9,1

12 reviews over Camping Château de Valogne in het Nederlands

Ik ga er graag en veel naar toe, met veel plezier.

Lennart van der Velden
30-3-2019

We zaten met een groep in het tuinhuis en het was zeer ruim en heel schattig en beschut gelegen tussen de bomen. vanuit daar kan je heerlijk lopen ook richting een meer waar je dan weer kunt zwemmen het was een hele leuke week. Het kasteel op zichzelf is heel mooi en past in de omgeving. Het is er heerlijk vertoeven. De eigenaren zijn zeer nette toegankelijke mensen. Echt een aanrader.

Gereisd Met vrienden in Wed Aug 01 2018 00:00:00 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)

Wat een plek, heerlijk!!!

Jelte
2-9-2018

Wat een heerlijke en bijzondere plek. We komen hier al jaren en genieten er altijd weer. Heerlijke schone douches en de goede zorgen van Maaike in de zomer zijn uniek. Het terras op de binnenplaats van het kasteel de uitgestrekte prachtige omgeving. Heerlijk zwemmen in het meertje en de vrijheid op de camping en het iedere avond vuurtje stoken. We komen zeker terug.

Rust, ruimte en genieten geweldige plek om te zijn

Linda Kunst
10-7-2018

Een top plek om te zijn, vriendelijke eigenaren die het belangrijk vinden dat de gast zijn eigen gang kan gaan. Als je wat nodig hebt helpen ze gelijk. Al jaren komen wij in Sommant. Rust, ruimte en eenvoud. De gites, tuinhuis en camping zijn met de benodigde voorzieningen uitgevoerd. Heerlijk beekje waar kinderen zoeken naar rivierkreeftjes en een meertje op een kleine 10min. lopen waar je heerlijk kunt zwemmen en zonnen. Kampvuurtjes en gezellig, pratende en zingende mensen die heerlijk genieten van hun vakantie. Veel plekken in de buurt om naartoe te gaan. Prachtige kastelen, ruines, pitoreske dorpjes en Sommant ligt aan de rand van de geweldige wijnstreek de Bourgogne. Met plaatsen als Beaune, Pouilly, Vezelay, Noley enz om op zoek te gaan naar overheerlijke wijnen. Of op 5 minuten van Sommant op bezoek bij een geitenboerderij om heerlijke yoghurt en kaasjes te halen. Gelukkig gaan we over 3 weken weer met de hele familie.

Gereisd Met vrienden in Fri Jun 01 2018 00:00:00 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)

fantastisch

Jan
15-5-2018

Geweldige camping, rust, ruimte en onthaasten zijn onze ervaringen. Als je aankomt over de onverharde weg en kasteel ontwaard krijg je gelijk het gevoel van rust en ruimte. Hele aardige kasteel dame en heer en alles straalt rust uit. Mooie ruime plekken op goede vlakke grasveldjes.

Kortom een aanrader.

Gereisd Met vrienden in mei 2018

Akkie van der Veen
27-4-2018

Geweldige plek om te kamperen of een appartement te huren. Onthaasten in een prachtige omgeving.

Gereisd Met vrienden in Sun Apr 01 2018 00:00:00 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)

Oef, wat is dit fijn kamperen!

oscar2
2-8-2017

Voor het eerst kamperen bij een kasteel. Plek zat voor onze grote tent op een mals en vlak stuk gras. Te midden van een parkachtige omgeving met fraaie, oude bomen (eekhoorns, boommarters). Goed sanitair, dat iets regelmatiger schoongehouden mag worden. Rust, eenvoud, stilte, wandel en fietsmogelijkheden bij de vleet. De bakker drie maal per week. Autun is makkelijk aan te rijden. Een oeroude, bewoonde dassenburcht op 500 meter afstand; we spotten de recente sporen. Wij vonden dit het toppunt van kamperen!

Gereisd Met partner in juli 2017

Prachtige plek

Lennart van der velden
10-1-2017

Het u een prachtig kasteel gelegen in een prachtig dorpje je kan er heerlijk lopen en fietsen. De camping bazen zijn zeer vriendelijk en zeer prettige mensen als je ze kent. Het meertje is prachtig en lekker om in te zwemmen, En de camping is niks op aan te merke.

Gereisd Met vrienden in januari 2017

Magnifique!!!

Ada van Duijn
16-8-2012

Diverse keren in Sommant gekampeerd bij chateau Valogne. Prachtige plek, fantastische omgeving, alle kanten op te fietsen, cultuur te over in de omgeving, meertjes en zwemmen. Genieten van de ondernemingslust van kinderen op de camping. En dan ook nog heel kleinschalig en schoon sanitair. Mogen we volgend jaar weer?

Gereisd Met partner in januari 2012

Heerlijke plek bij mooi kasteel

Monique
14-8-2011

Sinds 1997 zijn wij al regelmatig bij het kasteeltje geweest. In het begin was het kasteel inderdaad een echte ruine, maar met de jaren zie je dat ze het heel mooi renoveren. De camping zijn een aantal grasveldjes waar je zelf een plekje kan uitzoeken. het sanitair buiten zijn een aantal toiletten, een wascabine en afwasmogelijkheden (warm water binnen halen). De douches en nog extra toilet zijn in de gewelven van het kasteel. Voor de rest is er niets, maar dat is juist de charme van deze camping. De rust en de natuur. Kinderen vermaken zich erg goed in de beekjes, het bos of op het grasveld met elkaar. Gaat allemaal heel gemoedelijk en er is goed overzicht. De eigenaars wonen in het kasteel en zijn erg op zichzelf, maar wel altijd bereikbaar. Dit is een heerlijke plek om te onthaasten van het drukke leven in Nederland. Over het algemeen zijn de campinggasten mensen die het van horen zeggen hebben. Verder zijn er nog appartementen, torenappartement, hotelkamers, safaritenten. Genieten

Gereisd Met jonge kinderen in juli 2011

Nooit meer

fam. Vergeer
20-12-2010

Chateau de Valogne is geen Chateau maar een ruine! De camping is een weiland met grote plekken op vaak grote afstand van het sanitair. De staat van het sanitair is in het Chateau redelijk, maar op de camping zeer slecht. Verder is er hier helemaal niets te doen! Ook niet buiten de camping en al helemaal niet voor de kinderen. Daarvoor moet je eerst 15 km. rijden naar Autun, wat wel een leuk plaatsje is. Meertje is nauwlijks te vinden en niet geschikt voor kinderen. Er moet veel gebeuren om hier een geschikte camping van te maken.

Gereisd Met jonge kinderen in Tue Jun 01 2010 00:00:00 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)

Nog geen informatie beschikbaar over Camping Château de Valogne

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Château de Valogne in Sommant, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Château de Valogne zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.