf uur nog harde muziek van een karaoke show of een ander concert.

Super vakantie!

Caroline bontinck
29-7-2017

Wil je genieten van een ontspannen verblijf op een schitterende locatie dan is Camping Le Ranolien de ideale uitvalsbasis voor het ontdekken van de prachtige omgeving. Onberispelijk sanitair, héél grote speeltuin, mooie stacaravan. We komen zeker terug!

Luxe en schone camping

Sjoukje
28-7-2017

op dit moment vieren wij vakantie in Le Ranolien en deze camping heeft ons zeer verrast! prachtige nieuwe en schone toiletvoorzieningen, hele nette caravan, geweldig goede matrassen en een hele hoop extra voorzieningen die het leven makkelijk maken zoals 3 badmeesters bij de zwembaden, hele goede koffie in de bar en heerlijke en betaalbare verse broodjes.

De auto kan je kwijt bij de caravan en de plekken zijn meestal ruim en keurig.

De omgeving is echt prachtig, een absolute aanrader. De rotsformaties geven een ibiza-gevoel en het is overal fijn rustig. Het strand van Trégastel is subliem!

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Yelloh! Village Le Ranolien in Perros-Guirec, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Yelloh! Village Le Ranolien zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Camping Yelloh! Village Le Ranolien scoort een 8.23 uit 10 op basis van 174 reviews.