Camping Les Ilessterstersterster

Meer camping info

140 reviews over Camping Les Iles

• 8Rian Boerrigter16-08-2019

Erg mooie camping

De erg mooie camping ligt direct aan de zee. De plekken met uitzicht op zee zijn geweldig. Eb en vloed zorgen voor voldoende vertier voor jong en oud. Er loopt een wandelpad langs de camping richting penestin met prachtige uitzichten en baaitjes om even te zwemmen of zonnen. Het weer is in Bretagne onvoorspelbaar en aan de zee kan het behoorlijk waaien. De camping heet een mooi zwembad, prima winkel en voldoende animatie (Frans). Vooral veel Fransen en Duitsers.

• 7Staat v/h sanitair

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2019

• 2017
    6Frans15-08-2017

Vroeger leuk , overgenomen door Seagreen. Slecht

Was vroeger erg positief over deze camping . Animatie was toen ook in engels. Nu alleen Frans. Bijna ook nu nog maar alleen Fransen op de camping. Tv extra huren ....80 euro voor 2 weken . De kleinste TV die je kan kopen ergens.

Eerder weg gegaan vanwege gezondheidsredenen thuis. Annuleringsverzekering was volgens camping contract van Campez Couvert. Deze vergoeden ook de dagen bij eerder vertrek. Bleek bij navraag niet daar verzekerd te zijn maar via de camping geregeld. Dat betekende zeiden ze daar dat het bedrag niet werd vergoed door de verzekering. Bij aangeven dat ik het er niet bij zou laten zitten wilde men wel een tegoed geven voor een nieuw verblijf op de camping. Maar ik heb daar geen interesse meer in. Ook de administratie is een rommel. Een week lang nagevraagd of mijn betaling was aangekomen. Telefonisch en per mail contact was een drama. Omdat ik de betaling via mijn zaak had gedaan stond er een andere naam op het afschrift. Dat was ook bij de eerste betaling zo en geen probleem. Trouwens stond in de omschrijving een klantnummer.Dus was het toch zo te vinden? Ik ben nu nog bezig om mijn geld te krijgen. Heb ook Campez Couvert gemaild dat ze een verzekering aansmeren onder hun naam. Al met al geen leuke camping meer, niets te doen en ook het strand is achteruit gegaan. Jammer. Was vroeger top. Nu niet meer. Beter een andere camping zoeken en zeker NIET een Seagreen camping.

• 6Staat v/h sanitair
    • 5Eetgelegenheden

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2017

• Oude reviews

8Marcel.natalie02-08-2015

Goede camping, aan zee

Bij een mosselvank, niet bij een strand.

• 7Staat v/h sanitair
    • 9Eetgelegenheden

Gereisd met jonge kinderen in juli 2015

• 8bertmink16-09-2013

Heerlijke camping

Afgelopen juni voor 2.5 week geweest op deze camping. Op deze camping zijn hele mooie ruime plekken, maar ook kleinere tussen plekken waardoor er weinig privacy is. Sanitair is prima. Douches mogen wel iets warmer. Aan een strand gelegen, waardoor je bij laag water een heel stuk kunt lopen. Prachtige rotskust. Omgeving is rustig. Voor vermaak moet er een stuk gereden worden.

Gereisd met partner in juni 2013

• 9klepperdeusken18-08-2013

Geweldige, kleinere camping.

Een hele mooie, rustige en kleinere camping, in 2006 zijn we daar 2 weken geweest, zwembad is niet groot, maar met de glijbanen is het daar prima te vertoeven, het is ook overzichtelijk met kinderen. Het sanitair werd 3 keer per dag goed schoongemaakt en ruim van opzet. De plaatsen zijn ruim genoeg, wij hadden een caravan en een tent ernaast. Animatie is idd alleen in het Frans, maar personeel is zeer vriendelijk, direct aan het strand, maar het is wel rotsachtig, niettemin een mooi uitzicht en goed uitgangspunt voor allerlei uitstapjes.

• 9Staat v/h sanitair

Gereisd met jonge kinderen in juli 2007

• 8Anoniem04-08-2013

Prachige camping aan zee met goed sanitair

Twee weken gestaan met caravan. Een mooie camping die direct aan zee licht, plaatsen aan zee bieden weinig privacy. De reistijden in de omgeving zijn relatief lang, maar zijn dit wel waar (belle-ile en la briere bijvoorbeeld). Er is een sanitairblok dat drie keer per dag goed wordt schoon gemaakt deze kan de capaciteit van de camping goed aan. Het restaurant biedt een simpele maar goede kaart evenals de snackbar. Voor kinderen zijn er meer dan genoeg speel mogelijkheden ook is het personeel behulpzaam. De recreatie wordt (helaas) alleen in het Frans aangeboden. Verder is het gehalte NLers op de camping laag (vooral Fransozen). Het bungalow en camping gedeelte is van elkaar gescheiden door een rustige weg. Hierdoor komt de camping rustig over. Over all zeker aan te raden.

• 9Staat v/h sanitair

Gereisd met oudere kinderen in juli 2013

• 8Christel26-07-2013

Prima camping.

