Kleine hotelsWeer vandaag19°3°
8,4

We hebben een aantal aanbieders voor Domaine les Escargots voor je op een rij gezet:

55 reviews over Hotel Domaine les Escargots in het Nederlands

In alle opzichten: uitstekend!

Hein & Tineke,
24-6-2018

Heel gastvrij en uitstekende accomodatie. Bovendien een culinaire topper!

Gereisd met partner in juni 2018

Genoten!

Sylvana,
16-11-2017

Wat een fantastische start van onze vakantie! Na een warm ontvangst, een plons in het zwembad en een warme douche in de zéér ruime kamer waren we klaar voor de Table d'Hôte. Gezellige gasten, ongedwongen sfeer en voortreffelijk eten van een goede kok. Niets dan lof! Ontbijt is zeer uitgebreid en goed geregeld. Helaas was de Chambre d'Hôte op de terugweg volgeboekt. Echter, terugkomen doen we zeker!!

Gereisd met partner in mei 2017

Niet warmtevol en pinnige gastvrouw

Marc,
5-10-2017

Op de site ziet het er allemaal geweldig uit. 35 euro voor een diner is dan ook niet weinig voor een chambre d'hote. Bij aankomst zit het hek dicht en voelen we ons niet echt welkom. Via een een donkere ruimte (het restaurant) ga je naar je kamer. De kamer is sober afgewerkt en naar ons idee niet in overeenstemming met de 99 euro die voor de kamer gevraagd wordt.

We vragen een wijntje op het terras. Op zich gaat dat prima. Wat opvalt is dat er veel plastic gebruikt wordt; de zinken regenpijpen zijn geheeld met duckttape en er staan plastic planten in bakken. Van lekker rustig zitten is geen sprake; de TGV komt bijna door de tuin heen met een donderend geraas.

Om half acht worden we voor het diner verwacht. Om half acht is er nog geen teken van leven te bekennen in de zaal waar de dis wordt opgediend. We hebben best enige trek. De start is een vrij zoetig aperitief. Daar moeten we best lang mee doen. Na een voorgerecht komt pas om negen uur het hoofdgerecht. Andere gasten bekennen ook ondertussen honger te hebben. We krijgen een kipfilet met een roomsaus met morilles en garnituur. Best lekker maar niet heel bijzonder. De groentegarnituur is niet warm. Het dessert had best iets meer tiéde kunnen zijn.

Door de gastvrouw worden helaas veel dingen snel als kritiek gezien. Een medegast zei bijvoorbeeld dat het zwembad niet al te groot is. De repliek was: verwacht je hier een Olympisch zwembad dan?

We hebben de gastvrouw verteld dat we een andere verwachting hadden van haar chambre'd hote. Ze zei dat we niet geschikt zijn voor het concept. Bij een chambre d'hote schuif je inderdaad aan bij andere mensen (van oorsprong) maar die zullen er dan geen hotelprijzen voor gevraagd hebben.

Kortom; als je service en gastvrijheid niet in je bloed hebt zitten, begin er dan gewoon niet aan. Gelukkig hebben we andere, betere ervaringen.

Gereisd met partner in september 2017
Lieke., Eigenaar, 8-10-2017

Beste Marc

Het spijt ons echt dat jij en je vriend het niet fijn gevonden hebben bij ons. Een tevreden gast geeft ons veel voldoening en het is jammer dat we jullie niet als tevreden gasten hebben kunnen uitzwaaien.

Gelukkig hebben andere gasten een ander beeld van mij als gastvrouw.

Direct bij aankomst waren jullie al aan het zoeken naar negatieve dingen, o.a. de opmerking van het zwembad kwam van jou zelf en ik kan er meerdere opnoemen... Ik schoot in de verdediging, wat ik natuurlijk niet had moeten doen. Maar de gastvrijheid en de service zijn er wel degelijk! o.a dat we nog zeker 15 minuten hebben staan praten bij jullie vertrek( dit doe je niet in een hotel.. en waar jullie zelf al aangaven dat het de eerste keer chambre d'hotes was en dat jullie liever in een hotel gaan. Dat waren jullie eigen woorden en niet de mijne!) We laten het hier maar bij en wij hopen dat jullie nog een fijne vakantie hebben gehad.

Prachtige B&B met top gastvrijheid

Erik & Ineke,
2-7-2017

Mooie locatie, klein opgezet en ademt sfeer. Zwembad is ook heerlijk.

De gastvrijheid van Lieke en Philippe is echt top! Tips voor omgeving krijg je genoeg. Echte aanrader is om bij ze te eten, aangezien de kookkunsten van Philippe top zijn.

Omgeving is daarnaast erg mooi. Op loopafstand kleine supermarkt.

