8,4

• Sfeer in stad9,2
  • Activiteiten8,5

Omschrijving
Direct aan het strand in Bretagne ligt de grootschalige Camping Le Letty. Rondom het zwembad heerst een tropische sfeer dankzij de vele palmbomen. Kinderen vermaken zich op de glijbanen of in de speeltuin. Vaar naar de paradijselijke eilanden van de Glénan Archipel. Of bezoek eens het oude centrum van Quimper en bewonder de kathedraal.
Kenmerken
Huisdieren toegestaan
Speeltuin
Sauna
Kinderopvang

10 reviews over Camping Le Letty in het Nederlands

Bijzondere camping op een bijzondere locatie

Fred Homminga,
27-8-2018

Deze camping geeft je het idee dat je niks moet en alles kunt doen.

Prachtig gelegen direct aan zee(en die campings zijn er echt niet veel)

Veel mogelijkheden om actief te zijn: zeilen, kite-en windsurfen(zeil en windsurfschool dichtbij), suppen, kanovaren, zwemmen, fietsen, wandelen..

Leuke steden in de buurt: Quimper(18km), Concarneau(10km) en verder weg Brest zijn altijd een succes. De gehele kustlijn is geweldig met hier en daar golfsurfstranden. We hebben het dit jaar natuurlijk wel getroffen met het weer begreep ik van locale winkeliers want het kan in deze streek ook wel veel slechter zijn. let wel op bij het zwemmen in zee dat je te maken hebt met eb en vloed!! Er wordt nml gezwommen in een geul en als het eb wordt stroomt het water behoorlijk krachtig de zee in. Nieuwkomelingen worden dan ook regelmatig verrast door dit fenomeen maar is ook wel grappig om naar te kijken. we komen heel misschien wel weer eens terug. topcamping!

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2018

heerlijke mix van mensen uit alle landen en super mooi zwembad.

Het sanitair dient opgeknapt te worden deels gedaan deels moet

nog, maar de ligging is uniek en de omgeving ook .

Mooi klimaat en lekkere temp.

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2017

Alles binnen handbereik

WDKH,
29-7-2017

Mooie camping met strand en zee op loopafstand. Ook het dorpje is goed te voet of per fiets bereikbaar. Binnen korte afstand genoeg mooie dorpjes als Concarneau en Pont Aven. Mooi aangelegd zwembad, aardige en behulpzame receptie. De glijbanen gaan overigens pas om half 2 's middags open. Geen idee waarvoor dat dat is.

Als je dicht bij het zwembad staat moet je er rekening mee houden dat je de muziek van de animatie goed kan horen. ' Avonds staan de boxen ook redelijk hard. Als je vroeg naar bed wilt of kleine kinderen hebt, kun je beter wat verder van het zwembad vandaan gaan staan. Ik vind dat ze daar wel melding van zouden kunnen maken als je je plekje uitzoekt: een soort lawaaizone of zo.

Gereisd met oudere kinderen in juli 2017

Prachtige camping!

E. de Rond
26-8-2016

Prachtige camping op een mooie locatie. Zeer ruime staan plaatsen. Van alles te doen en direct aan zee. Het zwembad is mooi en schoon! Het voetbalveld is jammer genoeg aan de overkant van de weg en er is geen restaurant aanwezig. Echter wel een camping winkel waar je van alles kunt kopen. Het centrum van Benodet is vlak bij, daar heb je verschillende restaurantjes, winkels en een gezellige boulevard en haven.

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2016

Prachtige camping

Marlies Schouwenburg
4-8-2016

Hele mooie camping aan een mooie baai, de staanplekken erg mooi en schaduwrijk. Een nadeel, het weer in Bretange laat nog wat te wensen over. De nieuwe douche en wc gebouwen erg mooi en luxe, de oudere stonken een beetje naar urine. De jongste van 4 was erg fan van de speeltuin en het animatieteam. De oudste van 15 vermaakte zich met grote groep vrienden.

