Camping Domaine de Bel Airstersterstersterster

8.3Fantastisch

Frankrijk, Bretagne, Landudec (Finistere)

8.3Fantastisch

• 6.9Eetgelegenheden
  • 8.6Staat v/h sanitair

Meer camping info

147 reviews over Camping Domaine de Bel Air

• 2Annie09-08-2016

Kleine camping waar weinig te doen is

Of ik hier weer heen zou gaan ? Nee echt niet. Het lijkt op de foto's mooier dan het is. Zwembad is klein. Waterglijbaan ligt een heel eind weg bij hèt zwembad. Animatie stelt weinig voor. Het is een stille camping waar niks te beleven is. Veel Britten en Fransen vooral bij de animatie. Omgeving is prachtig dat is zeker het pluspunt. Verder een tegenvaller

• 1Staat v/h sanitair
    • 2Eetgelegenheden

Gereisd met oudere kinderen in januari 2016

• 5Friesland08-08-2016

Valt tegen

Aankomst op bel air.goed ontvangen ze spreken hier prima engels en nederlands. Het chalet is prima.schoon en netjes. Het bed is vreslijk. Je voelt de veren er doorheen. Zwembad is klein en heeft veel regels. De waterglijbaan ligt niet bij het zwembad maar helemaal beneden in het speelpark. Het water is erg koud. Het speelpark is leuk en schoon. Onze meiden 10 en 11 vermaken zich daar prima. De animatie valt erg tegen. Elke ochtend knutselclub en smiddags een spel. Dan houdt het op voor de kinderen. Savonds is er wat te doen voor iedereen zoals bingo. Een echte tegenvaller de animatie ook al doen de 2 mannen heel erg hun best om iedereen te vermaken. De omgeving is mooi erg mooie stranden in de buurt. Voor verdere activiteiten moet je wel een stukje rijde. Gemiddeld 45 min. Maar de omgeving is prachtig. Elke ochtend verse broodjes die je een dag van te voren moet bestellen. We zouden hier niet weer naar toe gaan. Puur omdat er weinig te beleven valt op deze camping.

• 1Staat v/h sanitair
    • 1Eetgelegenheden

Gereisd met oudere kinderen in januari 2016

• 6R&D26-07-2016

Camping viel tegen, omgeving prachtig

Wij verwachtten (mede gezien de positieve recensies) veel van deze camping, maar de camping viel ons tegen. Wij vonden het een camping met weinig sfeer. Op de camping staan vooral stacaravans, weinig tenten. Het echte campinggevoel mis je daardoor.

Het speelpark lag helemaal onderaan de camping. Dit is voor (jongere) kinderen geweldig, echter is het park wel wat verouderd. De glijbanen die je op de foto's ziet liggen hier, bij een klein plonsbad (dus NIET bij het zwembad van de camping zelf!). Dit is misleidend op de foto's/filmpjes van de camping. Er zijn geen kleine speeltuintjes op de camping zelf, erg jammer!

De eigenaresse was erg onvriendelijk bij vertrek. We moesten volgens haar de stacaravan maar gaan boenen en ze wilde komen inspecteren voordat we mochten gaan. Alsof we kleine kinderen waren, erg vervelend.

Positieve punten van de camping zijn de animatie (petje af voor indiaan Tipi en zijn team!), staat van onderhoud, de bloemen en natuurlijk de schitterende omgeving.

• 7Staat v/h sanitair
    • 4Eetgelegenheden

Gereisd met jonge kinderen in juli 2016

• 8Fam Oord24-12-2015

Erg mooie omgeving en camping! wel veel regen!

Erg mooi gebied maar dat heeft zijn prijs.Het regent er erg veel. Zwembad water was erg koud.Het heeft wel een overdekt zwembadje waar wij de hele vakantie vertier hebben gehad. De glijbanen liggen in het speelpark beneden aan het park.Deze zijn dus niet bij het zwembad zelf. Het is dus glijden en eruit. Speelpark was erg leuk voor kinderen t/m 6 jaar ongeveer.Animatie erg leuk en nederlands. Prima vakantie gehad maar wij zoeken mooier weer op volgend jaar..

• 8Staat v/h sanitair

• 8Sjoerd12-11-2015

Mooie camping

Mooie omgeving, leuke kindvriendelijke camping en een fijn speelparadijs bij de camping.

• 8Staat v/h sanitair

• 9Nico25-08-2015

Geweldig leuke en mooie camping

Wij zijn 12 dagen op deze camping geweest met onze dochter van 9 jaar. Het was in één woord: geweldig. Hoewel het weer erg wisselvallig was biedt deze camping en omgeving heel veel vertier. Het speelpark is zeer ruim. De glijbanen en het zwembad zijn mooi, maar een beetje beperkt qua omvang en beschikbaarheid. Absoluut hoogtepunt was voor ons het personeel en het animatie team. Altijd super vriendelijk en zeer gemotiveerd. Camping is heel netjes en van alle gemakken voorzien ( winkel, restaurant, wasserette etc.) Grote supermarkt in de buurt en veel aantrekkelijks om te bezoeken. Hele gebied is eigenlijk heel On-Frans qua uitstraling en vriendelijkheid (als u begrijpt wat ik bedoel - weleens anders meegemaakt in andere gebieden van Frankrijk.. ) Bezoek de oude dorpen en stadjes. Geniet van de heerlijke creps die overal lokaal worden aangeboden! Prachtige stranden en uitkijkpunt (Point du Raz/Vag).Heb nog tracking wandeltocht gemaakt (gratis) met gids. Zeer aan te raden om te bezoeken.

