Camping La Chauvotte

• 9.2Eetgelegenheden
  • 9.7Staat v/h sanitair

Zoover gold Award 2019

Meer camping info

Camping La Chauvotte (La Grande-Verriere) is een ideale plek voor wie houdt van kleinschalig en persoonlijk. Er zijn acht ruime staanplaatsen en eigenaren die het gezellig maken. Zo bereiden zij dagelijks verse pizza's in de bistro en bezorgen ze broodjes bij je staanplaats. Ook is er een zwembad. In Autun (20 minuten rijden) vind je een markt.

Contact

319 reviews over Camping La Chauvotte

• 2019
    10Hans Meijer25-08-2019

Fantastisch!

Wij zijn 6 dagen te gast geweest op camping La Chauvotte. Wij kwamen hier voor de eerste keer en het is ons erg goed bevallen. De camping beschikt over acht ruime plaatsen, enkele gîtes en een heerlijk verwarmd zwembad. De gastvrouw en gastheer, Anja en Hans, staan op ieder moment klaar om het je als gast naar de zin te maken. 's Morgens wordt vers brood langs gebracht, er is een bistro waar je op vaste tijden van een pizza of drie-gangen diner kunt genieten en er zijn lekkere ijsjes te krijgen. Een feest voor kinderen. Wij hebben zelf geen kinderen en hebben genoten van de levendigheid om ons heen. Verwacht dus geen senioren-camping. Anja en Hans... bedankt en tot de volgende keer, want die gaat er komen!

Gereisd met partner in augustus 2019

• 10Saskia, Suze en Jasper17-08-2019

Fantastisch!

Kleinschalig, persoonlijk. Heel fijne sfeer. Zeer comfortabel sanitair, alles supernetjes, heel fijn zwembad (geen chloor, geen rare regeltjes). Heerlijk hardlooprondje van 4 en 10km door de bossen, fijn avontuurlijk met kinderen (7 jaar oud) door de rivier gelopen naar het dorpje. Prachtige kloofwandeling gemaakt (Gorges de la Canche) en van roofvogelshow op unieke locatie in Bibracte genoten. Maar vooral ook veel op de camping geweest, na anderhalve week 'bikkelen' in de Alpen nu helemaal gelaafd aan het comfort van deze camping. Veel gelezen (onze dochter maakte heel gemakkelijk nieuwe vriendjes), gezwommen en gepingpongd: eenvoudig geluk :-) Anja en Hans zorgen overal zichtbaar met liefde en aandacht voor, vanuit rust en betrokkenheid. Heerlijk!

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2019

• 9Janneke17-08-2019

Aanrader!

Een camping zoals een camping hoort te zijn: grote plaatsen; kleinschalig; mooie, landelijke omgeving; eenvoudig maar schoon sanitair; veel privacy; hartelijke , gastvrije, behulpzame eigenaren; goede wifi!

• 7Eetgelegenheden
    • 9Staat v/h sanitair

Gereisd met partner in augustus 2019

• 9Esther Ardon03-08-2019

Fijn, rustig, verzorgd.

Kleinschalige en supernette camping, waar de eigenaren met liefde voor zorgen. Voor jonge kinderen en rustzoekers perfect. De frietavond en restaurant-avond waren leuk. De WiFi is vrij toegankelijk. Het zwembad is chloorvrij en heerlijk vaak heb ik er alleen gezwommen en dat terwijl de camping volgeboekt was. (Er zijn maar weinig plaatsen, dus dat moet af en toe lukken!) kampvuurplek kon door de droogte niet gebruikt worden, logisch maar is er dus wel. Nederlandse eigenaren, die de rust goed bewaken. Boomklimpark was het hoogtepunt voor onze kinderen (en ook wij als ouders hebben meegedaan) fantastisch! Fijn gewandeld in de omgeving, waterval bezocht en een stadje. Gedraineerde, vlakke en ruime staanplaatsen. Erg comfortabel allemaal.

• 9Staat v/h sanitair

Gereisd met jonge kinderen in juli 2019

• 8Hans en Marleen12-07-2019

Aanrader categorie ‘rustige camping’.

Leuke kleinschalige camping in een rustige omgeving. Zeer ruime kampeerplekken en prima sanitair. Prettige, persoonlijke benadering door eigenaren Hans en Anja. Ze zijn betrokken en behulpzaam en willen het je graag naar de zin maken.

