Camping La Grande Métairiesterstersterster

Frankrijk, Bretagne, Carnac/Carnac-Plage

7.3Goed

• 5.9Eetgelegenheden
  • 7Staat v/h sanitair

We hebben een aantal aanbieders voor La Grande Métairie voor je op een rij gezet:

• Animatie
  • Jacuzzi
  • Kinderopvang
Meer camping info
Tonen op kaart

Camping La Grand'métairie in de Franse Vendée won in het verleden een Zoover Award. De sfeer is hier gemoedelijk. Knuffelen met boerderijdieren en elke ochtend een rondje maken over de camping op de aanhanger achter een trekker. Er is een goed restaurant en bij het zwembad is altijd een ligbed vrij. Bezoek Le Bernard (6 kilometer).

105 reviews over Camping La Grande Métairie

• 7fam. De Vry29-07-2016

super camping

Zeer kindvriendelijk. Wij waren er met 2 kinderen van 5 en 9. Mooie zwembaden. Zeer netjes. Wel jammer dat er geen of bijna geen schaduw plekje te vinden is rond het zwembad. Ligstoelen zijn bij opening van het zwembad al ingenomen Door de wachtende rij vaders met handdoeken. Op zich geen probleem want regelmatig kwam er een stoel vrij.Kinderen hebben zich goed geamuseerd. We hebben een rustige vakantie gehad. Totaal geen last van de Britten of Ieren zoals in eerdere verslagen was weergegeven. Accomodatie was warm. Airco was aan te raden. Snacks en restaurant eerder beperkt. Al bij al zeker voor herhaling vatbaar.

• 9Staat v/h sanitair

Gereisd met jonge kinderen in juli 2016

• 6Ouder echtpaar24-06-2016

Fijn maar toch nooit meer, te weinig privacy

Prima en goed onderhouden camping. Heel veel faciliteiten, prachtig zwemcomplex. Wij huurden een van de duurste en meest luxe stacaravans van touroperator. De kwaliteit en inrichting daarvan zijn uitstekend, de touroperator medewerkers zijn heel vriendelijk: kortom: de zaken zijn goed voor elkaar. Echter, je hebt geen enkele privacy. De caravan stond volledig ingebouwd aan de twee zijkanten en de achterkant: buren aan elke zijde op nog geen meter afstand. Geen afscheiding van heggen o.i.d. : je zit vol in het zicht aan de voorkant op je verhoogde terras. Van 's ochtends 07.00 tot 's avonds 23-24.00 hoorde je van alles, van de directe buren maar ook van veel kinderen die tot 's avonds laat buiten speelden. Dat is op zich best gezellig en leuk maar het schreeuwen/ruzie maken nam wel toe naarmate de dag vorderde. Bovendien werden op de camping constant onderhoudswerkzaamheden gepleegd: de hele dag door hoorde je heggenscharen gaan, of andere (schoonmaak) gereedschappen. En na een paar uurtjes begint dat wel te irriteren.

• 5Eetgelegenheden

Gereisd met partner in juni 2016

• 8T.Refsgaard30-08-2015

Prima camping

Wij hadden een starcarevan op en prima plekje. Prima zwembad met altijd 3 mensen alles in de gaten houden. Fijn met zwembad binnen bij slecht weer. Lekker gegeten bij de restaurant maar heel duur. Geweldige kabelbaan in de bomen naast en over de camping heen. Sanitair zag er heel nieuw uit en schoon. Voor ons een te grote camping ofwel de camping wel gezellig was. Veel lopen. Weinig Nederlanders maar dat vonden wij niet erg. Mooie omgeving. Wij hebben een dag fietsen gehuurd en naar Carnac gefietst en naar de stranden. Mooi en leuk:-)

