Crozon

Reviews over Crozon

Schiereiland met mooie natuur

Rinus
    20-1-2012

Het stadje Crozon is de wat saaie hoofdplaats van het gelijknamige schiereiland, deze wat afgelegen streek is echt iets voor rustzoekers en natuurliefhebbers, met kan er dwalen langs prachtige klippenkusten, beschutte baaien en enkele leuke dorpjes. Zo zijn er enkele kapen waar men van magnifieke uitzichten kan genieten en over het gehele schiereiland liggen ruige natuurgebieden. Op de noordpunt van het schiereiland bij Pointe de Espagnols liggen nog vele door de natuur overwoekerde bunkers uit de Tweede Wereldoorlog Het schiereiland staat ook bekend om zijn vele camellia's die in het vroege voorjaar met hun prachtige bloemen de tuinen sieren, een voorbeeld hiervan is te vinden in het gehuchtje Le Goueret, waar we in maart een aantal fraaie tuinen aantroffen met deze bloeiende schoonheden.

Gereisd Met vrienden in maart 2004

mooi centraal gelegen

Johan
    6-6-2010

Uitstekend gelegen om het gehele schiereiland te verkennen. Het heeft alles om een verblijf van 3 weken (zoals in ons geval) comfortabel te laten verlopen. Het is niet het meest pittoreske plaatsje van het schiereiland, maar dat hoeft niet want alle andere wel pittoreske plaatjes zoals Camaret, Morgat, Pointe du Penhir, Cape de la Chévre enz... liggen op korte afstand terwijl Crozon dan weer in tegenstelling met deze andere plaatsen, in praktisch opzicht interessanter is: supermarkt en andere mogelijkheden om inkopen te doen, of bankzaken te regelen enz...

Gereisd Met oudere kinderen in Sun Aug 01 2004 00:00:00 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)
Crozon scoort een 9,8 uit 10, op basis van 16 reviews