• 8Eetgelegenheden
    • 8Staat v/h sanitair

Gereisd met partner in juli 2019

• 10annick & alain05-07-2019

Aanrader, prachtige camping en omgeving

We zijn hier eerder toevallig terecht gekomen op doortocht naar het zuiden van Frankrijk met de camper. We hadden 1 week verlof genomen om wat spullen op te halen in Montpellier, dus veel tijd om van de omgeving te genieten en op een locatie te verblijven hadden we niet. Maar toen hadden we deze prachtige camping nog niet gezien met vriendelijke eigenaars Anja en Hans en de interessante omgeving. We zijn gelijk een dag langer gebleven en met de fiets de omgeving verkend. 's avonds hebben we kunnen genieten van de frietjes gebakken door Hans en 's ochtends ontbijt van de bakker aan de camper geleverd. We zouden gerust een week of langer hier willen verblijven.

PS: Annick heeft haar potten aka Oyas en we zijn net op tijd thuis geraakt een paar uur voor we de camper moeten inleveren.

Gereisd met partner in juli 2019

• 10José en Wilbert05-07-2019

Charmant, ongedwongen met een prachtig zwembad!

Een prachtig stukje Frankrijk, klein en ongedwongen sfeer, fantastisch zwembad, zo'n 8 plaatsen verdeeld over een glooiend stukje waardoor je veel privacy hebt. Voldoende schaduw in de buurt van de kampeerplaats. Gedraineerde grond wat bij hoosbuien een heerlijk comfort gevoel geeft met de tent! Sanitair voldoet aan iedere wens (van jong tot oud). Diners zijn heerlijk en ontspannen.

• 10Willem Ridder04-07-2019

Een Camping als een klein paradijs.

De plezierigste kleine, maar zeer ruim opgezette, camping die wij in 50 jaren kamperen hebben meegemaakt. Elke (ruime en vlakke) plek (in totaal 12 ! + 3 gîtes) heeft vrij uitzicht op heuvels, bos, kudde witte charolais koeien (kortom 100 % Morvan). Stil, donker, we hebben om 03.00 u s'nachts ademloos de sterrenhemel en de Melkweg bewonderd. Buitengewoon prettige en gastvrije eigenaars/beheerders die erop vertrouwen dat ze hun gasten geen gedragsregels hoeven voor te schrijven. Uit alles blijkt dat zij zelf voor 100% goed begrijpen wat echte kampeerders zoeken. Alle voorzieningen zijn klassiek goed en smaakvol verzorgd, heerlijk 10 m zwembad, chloorvrij, verwarmd indien nodig. De sfeer die gebouwen, terrein en omgeving uitstralen heeft sterke weerslag op de (vaak trouwe) bezoekers. Omgeving zeer geschikt voor mooie, korte en langere wandelingen. Mont Beuvray met archeologische vindplaats en prachtig modern museum Bibracte: cadeautje

• 10Chris en Els30-06-2019

Fantastisch Prachtig Rustgevende vakantie gehad.

Geweldige Camping beheerd door een geweldig koppel Anja en Hans. Zo behulpzaam, medelevend en luisterend naar je verhalen , en zij stralen zo'n rust uit !! En dat is het verhaal van onze vakantie, een ideale plek om tot rust te komen en toch de mogelijkheid om fantastische fietstochten te maken in de buurt en daarna een frisse duik in het prachtige zwembad. Wegens de kleinschaligheid heb je direct contact met andere bewoners en indien gewenst kan je met andere gasten bij de pizza of andere avonden samen aan tafel. Prachtig sanitair met voor gehandicapten een vernieuw sanitair zoals wij er nog geen hadden gezien!! De eerste vakantie dat wij na 15 dagen spijt hadden dat we terug naar huis moesten. Gaan we zeker nog naar toe. Bedankt Anja en Hans!!

• 10Leo en Christy. Redel27-06-2019

Grandioos!!!!!

Wilden een weekje blijven , het werden 10 dagen, voor de 2e keer terug bij Hans en Anja, we werden allervriendelijkst. Ontvangen, niets was te veel, wil je om 8 uur zwemmen? hans haalt voor die tijd het zijl eraf. Elke maandag wordt er flites gebakken, heerlijk elke week table d,hotel 3 gangen met heerlijke wijn en een overheerlijk ijsje Toe. En dan vergeet ik nog bijna de heerlijke pizza,s, is het te veel neem je het lekker mee voor de volgenda dag.elke dag lekkere Broodjes in je voortent heerlijk komen beslist nog een keer terug Hans moet alleen nog wat aan het weer doen, zal wel lekkerzijn elke dag een zonnetje 😜😜😜😜 Knuffel van ons💋

Camping La Chauvotte info

• Huishoudelijke apparatuurKoelkast, Wasmachine

• Warme douchesAanwezig
  • ReceptieExpress check-in & check-out
  • Op het terreinBagageruimte, Bibliotheek, Rookruimte, Terras, Tuin
  • Overige servicesConcierge, Fietsverhuur, Kluis, Krant, Strijkservice, Wasserette

• Autovrij parkJa
  • ParkeermogelijkhedenBewaakt parkeren, Openbare parkeerplaats, Parkeerplaats