Camping Le Ranolienstersterstersterster

• 9.4Staat v/h sanitair

• Kinderopvang
  • Sauna
Meer camping info

Gezelligheid op Camping Le Ranolien, want in de kantine worden avondactiviteiten georganiseerd. Houd er rekening mee dat dit in het Frans is, net als de animatie. Op Camping Le Ranolien in Perros-Guirec vind je een restaurant en zwembad. Je wandelt naar de zee met mooie rotspartijen of naar Sentier Des Douaniers (2 min).

187 reviews over Camping Le Ranolien

• 2017
    8Caroline bontinck29-07-2017

Super vakantie!

Wil je genieten van een ontspannen verblijf op een schitterende locatie dan is Camping Le Ranolien de ideale uitvalsbasis voor het ontdekken van de prachtige omgeving. Onberispelijk sanitair, héél grote speeltuin, mooie stacaravan. We komen zeker terug!

Gereisd met jonge kinderen in juli 2017

• 9Sjoukje28-07-2017

Luxe en schone camping

op dit moment vieren wij vakantie in Le Ranolien en deze camping heeft ons zeer verrast! prachtige nieuwe en schone toiletvoorzieningen, hele nette caravan, geweldig goede matrassen en een hele hoop extra voorzieningen die het leven makkelijk maken zoals 3 badmeesters bij de zwembaden, hele goede koffie in de bar en heerlijke en betaalbare verse broodjes.

De auto kan je kwijt bij de caravan en de plekken zijn meestal ruim en keurig.

De omgeving is echt prachtig, een absolute aanrader. De rotsformaties geven een ibiza-gevoel en het is overal fijn rustig. Het strand van Trégastel is subliem!

Gereisd met jonge kinderen in juli 2017

• 9Joyce Luijken30-06-2017

heerlijke plek

Camping Le Ranolien bij Perros Quirec in Bretagne is een echte aanrader. Wij hadden een plek ter grootte van een half voetbalveld omzoomd met struiken en met een aantal bomen zodat je ook uit de zon kon. De kinderen konden heerlijk hun gang gaan met klaureren op de grote rotsen die overal op de camoing te vinden waren. Prachtige zwembaden met glijbaden en 's avonds na 't eten heerlijk wandelen langs de zee naar de vuurtoren of genieten van het vermaak en de crepes. In de omgeving kun je zelfs in het hoogseizoen vrijwel verlaten zandstranden vinden om te zwemmen of tussen de rotsen naar krabbetjes te zoeken

Gereisd met jonge kinderen in januari 2017

• 10Charissa Jaspers 08-05-2017

Fantastische camping op een prachtige plek

Zeer goed verzorgde camping met geweldige speeltuinen. Prachtig gelegen direct aan de roze granietkust. Wij hadden een heerlijk ruime caravan gekozen met twee badkamers en drie slaapkamers, plek genoeg voor een gezin van vier. Ondanks wat minder weer was er plek genoeg om ook binnen ons te vermaken.

• 7Eetgelegenheden

Gereisd met jonge kinderen in april 2017

• Oude reviews

7GVB27-08-2016

Muizen in de stacaravan.

Bij aankomst troffen wij een stacaravan die op t oog schoon leek. Echter ...bij t zoeken naar n pannetje ivm theewater ( fluitketel stonk naar schoonmaakmiddel) zagen we in alle keukenkastjes muizenkeutels...echt te smerig voor woorden. Direct bij de receptie gemeld ...we sturen iemand ..er kwam niemand. Volgende ochtend weer hem gemeld. De beste man heeft n muizenval gezet en met handveger en blik de ergste muizenkeutels weggeveegd ...opgelost!? Zo jammer want de camping heeft verl voorzieningen, prachtig zwembad, fijn winkeltje, super omgeving...maar voor ons nooit meer!

• 8Staat v/h sanitair

Gereisd met jonge kinderen in januari 2016

• 8Chantalmv218-08-2016

Prachtige camping op mooie plek

Wij hebben een nieuwe stacaravan gehuurd via touroperator, deze was heel mooi ruim en schoon. De camping is niet heel groot en het zwembad staat beetje als middelpunt. Erg mooi zwembad voor camping daar met leuke glijbanen en heerlijk verwarmd water.

In de bar is er gratis wifi maar deze is niet geweldig. Wij hebben wifi code voor in caravan gekocht en deze deed het beter maar niet top!

Als het weer wat stabieler zou zijn in de Bretagne, dan zou deze camping zeker een 9 krijgen.

Via de camping loop je zo richting de granieten rotsen.....geweldig mooi om te wandelen of gewoon heerlijk naar de zee te staren. Wij hebben genoten van de eb/vloed verschillen.

De boottocht langs de 7 eilanden is zeker een prachtige excursie, doen!

