Camping Yelloh! Village Le Ranolien

Camping Yelloh! Village Le Ranolien
8,3

We hebben een aantal aanbieders voor Yelloh! Village Le Ranolien voor je op een rij gezet:

154 reviews over Camping Yelloh! Village Le Ranolien in het Nederlands

Gewoon top!!

Tjeerd de Boer
26-8-2018

Park echt top onderhouden schoon netjes !! Mensen erg vriendelijk en correct!! Omgeving echt super, zeer dichtbij de zee, vele rotspartijen waar de kinderen heerlijk kunnen klimmen etc .. we hebben echt genoten!!! 1 ding wat we wel zeer jammer vonden was dat de animatie hoofdzakelijk in het Frans was... bijv er was een goochelshow de beste man vroeg zijn er Fransen helft jaaa Engelsen helft jaaa en vervolgens de hele show in het Frans...en er waren na onze mening wel weinig Nederlanders dus dat was jammer voor de kids..

Leuke camping op top locatie!

Yvonne
9-8-2018

Omdat we in eerdere reviews gelezen hadden over geluidsoverlast, hebben we een caravan geboekt ver van de bar, G15. Rustige locatie, mooie caravan en een grote tuin! Overigens is het wel leuk om 's avonds de gezelligheid bij de bar en sport/spel/speelruimtes op te zoeken!

Zwembaden met glijbanen super, buitenzwembaden zelf wel wat klein, binnen een groter zwembad.

Eten bij het restaurant was prima, redelijke prijzen en vriendelijk personeel. Snelle bediening! De afhaalmaaltijden waren wat aan de prijs, maar wel prima kwaliteit.

Vanaf de camping loop je in een paar minuten naar douanierspad met de roze rotsen. Geweldig mooi om te wandelen, klimmen en klauteren.

Ook leuk uitjes dichtbij: het aquarium in Trégastel, klimbos in Pleumeur-Bodou, de vrijdagmarkt in Perros-Guirec, het prachtige Trestraou strand, shoppen bij Decathlon in Lannion, boottocht naar de 7 eilanden. Iets verder weg is het kasteel van Rosanbo ook de moeite waard.

Goeie keus, wellicht nog een keer!

Franke
30-7-2018

Geweldige omgeving en erg mooie camping! Wij zaten in een stacaravan van een touroperator en hoefden dus geen gebruik te maken van het sanitair, maar het toiletgebouw vlakbij de ingang ziet er echt super uit!

Veel vertier in de kantine elke avond maar wel allemaal voornamelijk in het Frans (een beetje Engels).

De zwembaden zijn heerlijk, de badmeesters wat streng (niet liggend van de glijbaan, niet achteruit, etc., een beetje kinderachtig). Wél de strakke (heren)zwembroek aan, dus even aan denken bij het pakken van de koffer). De plaatsen zijn best ruim met redelijk wat privacy. De auto bij de caravan is ook altijd wel lekker. De caravan zelf vond ik al wel wat ouder, hier moet de touroperator echt wel bij de tijd blijven. Je kon zien dat onze caravan was gerenoveerd, maar om de vijf of zeven jaar een nieuwe, lijkt me beter! Er moet ook genoeg voor worden betaald! De mensen van de touroperator (Neil&Kim) zijn geweldig! Super aardig.

Go4Holiday.nl

- Prachtige en adembenemende natuur en omgeving!!

- Toplocatie voor wandel en sportieve activiteiten (sentier des douaniers op 2 min afstand)

- Rust

- Leuke locaties vlakbij

- Verzorgde en camping met tal van activiteiten en mogelijkheden

- Vriendelijk en behulpzaam personeel

Een echte aanrader, vooral voor gezinnen!

ellen
17-7-2018

We hebben echt een fantastisch verblijf gehad op deze camping. Voor de kinderen (7 en 10) was er meer dan genoeg leuks te beleven en vooral van het zwembad (zowel binnen als buitenbad) kregen ze geen genoeg. Nog op geen enkele camping zo'n schoon en verzorgd sanitair gezien. En de omgeving is echt prachtig met de mooie rotsen aan de zee. Je loopt er zo naar toe vanuit de camping. De kinderen hebben heerlijk geklauterd over de rotsen en in de buurt is een mooi zandstrand. Ook een aanrader is de boottocht naar de eilandjes in zee.

