Weer vandaag16°-2°

61 reviews over Camping Les Arbois in het Nederlands

Een heerlijke vakantie

Sabine en Martijn,
1-8-2017

Een hele fijne camping voor een gezin met jonge kinderen. Onze drie kinderen (2, 4 en 7 jaar) hebben twee weken de tijd van hun leven gehad. Heerlijk op de camping spelen, zwemmen, knutselen en diertjes aaien. Onze tweejarige kon vrij haar gang gang omdat alles veilig was en er ook een beetje op elkaars kinderen gelet werd. De kleinschaligheid van de camping droeg hier ook aan bij. En omdat de kinderen zich heerlijk hebben kunnen vermaken hebben wij echt vakantie gehad.

We hadden een ingerichte tent gehuurd. We zijn daarover zeer tevreden, zowel over de inrichting van de tent als de plek (een grote plek met voldoende zon en schaduw).

Alle lof voor Maureen, Ron en hun kinderen. Ze doen er alles aan om de vakantie tot een groot succes te maken. En dat is wat ons betreft zeker gelukt!

Gereisd met jonge kinderen in juli 2017

Aanrader

G.E.Hoek,
14-7-2017

Camping les arbois is heel erg kindvriendijke plek om te verblijven. Maar ook voor de volwassenen een heerlijke stek. Nog geen leukere en vriendelijkere campingbeheerders tegengekomen. Je komt als gast en vertrekt als vriend.

Gereisd met partner in januari 2017

Er is genoeg schaduw. De plekken zijn groot en er is veel zicht op de boerderijdieren, wat erg leuk is. Ik heb geen negatief commentaar want ons verblijf was gewoon erg geslaagd. We hebben er ook kunnen eten en dat is zeker aan te bevelen.

Super camping

Roeland van der Burght,
12-7-2017

Fijne kleinschalige camping met heel vriendelijke eigenaren, mooie ruime plaatsen met voldoende schaduw. Rustig en kindvriendelijk.

Prima omgeving om te wandelen en te fietsen.

Gereisd met partner in juli 2017

Gastvrij

Frits,
30-6-2017

Wat een gastvrije mensen, leuk. Wij kwamen (een beetje op doorreis) op tweede Pinksterdag aan bij Les Arbois. Boodschappen hadden we niet gedaan en waar wij geen rekening mee hielden was dat alle restaurants in Frankrijk dan gesloten zijn. Dus wij gevraagd of we ergens konden eten en reden naar het dorp in de buurt. Helaas was daar alles gesloten. Dus toen naar de stad verderop, maar ook daar..... Toen ging de telefoon. Of we nog wat wilden eten? Ze hadden namelijk nog wat liggen en dachten ook al dat we mogelijk nergens te recht konden. Nou wij terug en hebben voor een appel en een ei heerlijk kippepoten gegeten met groente etc, wijntje erbij, helemaal top! De volgende dag nog een mooie wandeling in de omgeving gemaakt en twee leuke dagen gehad.

Gereisd met partner in juni 2017

Kleinschalig en gastvrij, geen gedoe met extra betalingen zoals douche of wifi. Alle comfort was aanwezig. De natuur en gezelligheid van de dieren en de vogels in de omgving maakt deze camping een bijzondere plek. Grote kampeerplaatsen met zowel zon als schaduw. Heelijk! En wil je een warme maaltijd, dan van te voren laten weten, want alles is vers.

Gereisd met partner in juni 2017

We hebben hier de laatste week van onze 3 weekse vakantie gestaan, op de terugweg uit de bergen, waar we op campings stonden met zowel Nederlands als internationaal publiek, in een spectaculaire omgeving. Dat was niet een handige volgorde. Want hoewel Ron en Maureen aardig en behulpzaam zijn en de camping met dieren en bloemen en ruime plekken en een mooie, charmante entree waar je ook spelletjes kunt doen en wat kunt eten eigenlijk niet echt iets mist; konden wij het toch niet helemaal vinden op deze camping.

