Camping La Chauvotte

• 9.2Eetgelegenheden
  • 9.7Staat v/h sanitair

Zoover gold Award 2019

Meer camping info

Camping La Chauvotte (La Grande-Verriere) is een ideale plek voor wie houdt van kleinschalig en persoonlijk. Er zijn acht ruime staanplaatsen en eigenaren die het gezellig maken. Zo bereiden zij dagelijks verse pizza's in de bistro en bezorgen ze broodjes bij je staanplaats. Ook is er een zwembad. In Autun (20 minuten rijden) vind je een markt.

Contact

326 reviews over Camping La Chauvotte

• 2018
    10Theo en Ellen05-09-2018

Gastvrijheid! Rust! Schoon sanitair!

Als je van rust, natuur en kleinschaligheid houdt en van schoon sanitair, dan zit je hier helemaal goed! De hele dag zie je roofvogels cirkelen in de lucht boven je, 's avonds koelt het heerlijk af, ook als het overdag heet is. Het sanitair is netjes en schoon! De eigenaren, Anja en Hans, zijn hele fijne, hartelijke mensen die ook heel lief zijn voor de kinderen. Het zwembad is veilig afgesloten voor de kleintjes en alleen toegankelijk met behulp van een volwassene of groter kind. Er staan speeltoestellen op het veld en bij het zwembad staan een voetbaltafel, een pingpongtafel en een grote tafel waar je lekker in de schaduw spelletjes kunt doen. Twee keer in de week is er een pizza-avond, één keer in de week kun je frietjes halen en soms is er een bistro avond. Voor dagjes uit zijn de meeste plekjes wel op afstand. Maar wij vonden het hier zo fijn dat we hier 4 jaar op rij zijn geweest!

Gereisd met jonge kinderen in juli 2018

• 8John Bindels28-08-2018

We komen er zeker terug!

Een heerlijke camping , rust en stilte en met Anja en Hans als zeer gastvrije eigenaren!

• 8Eetgelegenheden
    • 8Staat v/h sanitair

Gereisd met partner in augustus 2018

• 9Albert26-08-2018

Helemaal top!

Wij hebben vorige week een heerlijke tijd gehad op La Chauvotte. Een kleine camping, met acht plaatsen, maar heel veel goede faciliteiten. Prachtige ruime plaatsen, superschoon sanitair en een heerlijk zwembadje. Aan veel kleine details is gedacht. Zeep bij de wastafels, altijd toiletpapier aanwezig etc. De eigenaren gaan heel ver om het iedereen naar de zin te maken. 's ochtends worden de bestelde broodjes bij de tent gebracht!

Zaterdag pizza avond, maandag frietjes, en donderdags een heerlijk driegangen diner in de bistro. Boodschappen doe je bij een klein supermarktje in St. Leger (ca 6 km) of bij een van de grote supermarkten in Autun (ca. 15 km).

Deze camping is vooral geschikt voor gezinnen met kleinere kinderen en voor stellen zonder kinderen. Voor tieners is hier echter weinig te beleven, tenzij ze van rust en natuur houden....

Een absolute aanrader dus!

Gereisd met partner in augustus 2018

• 10Marlien26-08-2018

Boven verwachting!

Wat een heerlijke plek! Mooie en ruime staanplaatsen, een mooi zwembad, lieve eigenaren, meerdere keren per week kan je eten afhalen of opeten in bistro. In de omgeving veel wandelmogelijkheden die ook te doen zijn met jonge kinderen. Wij komen hier zeker terug!

• 9Staat v/h sanitair

• 10Suzanne en Marco25-08-2018

Droomplek

Wat hebben we ons gast gevoeld. Als je persoonlijk welkom wordt geheten wanneer je net je auto uit je stapt bij aankomst, dan voel je je echt welkom. Gedraineerde plekken, ruim opgezet, schoon sanitair, mooi zwembad, elke morgen lag je broodbestelling op je te wachten voor je tent, de heerlijke pizza's van Anja, de Franse patat op Nederlandse manier gebakken en de stilte 's avonds die alleen verstoord wordt door de aanwezigheid van krekels. Hans en Anja hebben een droomplek in een prachtig deel van Frankrijk. En door hun inzet hebben wij een droomvakantie gehad.

• 10Eetgelegenheden

• 9femke21-08-2018

Een aanrader

Ontzettend leuke week gehad hier. De camping is niet groot en dit was voor onze kinderen eigenlijk heel prettig, want ze konden lekker her en der spelen zonder kwijt te raken. Verder is het erg rustig, op een fijne manier. 's Nachts is het heerlijk stil. De eigenaars zijn aardig en geven persoonlijke aandacht, doen echt hun best met je mee te denken en te zorgen dat je het leuk hebt. Een paar keer per week kun je eten op de camping, dit was lekker en gezellig. Het zwembad is zonder chloor, wat prettig is, en goed schoon met fijne ligbedden en tafel om lekker in de schaduw een spelletje te spelen of lezen. Het sanitair is van hele goede kwaliteit en schoon, het is niet heel groot, maar groot zat. Toen we er zaten was het echt overal in Europa extreem heet, en de bomen die er staan moeten nog wat meer groeien, dus we misten wel wat schaduw. De camping ligt wel wat afgelegen maar erg mooi.

• 8Eetgelegenheden

• 9Karlijn19-08-2018

Aanrader!

Het meeste is in alle reviews al gezegd. Het is een hele leuke, kleinschalige camping met heel gastvrije eigenaren. Ze doen hun uiterste best om het iedereen naar de zin te maken en te helpen waar dat kan. Wij hebben enorm genoten van onze vakantie, mede dankzij de aanwezigheid van het zwembad! Op de camping is niet veel schaduw, wij hebben daarom ter plekke nog een tarp gekocht.

• 9Staat v/h sanitair

• 10Suzanne16-08-2018

Heerlijke plek

Wat een heerlijke plek om te vertoeven. Anja en Hans zijn heel gastvrij , behulpzaam en vriendelijk. Zij hebben een heerlijke plek gecreëerd voor jong en oud. Wij hebben gebruik gemaakt van de huurcaravan. Deze is heel compleet ingericht en ruim genoeg. Kortom... een heerlijke vakantie.

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2018

• 9Marlies en Karel13-08-2018

Echt vakantie!

Wat een heerlijke week hebben we gehad bij Hans en Anja, een warm welkom, super gastvrij, lief voor de kids en een mooie plek! Gezellige en leuke mensen ontmoet en we komen volgend jaar zeker weer terug!

• 7Eetgelegenheden

Gereisd met jonge kinderen in juli 2018

• 10Wouter en Anneke13-08-2018

Heerlijke camping!

Het meeste zal al gezegd zijn over deze hele fijne kleinschalige camping in een erg mooie omgeving. Grote campingplekken. Elke ochtend vers stokbrood bij je tent gebracht. Mooi zwembad met fijn terras. Schoon sanitair. De bistro op de camping maakt de afwezigheid van restaurantjes op loopafstand helemaal goed. En last but not least: de wifi is super ;-) .

• 10Eetgelegenheden

• Huishoudelijke apparatuurKoelkast, Wasmachine

• Warme douchesAanwezig
  • ReceptieExpress check-in & check-out
  • Op het terreinBagageruimte, Bibliotheek, Rookruimte, Terras, Tuin
  • Overige servicesConcierge, Fietsverhuur, Kluis, Krant, Strijkservice, Wasserette

• Autovrij parkJa
  • ParkeermogelijkhedenBewaakt parkeren, Openbare parkeerplaats, Parkeerplaats