Vakantiehuis Domaine Les Reprilles

9.8Fenomenaal

Frankrijk, Bourgogne, Luzy/Tazilly/Chiddes (Nievre)

9.8Fenomenaal

• 9.6Inrichting
  • 9.8Hoeveelheid ruimte

Vakantiehuis info

Meer vakantiehuis info

102 reviews over Vakantiehuis Domaine Les Reprilles

• 10PieterBeverdam17-09-2016

Fantastische plek om helemaal tot rust te komen!

Heerlijk plekje midden in Frankrijk! Luxe, mooi afgewerkte huizen op een rustige plek in de Bourgogne. Het terrein biedt plaats aan 5 huizen + het huis van de eigenaren (Rolf en Tanja), die hun uiterste best hebben gedaan om ons verblijf zo prettig mogelijk te maken.

De welkomstborrel op zaterdag en de table d'hotes dragen bij aan een gezellig verblijf voor alle gasten, terwijl de eigen terrassen genoeg privacy bieden. Het zwembad is schoon en rustig en er is ruimte op het terrein voor voetbal, volleybal, badminton, bbq'en en om gezellige vuurtjes te maken.

Al met al een absolute aanrader voor mensen die in een mooie streek even lekker tot rust willen komen!

Gereisd met partner in augustus 2016

• 10Leon van Drongelen16-09-2016

Het echte vakantiegevoel

Wij verbleven met onze tweeling (10 maanden) in gite Le Four en hebben het daar heel erg naar ons zin gehad. De gite is lekker ruim en zeer compleet ingericht met een terras en groot grasveld aan de achterzijde. Dankzij het goede gastheer- en dame-schap van Tanja en Rolf met de heerlijke tables d'hôte, de mooie omgeving met zowel natuurschoon als leuke plaatsen, de gezellige mede- vakantiegangers en het lekkere weer hebben wij twee weken lang wat ons betreft het echte vakantiegevoel beleefd!

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2016

• 10Eric & Sylvia16-09-2016

Jammer 😜

Dat je hier niet kunt wonen.... Echt alles, , maar dan ook alles is top en goed geregeld. Waanzinnige omgeving, als je wijn liefhebber bent zit je redelijk centraal. En dan de lieverds Rolf en Tanja die werkelijk alles doen om het jou naar de zin te maken, inclusief de heerlijke table d'hotes. Echt een super aanrader!!!

Gereisd met partner in september 2016

• 10Rogier, Irene, Ruben en Jasmijn06-09-2016

Fantastische vakantieplek, ook met kinderen!

Wij logeerden in huisje L'Ecurie, van alle gemakken voorzien en prachtig tot in detail afgewerkt. 's Morgens lekker ontbijten in de ochtendzon op het terrasje aan de voorkant van het huisje, aan de achterkant een terras die veel privacy biedt en een grote tuin erbij. Zeer goede bedden en heel fijn; het traphekje. Het uitzicht rondom het huis is schitterend, de stilte heel rustgevend en de sterrenhemel 's avonds adembenemend. Drie avonden hebben we mogen aanschuiven bij de table d'hôte van Tanja en Rolf wat heerlijk was en daarbij ook erg gezellige gesprekken gehad op hun veranda. Tanja en Rolf zijn zeer gastvrij, behulpzaam en geven goede en praktische tips voor uitjes. Voor onze kinderen (5 en 6 jaar) veel speelmogelijkheden: schommel, zandbak, speelveld en natuurlijk het zwembad waar we elke dag gebruik van hebben gemaakt. Een goede tip voor een dagje weg met kinderen <10 jr: doe/pretpark Divertiparc op een half uurtje rijden. Onvergetelijke vakantie gehad, dit is een pareltje!

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2016

• 10familie van Dijken08-08-2016

Heerlijke vakantieplek!

Wat een fantastische plek om tot rust te komen! Het huis perfect voor elkaar, goede bedden, goed ingerichte keuken (is vaak slecht qua bestek, servies, etc) en privé terras met parasol! Beetje lezen, wandelen, koeien kijken en zwemmen in het heerlijke (verwarmde!) zwembad. Daarnaast is het erg fijn om ontvangen te worden door zulke, vriendelijke, gastvrije en meedenkende mensen als Rolf en Tanja, waarbij je ook nog eens 2x in de week kan aanschuiven bij de table d' hote! Wij hebben genoten en gaan dit zeker doorvertellen!

Gereisd met jonge kinderen in juli 2016

• 10Bert, Ellen en Victor24-07-2016

Fantastisch met kindjes!

We hadden een heerlijke eerste vakantie met onze kleine man! Tanja en Rolf hebben er een pareltje van gemaakt! Ontzettend groot welkomgevoel, zeer gastvrije mensen. We hebben ook lekker gegeten daar terwijl ons zoontje ondertussen in z'n bedje kon slapen. Huisjes zijn voorzien van alles wat je maar nodig kan hebben. Zelfs een waslijn, handdoeken en beddengoed zijn aanwezig. Elk huisje heeft een ander karakter. Prachtige natuur en omgeving! Bij minder goed weer wanneer je niet rond het zwembad kan blijven is er wel niet zoveel te doen in de omgeving. Maar een eindje rijden en je komt in leuke stadjes zoals Autun en Beaune. Je kan er ook mooie wandelingen maken. Victor vond de schommel en de kippen super. Kortom, wij beleefden een heerlijke vakantie daar! Bij terugkeer werden we uitgewuifd door Rolf en Tanja. Het is zo leuk geweest! Wij komen nog wel eens terug hoor... en maken zeker reclame voor jullie! Bert, Ellen en Victor

Gereisd met jonge kinderen in juli 2016

• 9Kristel, Martijn en Maerle18-07-2016

Aanrader!