Wij zouden er zo weer naartoe gaan!

Gereisd met partner in juni 2017
Lieke, Eigenaar, 8-10-2017
Beste Ineke en Eric, we hebben inderdaad heel veel informatie folders hier liggen, fijn dat jullie er al van geprofiteerd hebben. Voor de volgende keer is er nog meer te ontdekken....het natuurpark de Morvan, de grote wijnen van de Côte d'Or of de mooie Romaanse kerken, er is voor iedereen wat bij. Philippe kookt graag ook weer de volgende keer voor jullie. Philippe en Lieke.

Een mooi gelegen en nette accomodatie.

Frank en Jeanet,
23-6-2017

Domaine les Escargots is een met smaak ingerichte chambre d'hotes. De kamers zijn keurig afgewerkt, ingericht en schoon. In de mooi aangelegde tuin en het zwembad is het aangenaam toeven. Lieke is een prima gastvrouw die probeert om het de gasten naar de zin te maken. En aan Philippe kun je het gastronomische deel wel over laten. Hij kan echt heel lekker koken! Vanuit de Domaine zijn alle bezienswaardigheden in de Morvan prima bereikbaar. Wij hebben ons een paar dagen uitstekend vermaakt en kunnen Domaine les Escargots aanbevelen.

Gereisd met partner in juni 2017
Lieke, Eigenaar, 18-5-2018
Beste Jeanet en Frank, dank voor jullie fijne reactie. het doet ons plezier dat jullie het hier fijn gevonden hebben en dat ons werk niet voor niets is geweest.

Heerlijk weekendje weg

Tinus,
27-3-2017

Even weg van de stress en hectiek van het dagelijkse leven. Deze B&B ligt in een mooie rustige omgeving. De kamers zijn sfeervol en ontzettend schoon. Hier kwam ik echt even tot rust. Overdag een beetje rond toeren en wandelen, en savonds een sterrenmaaltijd van Philippe. Dit weekend was heerlijk. Ik kom zeker vaker terug!

Gereisd met partner in maart 2017

Het aards paradijs !

Vermeir Luc en Ost Rita
25-9-2016

We zochten naar een B&B in de buurt van Dijon-Prenois, waar men ook Nederlands praat èn een zwembad had....en we komen hier terecht...in een "klein" paradijs ! ...een super gezellige en heel mooi gerestaureerde boerderij met een héle grote en feeërieke tuin en een mooi, verzorgd zwembad. Lieke en Philippe zijn echte toffe mensen en hebben alles tot in de puntjes verzorgd : de kamer, het ontbijt, de tuin,... Maar de kers op de taart waren toch de superheerlijke maaltijden die Philippe op tafel toverde alsof het niets was! Ze probeerden ook telkens mee aan te schuiven...zodat dit een leuk familiegevoel gaf. Enfin...wij komen zèker nog terug en gaan ze ook aanraden aan familie en vrienden ! Luc en Rita.

Gereisd met partner in september 2016

Fantastisch, voor herhaling vatbaar!

Fam. Vermeulen
19-9-2016

De kamers waren perfect: goede bedden, propere badkamer + wc, een map met extra info en brochures over de omgeving, ... .

Lieke is de ideale gastvrouw. Ze is super vriendelijk en je kan altijd bij haar terecht voor extra info of vragen.

Philippe is de chef-kok ter plaatse, zijn maaltijden waren telkens overheerlijk. Ook bij hem kan je steeds terecht met vragen en hij vertelt zeer graag.

Het domein beschikt verder over onder andere een verwarmd zwembad en zeer grote tuin achterin.

Afstand t.o.v. grotere steden is ideaal.

Wij hebben hier 5 dagen genoten en komen zeker nog eens terug!

Gereisd met vrienden in september 2016

Magnifiek

Els en Ruud
18-8-2016

Een verrassing. Comfortabel en sfeervol ingericht. Fijn voor overnachting na reisstress. Maar zeker ook voor verblijf van enkele dagen. Zwembad, tuin, omgeving. Hartelijke ontvangst zonder opdringerigheid. Uniek is ook de kans om te genieten van de bijzondere maaltijden bereid door chef-kok Philippe. Geen verplichting, maar zonde als je dit niet doet. Dit was de eerste, zeker niet de laatste keer

Gereisd met partner in augustus 2016

Smaakvol ingericht, goed verzorgd, uitstekend eten

Paula
16-8-2016

Vriendelijk gastheer en -vrouw, blijf vooral 's avonds bij hen eten! neem vooral je fiets mee.

Gereisd met partner in augustus 2016

Overweeg je om een verblijf te boeken in Hotel Domaine les Escargots in Igornay, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Hotel Domaine les Escargots zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.