Camping Château de Valogne

Camping Château de Valogne

8.6Fantastisch

Frankrijk, Bourgogne, Sommant

Op vakantie geweest naar Château de Valogne?

8.6Fantastisch

• 7.7Staat v/h sanitair

Meer camping info

13 reviews over Camping Château de Valogne

• 2019
      8Stefan Brouwer31-07-2019

Rustig, netjes, met kinderen beetje saai

rachtig gelegen Camping op het terrein van de Nederlandse kasteeleigenaren. Eenvoudig qua opzet en volgens mij voor de echter rustzoekers. Zelf waren we met twee dochters (5 en 7) en was het meertje wegens botulisme gesloten. On die reden zijn we verder getrokken, omdat er verder geen voorzieningen voor kinderen aanwezig zijn. Anders waren we graag langer gebleven

• 6Staat v/h sanitair

Gereisd met jonge kinderen in juli 2019

• 8Lennart van der Velden30-03-2019

Ik ga er graag en veel naar toe, met veel plezier.

We zaten met een groep in het tuinhuis en het was zeer ruim en heel schattig en beschut gelegen tussen de bomen. vanuit daar kan je heerlijk lopen ook richting een meer waar je dan weer kunt zwemmen het was een hele leuke week. Het kasteel op zichzelf is heel mooi en past in de omgeving. Het is er heerlijk vertoeven. De eigenaren zijn zeer nette toegankelijke mensen. Echt een aanrader.

• 7Staat v/h sanitair

Gereisd met vrienden in augustus 2018

• 2018
      10Jelte02-09-2018

Wat een plek, heerlijk!!!

Wat een heerlijke en bijzondere plek. We komen hier al jaren en genieten er altijd weer. Heerlijke schone douches en de goede zorgen van Maaike in de zomer zijn uniek. Het terras op de binnenplaats van het kasteel de uitgestrekte prachtige omgeving. Heerlijk zwemmen in het meertje en de vrijheid op de camping en het iedere avond vuurtje stoken. We komen zeker terug.

• 10Staat v/h sanitair

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2018

• 9Linda Kunst10-07-2018

Rust, ruimte en genieten geweldige plek om te zijn

Een top plek om te zijn, vriendelijke eigenaren die het belangrijk vinden dat de gast zijn eigen gang kan gaan. Als je wat nodig hebt helpen ze gelijk. Al jaren komen wij in Sommant. Rust, ruimte en eenvoud. De gites, tuinhuis en camping zijn met de benodigde voorzieningen uitgevoerd. Heerlijk beekje waar kinderen zoeken naar rivierkreeftjes en een meertje op een kleine 10min. lopen waar je heerlijk kunt zwemmen en zonnen. Kampvuurtjes en gezellig, pratende en zingende mensen die heerlijk genieten van hun vakantie. Veel plekken in de buurt om naartoe te gaan. Prachtige kastelen, ruines, pitoreske dorpjes en Sommant ligt aan de rand van de geweldige wijnstreek de Bourgogne. Met plaatsen als Beaune, Pouilly, Vezelay, Noley enz om op zoek te gaan naar overheerlijke wijnen. Of op 5 minuten van Sommant op bezoek bij een geitenboerderij om heerlijke yoghurt en kaasjes te halen. Gelukkig gaan we over 3 weken weer met de hele familie.

Gereisd met vrienden in juni 2018

• 9Jan15-05-2018

fantastisch

Geweldige camping, rust, ruimte en onthaasten zijn onze ervaringen. Als je aankomt over de onverharde weg en kasteel ontwaard krijg je gelijk het gevoel van rust en ruimte. Hele aardige kasteel dame en heer en alles straalt rust uit. Mooie ruime plekken op goede vlakke grasveldjes.

Kortom een aanrader.

Gereisd met vrienden in mei 2018

• 10Akkie van der Veen27-04-2018

Geweldige plek om te kamperen of een appartement te huren. Onthaasten in een prachtige omgeving.

• 10Staat v/h sanitair

Gereisd met vrienden in april 2018

• Oude reviews

9oscar202-08-2017

Oef, wat is dit fijn kamperen!

Voor het eerst kamperen bij een kasteel. Plek zat voor onze grote tent op een mals en vlak stuk gras. Te midden van een parkachtige omgeving met fraaie, oude bomen (eekhoorns, boommarters). Goed sanitair, dat iets regelmatiger schoongehouden mag worden. Rust, eenvoud, stilte, wandel en fietsmogelijkheden bij de vleet. De bakker drie maal per week. Autun is makkelijk aan te rijden. Een oeroude, bewoonde dassenburcht op 500 meter afstand; we spotten de recente sporen. Wij vonden dit het toppunt van kamperen!

Gereisd met partner in juli 2017

• 9Lennart van der velden10-01-2017

Prachtige plek

Het u een prachtig kasteel gelegen in een prachtig dorpje je kan er heerlijk lopen en fietsen. De camping bazen zijn zeer vriendelijk en zeer prettige mensen als je ze kent. Het meertje is prachtig en lekker om in te zwemmen, En de camping is niks op aan te merke.

Gereisd met vrienden in januari 2017

• 9Ada van Duijn16-08-2012

Magnifique!!!

Diverse keren in Sommant gekampeerd bij chateau Valogne. Prachtige plek, fantastische omgeving, alle kanten op te fietsen, cultuur te over in de omgeving, meertjes en zwemmen. Genieten van de ondernemingslust van kinderen op de camping. En dan ook nog heel kleinschalig en schoon sanitair. Mogen we volgend jaar weer?

Gereisd met partner in januari 2012

• 9Monique14-08-2011

Heerlijke plek bij mooi kasteel

Sinds 1997 zijn wij al regelmatig bij het kasteeltje geweest. In het begin was het kasteel inderdaad een echte ruine, maar met de jaren zie je dat ze het heel mooi renoveren. De camping zijn een aantal grasveldjes waar je zelf een plekje kan uitzoeken. het sanitair buiten zijn een aantal toiletten, een wascabine en afwasmogelijkheden (warm water binnen halen). De douches en nog extra toilet zijn in de gewelven van het kasteel. Voor de rest is er niets, maar dat is juist de charme van deze camping. De rust en de natuur. Kinderen vermaken zich erg goed in de beekjes, het bos of op het grasveld met elkaar. Gaat allemaal heel gemoedelijk en er is goed overzicht. De eigenaars wonen in het kasteel en zijn erg op zichzelf, maar wel altijd bereikbaar. Dit is een heerlijke plek om te onthaasten van het drukke leven in Nederland. Over het algemeen zijn de campinggasten mensen die het van horen zeggen hebben. Verder zijn er nog appartementen, torenappartement, hotelkamers, safaritenten. Genieten

Gereisd met jonge kinderen in juli 2011

Camping Château de Valogne info