Dat zit hem in kleine dingen. De camping is best aan de prijs, maar niet alles is inbegrepen. Er is elke dag een knutselclub maar daar moeten de kinderen dan wel weer een strippenkaart voor kopen. Hoe meer 'keer' je koopt, hoe goedkoper, maar dat is dan later weer niet aan te passen en daar moet je dan dus van te voren over nadenken: iets waar ik op vakantie helemaal geen zin in heb. Er is wel gratis ponyrijden en dieren knuffelen en kampvuur met marsmellows. Maar het ponyrijden is dan om 8.30 's ochtends (wij moesten daar een wekker voor zetten!) en na 1 ritje van een minuut is het alweer klaar. Bij het kampvuur krijgt ieder kind 1 marsmellow en dan is het weer afgelopen. Het lijkt bijna meer een afvinklijst van dingen die cool zijn voor kinderen dan een echt memorabele ervaring. Wij hebben op meer van dit soort kindvriendelijke, charmante campings in midden Frankijk gestaan en hebben fantastische herinneringen aan uren bij het kampvuur zitten, spontane activiteiten die ontstaan en niemand die vraagt of het kind wel geld bij zich heeft.

Daarbij was het zwembad een paar keer een paar uur midden op de dag dicht terwijl daar niet over gecommuniceerd werd, als je dan net bedacht hebt dat je die middag bij het zwembad blijft spelen is dat toch wat jammer. Er zijn veel mooie bloemen maar er staan ook veel brandnetels en soms rook je een rioollucht bij het toilethuis.

Wij stonden op het weggetje, en niet bij het veld rondom de paarden. De plekken aan het weggetje zijn mooi en zeer ruim met zowel schaduw als zon. Bij het veld sta je dichter op elkaar, maar heb je wel uitzicht op het veld. In het weggetje kijk je naar je overburen, in ons geval een grote caravan met voortent. Er staan sowieso veel caravans op de camping en meerdere mensen die hier vaker komen en elkaar kennen. Al met al was het voor ons te Nederlands. En nou hebben we dat wel vaker gehad maar dan vond ik dat geen probleem. Hier was het publiek denk ik ons publiek niet helemaal. Veel caravans, veel mensen die netjes in de voortent ontbijten, daarna de afwas doen en bij wijze van spreke de ramen van de caravan gaan wassen. Om half zes/zes uur rook een groot deel van de camping naar carbonaatjes; waar wij om 19.30uur een keer een visje op de bbque gooiden. Men was zeker vriendelijk, maar wat gereserveerd en degelijk.

Voor onze kinderen van 4 en 6 was dit alles totaal geen probleem. Zij hebben genoten van de dieren, de gezelschapsspelletjes die er zijn, van uren ringen uit het zwembadje duiken en lekker spelen met vriendjes. Leuke uitjes: brocante, zwemmeertje, watervallen Herrisson in de Jura, mooie stadjes met uitzicht, kasteel etc. zijn er ook genoeg. Het landschap is wat rechttoe rechtaan, met veel lange rechte wegen. Geen zonnebloemen maar veel graan- en maisvelden. Wij vinden de Allier bijvoorbeeld charmanter (noorden van de Auvergne).

Kortom: leuk voor kleine kinderen, maar voor ons ontbreekt de echte magie!

Gereisd met jonge kinderen in juli 2016
Ron, Eigenaar, 9-1-2017
Beste Fam! Jam.dat ik niet weet wie u bent en ook niet met uw relaas bij ons bent geweest. U etaleert specifiek eigen idee.Iedere kampeerder is nu eenmaal anders en beleeft lol op zijn/haar manier. 80% vd bezetting zijn fam.tenten. Echter wanneer wij een week meer reserv. krijgen van caravans, dan zijn dezewelkom. De ene week veel Holl. de andere meer Belg. Wij maken Geen onderscheid. De knuts.club kost 2eur per keer bij een strip.kaart. Maureen zet zich daar voor in met veel zorgvuldigheid en bijzonderewerkjes. Pony rijden isALTIJD om 9 geweest.Omdat wij ieder kind een rit bieden. En ná 10 het te warm is voor kind en pony. Niet alleen uw grotere kids doenmee. Ook de kleinste en die laat ik niet in volle zon rijd. Soms rijd. we 5 min per kind en soms langer.Dit ligt aan het aantal.Beseft u dat wij ruim 1tot2 uur besteden 4 keer perweek met veel plezier?. En voor een hoop geld caps, body-protectors en ponys investeren? Wat kost manege?En krijgen uw kinderen dan ook 1op1 begeleid.voor 0 eur? Wat ontevreden van u. Brandnetels klopt. Was aandacht ontsnapt. Excuus. Het kampv. is 2 maal p/w met Gratis marshm. Onze jongste gaat vaak rond met de zak. Dit festijn is niet heel lang. De kleintjes gaan vroeg slapen. Een groep wil blijven zitten is NOOIT geen probleem..hout genoeg...Waar was u met de vraag of het langer mocht duren?Wij doen onze uiterste best zo goedkoop mogelijk!. Niet alles kan uren. Daar is nu eenmaal niet altijd tijd voor met een volle zomerbezett. Wij lopen de benen uit onze..voor u! Het is onmogelijk om altijd iedereen tevreden testellen. Het zwembad is 2 keer in de maand een paar uur dicht. Omdat een uitvoerige inspectie en toevoeging van hygiene middelen broodnodig zijn voor de gezondheid vanook UW kids. Ik kanniet altijd alles en iedereen ophoogte brengen wanneer ik zie dat er iets moet gebeuren. Zoals u zegt, waren uw kids Uren in het zwembad. Zij kwamen niets tekort. In ieder geval lees ik dat uw kids een supertijd hadden. Daar gaat het toch om?

