Camping Le Lac

Camping Le Lac
7,8

10 reviews over Camping Le Lac in het Nederlands

We stayed her for only one night but wished we could have stayed for a couple more days. The pitches are a good size, each have a water tap and the toilet block is amazing (separated male and female, fully heated and there are seats on the loos!) The lake is very pretty and it takes about 20 to 30 minutes to stroll around it. The lake is accessed from the campsite entrance which leads onto the sandy beach area. Part of the lake is allocated for fishing (licences available from the local Tabac). The shops are 10 minutes walk away. There's also a small supermarket and a wonderful Boulanger/Patissiere. Apparently there is a good restaurant too.

Whilst there we did the green bike tour (5 miles through beautiful countryside) and there are longer ones which the owner can show you.

....; And now we come to the owner - what a character! He makes a point of talking to all his guests to make sure that everything is OK and within minutes he is relating comical anecdotes.

Idéal en famille!

Deprez
        4-9-2013

Camping conforme à la description qu'en avait fait le gérant au téléphone; calme, très propre, lac avec petite plage; le couple qui nous accueille n'est pas avare de conseils et idées pour nous faire passer un séjour adapté à nos envies. Emplacements bien enherbés et ombragés. Des jeux disponibles pour les enfants à l'accueil. Friterie bien sympa juste à l'entrée du camping. Excellent rapport qualité/prix. Camping particulièrement adapté aux familles avec de jeunes enfants.

Départ des pistes cyclables à moins de 30 minutes en voiture (Canal du centre et axe Cluny-Mâcon) ; possibilité sinon de rouler immédiatement le long de canaux empruntés par les voitures mais sans une fréquentation énorme; magnifique château de Digoine à 10 min en vélo; bibliothèque de Palinges très accueillante et bien achalandée en BD; village de Charolles à 15 minutes avec excellente viande au prix compétitif; superbe feu d'artifice du 15 août etc etc...

Het was erg warm tijdens ons verblijf (4 nachten): boven 30 graden maar het meertje was heerlijk om te zwemmen en het boompje op onze plek bood net genoeg schaduw. Het zandstrand viel tegen, het is nogal grof zand en je kunt er niet mee bouwen. De speeltuin is voor kleine kinderen, jonger dan 7. Veel gasten volgen de fietsroute en overnachten alleen in hun trekkerstentje en ook andere gasten bleven nog korter dan wij. Nauwelijks nederlandse kinderen gezien. We misten daardoor het contact met andere campinggasten. De eigenaresse was niet zo aardig, de man juist wel. De eetgelegenheid was een tent voor de camping, nogal smoezelig. Sanitair was fijn, zelfs gratis wasmachine. Brood bij de receptie te bestellen, behalve maandag. Lekker rustig met mooi uitzicht op het meertje.

De volgende keer even iets anders...

Van Gessel
        1-8-2013

Uitgebluste camping. Eigenaren hadden er duidelijk geen zin meer in. Sanitair was nog aardig maar verder biedt de camping niets.

De camping-eigenaresse heeft duidelijk een hekel aan haar klanten gekregen. Vriendelijkheid was ver te zoeken. De camping ligt in de omgeving van een meertje maar biedt zelf geen zwemfaciliteiten.

Het meertje is vanaf de camping moeilijk toegankelijk. Bovendien bepaald de campingmevrouw zelf hoe ze de prijzen berekend. Slechte smaak aan deze camping overgehouden.

Zeer fijne camping

fam weststrate
        1-8-2012

In de zomer van 2011 verbleven we 3 weken op deze camping. De camping ligt aan een leuk meertje waar je kunt zwemmen, watersporten of vissen. De kinderen hebben zich er heerlijk vermaakt. Speeltuintje is wel wat oud. De eigenaars zijn de vriendelijkste/behulpzaamste die ik me voor kan stellen. Voor hen ben je geen klant, maar een persoonlijke gast. VVV is dus niet nodig, er is genoeg te doen in de (wijde) omgeving, en zij weten het allemaal! De standplaatsen zijn netjes en groot genoeg. Elk gescheiden door een heg met wat privacy. Het sanitair is voor franse begrippen perfect. Recent en steeds schoon. Douchen en wassen/drogen is er gratis. Ook het nachttarief is erg laag. Enige nadeel is dat goede eetgelegenheden een stukje rijden zijn. Voordeel is dat de camping niet bevolkt wordt door doortrekkende/luidruchtige gasten; 's avonds is het er ook stil. De kraam die voor de camping ingang staat is vrij duur. We hebben er een geweldige tijd gehad en kunnen iedereen deze camping aanraden!

Super-camping

Adrie en Harrie Bruijns
        26-9-2011

Een hele fijne camping,behulpzame beheerders,superschoon sanitair,heerlijke fietsomgeving,op afstand mooie steden om te bezoeken,rust en ruimte.

Niet voor in het voorjaar

r. rijfkogel
        1-5-2011

We zijn hier in april 2011 met de camper geweest. Hoofd sanitair was nog niet open. Wel twee alternatieve gecombineerde douche en toileten. Dit was enigszins onpraktisch en bij het douchen liep het water over de drempel.

Verder had de eigenaar "eigen" ACSI regels. De korting kregen we pas bij twee nachten. We moesten het bonnetje maar bewaren voor de volgende keer. Niet dus!!!!

perfecte camping

patrick
            3-9-2010

Nette camping. Centraal gelegen in de Bourgogne. Eigenaar van de camping is erg behulpzaam. Wil je met alles helpen. (vragen over de omgeving maar ook praktisch) Sanitair is perfect. Wordt enkele malen per dag schoongemaakt. Warm water, wc papier en zelfs de wasmachine is incl.

Eenvoudige camping aan meertje

Pauline
            24-7-2009

In 2004 waren wij op deze kleine, rustige camping aan een meer met strandje in de Bourgonge. Destijds nog geen blokhutten.

Geschikt voor families met kleine kinderen; er is weinig te doen op de camping en in de directe omgeving. Met de auto is er wel veel te zien in de Bourgogne.

Sanitair is opvallend mooi en schoon. Eigenaren vriendelijk, geven veel tips.

Prijs/ kwaliteitsverhouding goed; de tarieven waren destijds verbazend laag.

2005

Een fantastische camping, we komen er nu al voor het 4e jaar! Met name het sanitair is super, zelden zo hygienisch meegemaakt. Voor meer info, ik heb (als hobby) een website gemaakt voor de eigenaars, die supervriendelijk zijn: http://home.planet.nl/~jeroenvs/

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Le Lac in Palinges (Saone et Loire), maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Le Lac zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Camping Le Lac scoort een 7.8 uit 10 op basis van 10 reviews.