Camping La Grande Métairiesterstersterster

Frankrijk, Bretagne, Carnac/Carnac-Plage

7.3Goed

• 5.9Eetgelegenheden
  • 7Staat v/h sanitair

We hebben een aantal aanbieders voor La Grande Métairie voor je op een rij gezet:

• Animatie
  • Jacuzzi
  • Kinderopvang
Meer camping info
Tonen op kaart

Camping La Grand'métairie in de Franse Vendée won in het verleden een Zoover Award. De sfeer is hier gemoedelijk. Knuffelen met boerderijdieren en elke ochtend een rondje maken over de camping op de aanhanger achter een trekker. Er is een goed restaurant en bij het zwembad is altijd een ligbed vrij. Bezoek Le Bernard (6 kilometer).

105 reviews over Camping La Grande Métairie

• 8Roel13-09-2011

Mooi, maar je bent wel afhankelijk van weer

In de meeste dingen van voorgangers kunnen we ons wel in vinden. Een paar toevoegingen: We hadden geboekt via touroperator. Je komt dan in het gedeelte van Al Fresco. De 2 beheerders voor dit gedeelte doen uitstekend hun werk. Ze hadden zelfs onze was binnen gehangen toen het ging regenen ! Zwembad is mooi, maar als het maar 19 C is, moet je toch gaan zoeken naar bezigheden. Pony rijden voor de kids is ook leuk. Op ca. 40 km is een super mooie (ruime)dierentuin. Echt top!

Eten in park is matig, maar in Carnac Plage (10 min rijden) heb je echt heel veel eettentjes liggen. 's Avonds is er ook vanalles te doen. In het park is 's avonds ook vanalles te doen bij de bar. Van kinderdisco tot bingo.

WiFi kost 25 euro voor een week. Bij de bar is dit goed te ontvangen. In ons gedeelte was de ontvangst matig.

Wij hebben een redelijke vakantie gehad, maar dat kwam meer door het weer, dan door de camping. De weersvoorspellingen zijn zelfs op de dag zelf niet te vertrouwen. Je kunt er niks mee

• 8Staat v/h sanitair

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2011

• 8Rene30-08-2011

Mooie camping super zwembad

Mooie camping met veel Engelsen en Ieren, weinig Nederlanders. Centraal gelegen t.o.v. de stranden.(grande plage is geschikt voor jonge kinderen). Golf de Morbihan en de cote sauvage zijn absolute aanraders om te zien.

Wij hebben genoten!!!!!!

• 7Eetgelegenheden

• 8Garritsen15-08-2011

Mooie (wel grote) camping, maar niet hutje-mudje

Grote camping met ruime plaatsen (veel stacaravans), veel groen. Tijdens ons verblijf m.n. Engelsen en Ieren. Alhoewel we op een relatief rustig plekje stonden (R) is er tot 's nachts geluid/muziek vanuit de bar hoorbaar, ookal geldt er "nachtstilte" vanaf 23.30... Elke avond muziek in de bar/amfitheater. Veel te doen, maar voor veel moet extra worden betaald (boomparcours, segways, ponyrijden, springkussen(!), bungeetramp etc. Sanitair is goed schoon. Vriendelijk personeel dat naast Frans ook goed Engels spreekt. Eigen personeel krijgt voorrang bij take-away-counter of campingwinkel :-( In de omgeving veel te zien en leuke uitstapjes te maken (prehistorische megalieten rondom Carnac), Citadel in Port-Louis, 15e-eeuwse binnenstad van Vannes, oesterteelt, pleziervaart etc. Wij zijn 14 dagen geweest (stacaravan, via camping zelf geboekt) waarvan 2,5 dag wat minder goed weer. Stacaravans via grotere TO's staan schijnbaar dichter op elkaar dan die van de camping zelf

• 9Gio13-08-2011

Mooie camping met prachtig zwembad.

Zeer mooie camping met prachtig groot zwembad, in bosrijke omgeving, vriendelijk personeel, ondanks dat camping groot is merk je daar niets van, 's nachts is het muisstil. Wij hadden 14 dagen mooi weer. Onze zoon van 16 jaar heeft zich prima geamuseerd, 's avonds treffen alle jongeren zich op een vaste plek zodat niemand er last van heeft. Een aanrader!

• 10Staat v/h sanitair

Gereisd met oudere kinderen in juli 2011

• 9fam. Liesenborghs11-08-2011

een sterke aanrader !!!

een zeer verzorgde camping in een mooie omgeving voor uitstapjes te maken (Rochefort-en-Terre, Auray, Vannes, Belle-Ile,...) Geboekt via de camping, zaten in zone L, enkel plaatselijk verkeer. Prachtig zwemcomplex, enkel vonden wij het zwemwater te koud. Kinderen (12 en 7 jaar) hebben een geweldige tijd gehad.

