Camping Les Chaumières

13 reviews over Camping Les Chaumières in het Nederlands

• 2017
    10Janny van Boxek22-08-2017

Echt geweldige camping

Camping is het helemaal als je: van rust, ruimte, schoon (en dan bedoel ik echt schoon) sanitair houdt superaardige eigenaresse, prachtige omgeving. Kortom als god in Frankrijk? Deze camping boeken. Voor jeugdige campinggangers misschien iets minder, er is geen animatie en niks te doen voor tieners, maar als je dat niet zoekt, niet verder zoeken en dat voor die prijs!

10Hygiëne
    7Eetgelegenheden

• 10Cora13-02-2016

Zéér mooie rustige camping en caravans.

Zeer mooie locatie rustige en schoon. Lieve en aardige behuplzame Annick.dat is de eigenaresse. :))wij komen er al 6 jaar...zó fijn daar. Op naar de volgende vakantie.

Grtjs cora en sjaak

7Kindvriendelijk
    10Eetgelegenheden

• 10wikke23-08-2015

sprookjesachtig mooi

Camping Les Chaumieres heeft een zeer goede en rustige sfeer. De plaatsen zijn prachtig in het groen en met vele vele bloemen. Zelfs een plantje op het uitmuntend goed verzorgde sanitair....De eigenaresse is een allervriendelijkste behulpzame dame die je warm verwelkomd. Wij hebben genoten van de camping, het prachtige strand op loopafstand, maar ook van de magnifieke Crêpes met caramel die 1x per week op de camping te koop zijn!!! zoooooo lekker :-) Elke ochtend komt de bakker en als je het gehucht naast de camping inloopt waan je je even in een sprookje. Vanuit deze plek is Quimper, maar ook het leuke Concarneau goed te bezoeken. Wij maakten ook een dagtocht naar Pointe du Raz en het idyllische Pont Aven. Een superplek dit!

10Eetgelegenheden

• 9Petra de Rooij04-08-2015

Geweldig

Wij verbleven in een mobilhome louisiane met 2 jonge kinderen. De mobilhome was erg ruim, schoon en compleet. We hadden een eigen bbq. De ontvangst was erg vriendelijk! Op de camping zijn genoeg speeltoestellen voor de kinderen. Elke ochtend komt een bakker met vers stokbrood. 1 keer in de week kwam een wagen met crêpes en 1 in de week een wagen met verse pizza's. Erg lekker allemaal! De omgeving is erg mooi, veel leuke strandjes en leuke dorpjes. Vooral Pont Aven vonden wij erg leuk. Het strand Rospico was ons favoriete strandje, een prachtige baai!

Met jonge kinderen

• 9René Jansens04-08-2014

Prachtig gelegen schone, ruime en rustige camping.

Wij bezoeken al ruim twintig jaar deze camping Les Chaumieres in Nevez. Wat opvalt is de rust, waarbij je s'avonds de golven van de zee hoort breken op de rotsen.De camping ligt in een landschapspark,is netjes en wordt goed onderhouden en het sanitair is altijd schoon.(is altijd al zo geweest). Alle staplaatsen zijn ruim en er is genoeg privacy door de beplanting die de tenten of caravans scheiden.Centrale ligging t.o.v. grotere plaatsen die je binnen drie kwartier per auto kunt bezoeken.Het mooie witte strand is vlakbij op loopafstand. Mooi gelegen camping,waarbij je s'avonds na het eten nog eens even naar de zee kan lopen voor de zonondergang over de wandelpaden langs de rotskust naar Rospico voor een wijntje of naar Port Manec'h, prachtig haventje tussen de rotsen. En natuurlijk een compliment voor de gastvrije,vriendelijke en hulpvaardige Mevr. Salomon en haar vader die de camping exploiteren! Ik zou zeggen:" Op naar Camping Les Chaumieres en geniet van de rust en ruimte!"

9Staat v/h sanitair

• 9jongsma22-07-2014

fijne rustige camping

Hele mooie rustige plek. Zeer vriendelijke eigenaresse. Genoeg te zien en te doen in de omgeving. Idd. niet ver van strandje. Vlakbij zijn ook andere pittoreske strandjes. Geen animatie, wel lekker veel plek voor je kinderen om te spelen, gezien de ruime plaatsen. In het dorp zijn alle winkels, ook VVV. Hier kun je ook tickets voor bijvoorbeeld boottochten boeken.

8Kindvriendelijk
    8Staat v/h sanitair
    8Ligging

• 10pieter15-01-2014

Heerlijk! Schoon, rustig, vriendelijke eigenaress.

Les Chaumieres ligt op twee kilometer van de oceaan. Mooi schoon strandje, steile kalkrotsen, mooi oud cultuurlandschap, oude kerkjes etc.

7Eetgelegenheden

• 9janny02-08-2013

Fantastische, zeer goed onderhouding camping.

Camping Des Chaumieres is een camping waar je heerlijk tot rust komt. Op loopafstand van zee. In de nabije omgeving mooie stranden varierend van fijn zand tot rotsen. Het sanitair wordt veelvuldig gereinigd. De kampeerplaatsen zijn ruim en voor kinderen zijn speelvoorzieningen aanwezig. De beheerster is zeer vriendelijk en behulpzaam.

• 9Marjan30-07-2013

Superfijne, rustige camping

Net terug uit Zuid-Bretagne en genoten van deze heerlijke camping, brandschoon, mooie ruime plaatsen, rustig, aardige gastvrouw, ontzettend lekkere cider, strand op loopafstand, elke ochtend vers brood. Helemaal goed als je houdt van een rustige, leuke camping zonder poespas!

• 9Daan van de Velde15-07-2013

Très bien!

Het is een geweldige camping, erg netjes en een persoonlijk ontvangst. Zeer klantvriendelijk en aardige gastvrouw. De omgeving is prachtig, buiten dat het een hele schone camping is is ook heel de omgeving er schoon, op de camping hebben ze in ieder geval nog nooit van de 'Franse slag' gehoord. Alle plekken zijn mooi, al het groen is goed bijgehouden, dit gebeurt allemaal in de herfst dus je heb geen last van het geluid van een hegschaar.

De camping heeft geen zwembad, restaurant of andere gelegenheden, daarom zou je kunnen denken dat de prijzen relatief duur zijn, maar dit is de eerste camping die mooier in het echt is dan om de foto's. Dus een prima prijskaartje.

De camping is dus ook erg kindvriendelijk, speeltuinen, maar ook tafeltennis en een veld om bv. te voetballen. Het is erg rustig en kinderen kunnen er goed spelen.

Ik durf dus met zekerheid te zeggen dat de camping aan te raden is. Zeker als je van rust houd.

7Prijs/kwaliteit
    9Staat v/h sanitair
    6Eetgelegenheden

2 tips over Camping Les Chaumières

• janny, 02-08-2013

Het dorpje Keraskoet, met 'Asterix-en-Obelix-huisjes' lig tegenover de camping, ook 's avonds leuk voor een wandelingetje en een bezoekje aan het restaurantje. Verder liggen Concarneau, met zijn ommuurde stad, en Pont-Aven, het kunstenaarsstadje, met mooie galerieen, op korte afstand.

• René Jansens, 04-08-2014

Aanrader: Half uur afstand met de auto naar Concarneau om per boot Iles de Glennan (archipel van talloze eilanden met witte stranden en azuurblauw water) te bezoeken. Festival de Cournouille in juli en festival interceltique te Lotient in augustus op drie kwartier rijden vanaf de camping.

0 vragen over Camping Les Chaumières

• SchaduwplaatsenAanwezig