Gereisd met jonge kinderen in juli 2015

• 7Matt16-08-2015

Luxe maar drukke camping zonder controle

La Grande Métairie is een luxe, maar drukke camping voor mensen die het liefst de hele dag daar blijven. Er is prima animatie, maar dit is 90% gericht op Engelse en Franse kinderen (zelfs door NL-talige leidsters). Tieners vervelen zich enorm en vooral 's avonds hangen ze rond op plekken die niet voor hen zijn bestemd, zoals de speeltuin. Dan komt meteen het probleem, nl. het totale gebrek aan controle. Het moet om 23:00 stil zijn, maar veel (vooral Engelse) groepen gaan tot 's nachts door met luidruchtig kletsen. Honden en paarden poepen op en langs de weg en zelfs medewerkers houden zich niet aan de snelheidslimiet. Er is in het - overigens prachtige - zwembad weinig toezicht en er zijn veel te weinig zitplaatsen. Het eten in de snackbar en het restaurant is duur en van middelmatige kwaliteit. Ronduit belachelijk is dat je moet extra betalen voor trampoline en luchtkasteel. Al met al absoluut geen 5 sterren waard, eerder 3 sterren. Locatie is wel goed met 2 toegangspoorten.

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2015

• 6Willem10-08-2014

Geen Castels-camping meer

We hebben jaren geleden een aantal keren goede ervaringen gehad met deze camping van de Castels-keten. Hoewel we een geweldige vakantie hebben gehad viel de camping nu erg tegen. Veel lawaai van campinggasten 's avonds en zelfs 's nachts. Er waren problemen met WIFI, zodat dit de hele vakantie niet beschikbaar was. Deze camping verdient zeker geen 5 sterren meer en ook niet het predicaat Castels-camping. Dus na 4 keer hier geweest te zijn was dit de laatste keer

• 6Staat v/h sanitair

Gereisd met jonge kinderen in juli 2014

• 6V. van Dijk07-08-2014

Viel erg tegen

Prachtig zwembad, wel erg druk, veel animatie ! Vriendelijk personeel! Maar..... een overvolle, drukke, zeer rumoerige camping ook 's avonds en zelfs 's nachts. Sanitair werd niet goed schoongehouden, vieze toiletten en vieze douchewanden. Wij hadden een kampeerplek a 75 euro per nacht, maar de watervoorziening was werkelijk slecht, hing los, spoot alle kanten op en zoog ook nog eens vies water uit een stilstaande leiding op. We moesten op de plek van onze buren gaan staan om water te tappen, dat kan echt niet !Elektriciteit was 25 meter verderop dus lange kabel leggen Bovendien onvoldoende aansluitingen waardoor onenigheid ontstond. De camping op zich is voor ons geen 5 sterren waard, het zwembad en de animatie wel. Onze dochters 16 en 17 hebben het fantastisch gehad, wij doen het wel dunnetjes over op een andere camping. Voor elck wat wils ten slotte!!

• 5Staat v/h sanitair

Gereisd met oudere kinderen in juli 2014

• 9Anja25-07-2014

Voor elk wat wils

Prachtige schone stacaravans die leuk kris kras staan en afgewisseld worden met standplaatsen. Vriendelijk personeel en een schitterend zwembad. Er is voor alle leeftijden wat te doen in het park. We hadden kinderen in de leeftijd van 2 tot 16 bij ons. In de omgeving zijn veel bezienswaardigheden( Auray, Vannes en Quiberon). Ook zijn er vele wandelpaden die bij de camping al beginnen. Je kunt via de paden naar Carnac lopen of fietsen. Bij de receptie kun je plattegrond van Carnac vragen wat handig is als je gaat wandelen of fietsen. Er zijn vele prachtige stranden. Er is animatie genoeg maar de kinderen vermaken zich zo op de camping dat die van ons er geen belang bij hadden. Net buiten het park kun je hengelen. We zijn er nu voor het tweede jaar maar hebben nog niet alles gezien.

• 7Eetgelegenheden

Gereisd met vrienden in juli 2014

• 9Ingrid Theuerzeit13-09-2013

Prachtige camping

Een super vakantie gehad. Prachtige camping. De camping is leuk, gezellig druk en mooi gelegen, onze meiden van 16 en 17 hebben drie geweldige weken gehad, het "zwembad-gebeuren" was fantastisch en 's avonds heel gezellig bij de bar, tafeltennistafels en het voetbalveld. Een heel mooie omgeving, leuke stranden en allemaal goed te bereiken (met de auto). De mobilehome (geboekt bij tour-operator) was ruim, licht en goed ingericht. een heerlijk ruime veranda en een groot grasveld gelegen aan een rustig straatje. En dan ook nog bijna drie weken super mooi weer, het was een topvakantie!

