Camping Des Menhirs

Camping Info

• Kinderopvang
  • Sauna
Meer campinginfo

Camping Les Menhirs bevindt zich in Bretagne. Deze camping is minder geschikt wanneer je houdt van een ruim opgezette camping. De stacaravans staan dicht bij elkaar. De animatie is niet Nederlandstalig en richt zich op kleine kinderen. Bij het zwembad vind je glijbanen en een apart peuterbad. In een mooie omgeving op slechts 2 kilometer van Carnac.

154 reviews over Camping Des Menhirs

• 9Gezin met 2 kinderen (14 en 11)21-08-2019

Prima vakantie gehad!

Meer dan prima camping, netjes en verzorgd. Superschoon zwembad, alles netjes afgewerkt, fijne ligstoelen en duidelijke regels die het voor iedereen aangenaam maken in het zwembad. Leuke glijbanen voor de kinderen. Aanrader voor mensen op zoek naar kamperen met comfort qua caravan. Vanwege het feit dat er enkel sta caravans staan op de camping, ontbreekt een beetje het echte campinggevoel. Desondanks een fijne tijd gehad, niet in de minste plaatst vanwege de netheid van het campingterrein en de faciliteiten. Strand en leuk dorpje op loopafstand.

• 8Eetgelegenheden

• 8T. Gjaltema04-08-2019

Erg goed.

Volle camping maar geen hinder van drukte, om 23:00 alles stil. Dichtbij mooie stranden en leuke dorpjes. Mooie stacaravan via een touroperator.

• 8Eetgelegenheden

• 2018
    8Wim21-07-2018

Mooie verzorgde camping met fraai zwembad

Super leuke glijbanen aan het zwembad

• 5Eetgelegenheden

• 2017
    9Klaas Ytsma12-08-2017

Mooie camping bij het strand

Leuke nette camping op loopafstand van het strand. Vriendelijk en behulpzaam personeel.

• 6Leo09-08-2017

Redelijk

Weinig privacy, omdat caravans (te) dicht bij elkaar staan. Je kijkt letterlijk bij elkaar naar binnen. Zwembad is klein en er zijn geen 5 zwembaden, zoals Eurocamp meldt. Iets wat als opvangbak voor de glijbaan dienst doet is geen zwembad. Tevens meldt Eurocamp dat de camping aan het strand is gelegen. Je moet toch een aantal riskante kruisingen oversteken om bij het strand te komen. Strand is absoluut mooi. Afhaalrestaurant was 1 x goed en 2e x was de vis nog koud van binnen, dus geen constante kwaliteit.

Jongens van 12 en 14 hebben zich wel prima vermaakt met voetballen, zwemmen enz.

• 6Staat v/h sanitair

• 7Vakantieganger16-07-2017

Kleine, soms rustige camping

Een groot deel van de camping is bezet door een touroperator, wij waren daar ook bij. Op de camping is weinig te doen. Zwembad is eerder klein voor de grootte van de camping. Geen parasols beschikbaar, wel ligbedden. Er is geen restaurant op de camping, enkele snacks te koop aan de bar of enkele afhaalgerechten in de minieme shop. Wijn aan de bar was echt slecht (met water aangelengd?). We zijn daar dan ook geen tweede keer terug geweest. Wifi aan de accomodatie is schandalig duur (€34,-/week), gratis in de bar.

Op de camping wordt aan de auto's gevraagd om max 10km/h te rijden, voor de veiligheid. Groot was dan ook onze verbazing om de kind-fietsers (soms nog met zijwieltjes) dagelijks bergaf te zien racen op de hoofdweg naar/van de zijwegen op de camping, aan veel meer dan 10km/h. De hoofdstraat wordt door heggen afgescheiden van de zijwegen, waardoor het zicht voor auto's én fietsers nihil is aan de kruispunten van de hoofdweg met de zijwegen. Menige near-miss gezien van (te) jonge fietsers die auto's en/of voetgangers niet zagen omdat ze veel te snel door de straten reden. Dat is een redelijk gevaarlijke situatie, maar de camping doet daar niets aan, ze hebben dan ook een fietsverhuur op de camping.

