Camping Les Alizes

Meer camping info

14 reviews over Camping Les Alizes

• 2018
    5Prins04-08-2018

Niet voor gezinnen met oudere kinderen

Persoonlijk goed glijbanen te laat open en zwembad te vroeg dicht en animatie alleen in het Frans

• 7Staat v/h sanitair
    • 5Eetgelegenheden

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2018

• 4Diana02-08-2018

Nooit meer

Geen aanrader de huisje zijn leuk maar een hele kleine camping met heel weinig animatie voor de kinderen het zwembad lijkt op de fotos een pracht maar is heel kleinschalig en de glijbanen gaan pas vanaf 3 uur open. Buiten de camping is niks te doen je moet al met de auto gaan om nog iets te zien van de omgeving. En op de camping is ook niks te doen. Al met al maken we er maar wat van maar eens en nooit weer.

• 3Eetgelegenheden

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2018

• Oude reviews

8Irma Nooder17-09-2016

Leuke kleinschalige camping met mooi zwembad

Leuke kleinschalige camping met voornamelijk stacaravans. Via touroperator geboekt. Prima caravan met voldoende ruimte, zowel binnen als buiten. De camping ligt iets buiten Lannion op een industrieterrein. Hier merk je op de camping echter niets van. Voor een kleine camping een erg leuk zwembad met verschillende grote glijbanen. Verder een multisportveld, twee springkussens, kleine speeltuin, jeu de boulesbaan en een kleine ruimte met spellen. Voornamelijk Fransen en enkele andere nationaliteiten, waaronder een paar Nederlanders. Mooie stranden en plaatsjes op korte rij afstand. Wij hebben van deze vakantie genoten!

• 7Staat v/h sanitair
    • 7Eetgelegenheden

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2016

• 8M. van Rijn20-08-2016

Nette kleinschalige camping

Wij hadden stacaravan Comfort met 2 slaapkamers (plek 69). Geboekt via touroperator. Genoeg ruimte rondom de caravan en privacy. Mooie, vrij nieuwe, caravan. Schoon en comfortabel ingericht. Veel (met de auto) in de omgeving te zien en te doen. Zie andere reviews. Mooi groen landschap en leuke strandjes. Intermarche op 1 km. Bakker zit vlakbij maar je kunt ook op de camping o.a. stokbrood reserveren. Zit nog een leuk klimbos (Vivons Perches) op 7 km afstand. Veelal Fransen op de camping maar dat vonden wij niet erg. Zeker niet druk met toeristen in omgeving daardoor makkelijk parkeren bij de strandjes, leuke plaatsen en supermarkt. Geen gebruik gemaakt van het 'restaurant' op de camping (nog in de kinderschoenen). Waterschoenen zijn handig om mee te nemen.

Nadeel: Geen gratis Wifi. Je kunt éénmalig gratis 30 minuten krijgen op 1 apparaat per caravan. Daarna tegen betaling.

• 8Staat v/h sanitair
    • 5Eetgelegenheden

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2016

• 9Jurgen14-08-2015

Keurige, goed verzorgde camping.

De eerste indruk van de camping is top. En deze indruk wordt gedurende de 2 weken dat wij er verblijven ook bevestigd.

Voor het eerst een stacaravan gehuurd (via touroperator) ivm baby en dit is prima bevallen. Nette, vrij nieuwe, stacaravan met alles er op en er aan. Je hebt zelfs nog redelijk wat ruimte om de caravan heen. Auto staat gewoon bij de caravan. Zwembad is, zeker voor kinderen, echt super. Hele vette glijbanen. Ook de kampeerplaatsen zijn redelijk ruim. Er wordt redelijk wat georganiseerd voor jong en oud, zonder dat de overige campinggasten er echt last van hebben.

Er zijn heel veel leuke kleine standjes, waar je als de vloed voorbij is heerlijk relaxt kunt zitten. Voor de mooie (strand) plaatsen Ploumanach, Tregastel, Trestraou, Perros guirec is het tot max 20 min rijden vanaf de camping. Azuurblauw en helder zeewater, lijkt soms wel een beetje op Corsica. Ook het wandelpad Douanier des Sentiers is een aanrader.

• 8Eetgelegenheden

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2015

• 9meer04-08-2015

prima camping

Nette kleine camping met broodjes service. Geen campingwinkel. Supermarkt op ong 1km afstand Prachtig zwembad met mooie glijbanen voor onze kinderen van 12 en 14.

Mooie uitstapjes te doen in de omgeving de rose rotsen bij Ploumonach en mooi zee aquarium in Tregastel voor een minder mooie dag.

• 8Staat v/h sanitair
    • 6Eetgelegenheden

Gereisd met oudere kinderen in juli 2015

• 9Frank van Nunen09-09-2013

Geweldige camping!! Aanrader!

