Weer vandaag16°-1°
8,7

61 reviews over Camping Les Arbois in het Nederlands

Fijne plek in de bossen.

Jo
25-9-2016

Fijne camping met vriendelijke ontvangst. Ruime, groene plaatsen. De omgeving is mooi. Wij hebben op doorreis naar en vanuit de Provence op deze camping gestaan. Ideaal voor gezinnen, er is veel te doen voor de kinderen.

Gereisd met partner in augustus 2016

Afgelopen juli zijn we een dag of 10 bij Les Arbois geweest. Ons zoontje van 4 heeft optimaal genoten van alles wat de camping te bieden heeft: speeltuin, beestjes en veel speelkameraadjes.

We hadden een mooie ruime plek, met ruimte om de hangmat tussen twee bomen te hangen. Lekker veel schaduw, top plek!

De directe omgeving sprak ons niet heel erg aan (we vinden het niet heel mooi, maar ook niet lelijk), maar op een half uur rijden ligt de Jura waar we het dan wel weer erg mooi vinden. Dichtbij is een prachtig zwemmeertje. Schoon water, mooie grasmat, heerlijk. Boodschappen haal je dichtbij op 10 minuutjes afstand bij een uitgebreide Super-U in St Germain du Bois. Hier zijn ook bakker, slager en een markt op zaterdag.

Het sanitair op de camping is netjes, gedurende de dag controleert Maureen iedere keer of er wat schoongemaakt moet worden. Fijn ook dat ouders hun kinderen tot 8 jaar moeten begeleiden naar het toilet, want anders wordt het al snel een bende natuurlijk.

Gereisd met jonge kinderen in juli 2016

Aanrader voor jonge gezinnen

Rob & Hannah
26-8-2016

Wij hebben hier de laatste twee weken van augustus met veel plezier mogen verblijven met onze twee meiden van 2 en 3. Er is veel variatie aan plekken en als je bij 'opmerkingen' aangeeft waar je voorkeur ligt dan wordt daar, indien mogelijk, absoluut rekening mee gehouden. De camping heeft een heerlijke ligging met de Jura en al zijn bezienswaardigheden en natuurschoon 'om de hoek' (een uurtje rijden door een fantastisch landschap) en biedt daarnaast genoeg activiteiten op- en rond de camping. De eigenaren zijn behulpzaam en denken graag mee. Wij kwamen een aansluit kabel voor elektriciteit te kort en Ron komt direct met een oplossing die na genoeg niets kost. Voor routebeschrijvingen (wij reden alles retro op de kaart en dus zonder navigatie) werd er meteen meegedacht met leuke extra's zoals een riviertje ipv het algemene bekende strandje. Zo vermijd je eventuele drukte en ervaar je de lokale sfeer des te meer, mocht je dit ook fijn vinden - wij wel. Er zijn duidelijke afspraken die er voor zorgen dat het voor iedereen een prettig verblijf is voor jong en ouder. Hier en daar wat brandnetels, maar ook dit wordt zo goed mogelijk bijgehouden; een dag of twee later waren deze verdwenen. Onze meiden hebben zich heerlijk kunnen vermaken met de speeltuin, de 'kippies', het kampvuur en het zwembadje. Wat wij hebben gemerkt; kinderen heb niet veel nodig - twee weken zonder Ipad, TV of andere elektronica en de nieuwe verhalen vliegen ons om de oren. Genoeg inspiratie dus op de camping zelf en geen moment verveling. Bij ons trouwens ook niet. Boekjes en bijkomen. Vakantie.

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2016

Jammer

Sofie
23-8-2016

Wij hebben deze camping als tussenstop gekozen omdat deze aangeprezen stond in een boekje voor rustieke natuurcampings.

Wat een verblijf van 2 of 3 nachtjes zou worden werd al snel gereduceerd tot 1. Dit na een ontmoeting met de eigenaars en hun "blauwe map" vol met regeltjes. Overal hangen teksten met wat je vooral niét mag (zelfs op het wc). Naar al dat verbieden en negativisme ben je niet naar op zoek tijdens een rustige vakantie op een rustieke camping. Er zijn andere manieren om te communiceren. Jammer dus..

Gereisd met partner in januari 2016
Ron, Eigenaar, 25-8-2016

Beste Sofie Lemans en beste Rene Lemans,

Voor u uiteraard dezelfde reaktie

Ik begrijp voor een groot gedeelte uw frustratie over het feit dat u bij ons reserveringskosten heeft moeten betalen. Echter u heeft zelf voor onze camping gekozen en van tevoren gekeken op onze website. Om dan bij ons stamppij te komen maken en overal negatief over gaan doen, zegt eigenlijk meer over u dan over onze camping! Want om nu een 8 voor kindvriendelijkheid te geven en een 2 voor ons zwembad is een beetje tegenstrijdig. Hopelijk informeert u zich voortaan vooraf wat beter en zult u in de toekomst niet voor verrassingen komen te staan.

Nooit meer!

Rene Lemans
23-8-2016

Waardeloze camping. Een snel belletje op voorhand voor n plekje werd ons al volle mep reserveringskost (€15) aangerekend. Naam is hierbij niet eens genoteerd. Werden bij aankomst al gelijk op n nogal belerende toon geattendderd op t feit dat we 'stapvoets' moesten rijden, dit terwijl ik netjes in de eerste versnelling het terrein op kwam rijden. We kregen daaropvolgend n nogal zakelijk welkom (een handdruk, zonder meer). Overal regeltjes, je mocht dit niet, dat niet, geen kinderen tot 8 jaar zonder begeleiding in het sanitair, overigens alleen maar in t Nederlands, t leek wel n enclave. Tevens n dikke lamp pal voor de tent. Niet handig, zo 's nachts in je tentje. Er was ook zgn. een winkeltje met streekproductjes, deze bevatte enkel een plank met potjes honing waar het stof op lag. En plus, het feit dat er hier en daar wat wildgroei is op je terrein, wilt niet zeggen dat het om een natuurcampingterrein gaat. Voor n het bedrag van € 39,50 voor 1 nachtje verwacht ik toch wel wat meer! Nooit meer! Wat n nare mensen!!

