8 reviews over Camping Les Hautes Grées in het Nederlands

prachtige omgeving, relaxte camping

Marijke Reining
12-7-2016

Voor wie graag mooie rotskusten, prachtige witte stranden, en authentieke dorpjes bezoekt. Is dit een prima plek. Erguy heeft een prachtige ligging. De camping ligt vlak aan het strand, je kunt er eindeloos schelpen zoeken met de kinderen.

En vlakbij wandelen naar een klein kerkje op een rots dat alleen bij Eb begaanbaar is.

Het verschil tussen Eb en vloed is hier echt enorm. Een schilderachtig gezicht met alle bootjes in het haventje die elke keer helemaal droog komen te liggen. Je kunt in de omgeving prachtig wandeltochten maken langs de rotskusten en mooie strandjes ontdekken. De camping is rustig en er zijn veel nationaliteiten. Voor oudere kinderen kan het iets minder zijn, maar onze kinderen 7, 11 en 13 vermaakten zich prima. Veel mensen hebben een eigen bootje mee, boothelling vlakbij. Je kunt er alleen niet van uit gaan dat je iedere dag op het strand kunt liggen. Het weer viel ons dit jaar wat tegen, wel droog en zonnig, maar best koud vooral s'avonds. Het is wel waar dat buien heel snel overwaaien. Al met al prima wandelweer. Voor kinderen is het zwembadje prima, ze speelden met franse en Engelse kinderen. De camping is netjes opgezet en verzorgd. Sanitair is ok, en schoon, maar heel bijzonder dat in de nacht echt het licht helemaal uit gaat en je werkelijk met een zaklamp naar de wc moet. Voor mensen die zichzelf prima vermaken en niet met alleen hollander sop de camping willen zitten een perfecte camping. ruime plekken. vriendelijk personeel. mooie bloemen en struiken tussen de plekken. Ook kleine veldjes, maar net wat je wilt.

Gereisd met oudere kinderen in juli 2015

goede ligging maar matige camping

maris
12-1-2016

De camping ligt niet ver van het strand. De weg er naar toe is wel opletten. Je loopt op de weg en zo komen om de bochten hard aanrijden. Vanaf de camping heb je geen zicht op de kust. Wel een speeltuintje. De plekken zijn matig. Afgescheiden met heggen. Maar op de foto's veel mooier dan in het echt. Wij stonden in de buitenste ring en hadden kale heggen van braamenstruiken vol met beestjes en prikkeldraad. Niet echt prettig met kinderen. Direkt aan de andere kant (ongeveer een halve meter)vd heg rijden auto's heel hard voorbij. Het zwembad is klein maar voldoet prima en is keurig schoon. Het sanitair is erg vies en om half tien gaat het licht uit. Dus in het pikkedonker douchen of naar een toilet is een hele uitdaging. Het sanitair wordt door twee tienermeisjes een beetje schoongemaakt. De douches zijn goed verstelbaar. Afwaswater echt koud. Ik zou hier niet meer naar toe gaan.

Gereisd met oudere kinderen in juli 2015

Bij aankomst stond de camping nog geen derde vol. Voornamelijk Fransen, enkele Belgen (zoals wij) en dan nog enkele nationaliteiten. Ik vind dit een prima zo een mix. Vanaf 11 juli werd het echt wel drukker op de camping.

Het sanitair is niet altijd even modern, maar wel prima onderhouden en dagelijks proper gemaakt. Dat enkele mensen hun kinderen in de toiletten laten spelen, zegt meer over de ouders dan over de camping uitbaters. Campinguitbaters hebben vermoedelijk ook gereageerd, de volgende dagen was alles weer prima in orde.

Er is een klein zwembad(je), maar als verfrissing prima. Het strand is niet zo ver. Op de camping is er 's morgens brood te krijgen, winkels zo'n 2 km ver. We hebben eenmaal pizza afgehaald en deze was lekker. De plaats was voldoende ruim. Wij zoeken geen activiteiten, dus daar heb ik ook geen punten over gegeven.