We vertrokken met een weersverwachting van twee weken regen en keerden terug met een zongebruind, blond dochtertje. Tanja en Rolf hadden daar natuurlijk geen hand in, maar wel in de rest van het verblijf. Een heerlijke gîte, een prachtige locatie, leuke weetjes en nuttige info over de omgeving: iedere keer als we op pad gingen, hadden Tanja of Rolf nog een extra tip over een ander mooi plekje. Kortom, we moeten eigenlijk gewoon nog een keer terug - geen straf wat ons betreft!

Door het wisselvallige weer aardig wat tijd binnen doorgebracht en dan is de kleinste gîte met een stuiterende peuter soms wat té klein. Maar (een positieve maar) op de dagen dat het 30 graden was, was het binnen heerlijk koel. Dat maakte het weer helemaal goed!

Aanraders: de weg door de bergen naar Chateau-Chinon, de table d'hote (heerlijk!) en 's avonds met een glaasje wijn uitkijken over de omgeving. Aah, heimwee!

• 8Bernd11-07-2016

Leuke vakantie, mooi huis.

Domaine les Reprilles is een mooi landgoed met leuke huisjes. Wij zaten in het huisje"L'écurie". Tanja en Rolf zijn vriendelijk en professioneel, niet opdringerig aanwezig en belangstellend naar hun gasten. Bovendien bereiden ze tweemaal per week een zeer smakelijke maaltijd. Met betrekking tot ons huisje; dit was van alle gemakken voorzien. Vaatwasser, combimagnetron en koelkast met diepvriesvak. De waterdruk is overigens wel behoorlijk laag, dus verwacht geen krachtige douche. Verder koelen de slaapkamers niet veel af. Als het buiten zo'n 25 graden was, dan waren de slaapkamers dat ook, tot in de ochtend. De omgeving is prachtig. Vanuit de kamer kijk je uit over een glooiend weiland met een kudde stevige koeien. Dat had echter ook enkele nadelen. Ten eerste was er een stier die vrijwel elke ochtend tussen half zes en zes uur stevig loeiend zo'n beetje onder het raam stond. Ten tweede trekken deze koeien veel vliegen aan. Omdat de huisjes niet zijn voorzien van horren, vind je ze ook veel in huis. Regelmatig hadden we meer dan tien van die beestjes in de woonkamer. Een hordeur en horren voor het raam kan die eenvoudig voorkomen. Bovendien kan je dan ook beter de ramen openzetten om af te koelen. Al met al hebben wij een leuke vakantie gehad en vinden wij dat Domaine les Reprilles goed verzorgde vakantieverblijven aanbiedt.

Les Laptop, eigenaar, 15-07-2016

Beste Bernd en Esther, Bedankt voor de mooie recensie. We kunnen ons overigens goed voorstellen dat de 'aubade' van de stier niet gewaardeerd werd. We zijn er zelf ook een paar keer door gewekt. Inmiddels is hij verhuisd naar een andere weide en lijkt uitgeraasd. (Gelukkig zijn de meeste stieren een stuk rustiger en is de kans dat deze stier er volgend jaar nog is heel klein). Jullie suggestie over de horren nemen we zeker ter harte!

• 10Tom Beek04-07-2016

Rustgevend, verzorgd, gastvrij, bourgondisch.

Onze kinderen (1 en 3) voelden zich er meteen veilig en thuis. Huisje en terrein zijn netjes, verzorgd, gastvrij en rustig. Er is voldoende privacy. Onze gite was voorzien van allerlei kind-voorzieningen zoals bedjes, traphekjes en kinder-eetstoel. Alles is tot in de puntjes verzorgd en uitgedacht door Rolf en Tanja, die de rust zelve zijn, altijd vriendelijk en behulpzaam.

Zwembad en speeltuin zijn fijn! In de directe omgeving is genoeg te beleven, zoals wijnroutes, kastelen of wandelen rondom Les Reprilles. De documentatie in het huis was zeer compleet en up-to-date. Wifi werkte uitstekend, niet alleen in het huisje maar ook buiten.

Voor de volwassenen zijn er allerlei leuke hoekjes en plekjes, onder de grote boom of bij het kampvuur. Heerlijk 's avonds met een wijntje in de zon! Met prachtig uitzicht over de streek. Wij hebben ook erg genoten van de 'table d'hote' met de andere gasten. De rust van Les Reprilles is koninklijk en geeft bakken energie. We komen graag weer!

• 10Marion en Peet21-06-2016

Voor de tweede keer een geweldige week!

Ik begin met wat niet goed is; Niets! Wat wel goed is, blijkt uit het feit dat we hier voor de tweede keer geweest zijn. Dat doen we normaal gesproken niet. Het is hier zo lekker rustig dat je overweldigd wordt door alle vogel- en koeiengeluiden. De omgeving geeft je telkens weer iets nieuws. Zelf fiets ik graag op de racefiets. Deze omgeving is uitermate geschikt om uitdagende ritjes te maken naar alle windstreken. Wandelen kan ook in de directe omgeving ( wandelroutes aanwezig). Vaak over landelijke paden met "view". Over het complex alle lof. Rolf en Tanja hebben er een paradijsje van gemaakt.

Wij zijn hier nog niet uitgekeken!

Gereisd met partner in juni 2016

Vakantiehuis Domaine Les Reprilles info