Vakantiepark La Bonne Vie

Heerlijk!

Renske,
15-7-2018
  • Activiteiten8

Een heerlijke vakantie plek, op een mooie en gezellige camping in een mooie omgeving tussen de wijn velden.

Heerlijk eten aan houten tafels bij het kleine restaurantje buiten.

Heel nieuw en schoon sanitair.

Een grasveldje voor de tent waar kinderen met skelters kunnen rijden. Een heerlijk zwembad met verschillende hoogtes. Ideaal voor kinderen. Ik zeg “ vakantie”

Gereisd met jonge kinderen in juli 2018

Het goede leven

Jp,
15-7-2018
  • Activiteiten8

Wij komen voor de 2e keer. Met het nieuwe sanitair kan ik geen minpuntje bedenken. Heerlijke camping voor mensen met kinderen, fijne plekken langs een (speel)veldje, of terrasplekken op de heuvel.

Geweldig nieuw sanitair, ruim, zeer geschikt ook voor rolstoelen. Heerlijk zwembad en heerlijk eten. Ontspannen sfeer. Wat wil je nog meer?

Zeer hulpvaardige eigenaar Peter en assistent Tanja. Niet alles is superstrak geregeld (er gaat vast weleens iets mis), maar wel met veel aandacht, en alles is mogelijk.

De eerste en laatste weken van de zomer geen animatie maar de kinderen vermaken zich heerlijk met alles, de skelters, de dieren, het zwembad, het speelveld en met elkaar.

Er zijn ook huisjes en die zien er goed uit...

Gereisd met jonge kinderen in juli 2018

matig voor ons, kinderen vonden het erg leuk

Jacobs,
19-11-2017
  • Activiteiten7

vorig jaar hier een week gestaan. Hoog ons kent ons gehalte, veel mensen die vaker terugkomen. Voor de kinderen een walhalla. Gevraagd om een rustige plek en ook gekregen ergens achteraan. Meeste plekken zijn gesitueerd rondom het speelveld wat erg praktisch is met kleine kinderen. Wel heel erg veel steentjes op onze plek wat met een tent niet heel prettig is (leek meer een plek voor caravan/camper). Toen wij de eigenaar hier op attendeerden werden de schouders opgehaald. Plek was krap voor onze 5 persoons tent maar het paste. Grootte van overige plekken wisselden. Douches en wc's redelijk schoon maar verouderd en te weinig voor aantal plaatsen. Hond van de eigenaar loopt los en poept op het terrein. Werd wel direct opgeruimd wanneer je eigenaar hierop attendeerde maar niet alles werd op tijd gezien. Een aantal keer op de camping gegeten, frietjes prima maar a la carte was zeer matig. Eindafrekening klopte niet en toen we thuis waren kregen we te horen dat we niet betaald hadden. Toen er iets mis was met onze broodbestelling de laatste dag en wij aangaven dan een probleem te hebben, werd ook weer de schouders opgehaald. Dieren in de kinderboerderij werden door kinderen lastig gevallen (terwijl er duidelijk staat dat er toezicht moest zijn), rond middernacht werd er door pubers nog luidkeels gezongen terwijl ouders in een aangrenzend huisje zaten te borrelen. Niet echt een rustige camping vonden wij. Wij kregen sterk het idee dat het de eigenaar allemaal een beetje boven het hoofd groeit en iedere mogelijkheid om inkomsten te genereren werd aangegrepen.Toen wij er waren lag er overal veel kapot speelgoed. Jammer vonden wij. Als je op zoek bent naar een rustige camping met ruime staanplaatsen en een beetje privacy dan ben je hier niet aan het juiste adres. Wel als je van een levendige kleine camping houdt. Wij laten deze camping links liggen.

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2016

Leuke, geen goedkope, kleinschalige camping

Jorien Snoek,
29-8-2017
  • Activiteiten8

Ontvangst was warm en behulpzaam. Wij kregen een geweldige plek aan het grote speelveld waar onze drie jongens zich meteen konden uitleven. De skelters zijn geweldig maar ook de kleine speeltuin en de tractor waar ze op konden klimmen. Fijn klein zwembadje wat aan alle eisen voldoet met heerlijke ligbedden.

Broodservice top, eten heerlijk vooral de pizza's!

Van de animatie hadden we wat meer verwacht, was wel erg simpel. Paardjes rijden wel enig!

Peter is super vriendelijk en doet echt zijn best.

Wij hebben er 4 nachten gestaan en komen zeker nog eens terug!

Voor onze peuter van 2 was het fijn, hij kon zelf de camping rond hobbelen en spelen. Onze oudste van 8 vond het ook erg leuk voor een 4 nachten.

Niet heel veel in de buurt te doen, dus voor een paar dagen prima!

Heerlijk weer gehad.

Sanitair mag inderdaad wel aangepakt worden om het uit te breiden. Werd wel goed schoon gehouden.

Vonden het niet goedkoop voor best een simpele camping, maar voelde ons er thuis. Erge fijne sfeer!

Mooi verborgen camping in Bourgondië

Niels den Boer,
23-8-2017
  • Onderkomen8

Even zoeken, maar dan heb je ook een fijne rustige camping te pakken. Warme ontvangst. Meteen een thuisgevoel. Hoewel er een groep het grootste deel van de camping bezette was het ouderwets gezellig. Zeer goed gelegen tussen de grote plaatsen. Fietsen mee en je kunt hele mooie tochten maken.

