8,7

38 reviews over Camping Les Arbois in het Nederlands

Wat een super kindvriendelijke camping is dit. Onze kinderen (1,3 en 5 jaar) hebben zich heel goed vermaakt in het zwembad, bij de dieren, tijdens het knutselen, in de speeltuin (met enorme trampoline!) en de googelshow van Rik (oudste zoon). Lekker overzichtelijk, door de kleinschaligheid. Hierdoor konden de kinderen wat meer hun eigen gang gaan. Gasten vrijwel alleen Nederlanders en Belgen met kinderen. De eigenaren en hun zoons zetten zich vol enthousiasme in om het verblijf zo fijn mogelijk te maken. Sanitair niet super de luxe, maar brandschoon. Ook lekker eten op de camping is mogelijk. Echt een unieke plek!

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2018

Heerlijk

Janneke en Wouter,
23-8-2018

Wat een heerlijke vakantie hebben we gehad! Eenvoudige, rustige en relaxte camping met mooie ruime plekken. De eigenaren zijn vriendelijk en behulpzaam en denken aan kleine dingen die het leven nét iets makkelijker maken (zeeppompjes en handdoeken in het sanitairgebouw etc). Lekker gegeten op het terras en een mooie buitenring gemaakt op Pistache het campingpaard. Genoeg te doen voor de kinderen, die vermaakten zich prima in het zwembad/speeltuintje en bij het knutselen en dieren verzorgen. Wekelijks een goochelshow op het terras. Prachtige omgeving waarin veel leuke uitstapjes te doen zijn. Brood en croissants die op de camping te kopen zijn waren heerlijk en ook de koude drankjes op het terras smaakten uitstekend! Wat mij betreft is het enige nadeel van deze camping dat er geen leuk dorpje op loopafstand ligt, maar daar krijg je wel een ligging midden in de natuur voor terug. Ron en Maureen, dank jullie wel voor deze kampeerervaring!

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2018

Aanrader voor jonge gezinnen

Fam de Jong,
3-8-2018

Heerlijke tijd gehad op deze camping. We waren op zoek naar een grote plek met schaduw en die hadden we zeker. Gastvrije eigenaren die hard werken om het iedereen naar de zin te maken. De kinderen hebben zich uitstekend vermaakt met de dieren (cavia's aaien en pony rijden waren favoriet), in de speeltuin en in het zwembad. Het knutselen vonden ze ook gezellig. Fijn dat je brood kan bestellen en een ijsje kan kopen.

Gereisd met jonge kinderen in juli 2018

Gezellig en zeer proper!

Sophie Caluwé,
20-7-2018

Vrolijke en gemotiveerde uitbaters. Zeer gezellig met kindjes, ruime kampeerplekken, proper sanitair,... Een aanrader!

Gereisd met jonge kinderen in juli 2018

Ideale camping voor gezinnen met jonge kinderen

Paul, Judith, Luuk & Daan,
3-2-2018

Ieder jaar zoeken we opnieuw naar een camping geschikt voor jonge kinderen. We houden van kleinschalig zodat het een beetje overzichtelijk blijft en de kinderen rustig zelf op pad kunnen. Voor de zomervakantie van 2017 vonden we Les Arbois, en dat was een schot in de roos! Een heerlijk rustige camping waar kinderen de hele dag hun gang kunnen gaan, en de eigenaren doen er alles aan om het je naar de zin te maken.

De camping beschikt over een broodjes services en een simpel, maar zeer smakelijke eetkaart om 's avonds wat te kunnen eten, ook af en toe lekker om niet te hoeven koken. En als de kids klaar zijn met eten en nog wat jong zijn om te lang aan tafel te zitten is het geen probleem als die vast even naar het speeltuintje gaan, heerlijk! Er is een leuk speeltuintje wat lekker in de schaduw ligt en een groot opzet zwembad, wat prima voldoet voor de nodige verkoeling. Het zwembad heeft een hoog hek eromheen en een poort met de sluiting bovenaan, kleine kinderen kunnen hier zelf absoluut niet in. Voor de allerkleinste wordt tijdens de warmste dagen ook nog een klein opblaasbad neergezet. De zonen van de eigenaren van de camping geven 1x per week een leuke googelshow waar natuurlijk alle kinderen naar komen kijken, en er is ook 1x per week een kampvuur, er kan af en toe een rondje op de pony worden gereden, mee de dieren worden gevoerd en geknutseld, echt meer dan genoeg te doen dus!