Kortom een goede locatie om kust, uitstapjes, ... te combineren op en relatief rustige camping, met een juiste prijs.

Leuke gezinscamping

Vakantiegangers
14-8-2011

Wij zijn 2,5 week op deze camping geweest. Vooraf gereserveerd (grote staanplaats) Eenmaal aangekomen werden we met een golfkarretje rondgereden langs enkele plekken waarvan we er 1 mochten uitzoeken. En groot was 'ie inderdaad! Camping ligt ver van het dorp maar op loopafstand van mooie stranden. Het zwembad was klein maar netjes en het water heerlijk verwarmd.

Sanitair was matig, vaak het toiletpapier op en 's avonds slecht verlicht (evenals de rest van de camping) dus dat was douchen in het schemerdonker. Ook was het afwaswater verre van warm. Er heerste een leuke sfeer op de camping en er waren ook best nog wel wat Nederlanders. Mensen waren vriendelijk. Ongeveer 2 keer per week 's was er 's avonds een activiteit in de tent. In de omgeving is er veel te zien, zoals Cap Frehel, het oude stadje Dinan en de stad st. Malo. Supermarkten op 5 minuten rijden van de camping. Deze omgeving is zeker een aanrader en we hebben schitterend weer gehad!

Gereisd met jonge kinderen in juli 2011

doorsnee, weinig sfeervolle camping

Mark
18-11-2009

Prima camping, netjes, plekken op een veld, velden gescheiden door heggen, veel fransen. Prima sanitair, klein zwembad met een soort snackbar (geen gebruik van gemaakt).

Prima ligging, op loopafstand van het strand, op fiets afstand van Erquy.

Niet hele sfeervol of gezellig, doorsnee, rechttoe, rechtaan camping.

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2009
2008

Keurig maar saai

ter Haar
10-8-2008

We vonden de camping heel netjes, maar ook heel saai. De plaatsen zijn prima, het is allemaal mooi aangelegd. Tussen alle plaatsen zijn door middel van gevarieerde struiken afscheidingen gemaakt. Er is weinig schaduw. Het zwembad is simpel maar wel mooi. Geen glijbaan of zo. Er is een sauna en een fitnesruimte. Bij het zwembad kon je ook patat en pizza kopen.

Het sanitairgebouw was gedeeltelijk nieuw en gedeeltelijk oud, maar wel netjes.

Voor de kleinsten was er regelmatig animatie in de morgen maar voor de tieners was er eigenlijk niet veel. Net voor de camping is een feesttent waar de jeugd zich vaak 's avonds ophield. En er was een tv zaal.

Het is ongeveer 5 à 10 minuten lopen naar het strand. Prima te doen. Erg mooie kustlijn bij Erquy. Echt een aanrader. Erquy zelf is een aardig plaatsje met een leuke markt.

Gereisd familie in juli 2008

2006

Voor mensen die zichzelf kunnen vermaken: fietsen, wandelen, strand, zeilen, zwemmen etc. een prima camping met goed sanitair.

Gereisd met partner in juli 2004
2005

Ik ben er 4 jaar geleden geweest en heb het daar prima zin

bep lefevere-groenestein
29-7-2005

Ik ben er 4 jaar geleden geweest en heb het daar prima naar mijn zin gehad. Deze camping was ons aangeraden door vrienden die zelf op een mindere camping stonden. We hebben het erg naar onze zin gehad, alleen wat vreemd was de andere gasten verstonden alleen maar hun eigen taal en wat we ook probeerden ze maakten geen aanstalten om ons te verstaan. Wat heel verassend was toen we weg gingen zwaaide iedereen ons uit. Blijkbaar hebben we toch een goede indruk achtergelaten.

Gereisd anders in juli 2005

• SchaduwplaatsenAanwezig
  • MobilehomesAanwezig
  • BBQToegestaan

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Les Hautes Grées in Erquy, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Les Hautes Grées zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.