Camping Le Kergariou

6 reviews over Camping Le Kergariou in het Nederlands

Heerlijke gezinscamping

Familie
23-8-2016

Heel fijne, rustige camping voor gezinnen met jonge kinderen. De eigenaren zijn ontzettend aardig en behulpzaam. Het zwembad is verwarmd en overdekt met een serre, daarnaast is er een binnenspeelruimte met o.a. een gigantische bak kapla, een legotafel, een kinderbiljart en nog veel meer. Ook is er een beachvoetbalveld, een buitenspeeltuin voor grote kinderen, een trampoline en een springkussen. Wij stonden tegenover het speeltuintje voor kleine kinderen (ideaal). Het sanitair wordt 2 a 3x per dag schoongemaakt. Daarbij is dit de eerste franse camping waar ik ben geweest (en ik heb er onderhand toch echt een heel aantal gehad) waar er geen oud spinrag in de sanitairruimtes hing. Er was een knutselclubje voor de kinderen. Het meest ideaal vond ik dat de kinderen nergens heen konden dat gevaarlijk was. Onze zoon van 6 en onze dochter van 3.5 konden gewoon lekker rondrijden op loopfiets en step, doordat er zoveel kinderen zijn houdt iedereen er rekening mee door langzaam te rijden.

De camping ligt op 20 minuten van Pont Aven (geweldig maïsdoolhof en heel veel kunstenaars), en 30 minuten van Concarneau. Het dichtsbijzijnde strand is 5 minuten rijden.

Rustige camping

Michiel
7-9-2015

Rustige camping met weinig te doen in de buurt.

Mooi strand op 5 km. Voor winkeltjes moet je wat verder.

Leuke knusse camping

fam. Bak
7-8-2015

Rustige familiecamping op een ietwat afgelegen locatie. Met de auto veel leuke kleine dorpjes in de buurt.

Camping zelf is klein en sfeervol, ongeveer 100 plaatsen. Er verblijven voornamelijk Fransen, ongeveer 75 %. Er worden veel dingen georganiseerd, jeu de boule toernooi, crepes eten etc.

Er is een verwarmd overdekt zwembadje, een speeltuin en een springkussen, ideaal met kleine kinderen. De campingeigenaren zijn vriendelijk en behulpzaam.

Minpunt is het sanitair, dit is gedateerd en wordt redelijk schoongehouden. De hoekjes en kiertjes, deuren e.d kunnen wel een goede schoonmaakbeurt gebruiken. Douches zijn aan de koude kant. Het sanitair is mannen en vrouwen gemengd en de wc is in dezelfde ruimte als de douches, niet echt prettig.

De meeste kampeerplekken zijn erg schuin aflopend, het zijn wel ruime plekken.

Wij vonden dit zeker een leuke camping en zouden er zo weer heen gaan, zeker gezien de prijs/ kwaliteit verhouding.

We hebben een aantal aanbieders voor Le Kergariou voor je op een rij gezet:

Leuke camping voor weinig geld

Iris
14-8-2014

Leuk dat je zelf een plek mag uitzoeken bij aankomst! Omgeving is mooi, veel rotsstrandjes en mooie wandelroutes in de buurt.

De baas van de camping is een pietlut, hij zeurt over de kleinste dingen. De vrouw vd camping is heel vriendelijk. Vooral is de baas erg zuinig op z'n zwembad en mag je niet met een bal in het water, geen bommetjes etc.

Sanitair is schoon maar jammer geen mannen en. Vrouwen gescheiden.

Er zijn aktiviteiten maar alles gaat in het Frans.

paradijs voor rustzoekers

fam Wilschut
28-6-2014

Ongeveer 30% van dit niet te grote terrein bestaat uit chalets, de veelal schuine plaatsen zijn ruim en hebben vaak schaduw.Het sanitair wordt goed onderhouden, niet hypermodern maar zeker ruim voldoende. Toiletten met bril. Zwembad is overdekt. In voor- en naseizoen is er geen broodservice op de camping maar het tarief is in die periode spectaculair laag, niet te geloven! Hardwerkende eigenaars. Afstand naar strand in le Pouldu is 2 km, Dorpssupermarkt op 2 km.Wij gaan zeker nog een keer!

voor herhaling vatbaar!!

Trags
20-8-2009

Net terug van 16 dagen Le Kergariou. Met 2 kinds 9 en 4 jaar. Zeer leuke nette en vooral rustige camping met grote plaatsen en veel schaduw, mooi zwembad en goed sanitair. lekker klein (ca. 100 plaatsen) zeer geschikt voor mensen met kleine kids. Verder geen annimatieprogramma's maar af en toe iets leuks.

Grote kamer waar de kinderen kunnen spelen als het regent, met spelletjes boeken blokken en een TV (wel alleen Frans). springkussen met glijbaan, trampoline, voetbalveld, en kleine speeltuintjes. Het sanitair wordt zeer goed schoon gemaakt en het camping personeel is erg vriendelijk. Je kunt hier iets drinken aan de bar of een ijsje eten en van 19.00-20.30 frietjes halen.

De prijs is buitengewoon geweldig, 4 pers. met electr. E20.50 per nacht.

Zeker een aanrader voor mensen die niet van massa's Nederlanders houden (wij waren op 1 ander gezin na de enige) rust en eenvoud. mooie omgeving, geweldig schoon strand aan het eind van Guidel-plage. Wij komen zeker nog een keertje te

We hebben een aantal aanbieders voor Le Kergariou voor je op een rij gezet:

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Le Kergariou in Clohars-Carnoët, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Le Kergariou zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.