Minder was het gebrek aan goede douche- en toiletvoorzieningen. De Dixie toiletten en -douches gaven echt aan dat de camping schreeuwt om een bruikbaarder toiletgebouw. De huidige situatie werpt je wel een stuk terug in de tijd, maar wees niet bang... het bekende Franse gat in de grond zal je er niet vinden.

Ook dat is kamperen. We komen zeker terug!

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2017

Het was weer voor de derde keer geweldig

Fam Noom,
19-8-2017
  • Activiteiten8

Het is een vriendelijk en ongevaarlijk vakantiepark en zeer geschikt voor gezinnen met jonge kinderen.

Wij waren hier voor de derde maal met onze dochter's,schoonzonen en de kleinkinderen en steeds weer vermaken de kinderen zich uitstekend,ook de activiteiten van Peter en zijn Team dragen bij aan een uitstekend verblijf

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2017

Super fijne vakantie gehad!

Marieke Janssen,
13-8-2017
  • Activiteiten8

Het is een hele gemoedelijke camping waar je kinderen zonder zorgen heerlijk kunnen spelen en zwemmen. De toiletgebouwen vonden we iets minder. Je moest lang wachten voor je aan de buurt was. Dus eigenlijk waren er te weinig douche of wasgelegenheden. En doordat het heel veel gebruikt werd vonden we dat het nog we iets meer schoon gemaakt kon worden. De broodjes service vonden we heerlijk! Elle ochtend lagen de verse broodjes voor onze tent en bij aankomt en natuurlijk ook andere dagen konden we gebruik maken van het huiselijke restaurantje waar heerlijk voor ons werd gekookt! Dat er nederlands werd gesproken vonden we ook een pluspunt!

Dit nooit meer

Bonnema,
12-8-2017

Toen wij op camping La bonne vie aankwamen was het even zoeken naar de eigenaar. Deze had nog enkele plekken over waaruit we konden kiezen. We kozen een plek boven op de camping, omdat het daar het rustigst zou zijn. Niets bleek echter minder waar. Omdat er een kamp op de camping verbleef, was het tot 1:00 in de nacht erg onrustig. De twee douches waar wij gebruik van konden maken, waren schoon, maar je moet wel in een omgebouwde dixi douchen die aan het pad geplaatst zijn en ze stinken naar riool lucht. De wc is gemengd, dus de pisbakken hangen voor het toilet waar ook de dames gebruik van moeten maken. Alles was wel schoon. Het zwembad was ook buiten gebruik. Na een beroerde nacht dus maar gauw weer vertrokken naar een rustigere plek waar we voor minder geld een beter stekkie gevonden hebben.

• Activiteiten7

Wij waren hier voor het 2de jaar op rij en komen volgend jaar opnieuw. We waren hier met 3 gezinnen. De kinderen én wij zijn er wég van. Het is niet de goedkoopste camping, maar wél een aanrader.

Wat wij er leuk aan vinden:

- Kleinschaligheid: de (zelfs jonge kinderen van 4 jaar, overal vrij rondlopen en zijn toch makkelijk terug te vinden :-).

- Extra's

Je vindt er het obligate zwembad, maar héél leuke extra's voor de kinderen (en de ouders :-)) zijn de go-carts/skelters, de dieren (die ze zelf kunnen voederen, aaien, ...), de paarden (waar ze onder begeleiding op mogen), het beekje achter de camping dat zich ideaal leent tot het bouwen van dammen, het proberen :-) vangen van waterjuffers, de camping hond Isa, ...

- Schaduw & privacy

Wij zaten in zo'n huisje. Is voldoende groot. Huisjes hebben allemaal een haag die hen voldoende privacy bieden en staan onder de bomen, dus voldoende schaduw en koelte (ook in het huis).

- Eten

En ik moest ook nog meegeven van de kinderen ... Peter bakt heerlijke frietjes. :-)

- Omgeving

Veel activiteiten i/d omgeving. Bv. klimparcours (ook voor heel jonge kinderen) op minder dan 30 min rijden

Punten die voor verbetering vatbaar zijn vinden we:

- de verduisteringsgordijnen in de slaapkamers (van de kinderen);

- als iedereen tegelijkertijd in het zwembad zou zitten, dan wordt het moeilijk zwemmen. Maar dat hebben wij de voorbije 2 jaar niet meegemaakt, want iedereen bouwt ook niet zwem-activiteiten in.

Veel plezier.

Wim en co.

Het kan beter

Cora,
6-8-2017
  • Onderkomen4
  • Onderkomen4
  • Activiteiten8

Verbleven op plek k07: dit was een andere plek als eerder aangegeven: naast het sanitairgebouw en de vuilnisbakken waardoor stankoverlast en al vroeg wakker door gebruik sanitair.

Benadering en sfeer vonden wij onpersoonlijk.

Sanitair matig van kwaliteit: slechte douchestraal en afvoer en in dixie-douche geen licht. Regelmatig ook modderig. Verder weinig tov aantal gasten. Zwembad ziet er leuk uit maar te klein voor aantal gasten. S'middags was het meer een zitbad

Kinderen vonden animatie leuk.

Vakantiepark info

• BBQToegestaan

Overweeg je om een verblijf te boeken in Vakantiepark La Bonne Vie in St. Maurice les Couches, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Vakantiepark La Bonne Vie zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.