De camping ligt op een rustige locatie en is ook goed te bereiden (geen steile of zeer smalle wegen) met een grote caravan. In de omgeving is genoeg te doen (denk aan grotten, roofvogelshows, kastelen etc.), al moet je daar wel al snel een half uurtje of iets langer voor in de auto, maar dat is in deze prachtige omgeving geen straf. Er ligt een grote supermarkt en tankstation in een dorpje verderop, een KM of 5 vanaf de camping.

Het sanitair wordt door de eigenaren zelf bijgehouden, en is gewoon zeer netjes, heel anders dan op een grotere camping waar er een schoonmaakploeg voor ingehuurd wordt.

Ik kan eigenlijk geen minpunten bedenken, en voor de eerste keer gaan wij dan ook de komende zomervakantie nog een keer terug naar dezelfde camping.

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2017

Een camping om te onthouden!

Alle en Dorien,
8-9-2017

Wij hebben hier 2 prachtige weken gehad. We hadden een ruime plek met uitzicht op de kinderboerderij.

Eigenaren uiterst behulpzaam en vriendelijk. Je kunt er lekker eten en het is betaalbaar.

Onze kinderen hebben echt genoten van de dieren, het knutselen, het kampvuur, de goochelshow, pony ritjes etc.

Er heerst een gezellige en gemoedelijke sfeer. Een camping om te onthouden!

Annet,
22-8-2017

Wat een toffe tijd hebben wij gehad op camping Les Arbois! Op en top vakantie, kinderen hebben genoten en wij ook. Fijne, ruime plek met uitzicht op de paarden en ezel. Die staan in een wei staan die keurig wordt schoongehouden. De speeltuin heeft genoeg te bieden en de dierenweide is voor de kleintjes een hele mooie extra!

Het sanitair is altijd schoon, echt hulde aan de eigenaren!

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2017

Fijne kleinschalige en kindvriendelijke camping

Natalie Peeters,

Gereisd met jonge kinderen in juli 2017

Een heerlijke vakantie

Sabine en Martijn,
1-8-2017

Een hele fijne camping voor een gezin met jonge kinderen. Onze drie kinderen (2, 4 en 7 jaar) hebben twee weken de tijd van hun leven gehad. Heerlijk op de camping spelen, zwemmen, knutselen en diertjes aaien. Onze tweejarige kon vrij haar gang gang omdat alles veilig was en er ook een beetje op elkaars kinderen gelet werd. De kleinschaligheid van de camping droeg hier ook aan bij. En omdat de kinderen zich heerlijk hebben kunnen vermaken hebben wij echt vakantie gehad.

We hadden een ingerichte tent gehuurd. We zijn daarover zeer tevreden, zowel over de inrichting van de tent als de plek (een grote plek met voldoende zon en schaduw).

Alle lof voor Maureen, Ron en hun kinderen. Ze doen er alles aan om de vakantie tot een groot succes te maken. En dat is wat ons betreft zeker gelukt!

Gereisd met jonge kinderen in juli 2017

We hebben hier de laatste week van onze 3 weekse vakantie gestaan, op de terugweg uit de bergen, waar we op campings stonden met zowel Nederlands als internationaal publiek, in een spectaculaire omgeving. Dat was niet een handige volgorde. Want hoewel Ron en Maureen aardig en behulpzaam zijn en de camping met dieren en bloemen en ruime plekken en een mooie, charmante entree waar je ook spelletjes kunt doen en wat kunt eten eigenlijk niet echt iets mist; konden wij het toch niet helemaal vinden op deze camping.

Dat zit hem in kleine dingen. De camping is best aan de prijs, maar niet alles is inbegrepen. Er is elke dag een knutselclub maar daar moeten de kinderen dan wel weer een strippenkaart voor kopen. Hoe meer 'keer' je koopt, hoe goedkoper, maar dat is dan later weer niet aan te passen en daar moet je dan dus van te voren over nadenken: iets waar ik op vakantie helemaal geen zin in heb. Er is wel gratis ponyrijden en dieren knuffelen en kampvuur met marsmellows. Maar het ponyrijden is dan om 8.30 's ochtends (wij moesten daar een wekker voor zetten!) en na 1 ritje van een minuut is het alweer klaar. Bij het kampvuur krijgt ieder kind 1 marsmellow en dan is het weer afgelopen. Het lijkt bijna meer een afvinklijst van dingen die cool zijn voor kinderen dan een echt memorabele ervaring. Wij hebben op meer van dit soort kindvriendelijke, charmante campings in midden Frankijk gestaan en hebben fantastische herinneringen aan uren bij het kampvuur zitten, spontane activiteiten die ontstaan en niemand die vraagt of het kind wel geld bij zich heeft.