Gereisd met partner in augustus 2016

Fijne camping heerlijke vakantie, maar die haan...

familie Kaatman
8-8-2016

Wij hebben voor 2 weken de tunneltent gehuurd en dat is ons uitstekend bevallen! De tent is ruim en compleet ingericht. Wat een luxe om aan te komen en alles staat voor je klaar.

De faciliteiten van de camping zijn voor kleine kinderen meer dan voldoende. De geitjes en de loslopende kippen zijn erg leuk! Twee punten van aandacht zijn wat ons betreft de vele brandnetels op het terrein en de toegang tot het zwembad. Het hek sluit niet vanzelf en wordt regelmatig door oudere kinderen open gelaten. Ik heb op de tweede dag mijn dochter (3) net op tijd van het trapje kunnen halen. Ze wilde even gaan zwemmen...

Het ponyrijden en het kampvuur met marshmallows zijn gratis toegankelijk voor alle campinggasten en was voor onze dochter het hoogtepunt van de vakantie!

Maureen heeft ons een aantal keer getipt over leuke marktjes in de omgeving. Ook het zwemmeertje op 10 minuten rijden is zeker een aanrader.

We hebben bij Ron en Maureen aangegeven dat we zeker weer eens terug willen komen, als de haan met pensioen is... We snappen dat het een boerencamping is, maar twee hanen die rond half 6 en soms zelfs nog vroeger beginnen te kraaien is voor ons iets teveel boerenbeleving.

Gereisd met jonge kinderen in juli 2016

Uit en toch thuis in Fankrijk!

Johan en Hetty de Groot
30-6-2016

De beheerders zijn gedreven, gastvrije mensen, die hun uiterste best doen om het hun gasten naar de zin te maken. Hardwerkende mensen, die bij alles behulpzaam zijn en ook veel informatie hebben en geven over de omgeving.

Gereisd met vrienden in juni 2016

Heerlijke vakantie!

Annette
9-9-2015

Camping Les Arbois wordt liefdevol gerund door een heel lief en gastvrij Nederlands gezin met twee schatten van jongens. De plek is heerlijk afgelegen waardoor het altijd fijn rustig is op de camping, los van de spelende kinderen (én volwassene) natuurlijk. Het zwembad is klein te noemen (in vergelijk met de meeste campings) maar groot genoeg voor een verfrissende plons en de kinderen (én de volwassene natuurlijk) hebben voldoende ruimte om heerlijk te spelen.

De broodjesservice, het afwas-abonnement van Rick, de lieve campinggasten om ons heen, het heerlijke weer, de ruime plekken, de goed aan te rijden bezienswaardigheden in de omgeving, het gezellige overdekte terras, het knutseluurtje, de dieren, het rondje op de paardjes, het kampvuur, alles is buitengewoon fantastisch geweest!

Dank jullie wel lieve Maureen, Ron, Rick en Silas voor een fantastische vakantie!

Lieve groetjes en zeker tot de volgende keer,

Annette Robert Marloes en Maarten

Heerlijk rustig

Roy80
23-8-2015

Heerlijk rustige camping, ideaal voor gezinnen met jonge kinderen, er zijn zoveel kleine kinderen dat ze in no time veel vriendjes hebben. De directe omgeving is niet echt mooi te noemen, vlak boerenland, beetje niemandsland tussen de mooie Bourgogne en de Jura, wel goed te bereizen vanaf deze camping. Grote plus is de rust in de nachten, absoluut stil! Sanitair wordt keurig schoongehouden, wel wat weinig bij een volle camping. Soms wat teveel regels (glasbak niet na 7 uur gebruiken, geen kinderen tot 8 jaar alleen bij wc gebouw, etc). Eigenaren zijn prettig gastvrij en staan altijd klaar voor een praatje of een advies.

Gereisd met jonge kinderen in juli 2015

Een charme camping met gastvrije eigenaren!

Erica Bassie
6-8-2015

Wij hebben in juli heerlijk gekampeerd op deze mooie camping. Hele ruime plek met uitzicht op een koe, genoeg schaduw en zon en voldoende privacy. De campingeigenaren vind ik plezierige, gastvrije mensen die er alles aan doen om het verblijf op de camping aangenaam te maken. Voor het glutenvrije dieet van mijn dochter mochten haar eigen ijsjes in de grote vriezer en het oventje voor haar eigen brood kreeg een plekje in de winkel. Super zoals er meegedacht werd. Ook de tips over een mooie zwemplek in de rivier of de weg naar het meertje in de buurt handig.

Het zwembad is niet groot, maar voor de kinderen heerlijk om in te zwemmen. Er is genoeg te doen op de camping, speeltuin, als je wilt een knutselactiviteit, cavia-aaien, ponyrijden.

In de omgeving is genoeg te doen, dierenmarkt in Louhans, kasteelbezoeken, leuk meertje en rivier om in te zwemmen.

Wij hebben een heerlijke tijd gehad!

• Aantal campingplaatsenMinder dan 50
  • SchaduwplaatsenAanwezig
  • BBQToegestaan

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Les Arbois in Montjay, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Les Arbois zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.