Gereisd met oudere kinderen in juli 2016

Top locatie

Arjanne
22-7-2014

Top locatie aan de oceaan. Tip: boek een premium beach pitch, zodat je meteen vooraan bij het strand staat. Dat is het extra geld zeker waard. Groot eb en vloed verschil aan het strand met zeer sterke stroming. Waterschoenen en zwemdiploma een must! Duikbril, snorkel en surfboard komen ook zeker van pas. Als je een eigen rubberboot met motor meeneemt, kun je bij eb niet varen. Neem eigen boei/anker mee om boot vast te leggen (geen aanlegsteigers o.i.d.). Sanitair verouderd, maar meestal schoon en in aanbod voldoende. Douches gesloten tussen 23-7 uur. Vriendelijke medewerkers. Bezoekers vooral Frans, Duits en Engels, relatief weinig Nederlands. Animatie beperkt, maar oké. Stadje Benodet op 5 minuten fietsen. Aanbod winkels en horeca hier beperkt, dit is ons tegengevallen. Supermarkt op de camping klein en duur, Carrefour op 10 minuten fietsen. Geen restaurant op de camping, alleen een snackbar.

Gereisd met oudere kinderen in juli 2014

mooie camping

francis
27-8-2012

Zeer vriendelijk personeel op de camping.Mooi zwembad veel controle soms wel heel erg streng(voor de jongens en mannen geen shorts) Mooie grote

plaatsen de ondergrond kan wel behoorlijk oneffen zijn. De zee is bij vloed mooi maar er staat een erge sterke stroming, ik was blij dat ik de kinderen niet meer klein had anders hadden ze van mij niet in zee gemogen.Toen wij er waren hebben we zelfs meegemaakt dat de heli van de kustwacht er aan te pas moest komen voor een redding. Hert sanitair met name het oude gedeelte vonden wij echt beneden peil. er werd ook alleen maar schoongemaakt met 1 doekje en een schoonmaakspray in de hand wel 3 keer per dag maar ja alleen al de gedachte.Geen last van de disco staat nl helemaal vooraan op het terrein, prima vakantie gehad.

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2012

camping met alles erop en eraan

tineke
26-8-2012

op deze camping is van alles te doen en ligt direct aan zee. ondanks dat er weinig nederlanders zijn hebben onze kinderen (11,15 en 16) zich prima vermaakt. het was onze 2e keer op deze camping en we gaan volgend jaar gewoon weer! de plekken zijn zeer ruim en het sanitair is schoon. het dorpje ligt op wandelafstand. ook niet onbelangrijk: de menzen die er werken zijn zeer vriendelijk!

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2012

Mooi gelegen camping, aan zee.

syl
24-8-2012

De camping ligt direct aan zee. Ook heerlijk om 's avonds met een boekje in het zand te zitten. Ruime plaatsen en sommige zijn direct aan zee. Het zwembad is erg mooi. Met glijbanen (niet altijd open), apart gedeelte voor de kleinsten en een overdekt zwembad. 's Morgens kan je zelfs mee doen met aquagym. Sanitair wordt zeer goed onderhouden. Continue iemand aanwezig, die het sanitair schoon houdt! Afhaalrestaurant met volgens mijn kinderen de lekkerste pizza's van de hele wereld! Benodet een klein havenplaatsje op fietsafstand (10 minuten)

Gereisd met oudere kinderen in juli 2012

Geweldige camping

Paulien
30-7-2011

Een prachtige camping, direct aan zee. Wij hebben er 2 weken gestaan, hadden een grote plek. Er is een mooi nieuw zwembad met glijbanen. Het sanitair werd de hele dag schoongemaakt. We hebben ook een keer gebruik gemaakt van de jakuzzi, heerlijk bij slecht weer. Vanaf de camping kun je via een mooi pad langs de kust naar Bénodet lopen.

Er wordt regelmatig wat georganiseerd, een paar keer per week disco voor de grotere kinderen tot half 1. Er is geen geluidsoverlast, omdat het gebouw buiten de camping ligt. 's Avonds na 11 uur is het stil.

Aanraders voor de omgeving: Quimper, Concarneau, Douarnenez.

Gereisd met oudere kinderen in juli 2011

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Le Letty in Bénodet, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Le Letty zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.