Lucenay l'Evêque (Morvan)

Reviews over Lucenay l'Evêque (Morvan)

Geweldig mooi natuur gebied, leeg en rustig

Antoine Maartens,
    30-9-2017

Stil dorpje aan provinciale route naar Autun.

Dit is het ontvolkte Frankrijk - stil op straat, weinig jongeren en in zichzelf gekeerd.

Geweldige uitgangsbasis voor fietsen en wandelen en met een paar mooie eetplekken. Aanrader is Chateau Sully in de nabije omgeving.

Gereisd met partner in september 2017

Prachtig! Genoeg te zien!

Rianne,
    26-8-2015

Top 3.

1. Bij mooi weer: Lac des Settons!! Prachtig!! Heerlijk om te zwemmen, waterfietsen of gewoon lekker te bakken in de zon aan de fijne strandjes!

2. Autun, zeer leuke, mooie stad!

3. De wijnroute richting Beaune en Nuits-Saint-Georges! Prachtig!

Gereisd met partner in augustus 2015

Zeer rustig dorpje in de Morvan.

Leontien van Nesselrooij,
    12-7-2015

Het dorp bevindt zich in de Morvan en o.a. Lac des Settons is op fiets goed te bereiken. Verder niet veel te beleven, een schattig kleine supermarkt/kruidenier. Een goed restaurantje, niet alle dagen open, een kerk. Een dorpsplein met op woensdag geloof ik een pizzakar!

Gereisd met partner in juni 2015

Gunstig gelegen dorpje

John Leurentop,
    7-11-2008

Lucenay l'Evêque is een klein dorpje in de Morvan. Goed vertrekpunt voor wandelen of fietsen in dit mooie natuurgebied. Lucenay ligt een kwartier van Autun, leuke plaats met veel restaurantjes. Ook kun je vanuit Lucenay redelijk snel het wijngebied van Beaune bezoeken. Het dorpje zelf is niet erg levendig, er is 1 restaurant en een klein barretje/winkeltje. Toen wij er waren was er net een muziekfestival. Er zit een bed&breakfast die echt aan te raden in: La Mortaise. Vriendelijke en zeer behulpzame Nederlandse eigenaren.

Gereisd met partner in juli 2008
Lucenay l'Evêque (Morvan) scoort een 8 uit 10, op basis van 17 reviews