Camping La Grande Métairiesterstersterster

Frankrijk, Bretagne, Carnac/Carnac-Plage

7.3Goed

• 5.9Eetgelegenheden
  • 7Staat v/h sanitair

We hebben een aantal aanbieders voor La Grande Métairie voor je op een rij gezet:

• Animatie
  • Jacuzzi
  • Kinderopvang
Meer camping info
Tonen op kaart

Camping La Grand'métairie in de Franse Vendée won in het verleden een Zoover Award. De sfeer is hier gemoedelijk. Knuffelen met boerderijdieren en elke ochtend een rondje maken over de camping op de aanhanger achter een trekker. Er is een goed restaurant en bij het zwembad is altijd een ligbed vrij. Bezoek Le Bernard (6 kilometer).

105 reviews over Camping La Grande Métairie

• 8Luuk Feunekes31-07-2013

Grote camping, prima met kleine kinderen.

Grote camping, maar zo voelt het niet. Waren er met een puber en die had niets te doen. Veel Engelsen en Ieren en zeer weinig Nederlanders. Dat maakt het dan erg lastig. We zaten helemaal achteraan, wat wel rustig was, maar misschien iets te rustig en daarnaast een eindej lopen voor stokbrood en zwembad. Personeel heel erg vriendelijk, spreken goed Engels.

Gereisd met oudere kinderen in januari 2013

• 9ludo meeuws12-09-2012

mooi!!

dit is een goeie camping met de gemiddelde activiteiten.

• 9Jolanda26-08-2012

prachtige, gezellige camping

Mooie camping, grote stacaravans. Nog nooit zo'n ruime stacaravan gehad .Stonden achterin het park. Lekker rustig. Veel engelsen maar erg beleefd en rustig. Het weer was prachtig maar het kan ook tegenvallen en dan moet je ander vertier zoeken. Als we meer weerzekerheid hadden zouden we volgend jaar zo weer gaan. Mooi zwembad en vriendelijk personeel. Kinderen willen wel weer terug.

Jolanda

Gereisd met oudere kinderen in januari 2012

• 8S. Oldenburger23-08-2012

Prima vakantiebestemming!

Mooie camping, fraaie zwembaden (ook binnenzwembad aanwezig) met toezicht door badmeesters, modern en goed onderhouden sanitair, gevarieerd aanbod aan activiteiten, leuke omgeving. De beide zondagen was er een circus aanwezig, leuk om met het gezin heen te gaan. Op de camping was een klimparcours uitgezet door een organisatie die ca 5 km. bij de camping vandaan ook nog een groter klimbos heeft; een aanrader om heen te gaan met kinderen (geschikt voor groot EN klein!). Het is een grote camping (500+ 'staplaatsen') met ca. 80% mobilhomes/ stacaravans (en zelfs boomhutten en Pipo-wagens!) die aangeboden worden door diverse touroperators (ook rechtstreeks bij de camping zelf te boeken). De rest vd plekken is bestemd voor tenten/ caravans, waarbij de plekken verspreid liggen tussen de stacaravans. Veel Engelsen en Ieren, maar dat is in de hele regio het geval. Wij hadden op onze (luxe) staplaats semi-schaduw met water aan en afvoer, koelkast, BBQ, tafel, 6 stoelen, 2 ligbedden en parasol.

• 9Staat v/h sanitair
    • 8Eetgelegenheden

• 8Ilse verbakel15-08-2012

Goede camping, prima vakantie gehad.

Op zich een mooie camping. Wij hadden een prima plek (D38), stacaravan geboekt rechtstreeks via camping. Deze caravans staan echt wat ruimer opgesteld. Alle caravans hebben een eigen stenen barbecue. Wij stonden naast het meer, maar konden het meer alleen zien als we op het terras gingen staan. Wat voor ons (onze kinderen) tegenviel, was dat er bijna geen Nederlanders waren, alleen maar Fransen en Engelsen. Mooi zwembad! Er wordt bijna niet gevoetbald, het voetbalveld is veel te groot en ligt in de zon. Ieder weekend staat er een circus op het voetbalveld, 2 dagen lang! Wel wordt er veel gepingpongd; mooie tafels, 3 buiten en 4 binnen. Speeltuin is 's avonds een leuke hangplek voor de jeugd. Verder veel te doen op camping, maar voor alles moet je betalen, zelfs voor de springkussens op de tennisbaan (4 euro voor 20 minuten!). In omgeving van alles te zien, leuke plaatsen. Carnac zelf wel erg toeristisch. Wij zijn 2 dagen eerder vertrokken, maar dat was omdat het weer slecht werd.

• 7Helga smits07-08-2012

Leuk gehad voor een keer!

Wij zijn een week op la grande metairie geweest. Helaas werden we helemaal achter op de camping geplaatst waardoor onze kinderen niet zo snel zelf naar het centrum van de camping gingen. Het was te ver weg.Het zwembad is oke, de survivalbaan is superleuk! De caravan (touroperator) was supernetjes en schoon. De hostess van touroperator ontving ook mensen van andere touroperator en was aardig, we hoefden ook geen borg te betálen. Er mochten ten alle tijden spelletjes e.d geleend worden uit de touroperator caravan. De omgeving van de camping is erg mooi. Het strand is 5 minuutjes rijden met de auto. Tip; het schiereiland Queberon is erg mooi, maar ook de kusten net voorbij het eiland zijn de moeite waard.(hoge golven). Wij hebben een leuke vakantie gehad, maar gaan er geen tweede keer naar toe.