De spa is kleinschalig maar een heerlijke toevoeging in de vakantie. Vooral in combi met een massage. Stefanie, de masseuse verstaat haar vak. Dat is niet altijd even vanzelfsprekend..

Ik raad deze camping absoluut aan vooral met kinderen.

spectaculair côte de granit rose

Marius
14-4-2018

De natuur rondom de camping is spectaculair. Op minder dan 5 minuten lopen sta je al op de schitterende rotsstranden van de côte de granit rose.

De enorme rotsblokken die je overal terugvindt liggen ook verspreid over de gehele camping waardoor de camping mooi opgaat in de natuurlijke omgeving.

Voor kinderen is het ook geweldig , want je kan hier overal veilig op, over, onder de rotsen door klauteren en klimmen. Spannend!

Goede camping in een mooie omgeving

woutereilander
21-9-2017

Voor kinderen onder de 4 heb je hier in principe niets te doen.

Behalve in de speeltuin spelen en zwemmen.

Voor ons was de buitentemperatuur al te laag om buiten te zwemmen, dus daar kunnen we niets over zeggen. Binnen zwembad echt prima.

Eten en drinken op de camping extreem duur. Als voorbeeld 6 kipnuggets voor 5.80 EUR... Assortiment winkel erg beperkt en ook lastig dat werkelijk alles tussen 12.30 en 16.30 uur gesloten is. Wilden pizza halen waar je alleen met pin kon betalen, echter de geldautomaat op de camping deed het niet en ook de receptie weigerde dat we geld konden opnemen. Mooie omgeving waar genoeg te doen is op korte afstand

Prachtige camping,veel vertier en alles netjes

J. Eising
1-9-2017

Mooie camping. Veel vertier voor de kinderen, helaas animatie in het Frans maar dat is dan ook het enige minpuntje. Nog nooit zo luxe en net sanitair gezien op een camping. Prachtig zwembad! Mooie speeltuin, meerder voetbalveldjes en klim en klauter veld. Kampeerplaatsen ook erg ruim. Een aanrader!!

Mooie camping maar muziek tot laat

Meike
27-8-2017

Mooie camping mooie omgeving maar dat er avond animatiie is is prima de meeste mensen verlaten om 11 uur de bar maar dan gaat gewoon nog een disco starten tot twee uur ook karoke ging door tot een voor kleine groep. Op het camping terrein heeft je er gegarandeerd last van als je kiest van een cottage dan heb je er mogelijk geen last van als je verder van bar zit maar er zitten ook best veel huisjes rondom bar dus kan je het eigenlijk als camping niet maken om ook na twaalf uur nog harde muziek op te zetten

Erg mooi maar ook èrg prijzig

Sereen van Oeveren
21-8-2017

De camping staat sinds kort gemarkeerd met 5 sterren - terecht? Voor de Fransman hoogstwaarschijnlijk wel, gezien de mate waarin Franse animatie is voorzien voor de kleintjes (en iets minder kleintjes).

Voor de Nederlandse kinderen is er op animatie (die ze verstaan) na, zeker voldoende afleiding aanwezig. Een grote klimspeeltuin met rotsen en glijbanen, met voor de ouders het aangrenzende terras van de crêperie - om je kroost in de gaten te houden. Een drietal overdekte tafeltennis tafels en een aantal onoverdekt. Jeu de boules banen, enkele pannakooien, een klimstel en natuurlijk - last but not least - het riante zwembad.