Daarbij was het zwembad een paar keer een paar uur midden op de dag dicht terwijl daar niet over gecommuniceerd werd, als je dan net bedacht hebt dat je die middag bij het zwembad blijft spelen is dat toch wat jammer. Er zijn veel mooie bloemen maar er staan ook veel brandnetels en soms rook je een rioollucht bij het toilethuis.

Wij stonden op het weggetje, en niet bij het veld rondom de paarden. De plekken aan het weggetje zijn mooi en zeer ruim met zowel schaduw als zon. Bij het veld sta je dichter op elkaar, maar heb je wel uitzicht op het veld. In het weggetje kijk je naar je overburen, in ons geval een grote caravan met voortent. Er staan sowieso veel caravans op de camping en meerdere mensen die hier vaker komen en elkaar kennen. Al met al was het voor ons te Nederlands. En nou hebben we dat wel vaker gehad maar dan vond ik dat geen probleem. Hier was het publiek denk ik ons publiek niet helemaal. Veel caravans, veel mensen die netjes in de voortent ontbijten, daarna de afwas doen en bij wijze van spreke de ramen van de caravan gaan wassen. Om half zes/zes uur rook een groot deel van de camping naar carbonaatjes; waar wij om 19.30uur een keer een visje op de bbque gooiden. Men was zeker vriendelijk, maar wat gereserveerd en degelijk.

Voor onze kinderen van 4 en 6 was dit alles totaal geen probleem. Zij hebben genoten van de dieren, de gezelschapsspelletjes die er zijn, van uren ringen uit het zwembadje duiken en lekker spelen met vriendjes. Leuke uitjes: brocante, zwemmeertje, watervallen Herrisson in de Jura, mooie stadjes met uitzicht, kasteel etc. zijn er ook genoeg. Het landschap is wat rechttoe rechtaan, met veel lange rechte wegen. Geen zonnebloemen maar veel graan- en maisvelden. Wij vinden de Allier bijvoorbeeld charmanter (noorden van de Auvergne).

Kortom: leuk voor kleine kinderen, maar voor ons ontbreekt de echte magie!

Gereisd met jonge kinderen in juli 2016
Ron, Eigenaar, 9-1-2017
Beste Fam! Jam.dat ik niet weet wie u bent en ook niet met uw relaas bij ons bent geweest. U etaleert specifiek eigen idee.Iedere kampeerder is nu eenmaal anders en beleeft lol op zijn/haar manier. 80% vd bezetting zijn fam.tenten. Echter wanneer wij een week meer reserv. krijgen van caravans, dan zijn dezewelkom. De ene week veel Holl. de andere meer Belg. Wij maken Geen onderscheid. De knuts.club kost 2eur per keer bij een strip.kaart. Maureen zet zich daar voor in met veel zorgvuldigheid en bijzonderewerkjes. Pony rijden isALTIJD om 9 geweest.Omdat wij ieder kind een rit bieden. En ná 10 het te warm is voor kind en pony. Niet alleen uw grotere kids doenmee. Ook de kleinste en die laat ik niet in volle zon rijd. Soms rijd. we 5 min per kind en soms langer.Dit ligt aan het aantal.Beseft u dat wij ruim 1tot2 uur besteden 4 keer perweek met veel plezier?. En voor een hoop geld caps, body-protectors en ponys investeren? Wat kost manege?En krijgen uw kinderen dan ook 1op1 begeleid.voor 0 eur? Wat ontevreden van u. Brandnetels klopt. Was aandacht ontsnapt. Excuus. Het kampv. is 2 maal p/w met Gratis marshm. Onze jongste gaat vaak rond met de zak. Dit festijn is niet heel lang. De kleintjes gaan vroeg slapen. Een groep wil blijven zitten is NOOIT geen probleem..hout genoeg...Waar was u met de vraag of het langer mocht duren?Wij doen onze uiterste best zo goedkoop mogelijk!. Niet alles kan uren. Daar is nu eenmaal niet altijd tijd voor met een volle zomerbezett. Wij lopen de benen uit onze..voor u! Het is onmogelijk om altijd iedereen tevreden testellen. Het zwembad is 2 keer in de maand een paar uur dicht. Omdat een uitvoerige inspectie en toevoeging van hygiene middelen broodnodig zijn voor de gezondheid vanook UW kids. Ik kanniet altijd alles en iedereen ophoogte brengen wanneer ik zie dat er iets moet gebeuren. Zoals u zegt, waren uw kids Uren in het zwembad. Zij kwamen niets tekort. In ieder geval lees ik dat uw kids een supertijd hadden. Daar gaat het toch om?

• Aantal campingplaatsenMinder dan 50
  • SchaduwplaatsenAanwezig
  • BBQToegestaan

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Les Arbois in Montjay, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Les Arbois zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.