• 8Eetgelegenheden

• 10John02-08-2015

Super vakantie

We zijn dit jaar op vakantie geweest bij camping Domaine de bel air. Het is een schitterende camping, mooi aangelegd met veel groen en prachtige bloemen. Het is ongelofelijk om z'n grote oppervlakte zo mooi en netjes te houden. De stacaravan was netjes en schoon en alles is er aanwezig om een leuk verblijf te hebben. De camping ligt in een hele mooie omgeving waar veel te zien is, maar helaas moesten we onze kinderen meetrekken om wat van de omgeving te zien. Ze wilden niet van de camping af. Zwembaden, glijbanen, pretpark, minigolf, tennisbaan, meer is er voor onze kinderen niet nodig. In de camping winkel hebben we iedere dag verse broodje besteld. Dit werkt heel goed, zo gaat er ook niks verloren. Het personeel is erg vriendelijk en zeer gemotiveerd om het de gasten naar de zin te maken. Mede door het goede weer hebben we een geweldige super vakantie gehad.

• 10Eetgelegenheden

Gereisd met jonge kinderen in juli 2015

• 8Familie Kranenburg01-08-2015

Mooie camping

Helaas hebben we onze 3 weekse vakantie mede door het weer en de kastanjeboom waaronder we stonden (plekje J 133) afgebroken om naar een zonniger plekje te verkassen (Loiredal) We hebben dit op eigen initiatief gedaan. De camping is prachtig. Ruime plekken, ook bij de caravans. Vriendelijk personeel (echt alle mensen!) , goed maar gedateerd, speelpark dat bij de camping hoort. Mooi gemengd sanitairgebouw, heerlijk warme douches. Schoon! Onze jongste van 8 had het prima naar de zin, maar onze dochter van 16 miste een "hangplek" met leeftijdsgenootjes. Jammer van de regen dus....Meer een camping voor jongere kinderen.

Gereisd met oudere kinderen in juli 2015

• 9Damster27-07-2015

Prachtige en zeer kindvriendelijke camping.

In juli hebben wij (gezin met kids van 4,9 en 11) 18 dagen, in een stacaravan, onze vakantie doorgebracht op camping Domaine Bel Air.

Wij hebben al een groot aantal campings bezocht maar dit was voor ons de topper. De camping is zeer schoon en er is dan ook geen papiertje op de grond te vinden en ook het zwembad was schoon. Het zwembad heeft een mooi buitenbad en een koepel voor de wat mindere dagen. Houdt wel rekening met het verbod op zwemmen in shorts (bermuda's).

Het winkeltje heeft de broodnodige zaken en er is iedere dag vers brood (€1 per baguette). De overige zaken die men nodig heeft vindt men in de supermarkt in het dorp op 2 km rijden.

Het restaurant heeft een vrij beperkt, echter kwalitatief goed aanbod. Het mist wel wat 'gemütlichkeit' en derhalve voor ons alleen als afhaal...

Dagjeweg tips: middeleeuwse stad Locronan (echt een must!) en Point du Raz (westelijke puntje). Strand: Lesconil, ca. 40 min rijden maar wel het mooiste strand van allemaal

Gereisd met jonge kinderen in juli 2015

• 9familie wanrooij10-09-2014

Mooie camping

Het is een mooie camping met goede grote staanplaatsen. Het sanitair is prima maar met 10 toiletten voor de gehele camping waar de mensen zelf een zooitje van maken moeilijk schoon te houden . Het animatie team onder leiding van Dennis is enthousiast en leuk met de kids . Iedere ochtend stonden de kids klaar om opgehaald te worden door Flora en Tipi om te gaan knutselen . Het enige ding wat we zelf niet in de hand hadden was het weer, dit viel helaas tegen voor de tijd van het jaar en is ook de reden dat wij waarschijnlijk niet meer zullen terug gaan naar deze prima camping.

• 7Staat v/h sanitair
    • 8Eetgelegenheden

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2014

12 tips over Camping Domaine de Bel Air

• Nicole de Water, 12-08-2013

Ongeveer een kwartiertje rijden vanaf de camping liggen brede uitgestrekte stranden. Wij gingen altijd naar het strand bij Treogat. Heerlijk rustig, zelfs in het hoogseizoen. Honden mogen mee naar het strand.

Samenvattend: TOP CAMPING!

• erwin_leenders, 11-09-2013

Point du Raz is wel mooi, maar niet zo spectaculair als men daar zelf beweert.

• Lotteke, 29-07-2012

Het winkeltje stelde ook niets voor en je moest iedere dag je brood bestellen maar in het dorp zat een grote super U. En als je een grote caravan hebt+voortent en een tentje voor de kinderen kan je het op 1 plaats niet kwijt.

14 vragen over Camping Domaine de Bel Air

• cindy, 15-07-2017

zwembroek

Hallo, heb volgens mij ergens gelezen dat zwemshorts niet toegestaan zijn. Kan iemand dit bevestigen? Mvg cindy

• Juutje-82, 11-08-2015

Weer

Wij vertekken overmorgen naar deze camping. De weersvoorspellingen zijn niet zo best helaas... Heeft iemand nog tips voor binnen uitstapjes? Is het weer vaak echt zo slecht of is het vaak maar een dagdeel slecht? Alvast bedankt!

• AH, 17-01-2015

voetbalveld

Weet iemand of er ook een voetbalveld is of een pannakooi/pannaveld ?

Zo ja, waar is deze gelegen?

Is er genoeg te doen voor kinderen van 12-16 jaar ?

• Aantal campingplaatsen50 tot 200
  • SchaduwplaatsenAanwezig