Het buitenbad bestaat uit één ondiep bad, een diep bad van ongeveer 1,50 meter diep en het grote bad waarin de glijbanen eindigen. Het water wordt verwarmd, nu alleen de buitenlucht nog :) Wanneer het onbewolkt en windstil is - kan je prima toeven op het comfortabele ligbedje - maar dan moet je het wel treffen met het klimaat dat er heerst in Bretagne.

Maar, niet gevreesd, want Ranolien heeft natuurlijk een goed alternatief voor de mensen die liever geen longontsteking oplopen nadat ze uit het zwemwater komen.. Precies, het overdekte zwembad! Ik kan niets anders dan lovend zijn, goed formaat, voldoende stoelen langs de rand, 1,20 diep, waterpret deel met antislip vloer, een pierenbadje en een vrij toegankelijke Hammam (stoom sauna) vanaf 16 jaar - althans, dat staat op de deur maar het werd niet gecontroleerd.

In het zwembad is altijd een badmeester(es) aanwezig, de één inspecteert met een levenloze blik het plafond en de volgende wandelt oplettend langs het bad. Zie je na het middaguur een langharige man met geschoren benen en een felgekleurde zwembroek die 1,5 meter zwembad toe eigent en afzet met een touw? Dat is de Franse zwemles..

De eetgelegenheden op het park waren ook heel goed geregeld. Het restaurant had een goede diverse kaart (pasta's, vis, vlees, pizza etc.) en de crêperie had een mooi scala aan pannekoeken en Galettes (hartige pannenkoek). In de bar was er iedere avond een andere vorm van entertainment geregeld. Van kinder miss-verkiezingen tot live optredens van zeer leuke coverbandjes die liedjes spelen van U2 tot Pink Floyd.

De kampeerplaats die wij geboekt hadden (twee bloemen) was ruim en zeer 'privé', met aan de achter-en zijkanten bosjes tot ooghoogte. Het weggetje waaraan onze plaats grensde was rustig en werd niet als doorgaande route gebruikt. Het meeste verkeer dat we zagen, waren de golfkarretjes waarin het personeel rond reed. De plaatsen lopen helaas wel èrg schuin, iets waar je dus zeker rekening mee moet houden met het opzetten van je accommodatie.

De WC's waren goed verzorgd en schoon (afhankelijk van je voorganger), het personeel maakt 3 maal daags schoon en er is altijd toiletpapier aanwezig. Er zijn ongeveer 15 douches aanwezig - welke sterk van kwaliteit wisselen. Sommigen geven heerlijk warm water maar moet je om de 5 seconden de knop indrukken - anderen stromen zo'n 10 seconden maar zijn lauw of zelfs koud.

Één nadeel aan de camping vonden wij wel de nalatige supervisie in de nacht. Vaak tegen één uur 's nachts ondervind je nog veel overlast van overige gasten (gillende kinderen, aangeschoten gasten, hard lachen en praten). Niet iets wat een camping kan voorkomen maar zeker wel kan controleren en aanpakken.

De grootste eyecatcher waarvoor ik zou terug keren naar Bretagne is haar práchtige kustlijn.Prachtig blauwe zee, schitterende rotsen en keien en een geweldige locatie voor een zonsondergang. Het is er wel altijd bezaaid met toeristen.

Over het algemeen was de camping voortreffelijk en letterlijk een steenworp van de zee vandaan. Maar, wanneer je bijvoorbeeld zeer ondernemende kinderen hebben die een beetje spanning willen, zou ik zeggen - kies een goedkopere camping en houd het geld in je zak. Wij zijn vaker gaan klimmen en klauteren op de rotsen (gratis) dan dat we gebruik maakten van faciliteiten op de camping voor €800 :).

Go4Holiday.nl

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Yelloh! Village Le Ranolien in Perros-Guirec, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Yelloh! Village Le Ranolien zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.