Bed and Breakfast Fontaine la Mère

7 reviews over Bed and Breakfast Fontaine la Mère

• 2018
    9Aad18-07-2018

Heerlijk verblijf!

Fontaine la Mère ligt in het zuidelijke deel van de Bourgogne in Frankrijk. We verbleven de eerste week van juli op de minicamping (vijf plaatsen, dus alle rust!) en hebben het heerlijk gehad. De eigenafren, Gerard en Mary de Jong, zijn heel gastvrij en voorzien de gasten van heerlijke maaltijden en uitgebreide adviezen over wat er te doen is de omgeving. Het natuurgebied waar Fontaine la Mere deel van uitmaakt - de Morvan - nodig uit voor wandelen, fietsen, maar is voorl ook geschikt voor mensen die rust zoeken. Verwacht geen grote toeristische attracties!

Gereisd met partner in juli 2018

• 2017
    9Peerenbooms-Driessen04-08-2017

Mooi onderhouden complex...

We hebben 4 nachten mogen logeren in de Tuinkamer met loft op dit prachtige complex. Gerard en Mary hebben er iets ontzettends mooi van gemaakt....echt alles tip top in orde. Er is met name veel ruimte: de kamers zijn ruim, de tuin is groot en je kijkt mijlenver uit over weilanden met koeien. Het plekje Autun ligt op 15 minuten rijden en is ok! Met slecht weer zijn er niet echt interessante uitstapjes te maken. Beaune is wel een aanrader maar een uurtje rijden. De table d'hotes moet je doen!!. Heerlijke maaltijden onder genot van een drankje en met gezellige mensen. Voor de kinderen boven de 10 is er weinig vertier....en als ik dan een kanttekening mag maken zou ik het zwembad ingraven en evt een trampoline plaatsen.

Gereisd met jonge kinderen in juli 2017

• Oude reviews

9Fam. P.04-09-2016

Mini-camping in prachtig gebied

Vanuit de Provence neergestreken op deze mini-camping gelegen aan de rand van de Morvan. Prachtig gebied met schilderachtige vergezichten: uitgestrekte heuvels en dalen met minimale bebouwing. Nog nooit zulke mooie sterrenhemel gezien als daar. Hoewel we kampeerden hebben we ontbeten met de gasten van de chambre d’hotes en ook gebruik gemaakt van de table d’hotes. Mary had een heerlijke maaltijd gemaakt en samen met Gerard verzorgden ze een compleet diner. Erg gezellig om op deze manier een avondje door te brengen met de andere gasten. De camping is kleinschalig met een toiletgebouw in een oude stal waar nog elementen van zichtbaar zijn: super mooi gemaakt, heel netjes en schoon. Het landgoed met gebouwen is goed onderhouden met diverse leuke zitjes. Enige minpuntje is dat op het kampeerterrein af en toe verkeersgeluiden hoorbaar zijn.

Gereisd met partner in september 2016

• 9Henny en Paul 24-09-2014

Een top adres voor doorreis of langer verblijf.

Aan de rand van het prachtige gebied de Morvan gelegen, is dit een uitstekend uitgangspunt om dit gebied te bezichtigen. Doorgewinterde fietsers en wandelaars kunnen hier zeker hun hart ophalen. Boven zijn 3 ruime goed ingerichte kamers, en beneden nog eens 2 met tuindeuren. Ook een mini-camping is aanwezig. Mary en Gerard doen hun uiterste best om eenieder het naar de zin te maken, subtiel, niet opdringend maar met plezier en zorg voor de gasten. De eerste halve week waren er nog vier stellen. Leuke en gezellige gesprekken werden er gevoerd onder het genot van een drankje. De tweede week zaten wij er alleen, toen bleek nog duidelijker hoezeer zij hun best deden om het ons naar ons plezier te maken. Wij hebben het enorm naar onze zin gehad en kunnen u dit adres met een gerust hart aanraden.

Gereisd met partner in september 2014

• 9Leonie Vollenberg24-08-2014

Helemaal goed. Niets negatiefs meegemaakt!

Schone en mooie smaakvolle ingerichte kamers. Enorm goed adres waar van uit fietstochten gemaakt kunnen worden. Mary en Gerard maken het de gasten naar hun zin. Zijn zeer gastvrij. Een heerlijke rustige plek om te toeven. Ik kwam voor 4 nachten maar na een verhuizing van mijn koffer naar een andere mooie kamer ben ik er nog maar 10 nachten langer gebleven. Het was heerlijk.

Alleen gereisd in januari 2014

• 9henkstoffels10-09-2013

Geweldige plek voor een fijne vakantie!

Wij kunnen Fontaine La Mere aan iedereen aanbevelen, het beheerdersechtpaar doet echt alles om het naar je zin te maken!

Gereisd met partner in juli 2013

• 9Fam. Van de Winkel29-08-2011

Een fantastische plek om tot rust te komen

Fontaine la Mère is eigenlijk een plekje om geheim te houden. Wat is het hier heerlijk. Eigenaren Gerard en Mary zijn top en doen er alles aan om het hun gasten naar de zin te maken. Gastvrij, zorgzaam, gezellig, lekker eten zijn wat steekwoorden die heel goed passen bij deze chambre d'hôtes. Kortom...Aanrader!!

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2011

0 tips over Bed and Breakfast Fontaine la Mère