Ook een tweede keer heerlijk

Imora
5-11-2016

Ook deze zomer (bijna) 3 heerlijke weken op de camping doorgebracht. Wat hebben we weer genoten van de ruime plekken, gastvrijheid en hartelijkheid van zowel de eigenaren als de mede-kampeerders.

Volgend jaar wordt het de doorreis camping omdat we toch ook wat anders willen zien. Voor de twee belangrijkste mensjes in huis hoeft dat niet, die willen graag nóg een keer terug!

Gereisd met jonge kinderen in juli 2016

Heerlijke boere camping!

Robert5367
25-10-2016

Samen met ons dochtertje hebben wij twee weken heerlijk op deze camping genoten. Wij waren er in het hoogseizoen en waren verrast door de leuke mix van mensen en veel familie met jonge kindjes. Als je met een probleem zit van welke aard ook dan zijn Ron en maureen er altijd om je te helpen. Om een voorbeeld te geven als je staat met een lekke band ( zoals wij ) toen mochten wij gebruik maken van de compressor van Ron. Heerlijk zwembad, verse broodjes smorgens, ruime groene campeer plekken. Wij weten al waar we volgend jaar naar toe gaan!! Toppie !!

Annemieke, Robert en Lisa

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2016

Dit nooit meer

C Peters
5-10-2016

Ontvangst was vriendelijk maar vluchtig. We kregen een plek toegewezen die viezig was, het was er vochtig en er hing een muffe lucht (waarschijnlijk door het vocht). Veel vliegen ook. Het zwembad op de camping is een klein opzetzwembad, het water was steenkoud en het rook er naar plas. (...) Veel kinderen op de camping, voor de kinderen leuk maar als volwassene krijg je dus geen moment rust. Her en der loslopende kippen incl. uitwerpselen. Sanitair ietwat verouderd. Wij zijn na 1 nacht vertrokken, het was er gewoon te onrustig. Overal rennende, voetballende, schreeuwende kinderen, loslopende kippen, vieze grond, muggen en de eigenaar die steeds loopt te schreeuwen tegen de kinderen. Zeer storend vonden wij ook alle regeltjes op de camping, zelfs op het toilet. Wij vonden de prijs voor het verblijf van een nacht erg hoog, ook over de reserveringskosten (15,00 euro) is tijdens het telefonisch contact niets gezegd.

Gereisd met partner in juli 2016
Ron vd Berg, Eigenaar, 23-1-2017

Ongetwijfeld bent u ergens boos over...helaas lees ik deze ware reden niet in uw verhaal. Enkel zeer vreemde opmerkingen die wij niet kunnen plaatsen. Jammer..ik had u hier ter plaatse tegemoet kunnen komen en samen naar een oplossing kunnen zoeken. Nu kan ik enkel met lede ogen toezien hoe u ons op afstand beoordeeld heeft.

Echter wij zullen hier op de camping onze uiterste best blijven doen om het een ieder naar de zin te maken!

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Les Arbois in Montjay, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Les Arbois zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.