Camping La Touesse

Camping Info

• Sauna

35 reviews over Camping La Touesse in het Nederlands

• 8Koesveld21-08-2019

Prima camping met een paar verbeterpunten

We hebben een fantastische vakantie gehad op deze camping. Campingterrein zag er zeer schoon/ordelijk uit. Personeel was vriendelijk, met uitzondering van de eigenaar zelf. Bij hem kon er vaak geen groet vanaf. De camping is een prima uitvalsbasis om dit deel van Bretagne te ontdekken. Alles is dichtbij. De ligging zo dichtbij de zee is perfect en ook het zwembad op de camping waardeerden onze pubers! Verbeterpunten? Ja, ook die zijn er: * sanitair is redelijk tot goed schoon, maar als het vies is, ligt het aan campinggast zelf. Sanitair e.o. hygiëne is dus zeker geen 1 waard zoals ik elders lees. Verder lees ik over de wc's zonder bril. Dit is vaker in Frankrijk, maar er is aan de andere kant van het toiletgebouw een serie wc's mét wc bril! * er mogen meer afvalbakken bij afwas en IN de wc's. * brood zou ik op naam laten bestellen, en niet zoals het nu gaat.

7Eetgelegenheden
    6Hygiëne

• 6Angelina17-08-2019

Leuke gemoedelijke camping

Kleinere gemoedelijke camping 🙂🇨🇵. De speelmogelijkheden voor de grotere kids zou ook wat uitgebreid mogen. Enige MINPUNT was toch echt het de staat en onderhoud van sanitair. Als je als vrouw in een toilet moest plassen ZONDER BRIL bedoeld niet alleen voor dames vond ik toch echt RANZIG. Ook de schoonmaak was toch ook echt met de Franse Slag 😫.

6Kindvriendelijk

Niets gereserveerd en 17 dagen een fijne vakantie gehad

9Staat v/h sanitair

• 2018
    9Rob Vergouwe12-11-2018

Een prima camping met zwembad en vlak bij strand.

Na in juni twee weken een stacaravan te hebben gehuurd bij camping La Touesse in La Fourberie aangrenzend aan Dinard in Bretagne is dat zo goed bevallen, dat we die de hele maand september eveneens hebben gehuurd. De camping heeft naast een restaurant met terras waar je s’-morgens ook brood kunt kopen en ‘s-avonds ook eten kunt afhalen een fraai verwarmd binnen en buiten zwembad. Voor kinderen twee leuke poedelbadjes en prettige verstelbare ligbedden. Naast het restaurant is een speelgelegenheid voor kinderen met o.a. een springkussen, schommels en tafeltennistafels. Vanaf volgend seizoen zijn alle stacaravans voorzien van een TV met Franstalige zenders. Zelf hebben we een eigen TV met een set van CanalDigitaal meegenomen dat in september wel fijn is omdat het dan vroeg donker is en te fris om buiten te blijven zitten. De eigenaren van de camping zijn heel vriendelijk, zeker als je een poging doet in het Frans met hen te communiceren. D

9Hygiëne

• Oude reviews

9Myra08-08-2018

Genieten

Heerlijke vakantie gehad. Het huisje was erg netjes, veel tijd bij het zwembad doorgebracht. 2 x per week konden de kinderen tegen betaling een ritje op een pony maken. Saint-Malo was schitterend om te bezoeken. De baai was prachtig, veel gewandeld.

10Ligging
    10Prijs/kwaliteit
    10Zwembad
    8Hygiëne

• Oude reviews

7Paul01-07-2018

Leuk voor een weekje, overwegend Fransen.

Camping ligt dicht aan het strand. Mooi zwembad voor veel waterplezier. Ook voldoende speelgelegenheid met o.a. springkussen. Supermarkt op 5 autominuten afstand. Overwegend Franse camping, weinig Nederlanders. Schoonmaak van sanitair hield niet veel over. Omgeving is redelijk, leuke dorpjes in de buurt om te bezoeken. Voor een week prima camping. Het weer kán een spelbreker zijn. Wij zaten er hoog zomer met temperatuur rond 18-20 graden en veel regen. Kan de camping natuurlijk niets aan doen, wel jammer van de beleving.

6Hygiëne
    7Prijs/kwaliteit
    6Staat v/h sanitair

• 2017
    7J. Eising01-09-2017

Prima camping met leuk zwembad

Prima camping. Plaatsen niet enorm groot. De camping ligt in een woonwijk dus geen uitzicht rondom. Zwembad was een prettige toevoeging, kinderen hebben zich er uren vermaakt. Mooi strand, waaide alleen enorm toen wij er waren

6Prijs/kwaliteit
    7Staat v/h sanitair

• 8m smit01-09-2017

Prima camping heerlijk dicht bij het strand.

Wij hadden een prachtige ruime plek. Het mooie zwembad is prima van temperatuur. Onze pubers vonden het minder leuk dat ze geen short aan mochten in het zwembad. Sanitair rommelig en niet altijd even schoon maar dat komt door de andere gasten. Jammer geen wc brillen en toiletpapier. Heerlijke broodjes te bestellen in de ochtend. Goede ligging vlakbij strand.

6Staat v/h sanitair
    7Eetgelegenheden

• 8Henk Beverdam26-04-2016

Goede camping met een mooie omgeving!

Een goede camping in een mooie omgeving van Dinard en St Malo. Niet ver van het strand. De plekken waren voldoende groot en mooi aangelegd met veldjes voor ongeveer vier plekken. Sanitair werd twee keer per dag schoongemaakt, normaal is dat voldoende. Tussendoor ligt het vaak aan de gasten zelf om het schoon te houden. Het restaurant is het eten goed, maar de bediening kan naar mijn mening beter. De omgeving is heel mooi, we hebben veel gefietst in de omgeving. Een aanrader om naar Dinan te fietsen. Hier kun je een heel stuk over een fietspad (gravel) fietsen, waar vroeger een spoorlijn lag. Ook een aanrader is om een boottocht te nemen langs de kust van Bretagne. Hele mooie natuur met de steile rotsen, waar de boot dicht tegen de kustlijn vaart naar Fort La Latte en Cap Frehel. Leuk is om daarna naar Fort de Latte te rijden om het Fort te bezichtigen en een mooie wandeling te maken over de rotsen in de omgeving. We hebben 14 dagen op de camping geweest en een fijne vakantie gehad.

Met vrienden

2 tips over Camping La Touesse

• Simon Scholtens, 01-08-2013

maakt een fietstocht van Dinard naar Dinant

• s_habers, 11-08-2014

St. Brieuc sur mer. Mooie baai met groot verschil tussen eb en vloed, wandelen over de zeebodem.

0 vragen over Camping La Touesse

• SchaduwplaatsenAanwezig