Hele nette camping. Alles wordt goed schoon gehouden en gecontroleerd. Zwembad is leuk en de kinderen hebben zich hier prima vermaakt. Zwemmen in zee kan, maar echte zachte zandstranden zijn er niet (maar wel een mooie kustlijn!). Wij hebben hier ook niet gezwommen i.v.m. rotsen, palen om mosselen te vangen e.d. Zeer vriendelijke mensen bij de receptie. Iedereen spreekt goed engels. Wachttijd op het eten bij het restaurant was helaas wel erg lang (1 uur), maar wil je eten meenemen naar je eigen plek dan is het sneller.

Gereisd met familie in juli 2013

• 8liesbeth26-07-2013

Heerlijke plek!!

De camping is heel fijn. Het heeft 2 gedeeltes; 1 voor de kampeerders, met het zwembad en de zee, en 1 voor de stacaravans. Het sanitair wordt regelmatig schoongemaakt en ziet er vrij nieuw uit. Het zwembad is erg leuk, niet heel erg groot, maar prima en een heerlijke verkoeling. Maar de ligging aan zee is super!! Veel verschil in eb en vloed, waardoor je met eb naar het eilandje aan de overkant kan lopen. Verder kun je krabben zoeken (en vinden!!) als het tussen eb en vloed in is. De stadjes Geurande, Le Croisic, Vannes, Roche le Bernard etc zijn erg leuk!! Maar ook kayakken langs de rivier en boompje klimmen bij Monkey Forest. Er zijn niet veel NL-ers, vooral Fransen en Engelsen en een beetje Duitsers. Nederlands wordt door het personeel niet gesproken, maar Engels wel hoor...... Echt een aanrader.

Gereisd met jonge kinderen in juli 2013

• 9Cindy23-08-2012

Heerlijk aan zee!

De camping ligt aan zee, waar het verschil tussen eb en vloed heel groot is. Bij eb lijkt het wel een andere wereld! Leuk om dan met schepnetten beestjes te vangen of naar de eilandjes te lopen. Misschien iets minder geschikt om in te zwemmen, Ook het zwembad was een groot succes, met name voor onze kinderen van 6 en 9, die van 12 had het al sneller gezien. Wel met toezicht en aquarobics elke dag om 12 uur. We stonden naast het restaurant waar de animatie was, het was 's avonds altijd om 11 uur rustig. Sterker nog, we hebben het zelfs gemist op de volgende camping waar het niet was. Veel sportmogelijkheden op het terrein bij de mobil homes. Sanitair is prima, douches warm en er zijn ook ruimere voor met kinderen. Het campingwinkeltje was klein, maar wel elke dag vers brood. Goede (gewone) supermarkt in Penestin en bij Herbignac en bij Guerande zijn 2 supergrote supermarkten (Hyper U en E.Leclerq) We vonden de plek te klein voor onze grote caravan en mochten nog een andere uitzoeken.

Gereisd met jonge kinderen in juli 2012

• 7babette20-08-2012

rumoerige Franse camping

We hadden een prachtige plek aan het strand. De rest van de camping komt bij ons wat rommelig en hutje mutje over. Levendige camping. Met lawaai tot 23 uur daarna rustig. Leuk strandje. En het restaurant naast de camping hebben we heerlijk gegeten. Sanitair werd slecht schoongemaakt.

• 6Staat v/h sanitair

Gereisd met oudere kinderen in januari 2012

5 tips over Camping Les Iles

• Christel, 26-07-2013

Bij eb kun je heel leuk naar een klein eilandje lopen. Krabben vangen voor de kinderen dus visnetje niet vergeten. Op zondag een grote markt in Penestin. Erg leuk.

• Cindy, 23-08-2012

Aanrader zijn de clowns/goochelaars op dinsdagavond, ondanks dat die Frans spraken waren die door de kinderen goed te begrijpen, humor is universeel! Guerande en de zoutvelden daar in de buurt zijn de moeite van een bezoekje waard. Plekken aan zee zijn mooi, ook die ertegen over. Bij het zwembad zijn de plekken het kleinst.

• Jeff, 10-08-2012

Ga zeker een dagje naar Golfe de Morbihan. Vanuit Port Navarro kun je hele dag met boot langs de eilanden hoppen en de natuur is hier fantastisch. Op woensdag kleine en zondag grote markt in Penestin Spreek de "s" in Penestin niet uit, vinden de Fransen nogal raar...

2 vragen over Camping Les Iles

• Marja, 23-10-2014

kampeerplaats

Heeft iemand een tip voor een mooie plek? We hebben voor de vouwwagen ongeveer 8x10 nodig. Dank jullie wel, Groetjes Marja

• de bruijn philippe, 15-04-2014

huuraccomodatie camping Les Iles in Penestin

ik kan op de site geen info vinden hoe een stacaravan/huisje te huren op bovengenoemde camping (in augustus 2014). Hoe kan ik eea reserveren?

• SchaduwplaatsenAanwezig
  • MobilehomesAanwezig