• 7Staat v/h sanitair
    • 7Eetgelegenheden

Gereisd met oudere kinderen in juli 2016

• 8Fam van Zet15-08-2016

Fijne camping, sanitair soms niet schoon

Ligging prima. Campingplekken ruim opgezet. Zwembad is leuk opgezet en ook geschikt voor jongere kinderen. Het sanitair is regelmatig niet schoon. Naar ons idee omdat het in relatie tot het aantal gebruikers te weinig wordt schoongemaakt. Animatie enkel Franstalig dus dat is voor jonge kids een klein minpunt. Heel veel Fransen overigens op de camping. Het gebied is ook echt op Fransen ingericht. Zo vind je bijv in een restaurant geen Engelse menukaart, enkel Frans. Wat zeer, maar dan ook zeer kwalijk is, dat is dat personeel in golfkarretjes rijdt. Veel te hard en als maniakken! Onze jongste dochter is letterlijk bijna aangereden (de dame achter het stuur moest vol in de ankers en kwam letterlijk met piepende banden tot stilstand nog geen halve meter voor onze dochter. Vervolgens gewoon doorgereden alsof het niet gebeurd was. Levensgevaarlijk en helaas geen incident! Hierover een klacht ingediend bij het management. Er zijn diverse leuke stranden in de buurt, echt een aanrader!

• 6Staat v/h sanitair
    • 6Eetgelegenheden

Gereisd met jonge kinderen in juli 2016

• 9José30-07-2016

Super leuke camping!

Onze kinderen hebben zich prima vermaakt op de camping. Overdag i het zwembad en s avonds in de speeltuin. Het is jammer dat de animatie geen Nederlands spreekt. Stacaravan (3sterren) was keurig netjes en heel schoon. Goede service van het personeel. Deze camping is een aanrader!

Gereisd met jonge kinderen in juli 2016

• 9MARTINE VAN VOOREN21-07-2016

Top vakantiepark!

• unieke ligging, direct aan de sentier des douaniers
    • zeer mooi en proper sanitair
    • verschillende eetgelegenheden, mooie, nette kantine, winkel waar bijna alles te verkrijgen is tegen democratische prijzen
    • rustig
    • leuke activiteiten (kwaliteitsvol)
    • zeer vriendelijk personeel

enige minpuntje is dat het terrein waar onze accommodatie gelegen was iets krap was voor 5 personen en 1 hond

• 9Eetgelegenheden

Gereisd met oudere kinderen in juli 2014

• 10Fam.IJmker25-06-2016

Een zeer nette en gezellige camping . Top

We waar op deze camping in het voor seizoen. Het was er nog redelijk rustig maar wel gezelig. Alles was zeer goed verzorgd en we werden door iedereen goed en vriendelijk geholpen ook als spaken we geen woord frans. Het sanitair was top in orde . De horeca was ook leuk gezellig en vriendelijk, wel vonden we het soms lastig dat alles in de begin van de middag tot 4 uur dicht ging. Hoewel we zelf geen kinderen mee hadden vonden we dat er heel veel speel gelegenheid was op de camping ook top dus. Het buitenzwembad zou niet verwarmd zijn maar de temperatuur was dusdanig dat we dachten, hoe komt dit water zo lekker warm. Het binnenbad was heerlijk met veel speelgelegenheid voor kinderen . De buitenbaden zijn zeer goed verzorgd, zo netjes heb ik het nog nooid gezien op een camping. Onze chalet was zeer netjes en erg compleet. . Met Dank aan touroperator. De omgeving van de camping was echt erg mooi en we hebben ook erg genoten van deze streek. Zeer aan te bevelen . Een uit tip van ons: Ile de Brehat, een erg mooi eiland waar je voor een zacht prijsje bij de overtocht ook gelijk een rondvaart van min 45 min kunt bijboeken

• 10Eetgelegenheden

Gereisd met vrienden in juni 2016

15 tips over Camping Le Ranolien

• Wendy, 01-07-2014

Met jonge kinderen zeker de moeite waard: Le village Gaulois, een kleinschalig activiteiten/pretpark. Verwacht geen grootse attracties, maar authentieke/leerzame spelletjes. http://www.levillagegaulois.org/index.php?lg=en Hier vlakbij kan je ook nog het planetarium vinden. Met de boot Château du Taureau in de baai van Morlaix bezoeken. Of het kleine havenstadje Paimpol. Allemaal zeer de moeite.

• Babs, 24-07-2013

Neem surfpak mee als je in zee wil zwemmen; met alleen badpak is het water heel erg koud ( 15 graden bij 28 graden luchttemperatuur!).

• BART001, 24-07-2013

breng eigen reisbedje mee voor de baby want die van de camping zijn versleten

15 vragen over Camping Le Ranolien

• Simone, 10-07-2019

Vissen

Zijn er ook mogelijkheden om te vissen in de buurt, anders dan in de zee .

• Minecraft Inside, 28-07-2018

Badspeelgoed

Hallo, Ik Had Een Vraag. Is Badspeelgoed Toegestaan In Het Binnenbad Zowel Als Het Buitenbad

• toos machielse, 13-08-2016

prijs per nacht op camping

wat is de prijs per nacht voor 1 camper en 2 volwassenen?

• SchaduwplaatsenAanwezig
  • MobilehomesAanwezig