Camping Le Kergariou ***

Review geschreven door Familie

Heerlijke gezinscamping

Familie,
23-8-2016

Heel fijne, rustige camping voor gezinnen met jonge kinderen. De eigenaren zijn ontzettend aardig en behulpzaam. Het zwembad is verwarmd en overdekt met een serre, daarnaast is er een binnenspeelruimte met o.a. een gigantische bak kapla, een legotafel, een kinderbiljart en nog veel meer. Ook is er een beachvoetbalveld, een buitenspeeltuin voor grote kinderen, een trampoline en een springkussen. Wij stonden tegenover het speeltuintje voor kleine kinderen (ideaal). Het sanitair wordt 2 a 3x per dag schoongemaakt. Daarbij is dit de eerste franse camping waar ik ben geweest (en ik heb er onderhand toch echt een heel aantal gehad) waar er geen oud spinrag in de sanitairruimtes hing. Er was een knutselclubje voor de kinderen. Het meest ideaal vond ik dat de kinderen nergens heen konden dat gevaarlijk was. Onze zoon van 6 en onze dochter van 3.5 konden gewoon lekker rondrijden op loopfiets en step, doordat er zoveel kinderen zijn houdt iedereen er rekening mee door langzaam te rijden.

De camping ligt op 20 minuten van Pont Aven (geweldig maïsdoolhof en heel veel kunstenaars), en 30 minuten van Concarneau. Het dichtsbijzijnde strand is 5 minuten rijden.

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2016