• 6Eetgelegenheden

• 7anoniem06-08-2012

harde muziek

Wij stonden op de camping naast 'La grande metairie'. Ik lees dat 'La grande metairie' word omschreven als rustig. 's Avonds is er echter veel harde muziek: disco, karaoke etc. Wij hadden er 's avonds vaak last van. Er waren zelfs mensen die helemaal aan de andere kant van onze camping stonden, die naar een andere camping gingen vanwege de muziek op 'la grande metairie'.

• 7sabine denolf22-07-2012

Wennen

weinig privacy, huisjes degelijk en goed geëcipeerd. Camping goed georganiseerd. Men verkocht wifi kaarten die dan niet te gebruiken waren vanuit het huisje. Dit mocht wel even vermeld worden voor de aankoop.

• 9Staat v/h sanitair

• 7anoniem21-07-2012

Grote toch rustige camping maar weinig te beleven

Deze camping heeft mooi buitenzwembad en ligt op groot domein, maar daar blijft het dan bij. Het meer waarover sprake ligt niet op de camping, maar moet je stuk langs de straat om er te geraken, winkel is vrij beperkt, animatie kan véél beter ... maar als je voor de rust gaat, zeker aan te bevelen.

• 6Eetgelegenheden

• 6Prims28-06-2012

Fantastische plek voor Britten en Ieren...

De website van de camping + die van touroperator spreken vol lof over deze camping, maar niets is minder waar. De eetgelegenheden zijn meer gesloten dan open en is vooral duur en gebaseerd op de eetgewoontes van de Britten = vettige hamburgers, chicken nuggets... Om de baby's te verschonen is er 1 enkele plek in het sanitaire gebouw voorzien, maar niet aan het zwembad bvb. Er is geen toezicht aan het zwembad, wat toch aan te raden is als er zo veel kleine kinderen in het water zitten. De kinderboerderij zijn enkele geitjes en ganzen... Wat wel verzorgd is is de stacaravan die we gehuurd hebben via touroperator. Animatie is er ook niet echt vanuit de camping zelf. Ons zien ze hier niet meer terug!

• 6Staat v/h sanitair
    • 2Eetgelegenheden

Gereisd met jonge kinderen in juni 2012

7 tips over Camping La Grande Métairie

• ludo meeuws, 12-09-2012

la grande plage is het mooiste strandje in de regio.

• S. Oldenburger, 23-08-2012

In de buurt zijn veel menhirs, tumuli, dolmen (zogenaamde hunebedden) etc te bezichtigen.

• Ilse verbakel, 15-08-2012

In Pont-Scorff: mooie en leuke dierentuin. En vanaf camping langs de weg naar Auray/Vannes: maisdoolhof. Strand: richting Quiberon afslag Mentor (ca. 15 min. rijden). Een rustig groot strand met een wat wildere zee. In Erdeven is ook een strand, groot maar veel drukker, met een kalme zee. Beslist NIET doen: naar het zee-aquarium en de vlindertuin in Vannes. Valt erg tegen, is heel erg klein! Vannes zelf is wel de moeite waard, evenals Aurey.

2 vragen over Camping La Grande Métairie

• Daniëlle, 22-10-2017

Nederlanders op de camping?

Wij zijn eerder op deze camping geweest, in een accomodatie van Vacansoleil. In dat 'straatje' stonden toen weinig andere Nederlanders, waardoor de kinderen moeilijk contact konden maken. Iemand een idee of er op andere plekken op de camping wel veel Nederlanders staan?

• Jan Paul, 29-12-2010

mobile home aan het meer

Wij gaan in 2011 naar deze camping, maar zitten te twijfelen of we een moblie home aan het meer zullen boeken. Weet iemand of je daar last van muggen hebt en of het ver van het centrum van de camping is. Alvast bedankt voor de reacties

ludo meeuws, 12-09-2012

hoi jan. de last van muggen houd je niet weg van het meer! het is supergezellig en met een paar dozen muggenspray is alles opgelost! ligt wel ver van centrum camping

Camping La Grande Métairie info

• Aantal sterrensterstersterster
  • SchaduwplaatsenAanwezig
  • MobilehomesAanwezig
  • BBQToegestaan

• ZwembadAanwezig, Binnenzwembad, Buitenzwembad, Jacuzzi, Peuterbad, Zwembad

• Afstand tot strand3 km

• Animatie programmaMiniclub (2-5 jaar)
  • Aanbod voor kinderenBabybed mogelijk, Peuterbad, Speeltuin

• KeukenKeuken
  • Huishoudelijke apparatuurKluis, Koelkast, Koffie en thee, Magnetron, TV, Wasmachine

• Warme douchesAanwezig
  • Privé sanitair mogelijkJa