Gereisd met oudere kinderen in juli 2013

• 8fam.Klomp11-08-2013

leuke camping

Grote camping, netjes verzorgd, echt voor iedereen wat te doen.Zwembad erg leuk onze kinderen waren er niet weg te krijgen, vooral de lazy river en de glijbanen waren top.Personeel supervriendelijk en behulpzaam, hebben ons direct geinformeerd over een griepvirus wat er heerste maar daar hebben we geen last van gehad.Ze deden er alles aan om besmettingen te voorkomen d.m.v. uitvoerig schoonmaken v.d. mob.home's en ontsmetten. ons plekkie op de camping was heerlijk rustig ook na 23.00uur(zone Z) enige minpuntje we konden de auto amper kwijt bij ons huisje, moesten super krap inparkeren.Wel een beetje hutje mutje .De omgeving v.d. camping is verder top; Carnac, Vannes ,Aury, zijn echt de moeite waard een bezoekje te brengen, prachtig strand bij Carnac-plage waar het s' avonds gezellig vertoeven is..Carnac heeft verschillende supermarkten om even snel een boodschapje te halen, wij hebben hier een heerlijke vakantie gehad!

• 9Staat v/h sanitair

Gereisd met jonge kinderen in juli 2013

• 4Chris09-08-2013

Norovirus op deze camping. Nooit meer

Wij zijn in 2013 drie weken op deze camping geweest. Er bleek een of ander virus te heersen. Wij zijn alle zes een paar dagen erg ziek geweest. Lekkere jongens melden dit niet bij aankomst. Hadden oude stacaravan Die was erg vies. Volle pond voor betaald. Verder wel een mooie camping, met mooi zwembad. Sanitair voor de echte campinggasten (mensen met tent/caravan) is erg netjes. Groeten, Chris

Gereisd met oudere kinderen in januari 2013

7 tips over Camping La Grande Métairie

• ludo meeuws, 12-09-2012

la grande plage is het mooiste strandje in de regio.

• S. Oldenburger, 23-08-2012

In de buurt zijn veel menhirs, tumuli, dolmen (zogenaamde hunebedden) etc te bezichtigen.

• Ilse verbakel, 15-08-2012

In Pont-Scorff: mooie en leuke dierentuin. En vanaf camping langs de weg naar Auray/Vannes: maisdoolhof. Strand: richting Quiberon afslag Mentor (ca. 15 min. rijden). Een rustig groot strand met een wat wildere zee. In Erdeven is ook een strand, groot maar veel drukker, met een kalme zee. Beslist NIET doen: naar het zee-aquarium en de vlindertuin in Vannes. Valt erg tegen, is heel erg klein! Vannes zelf is wel de moeite waard, evenals Aurey.

2 vragen over Camping La Grande Métairie

• Daniëlle, 22-10-2017

Nederlanders op de camping?

Wij zijn eerder op deze camping geweest, in een accomodatie van Vacansoleil. In dat 'straatje' stonden toen weinig andere Nederlanders, waardoor de kinderen moeilijk contact konden maken. Iemand een idee of er op andere plekken op de camping wel veel Nederlanders staan?

• Jan Paul, 29-12-2010

mobile home aan het meer

Wij gaan in 2011 naar deze camping, maar zitten te twijfelen of we een moblie home aan het meer zullen boeken. Weet iemand of je daar last van muggen hebt en of het ver van het centrum van de camping is. Alvast bedankt voor de reacties

ludo meeuws, 12-09-2012

hoi jan. de last van muggen houd je niet weg van het meer! het is supergezellig en met een paar dozen muggenspray is alles opgelost! ligt wel ver van centrum camping

Camping La Grande Métairie info

• Aantal sterrensterstersterster
  • SchaduwplaatsenAanwezig
  • MobilehomesAanwezig
  • BBQToegestaan

• ZwembadAanwezig, Binnenzwembad, Buitenzwembad, Jacuzzi, Peuterbad, Zwembad

• Afstand tot strand3 km

• Animatie programmaMiniclub (2-5 jaar)
  • Aanbod voor kinderenBabybed mogelijk, Peuterbad, Speeltuin

• KeukenKeuken
  • Huishoudelijke apparatuurKluis, Koelkast, Koffie en thee, Magnetron, TV, Wasmachine

• Warme douchesAanwezig
  • Privé sanitair mogelijkJa