• 9Therese van Walsem07-08-2011

GEWELDIG

Zeer mooie camping. Wel groot, maar op de camping kun je fietsen huren. (60 euro 11 dagen. Kinderfiets 40 euro voor 11 dagen.) Wij zaten op Z en daardoor erg rustig, lekker lang slapen! Animatie is in het Frans, maar je kunt boeken via verschillende TO. Die hebben hun eigen animatie ( vaak in het Engels afhankelijk uit welk land de medewerkers komen) veel (betaalde) leuke activiteiten te doen. Pony rijden over de camping ( half uur 9 euro) segway rijden ( 5 euro, 15 minuten) bungeetrampoline springen (5 euro, +-8 minuten) suvival en zipline 's(samen 12 euro) midgetgolf (2,50)pp tennisbanen 6,50 per uur. springkussen parcours 3 euro 15 minuten. Kinderdisco om 20.00 uur. Animatie elke avond tot half twaalf en daarna ook stil! Lazy rivier in het zwembad waar je met banden en luchtbedden in mag liggen! Binnenbad voor als het wat kouder is. Kortom een supercamping!!! Eten bij het restaurant 1 keer gedaan. Ging wel. Sanitair is superschoon! Wassen 5 euro en drogen 3 eur

• 10Staat v/h sanitair
    • 7Eetgelegenheden

• 8Fam. Brabander22-07-2011

super plek

Een hele mooie omgeving en dito camping. Echt een aanrader, wel een van de duurdere maar daar krijg je ook wat voor terug. Verder ook een minpunt: de eetgelegenheid (den) zijn karig, is zeker voor verbetering vatbaar, verder niets dan lof.

• 9Staat v/h sanitair

Gereisd met oudere kinderen in juli 2011

• 8Gitta van B02-07-2011

Gewoon 'alles' is goed.

De camping, het buitenzwembad, de organisatie, de verzorging, de winkel, de rust, de animatie, de speeltuin, de vakantiegangers, de rust... het was allemaal goed. Het weer is mogelijk het enige negatieve van de vakantie geweest. De minpuntjes waren niet noemenswaardig.

Gereisd met jonge kinderen in juni 2011

• 8annie-8011-02-2011

Prima camping

Goede camping. Mooi zwembad met leuke glijbanen en speelgedeelten voor kinderen. Sanitair wordt goed schonngehouden. Wij hadden een staancaravan via een Nederlandse touroperator en die was prima. Dichtbij de kinderboerderij (geen overlast van geluiden/ stank o.i.d.). Restaurant vonden wij matig en weinig varierend. Na 1 keer hadden we het wel gezien. Ook omgeving is leuk, maar om wat te zien heb je wel je auto nodig (of een goede conditie). Carnac is leuk plaatsje, waar regelmatig activiteiten georganiseerd worden (wij waren er tijdens de feestweek rond 14 juli). Zeker een aanrader voor gezinnen met kinderen, die ook iets leuks in de omgeving zoeken!

Gereisd met jonge kinderen in juli 2006

• 7Martine Rooker17-08-2010

Niet de ideale camping voor Nederlanders

Het is een camping waar eigenlijk voornamelijk Fransen komen. Er wordt heel slecht Engels gesproken. Voor Nederlandse kinderen is het dus ook niet leuk om met de activiteiten mee te doen, want de begeleiding spreekt alleen Frans. Verder was het huisje niet erg schoon toen wij aankwamen. Moesten zelf schoonmaakmiddelen kopen om het schoon te houden tijdens de 2 weken dat wij er in zaten. Dat is toch een beetje raar, aangezien er ook van jou verwacht wordt om het schoon achter te laten. Verder is het een erg luidruchtige camping, er is tot 12 uur 's nachts hele harde muziek!! Verder ziet de camping er wel verzorgt uit en is het sanitair schoon. Ook het zwembad is prima. Wat ons betreft is het toch geen aanrader!

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2010

7 tips over Camping La Grande Métairie

• ludo meeuws, 12-09-2012

la grande plage is het mooiste strandje in de regio.

• S. Oldenburger, 23-08-2012

In de buurt zijn veel menhirs, tumuli, dolmen (zogenaamde hunebedden) etc te bezichtigen.

• Ilse verbakel, 15-08-2012

In Pont-Scorff: mooie en leuke dierentuin. En vanaf camping langs de weg naar Auray/Vannes: maisdoolhof. Strand: richting Quiberon afslag Mentor (ca. 15 min. rijden). Een rustig groot strand met een wat wildere zee. In Erdeven is ook een strand, groot maar veel drukker, met een kalme zee. Beslist NIET doen: naar het zee-aquarium en de vlindertuin in Vannes. Valt erg tegen, is heel erg klein! Vannes zelf is wel de moeite waard, evenals Aurey.

2 vragen over Camping La Grande Métairie

• Daniëlle, 22-10-2017

Nederlanders op de camping?

Wij zijn eerder op deze camping geweest, in een accomodatie van Vacansoleil. In dat 'straatje' stonden toen weinig andere Nederlanders, waardoor de kinderen moeilijk contact konden maken. Iemand een idee of er op andere plekken op de camping wel veel Nederlanders staan?

• Jan Paul, 29-12-2010

mobile home aan het meer

Wij gaan in 2011 naar deze camping, maar zitten te twijfelen of we een moblie home aan het meer zullen boeken. Weet iemand of je daar last van muggen hebt en of het ver van het centrum van de camping is. Alvast bedankt voor de reacties

ludo meeuws, 12-09-2012

hoi jan. de last van muggen houd je niet weg van het meer! het is supergezellig en met een paar dozen muggenspray is alles opgelost! ligt wel ver van centrum camping

Camping La Grande Métairie info

• Aantal sterrensterstersterster
  • SchaduwplaatsenAanwezig
  • MobilehomesAanwezig
  • BBQToegestaan

• ZwembadAanwezig, Binnenzwembad, Buitenzwembad, Jacuzzi, Peuterbad, Zwembad

• Afstand tot strand3 km

• Animatie programmaMiniclub (2-5 jaar)
  • Aanbod voor kinderenBabybed mogelijk, Peuterbad, Speeltuin

• KeukenKeuken
  • Huishoudelijke apparatuurKluis, Koelkast, Koffie en thee, Magnetron, TV, Wasmachine

• Warme douchesAanwezig
  • Privé sanitair mogelijkJa