Het dorpje Carnac-Plage is op nog geen 10min wandelen en daar zijn veel (goede) restaurants te vinden, met goede prijs/kwaliteit. Verder ook vele winkeltjes, etc.

Het prachtig strand is 5-10min wandelen, de bewaakte zone is duidelijk aangegeven.

• 2Eetgelegenheden

• Oude reviews

4Gunther Ponnet22-08-2014

Te mijden camping

Zonder de glijbanen en de ligging dicht bij het strand is deze camping mijn inziens maar 2 sterren waard. Sanitair is verouderd. Geen grote plaatsen. Kost 71€ per nacht maar is max. 30 € waard. Wifi niet in prijs inbegrepen. Glijbanen gaan pas in de namiddag open. Sanizuil voor mobilhome heel moeilijk bereikbaar omdat er constant auto's geparkeerd staan. Elke vierkante meter op de camping is benut voor verhuur- geen enkele open ruimte.

• 4Staat v/h sanitair

• 9Marjon en Ron11-08-2014

Superfijne camping op een prachtige locatie

Wij hebben ruim een week op deze prachtige camping gestaan met 4 jongeren. We kwamen zeer laat aan en zijn toen heel vriendelijk ontvangen door de eigenaren. Omdat wij niet besproken hadden zocht de receptioniste een paar keer een andere mooie plaats voor ons ( was hoogseizoen). Geen moeite teveel, zeer klantvriendelijk! Camping is wat duurder maar daar krijg je ook wat voor. Mooie plaatsen, schone camping, prachtig zwembad. En meer faciliteiten zoals sportveldje, fitness, tafeltennis, poolbiljart e.d. Wifi nog niet optimaal op hele camping, maar wordt z.s.m. opgelost.Op camping veel Engelsen en Fransen maar dat vonden wij niet erg. 's nachts bewaking aanwezig en na 23 u is het rustig op de camping. Ligging ideaal voor iedereen 200 m van strand en ong 400 m van leuk toeristenplaatsje Carnac Plage. Dus ook onze oudere kinderen konden zich hier prima vermaken. Leuk 2 x per week grote markt in Carnac ( woe-zo). Menhirs ook dichtbij. . Kortom een aanrader !!

• 7Staat v/h sanitair

• 6Klaas 11-08-2011

perfecte ligging bij stranden en leuke plekjes

Deze camping is nog steeds prima, maar blijkt inmiddels niet meer zo populair bij Nederlanders: in het hoogseizoen wordt de camping overspoeld met Engelsen, Ieren en Fransen; slechts een handjevol Nederlanders troffen wij aan. Gezelligheid is ver te zoeken, voor de wat oudere jeugd (16+) is er weinig te beleven. Wordt door ons uit de lijst 'favourieten' geschrapt!

• 7Staat v/h sanitair

• 6Menno09-08-2010

Duur voor prijs kwaliteit verhouding

Afgelopen jaar voor de 2e keer geweest maar nu in Juli, mooi weer, dit keer veel meer Engelsen die flink overlast gaven,ook fransen die laat bleven keuvelen en smorgens om 7.00 uur de radio aan hadden. Dit jaar was het sanitair onder de maat en op drukke momenten te weinig open.Prima afhaalmaaltijden en leuke annimatie. Strand en leuke dorpskern op loopafstand. Winkels en terassen erg duur € 2,90 voor glas bier etc. Prachtige helder blauwe zee waar je heerlijk in kon zwemmen.Omgeving zijn leuke dingen te doen en te bezichtigen o.a. survival in Cahors, leuk door de boomtoppen heen slingeren.

• 5Staat v/h sanitair

0 tips over Camping Des Menhirs

1 vraag over Camping Des Menhirs

• Bea, 11-11-2010

naseizoen

Beste lezer, Ik ben campings aan het uitzoeken voor eind augustus, begin september 2011. Nu had ik een leuke uitgezocht enkel daar sloten alle faciliteiten eind augustus. Is dat op deze camping ook zo, of blijft hier alles langer open? Bij voorbaat dank voor de reactie, Vriendelijke groet, Bea

• Aantal campingplaatsenMeer dan 200
    • SchaduwplaatsenAanwezig