Hotel Abbatiale

Hotel Info

Meer hotelinfo

20 reviews over Hotel Abbatiale

• 9heer doom11-03-2013

scitterend met zeer vriendelijk,behulpzaam persone

zeer goed zeer vriendelijk en behulpzaam personeel, zowel aan de receptie als in het restaurant. Ligging zeer goed aan het water met zicht op de haven

• 9Lambrecht Françoise28-07-2012

Heel aangenaam hotel

Wij waren reeds tweemaal in hotel Abbatiale. Heerlijke maaltijden, vriendelijk personeel, prachtige ligging, nette kamers. Wij vinden het echt een aanrader.

• 8Bogaerts-Jacobs01-05-2012

charmant hotel

Het hotel is charmant te noemen. Het komt een beetje oubollig over, maar dit geeft het hotel een apart cachet. Kamers wel gehorig. Eten heel lekker. Benodet is supermooi

• 8Ellen28-10-2011

Fijne uitvalsbasis voor ontdekkingstocht

De ligging is centraal en toch rustig, direct aan de haven. Het hotel beschikt over een eigen parkeerterrein, bereikbaar via de achteringang. Ook is er voldoende (gratis) parkeergelegenheid in de directe omgeving. Het hotel ligt direct naast een kerkje, vandaar de naam. Wij bezochten dit hotel in onze herfstvakantie. In het hoogseizoen zal Benodet (de plaats) wellicht een andere indruk geven. Het hotel is over het algemeen netjes en biedt voldoende kwaliteit. De houten plafonds en vloeren kunnen af en toe wat geluid doorgeven. De bedden zijn comfortabel. Het ontbijt is in buffetvorm en voldoende uitgebreid. Hoewel er alleen witbrood en stokbrood te verkrijgen was; wij misten bruinbrood. Wij maakten geen gebruik van het restaurant (daarvoor diende je overigens te reserveren) maar zagen wel dat het restaurant 's avonds vol zat. De kamers werden elke dag schoongemaakt. Hoewel enkele plekjes wat meer aandacht zouden mogen hebben. We zagen hier en daar spik en schimmel op de badkamer.

• 6albir06-08-2011

verwachting niet ingelost

Benodet is mooi en rustig.We hebben er 6 dagen verbleven,en dit volstaat om de streek te verkennen.Het hotel ligt ideaal ,vlak aan het water. Wij boekten niet de duurste kamer,en dan krijg je zicht op de parking met vuilbakken en triestige tuin.Het eten was goed zonder meer...Eentonige menukaart ,goed geschreven,hetgeen je op je bord kreeg kwam soms niet overeen met de omschrijving op de kaart.5 dagen na elkaar dezelfde garnituur ,zowel bij vlees als bij vis,dat is er over!!Er was een zwembad beloofd in de folder,maar daar was niets van te bespeuren in het hotel.Wel een pluim voor de kamermeisjes en vriendelijk personeel!

• 10Dewaele, Ieper12-07-2011

fantastische plek

Hotel Abbatiale in Bénodet is zeker aan te raden. Prachtige ligging, zeer vriendelijk personeel, netjes, een feest om er te eten, private parking. Wij willen zeker terug.

• 9Marc Leempoels31-08-2010

Zeer geslaagd.

Hotel Abbatiale staat borg voor een prima vakantie. Zeer lekker eten (riant ontbijt naar Franse normen en gastronomisch avondeten), propere en voldoende grote kamers (wij waren met 4 en hadden een kamer met 2 slaapkamers) en rustige ligging. OOk op gebied van bezienswaardigheden lig je centraal. Een bemerking : als je kind onder de 12 jaar opteert voor een ander menu dan het kinder-menu, krijg je achteraf een supplement aangerekend!

Met jonge kinderen

• 8pat & nadine04-07-2010

prima keuken-hotel oubollig

Kamers en hotel zijn oubollig! Echter dit wordt gecompenseerd door een prima keuken (keuze uit menukaart - ook prima wijnen) Gratis internet en parking. Neem zeker de boot eens naar Quimper of naar de eilanden. Mogelijkheden tot wandelen zijn er voldoende.

• 9Jean Vanhoorne16-11-2009

Verdient een aanbeveling

Met vakantie eind juli 2009 - 5 dagen - via touroperator zeer aantrekkenlijke aanbieding, verassende kortingen (in het bijzonder voor 50-plussers) Hotel is in alle opzichten een aanrader - personeel en service OK - jammer dat de talenkennis zeer beperkt is, om niet te zeggen uitsluiten Frans, wat voor de toelichting bij, overigens prachtige menu's, wel een handicap is. Enige omerking : nogal prijzige wijnen - mindere prijskeuze. Streek is een pracht voor wie van zee en kusten houdt.

• 8P. Van08-10-2009

Goed te doen

Dit hotel is prachtig gelegen in Bénodet aan de jachthaven. Het personeel was er vriendelijk en behulpzaam zonder familiair te zijn. Wij verbleven er in half-pension maar alhoewel het eten er lekker was en van eerder gastronomisch niveau, is zes dagen éénzelfde menu van telkens 5 schotels om uit te kiezen (voorgerecht, hoofdschotel en dessert) toch iets te beperkt. De kamer was proper en werd iedere dag door de kamermeisjes zeer goed onderhouden. Daarenboven is Bénodet een goede uitvalsbasis om de streek te verkennen. Hou er wel rekening mee dat vanaf half-september veel toeristische attracties gesloten zijn.

1 tip over Hotel Abbatiale

• Ellen, 28-10-2011

De stad Quimper is een bezoek waard. Wij bezochten ook La Pointe du Raz in Cap Sizun (zie: http://la-pointe-du-raz.com/ ) waar we genoten van het uitzicht. Hier kun je vanaf het parkeerterrein (waar je bij uitrijden € 6,= betaalden) een wandeling van ca. 30 minuten maken naar het uiterste puntje van het land. Er zijn winkeltjes met souvenirs en eetgelegenheden. Voor de wandeling moet je wel goed ter been zijn: met rolstoel of kinderwagen over de rotsachtige bodem lijkt ons moeilijk te doen.

1 vraag over Hotel Abbatiale

• Ellen, 18-10-2011

Wel of niet een zwembad?

Uit de beoordelingen van dit hotel wordt niet duidelijk of het wel of niet over een zwembad (binnenbad?) beschikt. Hopelijk kan iemand hierover duidelijkheid verschaffen... Alvast dank (ook andere tips zijn welkom!)

Ellen

Ellen, 28-10-2011

Het hotel beschikt niet over een eigen zwambad. Wel geeft het enkele euro's korting op het lokale termaalbad, dat op loopafstand (nabij het Casino) ligt.

• Huishoudelijke apparatuurTV

• Overige servicesHanddoeken(service)