Eind augutus 2013 hier geweeet en ik kan alleen maar zeer positief zijn. Ik denk dat de onderste 2 recensies erg gedateerd zijn.

Het is een erg leuke familiecamping met zeer goed verzorgde stacaravans. Voor de kinderen wordt er veel georganiseerd en er is genoeg entertainment. Het zwembad is echt super. Niet groot en niet klein en erg mooi opgezet en goed verzorgd. Daar krijg je het echte vakantiegevoel!

De eigenaren en personeel zijn erg behulpzaam en spreken ook erg goed Engels en Duits. Over de borg werd ook totaal niet moeilijk gedaan. Als je het maar gewoon zo achterlaat als dat je het aantrof.

En dan natuurlijk de omgeving. Bretagne is heel mooi. Zeker de moeite waard om een ritje langs de kust te maken! Vergeet dan niet te stoppen bij het strand van Ploumanach. Wow. Adembenemend! Lannion ook een erg leuke stad met op donderdag een markt.

Al met al was dit voor ons een zeer geslaagde vakantie en kunnen we dit absoluut aan gezinnen aanraden!!! Je krijgt er geen spijt van!!

• 9Eetgelegenheden

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2013

• 9Oscar17-07-2013

Een kleine maar leuke camping

Een erg leuke, gast en kindvriendelijke camping. De Nederlandse en Belgische gasten worden dicht bij elkaar gezet, zodat er voor de kinderen snel contact gelegd kan worden. Er is een campingwinkel waar je het een en ander kan kopen, in verhouding is het wel duur, maar als er nood aan de man is, is het fijn dat je daar terecht kan. Een intermarche is dicht in de buurt. De mobile- home zijn in zeer goede staat en worden goed onderhouden. De prijs die betaald is voor onze vakantie is het meer als waard! Wij hebben dan ook twee extra dagen bijgeboekt. s' Avonds een drankje doen of lekker eten, dat kan en zelfs betaalbaar op de camping, ook hier is het personeel erg vriendelijk. Voor de kinderen was er genoeg te doen en hebben zich goed geamuseerd, echter vind ik het persoonlijk jammer dat er geen Engelstalig animatie team aanwezig is. Al met al hebben wij een erg mooie vakantie gehad waarbij wij er over nadenken om terug te komen!

• 9Staat v/h sanitair
    • 8Eetgelegenheden

Gereisd met jonge kinderen in juli 2013

• 9daisy16-07-2013

Goede plek

Gezellige camping klein maar overzichtelijk zeker met kleine kinderen. Het nieuwe restaurant echt super lekker eten ook het personeel allemaal vriendelijk en behulpzaam. Het terras waar je een drankje kan drinken na het eten geeft je een mooi overzicht op de speeltoestellen van de kinderen. Onze vakantie zat erop maar we hadden nog 2 dagen bijgeboekt dat doe je niet als de camping niet bevalt .

• 9Staat v/h sanitair
    • 9Eetgelegenheden

Gereisd met jonge kinderen in juli 2013

• 4Fam.Hendriksen04-09-2011

alleen als uitvalsbasis

Zeer kleinschalige camping,die op een slechte plaats ligt,vlak naast een zeer drukke weg,aan het einde van een doodlopende straat. Je mag geluk hebben als je de eerste keer gelijk goed rijdt, het naam bordje is miniem, je moet tussen een autosloperij en een garage doorrijden,langs diverse groothandels. leuk zwembad,maar klein. verder 1 speeltoestel en een game room met 1 flipperkast, 3video games,1 tafeltennis tafel en een airhockey. Een voetbal veldje,volleybal veldje en jeu de boules bakken een speelkussen en een kleine trampoline die de helft van de tijd dicht was. Bijna alles alleen geschikt voor kinderen tot 10 jaar, oudere kinderen vervelen zich snel hier. Geen campingwinkel,geen eetgelegenheid/bar/terras. 2 keer in de week komt er een mobiele pizzaria en creperie(als ze zin hebben) Alleen geschikt als overnachtings/uitvalsbasis. De stacaravans (ong 7 voor de buitenlanders,de rest is frans) zijn nieuw en goed.echt een lichtpuntje.

• 1Eetgelegenheden

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2011

0 tips over Camping Les Alizes

1 vraag over Camping Les Alizes

• Catootje123, 17-01-2016

openingstijden glijbanen?

Ik las ergens dat op deze camping de glijbanen pas vanaf 15.00 uur gebruikt mogen worden. Klopt dit wel?

Alvast bedankt voor het antwoord :)

• Aantal campingplaatsen50 tot 200
    • SchaduwplaatsenAanwezig